fabia tdi pd 74kw na vyfrit

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

fabia tdi pd 74kw na vyfrit

Příspěvek od zero1724 »

Tak jsem se chtěl opět poradit zkušených! a to s timhle vozem a jeho provoz na vyfrit,jelikož jsem prodal escorta,tak se chystám v létě provozovat fabiu tdi 74kw r.v. 2001 na vyfrit,mam s tim akorad dobre zkusenosti:) naštěstí a nevím jak tento motor snáší olej,jelikož s escortem jsem až do mrazů jezdil skoro jen na olej až v -5 stupních jsem dával měřo nebo naftu a v létě jen na olej,jak s timto vozem postupovat,co nejprve udělat než provozovat tenhle vuz na olej,myslím tim bez přestavby,ted přez zimu nebudu jezdit na olej,abych to neponičil... Ale v létě se chystám.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Ivanek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 02 led 2010, 10:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Ivanek007 »

já uz bych se na to vysral. do oktavky mi bylo receno ze tam muzu vse nalejt. to byla rotačka, jezdil sem na olej z kauflandu, a pak na trafo olej. a oddelal sem 3 vstrik.čerpadla. pote sem mel Passata V6 tdi a čerpadlo sem zlikvidoval taky. NIkomu tu nic nezazlivam, pamatuju si ja mi P.Slovaček napsal at to tam leju, a kdyby to hulilo at se ozvu. Ono to nehulilo jen pomalu slabl vykon a nakonec sem ho musel vymenit za blby Punto 1,2 8V 44Kw protoze passat zacal ve meste zrat 25l/100km. A to neprehanim. navic to nejelo vice jak 130.

Takze sem mel hezky auto a domrdal sem ho volejičkama.
ted mam jen dluh a pitomi punto na kterym odeslo ted v mrazech ABS.
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

Ivanek007 píše:já uz bych se na to vysral. do oktavky mi bylo receno ze tam muzu vse nalejt. to byla rotačka, jezdil sem na olej z kauflandu, a pak na trafo olej. a oddelal sem 3 vstrik.čerpadla. pote sem mel Passata V6 tdi a čerpadlo sem zlikvidoval taky. NIkomu tu nic nezazlivam, pamatuju si ja mi P.Slovaček napsal at to tam leju, a kdyby to hulilo at se ozvu. Ono to nehulilo jen pomalu slabl vykon a nakonec sem ho musel vymenit za blby Punto 1,2 8V 44Kw protoze passat zacal ve meste zrat 25l/100km. A to neprehanim. navic to nejelo vice jak 130.

Takze sem mel hezky auto a domrdal sem ho volejičkama.
ted mam jen dluh a pitomi punto na kterym odeslo ted v mrazech ABS.
a kolik si na olej najel na tý octávce a na tom passatu? ta 2,5TDI V6 má čerpadlo blbý sama od sebe těch příspěvků je tady na foru k tomuhle motoru hafo.
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
mito85
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 11 črc 2009, 13:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Topoľčany

Příspěvek od mito85 »

ja mám tiež fábiu, 1.9 TDI PD 74 kW, r.v. 2004, pôvodne tam bol motor ATD a ten šlapal na olej vynikajúco, len škoda že sa odtrhla klukovka a rozbila motor... teraz tam mám motor AXR, no ten už toho nezvládne toľko oleja, takže musím dávať iný pomer ale ide to veľmi dobre!! na zimu som vymenil naftový filter za vodou ohrievaný a ráno nelievam olej ohriaty, + VIF ale na zimu je to celkom oprus, pokiaľ viac prituhne na -10 tak budem jazdiť asi len na naftu:(( cez leto sa neboj !!!:::D
mito85
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 11 črc 2009, 13:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Topoľčany

Příspěvek od mito85 »

ja mám tiež fábiu, 1.9 TDI PD 74 kW, r.v. 2004, pôvodne tam bol motor ATD a ten šlapal na olej vynikajúco, len škoda že sa odtrhla klukovka a rozbila motor... teraz tam mám motor AXR, no ten už toho nezvládne toľko oleja, takže musím dávať iný pomer ale ide to veľmi dobre!! na zimu som vymenil naftový filter za vodou ohrievaný a ráno nelievam olej ohriaty, + VIF ale na zimu je to celkom oprus, pokiaľ viac prituhne na -10 tak budem jazdiť asi len na naftu:(( cez leto sa neboj !!!:::D
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Nevim, ja mam r.v. 2001,ale ma dost najeto,s escortem mam jen dobre zkusenosti,ale prodal jsem ho a poridil fabiu za slusny penize,prez zimu budu davat jenom naftu,ted je to o hubu,je fakt zima a bude bohuzel dlouha,ale od dubna jsem začal s escortem a skončil tak před měsícem a dobré,jelo to jako drak,ale fabia nevim, jiné čerpadlo,jinak vstřikování
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Ivanek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 02 led 2010, 10:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Ivanek007 »

lesek píše:
Ivanek007 píše:já uz bych se na to vysral. do oktavky mi bylo receno ze tam muzu vse nalejt. to byla rotačka, jezdil sem na olej z kauflandu, a pak na trafo olej. a oddelal sem 3 vstrik.čerpadla. pote sem mel Passata V6 tdi a čerpadlo sem zlikvidoval taky. NIkomu tu nic nezazlivam, pamatuju si ja mi P.Slovaček napsal at to tam leju, a kdyby to hulilo at se ozvu. Ono to nehulilo jen pomalu slabl vykon a nakonec sem ho musel vymenit za blby Punto 1,2 8V 44Kw protoze passat zacal ve meste zrat 25l/100km. A to neprehanim. navic to nejelo vice jak 130.

Takze sem mel hezky auto a domrdal sem ho volejičkama.
ted mam jen dluh a pitomi punto na kterym odeslo ted v mrazech ABS.
a kolik si na olej najel na tý octávce a na tom passatu? ta 2,5TDI V6 má čerpadlo blbý sama od sebe těch příspěvků je tady na foru k tomuhle motoru hafo.

no kokta odjela dejme tomu 20tis. a passat asi 6 tis ted sem se koukal do smlouvy a pasounka sem mel jen 4 a pul mesice. hlavne mi po nem zbyl jen dluh 140tis. kč
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Hodně záleží taky na čistotě paliva,jak často se mění filtr,nesmí se tam lejt vyloženě sračky,který přejedeš přez jetou punčošku!
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Ivanek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 02 led 2010, 10:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Ivanek007 »

no trafo bylo filtrovany a odstredeny. a olej z kauflandu asi spinavej nebyl.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Kolik toho ročně najzdíte, že tam musíte lejt všechno možný? Počítal někdo z Vás třeba po 10tkm na kolik to ježdění včetně oprav vyjde? Nehledě na prakticky neexistující komfort při tankování... Kecat vám do toho nechci, nemám s tím zkušenosti, ale spíš mi to přijde jako divnej adrenalinovej sport.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
radekandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 29 črc 2010, 17:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od radekandy »

nogis píše:Kolik toho ročně najzdíte, že tam musíte lejt všechno možný? Počítal někdo z Vás třeba po 10tkm na kolik to ježdění včetně oprav vyjde? Nehledě na prakticky neexistující komfort při tankování... Kecat vám do toho nechci, nemám s tím zkušenosti, ale spíš mi to přijde jako divnej adrenalinovej sport.
Tak počty jsou to celkem jednoduchý. V průměru kupuju řepkový olej v hypermarketech o 13 Kč na litr levněji než naftu na pumpě. Od začátku září do konce listopadu jsem vyjezdil cca 500 litrů řepky, což dělá úsporu 6500 Kč za 3 měsíce, a když to přepočítam, tak to dělá 26000 Kč za rok. Při teplotách na 10°C nebyl problém poměr 2:1 ve prospěch oleje, pod 10°C až do cca -3°C bezproblémů 1:1, jen teď posledních 14 dní jezdím čistou naftu :( Problémy s motorem nebyli a nejsou vůbec žádný, navíc to auto na ten mix nafty a oleje jede líp než na čistou naftu a taky motor je tižší. Spotřeba je stále stejná. Ale chce to mít správně nastavený předstřik. Původně jsem ho měl 5 a přibíval mi olej, po přenastavení na 60 už nepřibývalo nic, starty taky naprosto v pohodě. Takže asi tak.....
AUDI A4 B8 3.0TDI
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

nogis píše:Kolik toho ročně najzdíte, že tam musíte lejt všechno možný? Počítal někdo z Vás třeba po 10tkm na kolik to ježdění včetně oprav vyjde? Nehledě na prakticky neexistující komfort při tankování... Kecat vám do toho nechci, nemám s tím zkušenosti, ale spíš mi to přijde jako divnej adrenalinovej sport.

Můžeš počítat. :D Mám roční nájezd průměrně 70tis.km , tankuju olej z burských ořechů za 12kč litr+ měsíčně 100-200litrů vyfritu za 5kč/l Průměrná spotřeba je 8l.
Budu počítat letní měsíce: 5000km- tj. 400litrů oleje - vyfrit-1000kč
burák- 2400kč
celkem-3400kč na 5000km
To znamená že mě 1km stojí 68halířů. Takže 5000km mě stojí 3400kč.
Pokud budu jezdit na naftu tak je to 2,4kč na 1km, takže 5000km by mě stálo 12000kč
Takže za jeden letní měsíc ušetřím 8600kč. To je za 7 měsíců v roce kdy se dá jezdit na olej bez problémů 60tisíc korun. Jediný opravy co mám díky oleji že průměrně 2xdo roka vyměním na autě všechny žhavičky. Jiný opravy co by se daly přičíst na vrub jízdy na olej nemám. Filtrace a dovoz oleje mi zabere 4hodiny v měsíci.
Zimní uspory nebudu počítat, protože podle mrazu přidávám do oleje benzín a naftu, takže úspora není tak velká. A komfort při tankování nepotřebuju, strčím pumpu do sudu, hadici do nádrže a pumpuju, aspoň mám nějakou rozcvičku. A dál z toho mám dobrej pocit že vím aspoň co tankuju, na rozdíl od lidí co tankujou na pumpě patoky s vodou.
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

Tak tak-pravdu máš,uspořit se dají desetitisíce.Jen se nebát,mít trochu štěstíčka a taky nelít to do každýho klumprta jako třeba 2.5TDI Pašák, když nikdo neví,v jakým stavu má palivovou soustavu(rofl)
Jezdím na vše co teče..
Ivanek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 02 led 2010, 10:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Ivanek007 »

peopleman píše:Tak tak-pravdu máš,uspořit se dají desetitisíce.Jen se nebát,mít trochu štěstíčka a taky nelít to do každýho klumprta jako třeba 2.5TDI Pašák, když nikdo neví,v jakým stavu má palivovou soustavu(rofl)

co si tim jako myslel???
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

Že když chceš jezdit na trafák,musíš na to mít pořádný auto,jako třeba MB 124 ;)
Jezdím na vše co teče..
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“