Špatné studené starty - jen předvstřik, nebo i svíčky?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prodloužením předžhavení se to mírně polepší, ale zejména tam, kde motor ještě nespouštěl špatně. Pokud motor nechytne hned, tak se i více nažhavený motor po pár otáčkách ochladí ve válcích i s "žhavičkama" a stejně to potom chytne hlavně proto, že tam ŘJ přes N 146 tlačí více a více paliva. Proto je lepší přidat palivo.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
klidne si pohraj, je dobry si obcas neco vyzkouset, ale podle me je to provizorium nebo chces-li nahradni reseni. Ale nikoliv oprava.mir77 píše:Nafta nepadáCo se týče potom eventuelního zvýšení startovací dávky či prodloužení doby žhavení. Zmáknu to sám ve VAGu 304 s KKL kabelem, nebo ne?
Je mi totiž jasný, že předvstřik nic nevyřeší, to by to bylo moc jednoduchýA to se mi nemůže stát, že bych řešil něco moc jednoduchýho, co se dá snadno opravit
-
VitoCorleone
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 03 led 2011, 20:44
- Bydliště: Jižní Čechy
Zdar hoši,
tak jsem pořídil svůj první diesel a hned při první zimě malé překvápko.
Téma jsem si pročetl, ale stále si nejsem jistý čím můj pašík trpí.
Startuje když jednou nažhavím (žhaví asi 6 sekund) až na druhý pokus (bojím se nechat dlouho točit startér, každý pokus tak 5s)
když nažhavím, vypnu, nažhavím a startuji, je to lepší, ale pořád to není ono a navíc motor nastartuje trochu nepravidelně, řídící jednotka si hned sama přidá, zvýší se otáčky a hned zase klesnou a už je vše OK. (a na sněhu po mě zbydou rozprsklé saze)
Vypadá to spíš na žhaviče?
nebo je možné, že je to vysokotlakým čerpadlem (i když na diagnostice se nic nenašlo)?
můžu opakovaně žhavit - nelikviduji tím něco?
jak dlouho je rozumné držet startér u těchto TDI?
jo a problém se projevuje jen pokud je míň než 5stupňů, s tím, že čím déle auto stojí (více než 5hodin, jinak startuje OK) a čím větší zima je, tím je to horší.
dík za odpovědi
tak jsem pořídil svůj první diesel a hned při první zimě malé překvápko.
Téma jsem si pročetl, ale stále si nejsem jistý čím můj pašík trpí.
Startuje když jednou nažhavím (žhaví asi 6 sekund) až na druhý pokus (bojím se nechat dlouho točit startér, každý pokus tak 5s)
když nažhavím, vypnu, nažhavím a startuji, je to lepší, ale pořád to není ono a navíc motor nastartuje trochu nepravidelně, řídící jednotka si hned sama přidá, zvýší se otáčky a hned zase klesnou a už je vše OK. (a na sněhu po mě zbydou rozprsklé saze)
Vypadá to spíš na žhaviče?
nebo je možné, že je to vysokotlakým čerpadlem (i když na diagnostice se nic nenašlo)?
můžu opakovaně žhavit - nelikviduji tím něco?
jak dlouho je rozumné držet startér u těchto TDI?
jo a problém se projevuje jen pokud je míň než 5stupňů, s tím, že čím déle auto stojí (více než 5hodin, jinak startuje OK) a čím větší zima je, tím je to horší.
dík za odpovědi
Passat B5 TDI 81kW
Já sám jsem to zatím nevyřešil. Už jsem neměl náladu běhat po mechanicích. Cejtim i v garáži když stojim, že ten první ranní start neni ideální. Točí to dýl. Žhavičky vyměněný, startér OK. Teď jsem stál několik dní venku. Bylo jednu noc dokonce -18°C... když jsem to po několika dnech nastartoval, tak to vrkalo dýl, start na hovno, ale čaplo to. Žádnej kouř, nic.
Pak jsem to šel jednou zkušeb ně natočit když bylo kolem nuly, nechal jsem to nastartovat kámoše a sám jsem koukal na hadičky od filtru, jestli tam nepůljdou buiblinky nebo něco. Všechno v pořádku a auto jak zázrakem naskočilo okamžitě. Nějak mě to laborování přestává bavit
Furt nemám seřízenej ten předvstřik. Jeden mechoš zas že se ten předvstřik na volnoběh docela klepe a ukazoval mi graf v nějakym diagnosticky softu, kde byla křivolaká lajna v rovině a že by to mělo bejt rovnější... že jestli neni zasranej palivák. Tak tomu se mi věřit nechce. Dával jsem ho koncem září a tankuju jen Vervu na Benzině. Prostě už aby byla zima pryč
Pak jsem to šel jednou zkušeb ně natočit když bylo kolem nuly, nechal jsem to nastartovat kámoše a sám jsem koukal na hadičky od filtru, jestli tam nepůljdou buiblinky nebo něco. Všechno v pořádku a auto jak zázrakem naskočilo okamžitě. Nějak mě to laborování přestává bavit
Furt nemám seřízenej ten předvstřik. Jeden mechoš zas že se ten předvstřik na volnoběh docela klepe a ukazoval mi graf v nějakym diagnosticky softu, kde byla křivolaká lajna v rovině a že by to mělo bejt rovnější... že jestli neni zasranej palivák. Tak tomu se mi věřit nechce. Dával jsem ho koncem září a tankuju jen Vervu na Benzině. Prostě už aby byla zima pryč
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
-
VitoCorleone
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 03 led 2011, 20:44
- Bydliště: Jižní Čechy
takže prakticky závada ještě nevyřešena ?mir77 píše:Já sám jsem to zatím nevyřešil. Už jsem neměl náladu běhat po mechanicích. Cejtim i v garáži když stojim, že ten první ranní start neni ideální. Točí to dýl. Žhavičky vyměněný, startér OK. Teď jsem stál několik dní venku. Bylo jednu noc dokonce -18°C... když jsem to po několika dnech nastartoval, tak to vrkalo dýl, start na hovno, ale čaplo to. Žádnej kouř, nic.
Pak jsem to šel jednou zkušeb ně natočit když bylo kolem nuly, nechal jsem to nastartovat kámoše a sám jsem koukal na hadičky od filtru, jestli tam nepůljdou buiblinky nebo něco. Všechno v pořádku a auto jak zázrakem naskočilo okamžitě. Nějak mě to laborování přestává bavit
Furt nemám seřízenej ten předvstřik. Jeden mechoš zas že se ten předvstřik na volnoběh docela klepe a ukazoval mi graf v nějakym diagnosticky softu, kde byla křivolaká lajna v rovině a že by to mělo bejt rovnější... že jestli neni zasranej palivák. Tak tomu se mi věřit nechce. Dával jsem ho koncem září a tankuju jen Vervu na Benzině. Prostě už aby byla zima pryč
protože jak sem si tvé auto poslechnul na youtubku , tak sem v tom slyšel mojeho golfa při prvnim ranim startu,..dělá to úplně přesně stejně,...ale když to nastartuje,běží cca 5 s ,chcípnu to (i když se to nemá) a zkoušim startovat,..chytne hned,....to sem eště nezažil,....dvě žhavičky nežhaví,..ty budu měnit,....hydroštely mám v prdely,...cvakaj při zahřátym motoru ,..do toho se taky budu pouštět,..a pak vyměnim i filtr,..protože je nutná výměna,..buhví kolik km tam byl,..a uvidí se
tlaky ok,...spíš to vidim na baterku,...oni se mi občas i vynulujou hodiny při startu,..ono jak je olej hodně tuhý při mrazu,je to pro startér a baterku obrovský záhul,..a tato baterka si myslím že má svá léta za sebou,.. proto taky ta věc,..že po 5 sekundách když motor naskočí,chcípnu ho ,..tak naskočí hned,..olej se přece jenom trochu "pohne" nebo jak bych to řek ,....uvažuju,že bych tam koupil nějakou větší hodnotu Ah,..co myslíte? na škodu to nebude,...
Bterka ko.001marcus píše:tlaky ok,...spíš to vidim na baterku,...oni se mi občas i vynulujou hodiny při startu,..ono jak je olej hodně tuhý při mrazu,je to pro startér a baterku obrovský záhul,..a tato baterka si myslím že má svá léta za sebou,.. proto taky ta věc,..že po 5 sekundách když motor naskočí,chcípnu ho ,..tak naskočí hned,..olej se přece jenom trochu "pohne" nebo jak bych to řek ,....uvažuju,že bych tam koupil nějakou větší hodnotu Ah,..co myslíte? na škodu to nebude,...

Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH