posledne dva dni sa zacal motor spravat "divne"
a riesil som rovnaky problem so startovanim, akurat u mna to bolo opacne.
Za studena bezproblemov, akonahle sa motor zohrial na cca 80 stupnov /sledovane cez VAG/ vyhodilo chybu a motor isiel do nudzoveho rezimu alebo ak bol prave na volnobehu tak zhasol.
opatovny start bol dlhe tocenie a po naskoceni motor siel max do 3000 otacok.
motor 1,4 16V 63kW kod BXW , 47500km
prejavy poruchy:
spadnutim rucicky otackomera na 0, vozidlom jemne trhlo ale motor bezi dalej.
Odpoji tempomat a max otacky ktore dovoli vytocit su do 3000ot/min.
Obcas sa moze rosvietit aj kontrolka emisii /motorcek , zlta ikona/
Po vychladnuti je vsetko OK, bezproblemovy start aj beh motora bez obmedzenia otacok
Vo Vagu sa obcas vyskytla niektora chyba z nasledujucich:
/obcas iba jedna, obcas viacere naraz/
16400 - rada valcu 1: snimac polohy vac.hrid.(G40)/otacek motoru (G28): nespravny pomer
P0016 - 000 - - - Sporadická
16706 - cidlo otacek motoru (G28): zadny signal
P0322 - 000 - - - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
17746 - rada valcu 1: snimac polohy vack./klik. hridele (G40)-prerusen / zkrat na plus
P1338 - 000 - - - Sporadická
Chybu som riesil podla DP /kontrola snimaca, kablov k nemu/
vsetky podmienky : bateria minimalna hodnota, hodnota napatia v konektore medzi 1 a 3 pinom je tak ako ma byt.
Prepiskali sa kable k RJ, su OK.
Na prvej strane bolo info ze motor nenaskoci ak nie je snimac g28 funkcny.
Na mojom to tak nebolo , motor naskocil a isiel aj BEZ zapojeneho snimaca g28, vtedy bezal iba na snimac vackoveho hriadela g40...
vymeneny snimac G28 vyriesil vsetko , motor ide ako novy,
startuje len co je kluc blizko startovacej skrinky
p.s.
vitusmotuz dakujem za tvoje foto, pomohlo
dam tu aj svoj postup, snad to tiez niekomu pomoze:
motor 1,4 16V BXW - umiestnenie a vymena snimacov G40 a G28
G40 /snimac otacok VACKOVEHO hriadela/
sa nachadza pod plastovym krytom so znakom.
/kod v etke 036907601E pre BBZ, BKY, BXW - snimac otacek viko hlavy valcu/
ostatne motory maju samozrejme ine kody
Demontaz:
- odskrutkovat 4 skrutky /torx 30/, odstranit kryt,
pod krytom bude vidiet 4x zapalovacie cievky
a na pravej strane je osamotene cidlo G40, uchytene je skrutkou torx 30
- konektor strandardne odpojit /potlacit jazycek smerom hore a tahat konektor/
- povolit torx, vybrat snimac, dat novy a zmontovat naspat opacnym sledom ako demontaz.
odporucam dat si pozor aby vam nic nespadlo do vnutra kde je cidlo
Vymena je velmi jednoducha a rychla.
G28 /snimac otacok, KLUKOVEHO hriadela/ je trochu ina chutovka, taka gynekologicka

/kod v etke 036906433E pre kod motra BXW, ostatne motory maju samozrejme ine kody

/
Umiestnenie na 1,4 16V kod BXW je ako vidiet na foto na strane vodica /lava v smere jazdy/
nachadza sa na bloku motora, zozadu, pod sacim potrubim.
Pristup k nemu je horsi, pouzit sa da iba lava ruka zo strany spolujazdca
Demontaz:
- demontovat plastovy box s filtrom komplet
- rukou nahmatat konektor a odpojit ho
/pozerat sa na to co robite da zhora ked si "lahnete" na motor/
- dat prec prachovy uzaver /guma profilovana/
- imbusovym klucom povolit skrutku, ktora drzi snimac
odporucam dat si pozor aby vam nic nespadlo do vnutra kde je cidlo
Pozor aj na ten imbus nech tam nespadne pri povolovani skrutky
- vybrat snimac, vlozit novy,
- pritiahnut skrutku s imbus hlavou, prachovka, konektor, sanie vsetko v opacnom slede ako demontaz.
Zmazat chyby v RJ motora a mozete sa tesit opat z bezporuchovej jazdy.
:yes:
Edit: oprava textu