pumpa-diesel co to znamena?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

boobika
Aktivista
Příspěvky: 1151
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

koukni třeba sem http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzn%C4%9Btov%C3%BD_motor

a můžeš se proklikat dál, podle chuti ;)


jinak myslím, že 2t diesel se ještě pořád montuje jako lodní motor.
janci199
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 30 zář 2010, 16:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od janci199 »

ok uz mi to je jasne a nejake vyhody/nevyhody oproti klasickemu TDI? pocul som ze tieto PD motory idu pekne od spodu u TDI od 2000 otacok kym nezapne turbo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10316
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak to není tak úplně přesné. Mám motor AFN s rotačním čerpadlem a běžně běží od 1500 otáček. Takže to není tak docela pravda.

Výhody a nevýhody jednotlivých systémů naftových motorů jsou spíš specifické. Obecně se o tom mluvit nedá.

Dá se laicky říct, že naftové systémy (z hlediska principu plnění) jsou tři:

Mechanické (elektromechanické) čerpadlo - rotační nebo řadové
Pumpe-Düse - elektromechanické sdružené vstřikovače
Common-Rail - vysokotlaké rotační čerpadlo, které přetlakem naplní zásobník a z něho jednotlivými odbočkami jsou zásobené vstřikovače, které v určitém okamžiku dávkují přesné množství paliva do jednotlivých válců

Dvoudobý naftový motor je kapitola sama pro sebe - je to starý systém, který se řadu let již nevyrábí. Mohl by ses s ním setkat například v sovětských lokomotivách Sergej. V autech pokud vím tento systém nikdy nebyl použit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
janci199
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 30 zář 2010, 16:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od janci199 »

dakujem len skoda ze to neni v cz :)
Uživatelský avatar
RR
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 08 říj 2007, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RR »

Už název samotný ti naznačuje funkci Pumpe(čerpadlo)-Düse(tryska)...a to začleněno do jediného komponentu...
Tento systém se už používal u Lokomotiv typu tuším srgej, ale to opravdu nevím přesně..Tak že žádný přelomový objev to v případě VW nebyl....
Obrázek
RRadim 608557734
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“