Pryč s katem?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2489
- Registrován: 03 srp 2008, 21:50
- Bydliště: Jižní Čechy
Odpovědi: 0
Pryč s katem?
Ahoj,včera jsem jel za našim escortem a sledoval zplodiny které vycházejí při jízdě na vyfrit z výfuku, z počátku když motor málo točil,nebylo vidět nic,jak se dostal k hranici sepnutí turba cca 2200 ot. začal se z výfuku docela razantně valit šedý dým (jako staré tatry,avie a jiné tahače) a při přeřazení vystřelil z výfuku černý dým,jako u motorů,které mají vysoký výkon. Je snad zanešený kat? Když jsem dnes přidal do směsi bezaromat, zdálo se mi,že se vše vylepšilo. Co si myslíte?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Seřídit vstřikovací trysky (otevírací tlak) tak o 10% nahoru oproti předepsaný hodnotě (např.: Předpis je 150 bar, nastavím na 165 bar ) a čerpadlo nastavit aby byl počátek vstřiku nafty o trošičku dřív ( tak 3-5 stupňů na setrváku ) . - Lepší studený starty na RO a lepší chod. Mluvim o klasických vstřikovačích pro komůrkový motor a o klasickym rotačnim čerpadle. Jestli ten motor nemá dožhavování žhaviček po nastartování tak tam dát jiný relé který to dožhavování umí. Samozřejmostí je že žhavičky jsou o.k. a ne k.o.zero1724 píše:Ja myslel,že když vyndám kat,pro motor to bude lepší...jako že se tam ty zplodiny hromadí a když mám na fordíku už 240tis tak ten bude asi K.O

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
- Bydliště: Olomouc, Hradec Králové
Odpovědi: 0
Když by jsem potom zase jezdil na naftu,tak nebude problém s těma 165 barama? Ty jezdíš s PD na RO a bez problémů?Kuba píše:Seřídit vstřikovací trysky (otevírací tlak) tak o 10% nahoru oproti předepsaný hodnotě (např.: Předpis je 150 bar, nastavím na 165 bar ) a čerpadlo nastavit aby byl počátek vstřiku nafty o trošičku dřív ( tak 3-5 stupňů na setrváku ) . - Lepší studený starty na RO a lepší chod. Mluvim o klasických vstřikovačích pro komůrkový motor a o klasickym rotačnim čerpadle. Jestli ten motor nemá dožhavování žhaviček po nastartování tak tam dát jiný relé který to dožhavování umí. Samozřejmostí je že žhavičky jsou o.k. a ne k.o.zero1724 píše:Ja myslel,že když vyndám kat,pro motor to bude lepší...jako že se tam ty zplodiny hromadí a když mám na fordíku už 240tis tak ten bude asi K.O
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Když se vrátož zas k naftě probém s tim nebude. stejně bys měl míchat, obzvlášt když nemáš kvalitní předehřev nebo máš ale nestartuješ nastudeno na čistou naftu. Zvýšení otevíracího tlaku na trysce lépe rozprašuje viskoznější rostlináč ale díky změně hydraulickejch poměrů v čerpadle a hlavně v elastickym potrubí ke vstřikovačům zvýšený celkový tlak v potrubí v důsledku tohoto zásahu posouvá faktickej počátek otevření trysky na "později"...proto ta kompenzace posunutím čerpadla na "dřív". Nadto díky trošku jiný charakteristice hoření rostlináče oproti naftě posunutí počátku vstřiku na "ještě dřív" zlepšuje spalování rostlináče (komůrkáč).Petr.C píše:Když by jsem potom zase jezdil na naftu,tak nebude problém s těma 165 barama? Ty jezdíš s PD na RO a bez problémů?Kuba píše:Seřídit vstřikovací trysky (otevírací tlak) tak o 10% nahoru oproti předepsaný hodnotě (např.: Předpis je 150 bar, nastavím na 165 bar ) a čerpadlo nastavit aby byl počátek vstřiku nafty o trošičku dřív ( tak 3-5 stupňů na setrváku ) . - Lepší studený starty na RO a lepší chod. Mluvim o klasických vstřikovačích pro komůrkový motor a o klasickym rotačnim čerpadle. Jestli ten motor nemá dožhavování žhaviček po nastartování tak tam dát jiný relé který to dožhavování umí. Samozřejmostí je že žhavičky jsou o.k. a ne k.o.zero1724 píše:Ja myslel,že když vyndám kat,pro motor to bude lepší...jako že se tam ty zplodiny hromadí a když mám na fordíku už 240tis tak ten bude asi K.O
U PD je rozstřikovací tlak trysky beztak vysokej, tam se proto neupravuje. U PD na RO zatim jezdim max. na směs do 30 % v letě v hodně horkých dnech max. 40 %, víc ne, protože nemám předehřev krom napůl šlusnutý zpátečky nafty u filtru - u PD je výhodna že palivo vzhledem k systému vedení potrubí apod. u teplého m,otoru do vstřikovačů má samo o sobě teplotu kolem 70 stupňů i víc.
Bez velkých úprav je ale riziko ředění motorovýho oleje rostlináčem u motorů s přímym vstřikem hlavně na volnoběh a při malý zátěži a zapékání trysek, pokud se to - bez úprav - s tim poměrem rostlináč-nafta přehání, o šaptnym průchodu hustýho rostlináče neupravenym originálnim úzkym portubim a papírovym filtrem ani nemluvě.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33714
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
se zeptej toho známého mechanika musí mít údaje, o počátku vstříku a o snímači zátěže a stroboskop se sondou na drubku milošzero1724 píše:Když někomu řeknu aby mi to někde v servisu nastavil,bude vědět oč se jedná myslim to poštelování předvstřiku atd... myslim tim znamého mechanika? Sám si to těžko udělám to akorád něco podělám...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33714
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33714
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
neodolný lukas nastavíš tak že uděláš rozvody, přečteš si v řj zítěžák a nastavíš,Slawek3 píše:Stary Kat je uz davno mimo sluzbu jedine co dokazuje je nepotrebnost nebo naopak dokonce "ucpava" vyfuk,,
Jak nastavujete neodolneho Lukase......
pokud to u starého motoru stopro nezabere tak musíš použít uši oči a ruce mozek je taky dobrý miloš

-
- Aktivista
- Příspěvky: 2489
- Registrován: 03 srp 2008, 21:50
- Bydliště: Jižní Čechy
Odpovědi: 0
myslíte si,že když vyndáte kat z auta,že to zlepší nějak jízdní vlastnosti,lépe auto pojede do otáček atd...máte s tím nějaké zkušenosti? Aby to naopak nebylo ke škodě...Rád bych se o tom něco dozvěděl,jedná se mi o starého escorta,který má už dost najeto...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33714
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
no to zažiješ mazec ty prdyzero1724 píše:myslíte si,že když vyndáte kat z auta,že to zlepší nějak jízdní vlastnosti,lépe auto pojede do otáček atd...máte s tím nějaké zkušenosti? Aby to naopak nebylo ke škodě...Rád bych se o tom něco dozvěděl,jedná se mi o starého escorta,který má už dost najeto...

Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 12 lis 2010, 19:37, celkem upraveno 1 x.