jede nejaky jiny diesel jako TDI :)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Asi jdu s křížkem po funuse, ale nutilo mě to tady něco napsat. Tento blog je plný urážlivých narážek a moc faktů se tady nedá najít. Nejsem odborníkem na vznětové motory a mnohým zdejším technikům nesahám po kotníky. Ale obovávám se, že zde chybí trocha historického vyvoje a střídmého pohledu.
Že Rudolf Diesel vymyslel vznětový motor není novinkou a dlouhou dobu se na něm moc nezměnilo. Řekněme že za naších let se dospělo k rotačnímu čerpadlu a komůrkovému střiku. Což bych jakýsi standard pro dlouhá léta s turbem nebo bez. Jiní se vymykali tomuto pravidlu a né zrovna špatně, vzpomeňmě nesmrtelné disely od Mercedesu s žádným nebo lehkým přeplňováním a řadovým čerpadlem. Milion kilometrů pro ně, při běžné údrbě nebyl problém. Jednak se používala osvědčená technika a zbytečně se netlačilo na výkon vzhledem k objemu motoru. Pak svou pověst měly i diesely od Peugeotu. Od nejednoho očitého svědka přežil tento motor 1.9TD uvaření a po dolití vody jel dál. Jiní už měnili těsnění pod hlavou. Revoluce opravdu přišla od Fiatu s Cromou 2.0TDi. A ani nevím proč ji zahodili. V závěsu byl VW s Audi 80 TDI. VW však pokračoval a s "rotačkami" dosáhl věhlasu v nesmetelnosti motoru a etalonem ve spotřebě. I ostatní automobily se začaly probouzet a hledat kudy z dieselové pasti ven. Fiat znovu zbaral a přišel s Common railem i když ho dotáhl BOSCH. Nebyl to špatný krok, ale neřešil stále to co se od dieselu čekalo, proto VW vsadilo na PD, převzaté od nákladních automobilu (asi nepřekvapí že je vlastníkem MANu a SCANIA) prostě poskytovalo lepší využitelné paramenty než CR. I Mercedes se probudil z latergie a pochopil, že čas řadového čerpadla je opravdu pryč, vsadil na CR, ale i on dlouho řešil dětské choroby. PSA plně rozjelu systém CR, ne že by byly ty motory špatné ale věhlasu starých TD nedosahovaly. Mimochodem Ford pokud vím stále používa motory PSA.
Až Fiat znovu zabral a CR třetí generace s piezo vstřikovači dosáhl technickou převahu nad PD, dostal i tento systém propustku do dalšího století.
PD určitě není špatný systém, ač se mu vytýká ledascos. Splnil to co měl, spotřeba je prakticky stejná jako u rotaček a splňoval potřebné "čti: proklaté" emisní limity. Prostě až do CR 3. generace měl pořád navrch.
A ještě jedno bych chtěl zdejším pochybovačům a mrdlantům připoměnout. V celé Evropě jezdí nejvíce dieselu od VW a jsou to auta a motory ceněné, takže na nich něco bude. Ať si vemete jakoukoliv statistiku tak otatní jsou daleko vzadu, nehledě na technologii motoru. Takže hanit TDI je dost ubohé, prostě stanovilo normu pro 21. století a to těmto motorům nikdo neodpáře.
Že Rudolf Diesel vymyslel vznětový motor není novinkou a dlouhou dobu se na něm moc nezměnilo. Řekněme že za naších let se dospělo k rotačnímu čerpadlu a komůrkovému střiku. Což bych jakýsi standard pro dlouhá léta s turbem nebo bez. Jiní se vymykali tomuto pravidlu a né zrovna špatně, vzpomeňmě nesmrtelné disely od Mercedesu s žádným nebo lehkým přeplňováním a řadovým čerpadlem. Milion kilometrů pro ně, při běžné údrbě nebyl problém. Jednak se používala osvědčená technika a zbytečně se netlačilo na výkon vzhledem k objemu motoru. Pak svou pověst měly i diesely od Peugeotu. Od nejednoho očitého svědka přežil tento motor 1.9TD uvaření a po dolití vody jel dál. Jiní už měnili těsnění pod hlavou. Revoluce opravdu přišla od Fiatu s Cromou 2.0TDi. A ani nevím proč ji zahodili. V závěsu byl VW s Audi 80 TDI. VW však pokračoval a s "rotačkami" dosáhl věhlasu v nesmetelnosti motoru a etalonem ve spotřebě. I ostatní automobily se začaly probouzet a hledat kudy z dieselové pasti ven. Fiat znovu zbaral a přišel s Common railem i když ho dotáhl BOSCH. Nebyl to špatný krok, ale neřešil stále to co se od dieselu čekalo, proto VW vsadilo na PD, převzaté od nákladních automobilu (asi nepřekvapí že je vlastníkem MANu a SCANIA) prostě poskytovalo lepší využitelné paramenty než CR. I Mercedes se probudil z latergie a pochopil, že čas řadového čerpadla je opravdu pryč, vsadil na CR, ale i on dlouho řešil dětské choroby. PSA plně rozjelu systém CR, ne že by byly ty motory špatné ale věhlasu starých TD nedosahovaly. Mimochodem Ford pokud vím stále používa motory PSA.
Až Fiat znovu zabral a CR třetí generace s piezo vstřikovači dosáhl technickou převahu nad PD, dostal i tento systém propustku do dalšího století.
PD určitě není špatný systém, ač se mu vytýká ledascos. Splnil to co měl, spotřeba je prakticky stejná jako u rotaček a splňoval potřebné "čti: proklaté" emisní limity. Prostě až do CR 3. generace měl pořád navrch.
A ještě jedno bych chtěl zdejším pochybovačům a mrdlantům připoměnout. V celé Evropě jezdí nejvíce dieselu od VW a jsou to auta a motory ceněné, takže na nich něco bude. Ať si vemete jakoukoliv statistiku tak otatní jsou daleko vzadu, nehledě na technologii motoru. Takže hanit TDI je dost ubohé, prostě stanovilo normu pro 21. století a to těmto motorům nikdo neodpáře.
ked citam tie problemi co su tu problemy vw group no neviem neviem
zle startuje za tepla hadze do nudzoveho rezimu treba vycistit turbo rozletena dvojhmota a podobdene to sa na jtd v zivote nestalo no ale to je jedno chlapi ruku na srdce ktore auto je dne s bez poruch?ktore auto dnes kupite a len jazdite?ja nepoznam ziadne

tak vam poviem na silvestra som bol u kamosa servisuje vw group ked sa dozvedel ze na druhy den som isiel pre alfu tak sa zacal smat ze este ta drza tie... a vychvaloval nebes vw no rano ked sme sli do jeho auta tak sa stazoval no vies ma to tie siemens vstreky jeden stoji 500e a ked odide tak to ani nenatocis a pasat ma este aj elektronicky kluc ktori ked sa pokazi treba vymenit vsetko za 1000e a tak som si v duchu povedal no naco to bolo dobre vecer sa tak vychvalovat do nebies 

My sme v EU kupovali fiaty ktore maly nalietane bezne 350-400 tisic km a potom po vlastnej osi domov a bez problemov jazdia do teraz. Vsetko je o udrzbe a ako sa stara clovek o auto. Ked je clovek hovado a debyl , znici aj ten najlepsi motor. Poznam par pripadov ked dedko nal 30 rokov staru embenu a bez problemov mu sluzila a ked ju predal mladym chalanom , ty zadreli motor na 200 km. A preco asi ?, zlou konstrukciou motora ? 

SEAT ALHAMBRA 1,9TDI,81kw/110hp,1999, AFN ,jednohmota, EGR-OFF , KAT-OFF , 440 000 KM