Zaměnitelnost mtr. dílů 1.9TD (Expert, Jumpy, Scudo)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zaměnitelnost mtr. dílů 1.9TD (Expert, Jumpy, Scudo)
Zdar. Chlapi, mám Scudo 1.9 TD D8B 68kW z 1997. Lehla mi hlava. Po výměně hlavy motor stále lehce tlakuje, protože jsem myslel, že mírné a začištěné poškození na bloku nové těsnění sežere. Nestalo se. Potřebuju teda blok. Dotaz:
Mám typ D8B. Z jiného Scuda mám spodek mtr - DHX. Takže vím, že tyto dva typy jsou záměnné. Jenže na tom DHX je hodně poškozená klika (klínek šrot a obě řemenice značně poškodily průměr). Takže potřebuju klikovku. Navíc po včerejším měření se ukázalo, že budu muset nechat vyhonovat válce a koupit někde abnormaly písty. Potřeboval bych vědět, jestli třeba i motory z 306 1.9TD nebo jinych francouzu mají stejný blok s klikou, abych sehnal ten nejlepší a vyhnul se tak honování a nákupu abn. pistů a podobně. Jinými slovy, jsou kliky a bloky motorů XUD9TE,L,Y shodné s tím mým?
Máte někdo tip na koupi abnormál pístů? Přiznávám, že jsem v tuto chvíli ještě moc nehledal..
Díkes za vaše názory a zkušenosti.
Mám typ D8B. Z jiného Scuda mám spodek mtr - DHX. Takže vím, že tyto dva typy jsou záměnné. Jenže na tom DHX je hodně poškozená klika (klínek šrot a obě řemenice značně poškodily průměr). Takže potřebuju klikovku. Navíc po včerejším měření se ukázalo, že budu muset nechat vyhonovat válce a koupit někde abnormaly písty. Potřeboval bych vědět, jestli třeba i motory z 306 1.9TD nebo jinych francouzu mají stejný blok s klikou, abych sehnal ten nejlepší a vyhnul se tak honování a nákupu abn. pistů a podobně. Jinými slovy, jsou kliky a bloky motorů XUD9TE,L,Y shodné s tím mým?
Máte někdo tip na koupi abnormál pístů? Přiznávám, že jsem v tuto chvíli ještě moc nehledal..
Díkes za vaše názory a zkušenosti.
Co má kozy nebo kola, tak s tím budou později stejně jen samé problémy...
Jen taková noticka, je to několik let a dělal jsem Jumpera/1,9 TD/ motor-píst v háji a zarazilo mne, jak velkou mají písty vůli v bloku, vyloženě tam kloktaly, tak jsem navrhl Go a majitel nechtěl ani slyšet, tak jsem koupil origo píst , motor dal dohromady /bylo tam nafáírované dokonce jiné Turbo, údajně z Avie/ a motor jezdí dodneška/jo a ty 3 zbývající písty jsem překroužkoval našimi kroužky po jejich přetočení-pístů/,chytá na otočení, nežere olej , no pohoda..Pak jsem se dozvěděl, že tyto motory mají větší vůle než třeba v osobáku...Takže nepropadej panice... 

nepropadat panice...
No to je prave ono ! Oni tam pisou celkem drsne tolerance (rozdil prumeru valce a pistu) 0,062 - 0,078mm coz je katastrofa. Paradoxne ale mam axialni vuli krouzku v pistu a vuli krouzku v zamku v toleranci. Tak ja nevim k***a.. 

Co má kozy nebo kola, tak s tím budou později stejně jen samé problémy...
JJ, mas pravdu, po celodennim klikanim v box servisu jsou bloky, hlavy a kliky shodne na - D8A, D8B, DHX, DHY, plus kliky i s 2.0HDi. Nicmene jsem zjistil, ze pisty jsou kuzelovite 5 desetin, takze ono to klame jak sebou mlati ve valci. Ale opravdu i co jsme dnes znovu merili tak je tam rozdil v mem pripade 9 stovek v prumerech valec - pist. Takze bude opravdu stacit to prekrouzkovat, navic v podstate preventivne.
Prekvapilo mne, ze motor po cca 250 tisicich ma ovalitu valce mene nez jednu stovku a to uplne dole, coz je supr. Vim ale, ze jezdil stylem start - 1000km - stop. Navic na plnou syntetiku, takze mam velke stesti ze se mi takovy blok dostal na stul.
Prekvapilo mne, ze motor po cca 250 tisicich ma ovalitu valce mene nez jednu stovku a to uplne dole, coz je supr. Vim ale, ze jezdil stylem start - 1000km - stop. Navic na plnou syntetiku, takze mam velke stesti ze se mi takovy blok dostal na stul.
Co má kozy nebo kola, tak s tím budou později stejně jen samé problémy...
Já se přiznám, že v době "kroužkování " jsem po sundání hlavy očistil karbon nahoře ve válci a když tam byl neznatelný rantl, vyndal písty, nechal je rozpíchnout nic dál jsem neměřil , dojel pro kroužky a montoval písty zpět.../.Písty jsem prohlédl, při podezření jsem dal píst na vařič a sledoval, zda se neukáže prasklina a to bylo vše/. Až na vyjímky nebyl žádný problém...Šlo jen o druh kroužků a dobu, kdy se motor zaběhl..Ale znal jsem šílence, který bruskou bral rantl ve válci, aby první kroužek do něho nenarážel....



nepropadat panice...
No tezko rict, protoze vrchni krouzky jsou v rezu lichobezniky nebo jak to spravne nazvat.. A tudiz po prekrouzkovani ten problem muze nastat. Otazka je, jak se to projevi. Samozrejme vse resi vybrus. Ale je to zajimavy postreh. Dalsi krouzky jsou symetricke, tam je to fuk.
Co má kozy nebo kola, tak s tím budou později stejně jen samé problémy...
To bylo v dobách, kdy nebyly Goetze se zářezem na horním kroužku a jezdilo se do Buzuluku u Hořovic pro kruhy..Já to měl nejraději..,vybral jsem si odpovídající průměr a šířku do toho určitého pístu, protože byly různě vymlácené...a měl jsem šikovného soustružníka, který už věděl, oco gou..Jeden den jsem to rozebral, druhý dojel pro kruhy/ráno/ pak soustružník a další den odpoledne to jelo a bylo inkaso...
spokojenost na všech stranách...

spokojenost na všech stranách...
nepropadat panice...
Zeptam se, potreboval bych vedet, z ceho tam pasuji prevodovky. Rad bych nejakou nekde splasil do zasoby, ale nevim z jakeho vozitka. Nemas s tim nejake zkusenosti ?Shef píše:já mám do 3 fiaty scuda 1.9 TD na 1 mám originál 300000 km bez zásahu do motoru, kromě alternátoru a výměně oleje každých 10000km akorád začíná týct olej kolem mazacího kanálku pod hlavou
Co má kozy nebo kola, tak s tím budou později stejně jen samé problémy...