Motor cuká - divně se chová

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

fakrop
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20 říj 2010, 08:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Prajzsko

Příspěvek od fakrop »

Zdravím pánové odborníci. Mám podobný problém s cukáním na 1,9 77kW BLS, jako big.boby. Symptomy jsem popsal tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=170884

A vše pokračuje podobně jako u big.bobyho. Mám po výměně šroubů a elektrického svazku ke vstřikům (vstřiky už předtím nové), vyčištěné EGR a kdovícoještě a cukání se v přechodových otáčkách pořád projevuje. Skoro se mi zdá, jako by to bylo pomalu na ústupu, že se to jako zlepšuje, ale pořád tam něco je, v otáčkách kolem 1800 - 2000 v době, kdy nastupuje turbo, tak si to poškubává, někdy to z pod kapoty zafuní, zasyčí, zacvaká... Ovšem jak to chytne, tak jede jako oheň, aby ne, když je to údajně načipované :roll: To jsem do teď nevěděl (mám ho cca 1 měsíc), i když jsem tušil, že na 77kW je to nějaké moc živé...

Je samozřejmě možné, že je to tím čipem, jenže o něj samozřejmě při přehrání originálním softem přijdu (což bych zrovna nechtěl, jede to parádně :twisted: ). Tak první dotaz, zda víte, jestli jde ten upravený soft z ŘJ nějak zálohovat? (a pak ho případně vrátit, pokud to nebude tím). Prostě o něj nechci přijít, v případě že to tím chipem nebude.

Další věc je, že údajně se při kontrole (když už to bylo skoro rozebrané) zdálo, že olejové čerpadlo tlačí nějak málo. Provedli prý pouze čištění těch sacích košů (filtrů) na čerpadle. Byla by možná příčina toho škubání právě třeba nízký (nižší) tlak oleje, když je studený a má větší hustotu než po zahřátí? Je možné nějak jednoduše vyzkoušet nebo ověřit, zda je olejové čerpadlo v pořádku?

Poslední věc, která snad ještě nebyla měněná zůstává to turbo. Prosím někoho, kdy by mi poradil z logů přes VCDS, zda je dle naměřených hodnot turbo ok nebo ne? Na kterých skupinách mám log udělat? Vzhledem k tomu, že po zahřátí a ve vyšších otáčkách to jede parádně, tak to turbo netipuju, přece jenom by se jeho slabiny projevily spíše při větší zátěži, tzn. ve vyšších otáčkách, ne????

Díky moc všem za chotu to číst a případně poradit
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

Dneska mi byla uznaná reklamace na to turbo
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Jirka.ov
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 říj 2010, 20:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jirka.ov »

big.boby píše:Dneska mi byla uznaná reklamace na to turbo
gratulace. Já dneska dostal nové kabely k trysce a všechno šlape jak má...
o1 1.9 TDi PD 4x4 74Kw
fakrop
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20 říj 2010, 08:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Prajzsko

Příspěvek od fakrop »

Včera bylo provedeno přehrání kompletního software ŘJ, od koupě tam byl původní chip z německa a bylo podezření, že nepravidelné škubání může dělat on.
Bohužel, po přehrání originálem se problém pořád projevuje.

Dnes se dělá kompletně DPF, pokud nepomůže tohle, tak dále je na řadě kontrola hydroštelů a vačky (včetně příčiny = vypadnuté ucpávky olej. kanálků na vahadlech), za info děkuji big.bobymu

Můžete mi prosím někdo doporučit nějakého šikovného mechanika na sev. Moravě (Opava/Ostrava), který je schopen mi ty hydroštely a vačku zkontrolovat a případně vyloučit problém? Ideálně na počkání :?
fakrop
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20 říj 2010, 08:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Prajzsko

Příspěvek od fakrop »

Jen doplním, že se jedná o VW Passat 3C5 1,9 TDi 77kW BLS
VW Passat 3C5 1,9 TDi 77kW BLS
fakrop
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20 říj 2010, 08:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Prajzsko

Příspěvek od fakrop »

Dneska jsem udělal log ve skupině 11 motoru - turbo.
V průběhu mi to udělalo to škubání, je to přes rozjezd (1., 2.) až po 3., 4., kde už se to chovalo normálně.
Může mi prosím někdo přes LogView říct, zda jsou nějaké hodnoty turba v normálu nebo nenormálu? Případně jaké hodnoty mám změřit?
Děkuji předem, snad už tady z toho nebude jenom můj monolog :lol:

Log je ke stažení zde: http://www.vw-club.cz/download/file.php?id=472184

Pokud by to nešlo, tak v tomto tématu: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 2#p1968382
VW Passat 3C5 1,9 TDi 77kW BLS
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

spíš v nenormálu, místo to tlačí až o 0,5 baru víc než by mělo
fakrop
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20 říj 2010, 08:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Prajzsko

Příspěvek od fakrop »

A co to tedy znamená? Kam se mám dál podívat?
Mám zlogovat něco jiného?
Děkuji Humle :)
VW Passat 3C5 1,9 TDi 77kW BLS
losfazeros
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 03 zář 2009, 15:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od losfazeros »

:?
Naposledy upravil(a) losfazeros dne 11 lis 2010, 13:35, celkem upraveno 1 x.
VW CADDY IV 2.0 TDI 110KW ;VW CADDY III LIFE TDI 77KW (BLS)přes 350tis km ;RENAULT TRAFIC 2.0 Dci přes 530 tis km ;RENAULT MASTER 2006, 2.5 Dci přes 500 tis km
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

Ahoj chlapi,
po reklamaci mi přišlo zcela nové turbo :) , nechal jsem vyměnit všechny filtry ( vzduchový, naftový a olejový /byl dost stvrdlej / + olej ) a auto "zatím" jezdí bez nějakých větších problémů :) :) :) - akorát nebere asi tak úplně od spoda, ale to nemohu posoudit, páč jsem s tím autem měl problém už od úplného začátku.

Ale zatím to jede :) . Bylo to turbo??? :? :? :? čert ví...
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
fakrop
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20 říj 2010, 08:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Prajzsko

Příspěvek od fakrop »

Kdyby to někoho zajímalo, tak sem dneska udělal několik logů, jak mi poradil Huml, jeden na volnoběh a další za jízdy na kanálech 3, 11 a 23.
http://www.uschovna.cz/zasilka/ABE443BNY77SCR85

Problémem je, že mě se to projevuje zejména za studena a výhradně na 1. a 2. rychl. stupeň, za tepla jen občas (podle nálady asi). Logy jsou dělané za teplého motoru a během nich se problém s cukáním neprojevil téměř vůbec.
VW Passat 3C5 1,9 TDi 77kW BLS
Cupra.TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 165
Registrován: 27 pro 2009, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Cupra.TDI »

A co teda ty hydra a vačka??? kontroloval jsi je??? nebo jak to dopadlo???
Audi A4 1.9 TDI Avant, EGR OFF, KAT OFF
Hybrid Oleg (turbopower), Chip Reesha
Uživatelský avatar
Ceco
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 12 srp 2010, 08:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Okres Senec, SK

Příspěvek od Ceco »

No ja ti nevim Karle, ale cela ta regulacia mi pripada nejaka rozhasena. Otazka, co je na vine. Mne osobne tam nesedi vaha vzduchu. Uz len to mi pride divne, ze na volnobehu je odchylka medzi pozadovanou a skutocnou hodnotou 200mg/str. Potom to nereguluje OK, raz sa tie hodnoty prepadaju, inokedy zas neumerne vyskocia hore - toto moze kludne byt aj problem toho cukania... Ako prve by som skusil inu vahu, ak mas moznost si od niekoho pozicat.
Audi A6 Avant 2002, 2.5 TDI BFC 120kW (163ps)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ta odchylka je protože to stalo víc jak 2minuty na volnoběh a vypla se regulace EGR, po přidání plynu je to ok ;)
Uživatelský avatar
Ceco
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 12 srp 2010, 08:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Okres Senec, SK

Příspěvek od Ceco »

Kazdopadne tam tie skutocne hodnoty za jazdy skacu od buka do buka. Zeby zrovna kopirovali pozadovanu, sa neda hovorit...
Audi A6 Avant 2002, 2.5 TDI BFC 120kW (163ps)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“