Škodi, keď ide na voľnobeh dlhšiu dobu?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Jenze ten olej se tam na ten volnobech po studenem startu hure dostava a hlavne k ventilum se ho dostava bidne :x
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

mori píše:
Kornout píše:Já nastaruju a jedu, točím do těch 3000ot a topí to za chvilku, má to přece přídavné topení do vody.
Je pravdou, že pokud to auto necháváš na volnoběh ohřát je to na dlouho, za jízdy, kdy je motor v zátěži to je něco jiného.
Není to dobré, nejde jen o mazání, ale také o tepelné pnutí mt, ber v potaz, že hlava je hliník a blok litina, ideální stav je, když je motor ohřátej na provozní teplotu, což ty každej den min. o polovinu prodlužuješ. Aby ses nedivil, až ti odejde těsnění pod hlavou. V tvém případě bych uvažoval o nezávislém topení, necháž ho běžet 20min, auto bude taky ohřáté a nemáš žádnej studenej start. O spotřebě ani nemluvím, ta je u nt. oproti studenému mt. minimální.
chlapi plati to aj na SDI ja mam asi 3 km do prace cely tyzden jazdim na studeny motor skodim mu vela
Toto platí pro všechny motory, jak benzín, tak diesel.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

nechavat auto na volnobeh staci akorad tak kdyz je auto zamrzly a je treba necim krmit topne <spiraly> na vyhrivani oken a nez si ty skla oskrabes jinak nejlepe jet hned , ale s citem ne jako prase na plnej knedlik ;)
Uživatelský avatar
vlada5506
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04 říj 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Příspěvek od vlada5506 »

Takže chápu-li to správně, nastartovat-zapnout rozmrazování zad.okna-oškrábat ostatní okna-vyjet.Je-li toto provedeno do cca:5min. je to OK?
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

vlada5506 píše:Takže chápu-li to správně, nastartovat-zapnout rozmrazování zad.okna-oškrábat ostatní okna-vyjet.Je-li toto provedeno do cca:5min. je to OK?
Ideálne je naštartovať, počkať kým sa natlačí olej do zdvihátok (cca 5 sek) a vyraziť do 10 sek :)
Tomm
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 27 pro 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Tomm »

A co kdyz je namrzly predni okno zevnitr?

Dokud nevyjedu, neohreje se vzduch na rozmrznuti skla. Pokud vyjedu, nic nevidim.

G5 ma uz el. spiralu na vyhrivani a topi i kdyz ma voda jeste bod mrazu (LOL) Coz mi v G4 mooooc chybi.
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

lubomt píše:no neviem ako vam,ale mne sa za 15 min zohreje dostatocne,za 2min jazdy sa nezohreje vobec
Máš V6, ktorý aj na voľnobeh zožerie oveľa viac ako naše R4, je menej úsporný a viac kúri. Ak je mráz a naštartuješ R4 TDI, a necháš ho vrčať hodinu, ručička teplomera sa ani nepohne. Začne trochu kúriť, ale je to bieda.

Nemá to význam. Treba kúpiť nezávislé kúrenie, alebo naštartovať a hneď opatrne vyraziť. Motor to prežije... ten príklad s TAXI je celkom dobrý. :)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Tomm píše:A co kdyz je namrzly predni okno zevnitr?

Dokud nevyjedu, neohreje se vzduch na rozmrznuti skla. Pokud vyjedu, nic nevidim.

G5 ma uz el. spiralu na vyhrivani a topi i kdyz ma voda jeste bod mrazu (LOL) Coz mi v G4 mooooc chybi.
Rozmrazovač okien v spreji :) Treba odstrániť zatekanie do auta, vysušiť ho, a nemalo by namŕzať zvnútra. To mi robila iba Š120, v ktorej som mal samozrejme vďaka "vetracím otvorom" v dlážke (vyhnité diery) stále mokrý koberec a v zime som zažíval presne to čo spomínaš. Katastrofa. Už nikdy viac to nechem zažiť :) Okná zamrznuté zvnútra aj zvonka, oškrabem, vyrazím, a za 30 sekúnd zase nič nevidím. :) Ale GIV ani Octavia mi to už nerobí, zvnútra nikdy. Aj keď parkuje celú zimu na ulici.

Tie GV to majú všetky? Aj sociálky? U kamaráta som to skúšal, má 2x GV a ani jeden to nemá :( .. teda takto- kým nie je teplá voda, nič nekúri, absolútne nič. Jeden je TDI 77 a druhý 1,4 16V.
Tomm
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 27 pro 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Tomm »

Alex píše:
Tomm píše:A co kdyz je namrzly predni okno zevnitr?

Dokud nevyjedu, neohreje se vzduch na rozmrznuti skla. Pokud vyjedu, nic nevidim.

G5 ma uz el. spiralu na vyhrivani a topi i kdyz ma voda jeste bod mrazu (LOL) Coz mi v G4 mooooc chybi.
Rozmrazovač okien v spreji :) Treba odstrániť zatekanie do auta, vysušiť ho, a nemalo by namŕzať zvnútra. To mi robila iba Š120, v ktorej som mal samozrejme vďaka "vetracím otvorom" v dlážke (vyhnité diery) stále mokrý koberec a v zime som zažíval presne to čo spomínaš. Katastrofa. Už nikdy viac to nechem zažiť :) Okná zamrznuté zvnútra aj zvonka, oškrabem, vyrazím, a za 30 sekúnd zase nič nevidím. :) Ale GIV ani Octavia mi to už nerobí, zvnútra nikdy. Aj keď parkuje celú zimu na ulici.

Tie GV to majú všetky? Aj sociálky? U kamaráta som to skúšal, má 2x GV a ani jeden to nemá :( .. teda takto- kým nie je teplá voda, nič nekúri, absolútne nič. Jeden je TDI 77 a druhý 1,4 16V.
No tak me to taky nedela vzdycky, jen kdyz tam zustane vlhkost, to je jasny. Ne vzdy ma clovek cas pul hodiny vetrat auto... (den predem vecer)

S tim vyhrivanim nevim jestli i socialky, ja se s tim setkal u Sportline 2.0TDI.
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Asi to tak bude, že to majú len lepšie výbavy. :( On má obidva model SLOVAKIA - takže asi preto to tam nie je. Ale je to pekná vec...
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Obrázek
Tohle je obrázek z knížky Motory závodních automobilů od Juliuse Mackerleho. Platí to obecně, ve volnoběhu jsou rázové síly největší, se zvýšenýma otáčkama se to trochu kompenzuje setrvačností pístu a síla se rozloží do širšího ůseku.
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

to vyhrievanie vody má aj G4,akonahle nastartujes a je voda studena /neviem ci to zapina aj ked nemrzne/ tak zapnu sa také akoby zhavice,ktoré sú zapustené do potrubia s chladiacou kvapalinou
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Tomm píše:No tak me to taky nedela vzdycky, jen kdyz tam zustane vlhkost, to je jasny. Ne vzdy ma clovek cas pul hodiny vetrat auto... (den predem vecer)

S tim vyhrivanim nevim jestli i socialky, ja se s tim setkal u Sportline 2.0TDI.
Vlhkost v aute je pruda - obvykle, kdyz si tam nanosis shih, kterej roztaje a vsaje se do koberecku. Hodne pomahaji takove ty pohlcovace vlhkosti. Je to prodysny pytlik s janevimcim v plastove krabicce s otvory(treba). Maji to v prislusentsvi pro karavany, ale videl jsem to i v Bauhausu. Stoji to cca 190kc a ma to zvladnout 35m3 po 3 mesice. Takze auto hrave pres zimu.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Tomm
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 27 pro 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Tomm »

lubomt píše:to vyhrievanie vody má aj G4,akonahle nastartujes a je voda studena /neviem ci to zapina aj ked nemrzne/ tak zapnu sa také akoby zhavice,ktoré sú zapustené do potrubia s chladiacou kvapalinou
O tech zhavkach vim, ale ty jsou taky skoro naprd kdyz ma voda treba -10°C. Ja ale myslel neco jineho - GV totiz maji el.topnou spiralku u ventilatoru - neco jako fen.

Jinak koberecky mam samo na zimu gumovy a vodu vylejvam. Ten odvlhcovac je dobrej napad, diky.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Alex píše:
lubomt píše:no neviem ako vam,ale mne sa za 15 min zohreje dostatocne,za 2min jazdy sa nezohreje vobec
Máš V6, ktorý aj na voľnobeh zožerie oveľa viac ako naše R4, je menej úsporný a viac kúri. Ak je mráz a naštartuješ R4 TDI, a necháš ho vrčať hodinu, ručička teplomera sa ani nepohne. Začne trochu kúriť, ale je to bieda.

Nemá to význam. Treba kúpiť nezávislé kúrenie, alebo naštartovať a hneď opatrne vyraziť. Motor to prežije... ten príklad s TAXI je celkom dobrý. :)
Musim Ti oponovat-mal som Golf4 TDI 90k prerobeny tryskami zo 110k,110k turbo a cip, takisto som pravidelne rano vybehol von,nastartoval auto a po 15min bolo uz trochu vykurene
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“