ok uz mi to je jasne a nejake vyhody/nevyhody oproti klasickemu TDI? pocul som ze tieto PD motory idu pekne od spodu u TDI od 2000 otacok kym nezapne turbo.
Tak to není tak úplně přesné. Mám motor AFN s rotačním čerpadlem a běžně běží od 1500 otáček. Takže to není tak docela pravda.
Výhody a nevýhody jednotlivých systémů naftových motorů jsou spíš specifické. Obecně se o tom mluvit nedá.
Dá se laicky říct, že naftové systémy (z hlediska principu plnění) jsou tři:
Mechanické (elektromechanické) čerpadlo - rotační nebo řadové
Pumpe-Düse - elektromechanické sdružené vstřikovače
Common-Rail - vysokotlaké rotační čerpadlo, které přetlakem naplní zásobník a z něho jednotlivými odbočkami jsou zásobené vstřikovače, které v určitém okamžiku dávkují přesné množství paliva do jednotlivých válců
Dvoudobý naftový motor je kapitola sama pro sebe - je to starý systém, který se řadu let již nevyrábí. Mohl by ses s ním setkat například v sovětských lokomotivách Sergej. V autech pokud vím tento systém nikdy nebyl použit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008) Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012) Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Už název samotný ti naznačuje funkci Pumpe(čerpadlo)-Düse(tryska)...a to začleněno do jediného komponentu...
Tento systém se už používal u Lokomotiv typu tuším srgej, ale to opravdu nevím přesně..Tak že žádný přelomový objev to v případě VW nebyl....