OI netopí - vyriešené
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OI netopí - vyriešené
ahoj lidi, akonáhle sa zohreje na 90 a asi ked otvori termostat tak do kabiny zacne fukat studeny vzduch, dokedy je zohriate pod 90 stupnov, tak fuka horuci. A v poslednej dobe casto dolievam G12, cca pol nadrzky na cca 1000-2000km. Poradte prosim co s tym. Vdaka
PS: mám climatronik a ventilátory fúkajú...
Takže výmena tesnenia pod hlavou
PS: mám climatronik a ventilátory fúkajú...
Takže výmena tesnenia pod hlavou
Naposledy upravil(a) hopko dne 27 čer 2011, 12:57, celkem upraveno 1 x.
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
V první řadě bych prošel těsnost hadic chlazení a chladiče, jestli někde netečou. Kdyby byla netěsnost někde kolem chladiče, mohla by se projevit právě až po otevření termostatu, kdy se zvětší chladicí okruh. Tak by se ale podle mě projevila spíše větší netěsnost, kdy chladicí kapalina mizí naráz.
Netěsnost bys měl najít vcelku dobře, G12 po sobě nechává dobře viditelné červené stopy, ohřátá má navíc i charakteristický zápach.
Jinak bych to viděl na vadné těsnení pod hlavou. Nedělá se ti šlem na víčku oleje? Nepřibývá olej?
Netěsnost bys měl najít vcelku dobře, G12 po sobě nechává dobře viditelné červené stopy, ohřátá má navíc i charakteristický zápach.
Jinak bych to viděl na vadné těsnení pod hlavou. Nedělá se ti šlem na víčku oleje? Nepřibývá olej?
1)Fiat Doblo Maxi Combi 1,6 JTD (2018)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
Nádobka nie je mastná a ani olej nepribúda...caryo píše:V první řadě bych prošel těsnost hadic chlazení a chladiče, jestli někde netečou. Kdyby byla netěsnost někde kolem chladiče, mohla by se projevit právě až po otevření termostatu, kdy se zvětší chladicí okruh. Tak by se ale podle mě projevila spíše větší netěsnost, kdy chladicí kapalina mizí naráz.
Netěsnost bys měl najít vcelku dobře, G12 po sobě nechává dobře viditelné červené stopy, ohřátá má navíc i charakteristický zápach.
Jinak bych to viděl na vadné těsnení pod hlavou. Nedělá se ti šlem na víčku oleje? Nepřibývá olej?
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33508
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 05 črc 2009, 15:46
takto?:slovacek.milos píše:nebo pořá stejný fígl vydělej hadičku horní od expansky ucpat ji třeba svíčkou, na expanksu nasadit haičku a stržit ji do flačky vodou nastartuj a jestli pujdou bublinky tak je jasnomiloš
www.lacko.ic.cz/1.mpg
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33508
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
výborně předpokládám že když pohoníš motor do kopce přestane i topit, milošladislav.trenka píše:takto?:slovacek.milos píše:nebo pořá stejný fígl vydělej hadičku horní od expansky ucpat ji třeba svíčkou, na expanksu nasadit haičku a stržit ji do flačky vodou nastartuj a jestli pujdou bublinky tak je jasnomiloš
www.lacko.ic.cz/1.mpg
no to by som musel najprv vediet kde je vymennik a ktore hadice idu do neho...zizalak píše:no spíš bych to viděl na uspanej výměníkn topení, propláchni ho, než načnete sundavat hlavuA samozřejmě předehřevy při tom hned zkontorluj měli by brát cca 10A pak VAGem - akční členy - okruh topení Hadice do výměníku máš teplý? pokud jo je chyba v něm.
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
Ivanek007 píše:vymenik neres. pokud ti to topi do 90st a pak ne tak to vymeni nebude....
Včera ked som išiel asi 50km po rovinke tak to kúrilo stále, akonáhle som išiel domov do kopca tak prestalo. Ked som zacúval do garáže, vypol motor a otvoril nádržku G12 (mastná od oleja nie je) tak si riadne odfúkla, bola natlakovaná a z pravej časti motora som počul niečo ako žblnkot vody a vzduchu. No a hadica vpravo čo ide do chladiča je úplne mäkká a keď ju stláčam tak počujem žblnkot. Skúsim ece Milošovu metódu s bublinkami...
Ak je v predeli tesnenie pod hlavou musí sa to riešiť hned abo to nejakých 500-1000km vydrží ???
Ked sa bude to tesnenie menit tak si mám dať urobiť hned aj rozvody, nech sa to nemusí rozoberať zasa za 10.000km ???
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
Záleží kolik moc to fouká,ale já bych s tím moc nejezdil aby ti nehrkla voda do oleje a neodpravil si turbínu.Pokud bys ty rozvody měl dělat za 10tkm asi bych je rovnou vyměnil.Už bych tak starýmu řemenu pokud by se sundal moc nevěřil.Zkus tu milošovu metodu,to je asi tutovka jak to zjistit pokud neháže vodu z baňky ven.Ona je po jízdě vždycky natlakovaná,ale tak nějak rozumně.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33508
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
k té mé metodě bych ještě dodal dávejte tu hadici do flašky s vodou jde lépe sledovat ty bublinky, jednorázový bublifuk vznikne taky od čerpadla, nebo se bulinkydělají i v hlavě teplem, aby to zbytečně někoho nepletlo,
ve flašce je to krásně vidět jak jsou i malink=pravidelnébublinky z hadice,
sledovat je nutno všechny režimy akcelerace, volnoběhu i třeba 4OOO otáček trvale,
hadice se dá zavést oknem do kabiny nebo přivázat ke stěrači pro zdatné a sledovat bublifuk i do kopce v zátěži miloš
ve flašce je to krásně vidět jak jsou i malink=pravidelnébublinky z hadice,
sledovat je nutno všechny režimy akcelerace, volnoběhu i třeba 4OOO otáček trvale,
hadice se dá zavést oknem do kabiny nebo přivázat ke stěrači pro zdatné a sledovat bublifuk i do kopce v zátěži miloš
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 05 črc 2009, 15:46
Kam potom zmizne tlak, ktory sa v chladiacom systeme vytvori? To video, co som hore capol je z PD vozu, kde mam hadice totalne tvrde a navyse vynechava kurenie. Dnes som skusil voz prebehnut s polootvorenym vieckom vyrovnavacky. Bolo pocut bublinkovanie z vymennika tepla. Ale aspon mam istotu, ze mi neroztrha chladenie.slovacek.milos píše:k té mé metodě bych ještě dodal dávejte tu hadici do flašky s vodou jde lépe sledovat ty bublinky, jednorázový bublifuk vznikne taky od čerpadla, nebo se bulinkydělají i v hlavě teplem, aby to zbytečně někoho nepletlo,
ve flašce je to krásně vidět jak jsou i malink=pravidelnébublinky z hadice,
sledovat je nutno všechny režimy akcelerace, volnoběhu i třeba 4OOO otáček trvale,
hadice se dá zavést oknem do kabiny nebo přivázat ke stěrači pro zdatné a sledovat bublifuk i do kopce v zátěži miloš