Špatné studené starty - jen předvstřik, nebo i svíčky?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
k tomu předvstřiku.možná že to má vliv na start a přidáním se malinko stane chod motoru hrubší,ale za jízdy to nemá žádný vliv.řj si hlavou čerpadla hýbe sama a ty krajní čáry je tolerance,ve který je schopná s tím optimálně pohybovat...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Okis. Ještě se zeptám jakožto neználek, někde jsem mimo děk zaslechl, že to může ovlivnit spotřebu (asi pouze v malé míře) a že auto může bejt živější.
Nevím, nevyznám se v tom a rád se nechám poučit
Zároveň se na to vyprdnu, pokud to bude startovat dobře a ničemu to nebude škodit 
Nevím, nevyznám se v tom a rád se nechám poučit


Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
no já si právě myslím,že pokud je to v toleranci,tak si právě tyhle hodnoty na které se ptáš hlídá řj natáčením toho čerpadla.možná že místní odborníci mi to vyvrátí,ale já když jsem seřizoval předvstřik,tak jsem byl rád,že jsem se trefil do tý tolerance.jak jsem tam byl,tak jsem utáhl šrouby na řemenici a nechal to být...každopádně tobě už to hodně klesá,no tak není nic snadnějšího,než sundat kryt rozvodů povolit tři šrouby na řemenici (nevyšroubovat,jen povolit) a 22kou klíčem s tím o milimetříček hnout...tuším po směru hodinek?no to už si nevzpomenu...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
- JohnnyBOSS
- Aktivista
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 30 led 2010, 15:36
- Bydliště: Prostějov
a jakej vliv může mít na motor to, že když zapnu tdi graf a změřim předvstřik, mám ho někde úplně nahoře, že na tom grafu není ani vidět? 

Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky
- PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW

Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
Takže po dvou dnech situace následující. Studený starty rozhodně lepší. Neměl jsem zatim šanci nechat auto venku, ale v garáži je cca stejně a i tam se problém projevoval. První ráno po výměně žhavek a repasy startéru naprosto bez problémů, po zhasnutí žhavení jsem otočil klíčkem, motor čapnul pravidelně a relativně rychle.
Dneska ráno už se mi to tak nelíbilo. Převalil se tak třikrát, čtyřikrát. A to byly tak 2°C. Furt si lámu hlavu s tim, kde ještě může být problém. Když to zesumarizuju, tak:
- žhavící svíčky zkontrolované a vyměněné
- startér po repasu
- baterie nová
- palivový filtr koncem září, tankuju jen Verva Diesel na benzině
- v létě jsem ještě měnil čidlo teploty chaldící kapaliny
- předvstřik 38, tedy stále v toleranci
- na VAGu čisto co se závad týče
Auto má najeto 150 000 km, chod motoru pravidelnej, nekouří, nesmrdí...
Na co dalšího se zaměřit?
Dneska ráno už se mi to tak nelíbilo. Převalil se tak třikrát, čtyřikrát. A to byly tak 2°C. Furt si lámu hlavu s tim, kde ještě může být problém. Když to zesumarizuju, tak:
- žhavící svíčky zkontrolované a vyměněné
- startér po repasu
- baterie nová
- palivový filtr koncem září, tankuju jen Verva Diesel na benzině
- v létě jsem ještě měnil čidlo teploty chaldící kapaliny
- předvstřik 38, tedy stále v toleranci
- na VAGu čisto co se závad týče
Auto má najeto 150 000 km, chod motoru pravidelnej, nekouří, nesmrdí...
Na co dalšího se zaměřit?
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
ja som pred nedavnom menil zhavice lebo mi to neslo do hlavy ze startovacia davka 4,2, predvstek na modrej ciare a ked je pod -5 nestartuej to dobre a ked som ich premeral, zistil som ze ani jeden nefunguje.....je to fantasticke ze v -10, -12°C to auto nastartovalo po 3-4sekundach tocenia 

O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
WWW.GTENGINES.SK
Nie si sam.Mne išla ako tak jedna.Minuly rok teda tento rok v januári ked som to kupil,tak som to nejak neriešil.Tento rok prišla zima,horšie štarty,tak mi to nedalo najprv odmerať a potom vytiahnuť.Aj tak som sa čudoval,že s jednou žhavičkou to naštartovalo.Sice dosť tvrdi zvuk po naštartovani,ale šlapalo to.Jedine štastie,že išla posledna a nie stredne.gabo00000 píše:ja som pred nedavnom menil zhavice lebo mi to neslo do hlavy ze startovacia davka 4,2, predvstek na modrej ciare a ked je pod -5 nestartuej to dobre a ked som ich premeral, zistil som ze ani jeden nefunguje.....je to fantasticke ze v -10, -12°C to auto nastartovalo po 3-4sekundach tocenia
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH 

tak jsme na tom uplně stejněmir77 píše:Takže po dvou dnech situace následující. Studený starty rozhodně lepší. Neměl jsem zatim šanci nechat auto venku, ale v garáži je cca stejně a i tam se problém projevoval. První ráno po výměně žhavek a repasy startéru naprosto bez problémů, po zhasnutí žhavení jsem otočil klíčkem, motor čapnul pravidelně a relativně rychle.
Dneska ráno už se mi to tak nelíbilo. Převalil se tak třikrát, čtyřikrát. A to byly tak 2°C. Furt si lámu hlavu s tim, kde ještě může být problém. Když to zesumarizuju, tak:
- žhavící svíčky zkontrolované a vyměněné
- startér po repasu
- baterie nová
- palivový filtr koncem září, tankuju jen Verva Diesel na benzině
- v létě jsem ještě měnil čidlo teploty chaldící kapaliny
- předvstřik 38, tedy stále v toleranci
- na VAGu čisto co se závad týče
Auto má najeto 150 000 km, chod motoru pravidelnej, nekouří, nesmrdí...
Na co dalšího se zaměřit?
Golf IV 99ročnik najeto 150tis motor 1.9 TDI ALH 66kw (čipnuto na 97kW)
kdyz jsem si jej pořidil startoval dobře za studena za tepleho motoru špatně - vyřešeno při čipovani se opravila chyba kterou maji všechny motory tohoto typu.
pul roku klid měnil se olej filtr paliva vzduchu atd...
a ted uz zase na opak start za studena upně stejně jak u tebe
kontroloval jsem žhavičky - jedná byla vadná (Magneti Mireli uz nikdy nekupuju byla tam mozna pul roku a uz nefachčela) tak jsem tam dal všechny BOSH. - stejně nepomohlo

kontrola VAG - vše ok bez chyb

kontrola tlaku na kazdém bloku - ok

kontrola palivových trysek - ok

vyměna přepadových hadiček od trysek (zdalo se mi ze tam nasava vzduch někde)
kontrola aku - 95% zivota - ok

kontrola vedeni paliva - ok

kontrola sita v nadrzi - čiste ok

kontrola ventilu pro zamezeni padani paliva zpět
starter je pry ok uz mě to několik odborniku rikalo
předstrik je ok testoval zkoušel jsem to dat dolu doprostred i nahoru

no ja jsem asi testoval skoro vše a doufám ze to nebude čerpado a nebo blbej starter
kdyz auto je třeba na -10 kdyz startne (problematicky) necham bězet treba 20 sekund vypnu počkam 20 sekund tak pak startne uplně v pohodě podruhé...
jeste do toho budu vrtat, mlátit, bušit

No mně všichni tvrdili, že předvstřik je ok, že by s tim nehejbali. Tak jsem byl dneska za posledním mechanikem, kterýho nějak blíž znám, ten to sjel v jinym softu než je VAG. Bylo to tam teda označený jako předstih a hodnoty byly ve stupních. Hele, fakt se v tom nevyznám, ale skákalo to mezi nulou a jedničkou a při přidání plynu to šlo asi na 5°. Tak mi bylo řečeno, že to má bejt na volnoběh tak 8° a při plnym knedlíku to má jít někam ke dvaceti. Nevím, netušim. Ve středu jdu srovnat předvstřik a děj se vůle boží. Přepadový hadičky jsou ok. Bublinky v hadičce od filtru nelítaj. Je to poslední, co mě napadá. Potom už jedině přidřenej vstřik, ale to se mi nezdá.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Nevím, proč se stále podivujete tomu, že to i při větších mrazech startuje bez "žhaviček". Vždyť i Tatry 148 nemají žhavení a startují i při -20°C. Je to jen otázka toho, dostat tam dostatek paliva. U Tatry nastavím mechanicky max.dávku a startuji. U našich moderních vozidel ŘJ motoru zabezpečí dostatek paliva pro start přez nastavovač množství paliva/ N- 146/ v závislosti na teplotě chladící kapaliny/čidlo G-62/. Když neproběhne zahřátí spalovacího prostoru "žhavičkami" nebo je málo paliva a nedojde ke vznícení směsi hned na počátku startu, přidává N-146 na každý zdvih více a více paliva. Pokud je motor v dobrém mechanickém stavu/dobré tlaky/, silná baterka a startér, tak musí za nějakou dobu spustit tak jako ta Tatra. Bude to samozřejmě také "na tvrdo" jako u Tatry.Johny_RS píše:Nie si sam.Mne išla ako tak jedna.Minuly rok teda tento rok v januári ked som to kupil,tak som to nejak neriešil.Tento rok prišla zima,horšie štarty,tak mi to nedalo najprv odmerať a potom vytiahnuť.Aj tak som sa čudoval,že s jednou žhavičkou to naštartovalo.Sice dosť tvrdi zvuk po naštartovani,ale šlapalo to.Jedine štastie,že išla posledna a nie stredne.gabo00000 píše:ja som pred nedavnom menil zhavice lebo mi to neslo do hlavy ze startovacia davka 4,2, predvstek na modrej ciare a ked je pod -5 nestartuej to dobre a ked som ich premeral, zistil som ze ani jeden nefunguje.....je to fantasticke ze v -10, -12°C to auto nastartovalo po 3-4sekundach tocenia
to mir77: Asi máš hodně peněz, času a nervů, když to řešíš tak,jak to zde popisuješ. Všechno měníš na místo toho, abys přečetl příspěvky na toto téma zde na fóru. Tam bys zjistil, že nejjednodušší a nejlevnější je když změříš základní předstřik/což jsi udělal/, zkontroluješ průhlednou hadičku mezi pal. filtrem a čerpadlem/zda tam není bubliba nebo nepadá palivo/, vyšroubuješ "žhavičky" a překontroluješ jak svíčky, tak tlaky ve válcích. Ujistíš se, že tlaky jsou OK, palivo OK, zákl. předstřik v normě/dle mechanika OK/,vyměníš "žhavičky" a zkusíš starty. Jestli se Ti nebudou zdát dobré,koupíš za korunu odpor a zapojíš ho dle návodu na tomto fóru buď přes tlačítkový spínač nebo relé a máš vystaráno. A pokud ještě náhodou ne, tak potom teprve řeš výměnu baterky, startéru a třeba i vstřik.čerpadla když na to máš peníze.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
A víš co, já zas nechápu, co tady lidi vymejšlej s odporem neustále. Právě jsi psal, že když je auto po emchanický stránce v dobrém stavu, tak musí chytit jak nic a to i bez žhavení. Tak proč tam někam srát odpor? To ho nejdřív uvedu do stoprocentního stavu tak, že zkontrolu a případně vyměnim vše, kde by moh bejt problém, ne?
Tohle fórum je skvělý, dozvídám se tady super věcí. Nejsem mechanik, ale baví mě to. Rád se nechám poučit, ale občas žasnu nad tim, jak se leccos bastlí. Ale to je jedno.
Navíc jsem šel správnym postupem
Předvstřik jsem změřil. To, že mi dva mechanici řekli, že by se na to vysrali a neřešili to, to já neovlivnim. Nechci se do toho srát sám. Nemám s tím dobrou zkušenost. V životě jsem to nědělal. Já si to rád naštuduju a zjistim co a jak, ale neodvážim se do toho jít. Jsem přes počítače, vždycky jsem byl. Taky znám hromadu lidí, kteří si něco naštudujou, chtěj do toho jít a pak to vyserou a já mám práci na dva dni.
Ale zpět věci. Průhledná hadička ok, palivovej filtr je měněnej a né v důsledku tohoto problému ale měnil jsem ho koncem letních prázdnin v rámci přípravy na zimu. Chtěl jsem to udělat později, ale dělal jsem to právě proto, že už šli bublinky, začínali bejt kaput o-kroužky. V součanosti jsem tedy kontroloval opět bublinkový stav a bublinky jsou řekněme v normě. Navíc netankuju žádný sračkoidní palivo. Navíc ty starty jsou stejný jako v létě. Akorát si přičti zimu. Neni to nic, co by začalo najednou. I v létě jsem se podivoval tomu, že mi to nechytne na drc a tátovi se stejnym autem jo.
Pak jsem měnil žhavící svíčky. Dvě byly v prdeli. Pár dní před tim, než jsem to dělal se začal ozývat startér. Po nastartování prostě chrrrr jak se dotáčel. Tak jsem upustil od záměr udělat svíčky sám a odvez jsem to mechanikovi, ať to udělá obojí.
Nevidím v tomhletom postupu nic, co by bylo špatně
Starty jsou díky tě msvíčkám řekněme vyrovnanější, ale furt stojí za hovno 
Tohle fórum je skvělý, dozvídám se tady super věcí. Nejsem mechanik, ale baví mě to. Rád se nechám poučit, ale občas žasnu nad tim, jak se leccos bastlí. Ale to je jedno.
Navíc jsem šel správnym postupem

Ale zpět věci. Průhledná hadička ok, palivovej filtr je měněnej a né v důsledku tohoto problému ale měnil jsem ho koncem letních prázdnin v rámci přípravy na zimu. Chtěl jsem to udělat později, ale dělal jsem to právě proto, že už šli bublinky, začínali bejt kaput o-kroužky. V součanosti jsem tedy kontroloval opět bublinkový stav a bublinky jsou řekněme v normě. Navíc netankuju žádný sračkoidní palivo. Navíc ty starty jsou stejný jako v létě. Akorát si přičti zimu. Neni to nic, co by začalo najednou. I v létě jsem se podivoval tomu, že mi to nechytne na drc a tátovi se stejnym autem jo.
Pak jsem měnil žhavící svíčky. Dvě byly v prdeli. Pár dní před tim, než jsem to dělal se začal ozývat startér. Po nastartování prostě chrrrr jak se dotáčel. Tak jsem upustil od záměr udělat svíčky sám a odvez jsem to mechanikovi, ať to udělá obojí.
Nevidím v tomhletom postupu nic, co by bylo špatně


Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Já právě nejsem přes počítače a proto se ptám odborníků , proč ŘJ, když je tak osvícená a zaznamenává všechny hodnoty není schopna sama upravit požadované hodnoty/,délku vstřiku, atd/ aby motor chytil...? K čemu je, jen, aby řekla hodnotu.../nebo nemá pořádné mapy/ ? A někdo mimo ni ji musel upravit..?Má vědět všechno, i to,že má za sebou pitomce, který tam leje sračky..Jak to, když informuje o desetinách v momentální spotřebě a není schopna oznámit, že je čerpadlo plné vzduchu, nebo že do přepadu nejde nafta..?Zlatá mechanika, ať jde celá ŘJ do prdele.... 

nepropadat panice...
Nevím, proč jsi hned tak naježenej a používáš zbytečně peprná slova namísto toho abys byl rád, že se Ti někdo snaží poradit. Je Ti jen ke cti, že se snažíš mít vše "tip ťop". Vypisuješ tady však, žes tam dal novou baterku/silnější/, nový pal. filtr od září, nové čidlo tepl. chl. kapaliny od léta, tak se nediv, že se Ti někdo snaží pomoct. A to proto, že mnoho kolegů tady stále píše, co všechno vyměnily a ono to stejně nepomohlo. Ale zpět k tématu. Nepsal jsem, že motor chytne bez žhavení jako nic,ale že by měl chytit bez žhavení i při větších mrazech. On sice chytne třeba i při -20°C, ale co to dá baterce a startéru práce, než N-146 zabezpečí tak vysokou vstřikovací dávku, která je schopna se za daných podmínek ve válcích vznítit. Dle mého odhadu bude start trvat nejméně 5 sec. Baterka i startér asi moc takových startů nevydrží.mir77 píše:A víš co, já zas nechápu, co tady lidi vymejšlej s odporem neustále. Právě jsi psal, že když je auto po emchanický stránce v dobrém stavu, tak musí chytit jak nic a to i bez žhavení. Tak proč tam někam srát odpor? To ho nejdřív uvedu do stoprocentního stavu tak, že zkontrolu a případně vyměnim vše, kde by moh bejt problém, ne?
Tohle fórum je skvělý, dozvídám se tady super věcí. Nejsem mechanik, ale baví mě to. Rád se nechám poučit, ale občas žasnu nad tim, jak se leccos bastlí. Ale to je jedno.
Navíc jsem šel správnym postupemPředvstřik jsem změřil. To, že mi dva mechanici řekli, že by se na to vysrali a neřešili to, to já neovlivnim. Nechci se do toho srát sám. Nemám s tím dobrou zkušenost. V životě jsem to nědělal. Já si to rád naštuduju a zjistim co a jak, ale neodvážim se do toho jít. Jsem přes počítače, vždycky jsem byl. Taky znám hromadu lidí, kteří si něco naštudujou, chtěj do toho jít a pak to vyserou a já mám práci na dva dni.
Ale zpět věci. Průhledná hadička ok, palivovej filtr je měněnej a né v důsledku tohoto problému ale měnil jsem ho koncem letních prázdnin v rámci přípravy na zimu. Chtěl jsem to udělat později, ale dělal jsem to právě proto, že už šli bublinky, začínali bejt kaput o-kroužky. V součanosti jsem tedy kontroloval opět bublinkový stav a bublinky jsou řekněme v normě. Navíc netankuju žádný sračkoidní palivo. Navíc ty starty jsou stejný jako v létě. Akorát si přičti zimu. Neni to nic, co by začalo najednou. I v létě jsem se podivoval tomu, že mi to nechytne na drc a tátovi se stejnym autem jo.
Pak jsem měnil žhavící svíčky. Dvě byly v prdeli. Pár dní před tim, než jsem to dělal se začal ozývat startér. Po nastartování prostě chrrrr jak se dotáčel. Tak jsem upustil od záměr udělat svíčky sám a odvez jsem to mechanikovi, ať to udělá obojí.
Nevidím v tomhletom postupu nic, co by bylo špatněStarty jsou díky těm svíčkám řekněme vyrovnanější, ale furt stojí za hovno
Ten odpor se nedává jen tak, ale třeba i proto, že čerpadlo již není v té nejlepší kondici a nedává ve své vysokotlaké části takový tlak jak by mělo. Pak se do válců vstřikuje při startu méně paliva než vyžaduje ŘJ dle datového pole a start se prodlužuje. Přeji Ti, aby to nebyl Tvůj případ a abys nemusel nakonec po všech těch "trampotách" řešit dilema zda použít odpor za pár korun nebo koupit čerpadlo za desítky tisíc. Jen tak pro zajímavost dej vědět jak se Ti to podaří vyřešit, třeba i na SZ
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip