Teoreticky je výhřevnost nižší jen o cca 10 % (37,5 MJ oproti 43,6 MJ) ale je možný že díky právě nižší kalorický hodnote bionafty - proto právě má motor nižší výkon a následně i točivý moment, což nepatrně pociťuju -se pak na to musí trochu víc šlapat a o trošku později řadit, motor pak ovšem neběží v optimálnim režimu a spotřeba jde nahoru nadprůměrně, než by odpovídalo těm 10 % nižší energetický hodnoty MEŘO. Jinak fakt nevim.
Ekologická nafta - MEŘO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Většinou jsem jezdíval na směs trošku rostlináče a obyč nafty a nebo MĚŘO (směsná) a teď se mi vyskytl zdroj 100% bionafty a dávám to do BORA TDI a přítelkyně do OCTAVIA TDI. Spotřeba skutečně narostla při stejný technice jízdy a to dost znatelně.
Mám v oku kolik tak najedu na určitý množství a ten nárust je tam znát, odhaduju 1 nebo spíš 2 litry na 100 km navíc.
Teoreticky je výhřevnost nižší jen o cca 10 % (37,5 MJ oproti 43,6 MJ) ale je možný že díky právě nižší kalorický hodnote bionafty - proto právě má motor nižší výkon a následně i točivý moment, což nepatrně pociťuju -se pak na to musí trochu víc šlapat a o trošku později řadit, motor pak ovšem neběží v optimálnim režimu a spotřeba jde nahoru nadprůměrně, než by odpovídalo těm 10 % nižší energetický hodnoty MEŘO. Jinak fakt nevim.

Teoreticky je výhřevnost nižší jen o cca 10 % (37,5 MJ oproti 43,6 MJ) ale je možný že díky právě nižší kalorický hodnote bionafty - proto právě má motor nižší výkon a následně i točivý moment, což nepatrně pociťuju -se pak na to musí trochu víc šlapat a o trošku později řadit, motor pak ovšem neběží v optimálnim režimu a spotřeba jde nahoru nadprůměrně, než by odpovídalo těm 10 % nižší energetický hodnoty MEŘO. Jinak fakt nevim.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
nevím jaký původ má ta tvoje bionafta, od unicornu to bylo celý léto OK, navýšení spotřeby max do 0,5 litru. Ale poslední dobou to bylo jak píšeš, rozhodně víc než litr na 100.Když jsem byl nedávno v dieselpoweru na brzdě, tak jsme měřili výkon u mýho auta (soft nastaven jen na 200PS na naftu) - porovnání nafta a čisté meřo, je tam rozdíl v trochu horším náběhu odspodu, ale max výkon byl stejný 200PS kroutící moment o cca 10Nm horší ten propad nad 4500 ot jsme přisuzovali tomu, že jsme při měření nechali cucat tandem rovnou z kanystru přes filtr, kdežto naftu tam z nádrže ještě láduje podávací čerpadlo. 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 
suhlas, aj ja som spozoroval jeden tyzden zvysenu spotrebu o liter oproti normalu, ale potom sa to nejako upravilo a spotreba klesla na cca 4,5l. na normalnu naftu mam okolo 4,3l. podotykam pri normalnej jazde.
EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
Zdravím taky bych se chtěl podělit se zkušenostma
Natankoval sem b100 + vif do plný a zjistil jsem že mi to bere 7,5/100km
, možná je to tím že je zima. Uvidím, zkusím to jeste znova změřit a pak zkusím normal naftu, auto zatím nemám moc dlouho, motor mám 1.7td od fiatu, říká se o něm že nepatří moc k úspornejm 
Natankoval sem b100 + vif do plný a zjistil jsem že mi to bere 7,5/100km
Octavia ahf, Golf mk1 - renovace
A kolik myslíš,že takovej historickej kadlák bude baštit-to si k tdi nemůže ani čuchnoutjakoob píše:Zdravím taky bych se chtěl podělit se zkušenostma
Natankoval sem b100 + vif do plný a zjistil jsem že mi to bere 7,5/100km, možná je to tím že je zima. Uvidím, zkusím to jeste znova změřit a pak zkusím normal naftu, auto zatím nemám moc dlouho, motor mám 1.7td od fiatu, říká se o něm že nepatří moc k úspornejm
Jezdím na vše co teče..
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak nečekám žádný zázraky, ale snad aspon pod těch 7 litrůpeopleman píše:A kolik myslíš,že takovej historickej kadlák bude baštit-to si k tdi nemůže ani čuchnoutjakoob píše:Zdravím taky bych se chtěl podělit se zkušenostma
Natankoval sem b100 + vif do plný a zjistil jsem že mi to bere 7,5/100km, možná je to tím že je zima. Uvidím, zkusím to jeste znova změřit a pak zkusím normal naftu, auto zatím nemám moc dlouho, motor mám 1.7td od fiatu, říká se o něm že nepatří moc k úspornejm
Octavia ahf, Golf mk1 - renovace
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
je vidiet ze ojebavaci su na kazdom rohu, co to je za benzinku, ked olej predavaju ako naftu???
pokazi sa mi auto a mozem ist k hovnu plakat... hajzlom treba ruky poodtinat. vidim ze domaca vyroba mera je na nezaplatenie... a ako milos pisal, viem co si lejem do auta. 
EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff