Octavia II TDi 77kW - náhlá smrt

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Alkantpan
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 09 led 2009, 01:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Octavia II TDi 77kW - náhlá smrt

Příspěvek od Alkantpan »

Zdravím,
Octavia II, 1,9 TDi + chip, rok 10/2005, najeto 205 tisic km. Na mootru vse puvodni.
Dneska jízda po dálnici na Brno, tempo do 160, najednou bez predchoziho varovani ztrata tahu motoru auto se zastavilo a konecna. Motor toci ale nejde nastartovat. Po zvednuti kapoty jsme zjistili, ze kolem vicka plneni oleje je na plastovem krytu vsude olej, je rozstrikany i na spodni strane kapoty. Vicko bylo stale zavreno. Jinak v motoru je oleje dost, nevypada ze by byl s vodou, ale divne smrdi spalenym. Auto do posledni chvile nekourilo a jelo bez problemu. Ted je auto u mechanika, v pondeli budu vedet.
Muj tip je na propaleny pist. Pletu se, nebo na co vse se mohu pripravit a hlavne financne? Dik za rady...
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

uvidis co ti povie mechanik, taketo zavady sa na dialku tazko odhaduju...a co ten chip ? kto ho robil, kolko km si na tom nabehal a mas od toho aj nejaky papier (napr. graf) alebo to bolo iba nalievane ? 1.9 len tak neumieraju, keby to bol 2.0 to je o inom ale 1.9 ee...
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
makov
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 24 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0
Bydliště: MYJAVA

Příspěvek od makov »

Vstrekovac odideny?!
Fabia 1,9 TDI ATD silver r.v. 2001 cca 100kw
Fabia 1,2 12V capucino r.v. 2006
tomikaaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 26 bře 2007, 18:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomikaaa »

vcera som sa bavil s kamosom zo skodovky, O2 PD 1.9, za posledny cas tam mali 3ks po cipe - vstrekovace ... niektore dokonca este v zarucnej, ale poslali ich prec, niektori sa chcu sudit
Octavia Combi 90 -> 125k ALH, 2004
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Re: Octavia II TDi 77kW - náhlá smrt

Příspěvek od 12skvarka »

Alkantpan píše:Zdravím,
Octavia II, 1,9 TDi + chip, rok 10/2005, najeto 205 tisic km. Na mootru vse puvodni.
Dneska jízda po dálnici na Brno, tempo do 160, najednou bez predchoziho varovani ztrata tahu motoru auto se zastavilo a konecna. Motor toci ale nejde nastartovat. Po zvednuti kapoty jsme zjistili, ze kolem vicka plneni oleje je na plastovem krytu vsude olej, je rozstrikany i na spodni strane kapoty. Vicko bylo stale zavreno. Jinak v motoru je oleje dost, nevypada ze by byl s vodou, ale divne smrdi spalenym. Auto do posledni chvile nekourilo a jelo bez problemu. Ted je auto u mechanika, v pondeli budu vedet.
Muj tip je na propaleny pist. Pletu se, nebo na co vse se mohu

a hlavne financne? Dik za rady...
myslim si ze ti klasicky odešlo turbo ....at to zkusí nastartovat s otevřenym víčkem
603917329
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já bych ručně točil s motorem jestli tam máš čtyři komprese miloš
Alkantpan
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 09 led 2009, 01:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: Octavia II TDi 77kW - náhlá smrt

Příspěvek od Alkantpan »

12skvarka píše:
Alkantpan píše:Zdravím,
Octavia II, 1,9 TDi + chip, rok 10/2005, najeto 205 tisic km. Na mootru vse puvodni.
Dneska jízda po dálnici na Brno, tempo do 160, najednou bez predchoziho varovani ztrata tahu motoru auto se zastavilo a konecna. Motor toci ale nejde nastartovat. Po zvednuti kapoty jsme zjistili, ze kolem vicka plneni oleje je na plastovem krytu vsude olej, je rozstrikany i na spodni strane kapoty. Vicko bylo stale zavreno. Jinak v motoru je oleje dost, nevypada ze by byl s vodou, ale divne smrdi spalenym. Auto do posledni chvile nekourilo a jelo bez problemu. Ted je auto u mechanika, v pondeli budu vedet.
Muj tip je na propaleny pist. Pletu se, nebo na co vse se mohu

a hlavne financne? Dik za rady...
myslim si ze ti klasicky odešlo turbo ....at to zkusí nastartovat s otevřenym víčkem
Tak prozatim po demontazi se vi, ze turbo je KO, vylamane lopatky. Zbytek bude nasledovat, zda je tam neco vic spatneho.

Muj tip byl propaleny pist z duvodu vadneho vstriku, a tak nejak jsem tipoval, ze se dostal tlak ze spalovaciho prostoru pod pist a vyhnal olej vickem ven. Ale pokud by to bylo jen turbo, tak si nedokazu nejak odvodit, jak dokaze znicene turbo vyhnat olej z plniciho hrdla i pres zavrene vicko?
Myslim, ze olej se do sani pres turbo moc nedostal, protoze auto ztratilo tah a motor se nesel do otacek. Starterem s nim jde tocit, ale nema tendenci chytit.

Na kolik vyjde nove turbo/nebo kvalitne repasovane turbo na 1.9 TDi 77kW?
Alkantpan
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 09 led 2009, 01:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Alkantpan »

tomiisp píše:uvidis co ti povie mechanik, taketo zavady sa na dialku tazko odhaduju...a co ten chip ? kto ho robil, kolko km si na tom nabehal a mas od toho aj nejaky papier (napr. graf) alebo to bolo iba nalievane ? 1.9 len tak neumieraju, keby to bol 2.0 to je o inom ale 1.9 ee...
Auto je koupene jako jete primo od prvniho majitele, zadna anonymita, zadny dovoz, zadny bazar. Chip je tam od zacatku dodany primo od prodejce skoda. Samozrejme bez grafu.
formis85
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 08 lis 2009, 20:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od formis85 »

Tak nedávno jsme měli podobný problém,turbo to taky odneslo protože ho zničili kousky pístu. Mrkni naschvál do odkazu, jsou tam i fotky. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ght=touran
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Re: Octavia II TDi 77kW - náhlá smrt

Příspěvek od 12skvarka »

Alkantpan píše:
12skvarka píše:
Alkantpan píše:Zdravím,
Octavia II, 1,9 TDi + chip, rok 10/2005, najeto 205 tisic km. Na mootru vse puvodni.
Dneska jízda po dálnici na Brno, tempo do 160, najednou bez predchoziho varovani ztrata tahu motoru auto se zastavilo a konecna. Motor toci ale nejde nastartovat. Po zvednuti kapoty jsme zjistili, ze kolem vicka plneni oleje je na plastovem krytu vsude olej, je rozstrikany i na spodni strane kapoty. Vicko bylo stale zavreno. Jinak v motoru je oleje dost, nevypada ze by byl s vodou, ale divne smrdi spalenym. Auto do posledni chvile nekourilo a jelo bez problemu. Ted je auto u mechanika, v pondeli budu vedet.
Muj tip je na propaleny pist. Pletu se, nebo na co vse se mohu

a hlavne financne? Dik za rady...
myslim si ze ti klasicky odešlo turbo ....at to zkusí nastartovat s otevřenym víčkem
Tak prozatim po demontazi se vi, ze turbo je KO, vylamane lopatky. Zbytek bude nasledovat, zda je tam neco vic spatneho.

Muj tip byl propaleny pist z duvodu vadneho vstriku, a tak nejak jsem tipoval, ze se dostal tlak ze spalovaciho prostoru pod pist a vyhnal olej vickem ven. Ale pokud by to bylo jen turbo, tak si nedokazu nejak odvodit, jak dokaze znicene turbo vyhnat olej z plniciho hrdla i pres zavrene vicko?
Myslim, ze olej se do sani pres turbo moc nedostal, protoze auto ztratilo tah a motor se nesel do otacek. Starterem s nim jde tocit, ale nema tendenci chytit.

Na kolik vyjde nove turbo/nebo kvalitne repasovane turbo na 1.9 TDi 77kW?
repas 10,000 nové 14,000 od lidi tady z fora
vyndej všechny hadice a intercoler pořádně to vymej.....jestli je rozlitlý i vejfukové kolo v turbo tak zbytky vyndat z výfuku.....zkoukni první hadici za turbom zevnitř bejvá naseknutá od zbytku lopatky....aby si mel jistotu ze to neni jeste něco v motoru tak zmer kompresi:D
603917329
mgbiker
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Registrován: 24 črc 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kosice, Slovensko

Příspěvek od mgbiker »

Nechcem ta strasit ale ja to vidim na prasknuty piest, pripadne piestne kruzky pretoze ak to tlaci cez vicko to znamena ze tlaky unikaju dole do oleja. Otazka je ci tam nejaky odlomeny kusok poletoval vo valci-ak ano tak to bude znicena aj hlava, takze skody rozsiahle - najlepsie asi druhy holy motor zohnat.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mgbiker píše:Nechcem ta strasit ale ja to vidim na prasknuty piest, pripadne piestne kruzky pretoze ak to tlaci cez vicko to znamena ze tlaky unikaju dole do oleja. Otazka je ci tam nejaky odlomeny kusok poletoval vo valci-ak ano tak to bude znicena aj hlava, takze skody rozsiahle - najlepsie asi druhy holy motor zohnat.
už si nedy přehazoval motor :? jednoduší je podivat se pod tu palici miloš
mgbiker
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Registrován: 24 črc 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kosice, Slovensko

Příspěvek od mgbiker »

slovacek.milos píše:
mgbiker píše:Nechcem ta strasit ale ja to vidim na prasknuty piest, pripadne piestne kruzky pretoze ak to tlaci cez vicko to znamena ze tlaky unikaju dole do oleja. Otazka je ci tam nejaky odlomeny kusok poletoval vo valci-ak ano tak to bude znicena aj hlava, takze skody rozsiahle - najlepsie asi druhy holy motor zohnat.
už si nedy přehazoval motor :? jednoduší je podivat se pod tu palici miloš
no to je pravda, jednoznacne to treba najskor rozobrat ze co sa stalo vo vnutri. Ja som hovoril az o naslednom rieseni.
Alkantpan
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 09 led 2009, 01:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Alkantpan »

Dekuji všem za rady, jak psal 12skvarka, bylo to turbo, zničená turbína v sání. Akorát, že kousky lopatek se dostaly až do spalovacího prostoru a jsou z něj potečkované písty.
Jinak písty vypadají ok, krom povrchových direk žádné známky poškození.
Takže nové turbo a intercooler, hadice vyčistit. Hlava je ted na kompletni kontrole(tlak, srovnani).

Ještě bych měl dotaz, je ted ideální šance nakoupit díly tak, aby se dal zvednou výkon víc nez jen seriove auto + chip.
Která součást je v aute nejslabsí a první limituje výkon. Popřípadě v jakém pořadí by se měly měnit za výkonější, aby sel vykon postupne nahoru az dejme tomu na 180 koní? Mám na mysli, turbo, vstriky, intercooler. Dik...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nejslabším článkem je turbo, a když už kleklo, tak sežeň rovnou větší
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“