jede nejaky jiny diesel jako TDI :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
gasak
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 07 led 2011, 21:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostravsko

Příspěvek od gasak »

Asi jdu s křížkem po funuse, ale nutilo mě to tady něco napsat. Tento blog je plný urážlivých narážek a moc faktů se tady nedá najít. Nejsem odborníkem na vznětové motory a mnohým zdejším technikům nesahám po kotníky. Ale obovávám se, že zde chybí trocha historického vyvoje a střídmého pohledu.
Že Rudolf Diesel vymyslel vznětový motor není novinkou a dlouhou dobu se na něm moc nezměnilo. Řekněme že za naších let se dospělo k rotačnímu čerpadlu a komůrkovému střiku. Což bych jakýsi standard pro dlouhá léta s turbem nebo bez. Jiní se vymykali tomuto pravidlu a né zrovna špatně, vzpomeňmě nesmrtelné disely od Mercedesu s žádným nebo lehkým přeplňováním a řadovým čerpadlem. Milion kilometrů pro ně, při běžné údrbě nebyl problém. Jednak se používala osvědčená technika a zbytečně se netlačilo na výkon vzhledem k objemu motoru. Pak svou pověst měly i diesely od Peugeotu. Od nejednoho očitého svědka přežil tento motor 1.9TD uvaření a po dolití vody jel dál. Jiní už měnili těsnění pod hlavou. Revoluce opravdu přišla od Fiatu s Cromou 2.0TDi. A ani nevím proč ji zahodili. V závěsu byl VW s Audi 80 TDI. VW však pokračoval a s "rotačkami" dosáhl věhlasu v nesmetelnosti motoru a etalonem ve spotřebě. I ostatní automobily se začaly probouzet a hledat kudy z dieselové pasti ven. Fiat znovu zbaral a přišel s Common railem i když ho dotáhl BOSCH. Nebyl to špatný krok, ale neřešil stále to co se od dieselu čekalo, proto VW vsadilo na PD, převzaté od nákladních automobilu (asi nepřekvapí že je vlastníkem MANu a SCANIA) prostě poskytovalo lepší využitelné paramenty než CR. I Mercedes se probudil z latergie a pochopil, že čas řadového čerpadla je opravdu pryč, vsadil na CR, ale i on dlouho řešil dětské choroby. PSA plně rozjelu systém CR, ne že by byly ty motory špatné ale věhlasu starých TD nedosahovaly. Mimochodem Ford pokud vím stále používa motory PSA.
Až Fiat znovu zabral a CR třetí generace s piezo vstřikovači dosáhl technickou převahu nad PD, dostal i tento systém propustku do dalšího století.
PD určitě není špatný systém, ač se mu vytýká ledascos. Splnil to co měl, spotřeba je prakticky stejná jako u rotaček a splňoval potřebné "čti: proklaté" emisní limity. Prostě až do CR 3. generace měl pořád navrch.
A ještě jedno bych chtěl zdejším pochybovačům a mrdlantům připoměnout. V celé Evropě jezdí nejvíce dieselu od VW a jsou to auta a motory ceněné, takže na nich něco bude. Ať si vemete jakoukoliv statistiku tak otatní jsou daleko vzadu, nehledě na technologii motoru. Takže hanit TDI je dost ubohé, prostě stanovilo normu pro 21. století a to těmto motorům nikdo neodpáře.
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepiknet »

Prostě z Fiata máš dvojitou radost: 1.když ho koupíš a 2.když ho rychle prodáš,nedám dopustit na moji rotačku 81kw TDI,ať tam naliju olej,bionaftu nebo naftu tak to pořád jede (rofl)
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

pepiknet píše:Prostě z Fiata máš dvojitou radost: 1.když ho koupíš a 2.když ho rychle prodáš,nedám dopustit na moji rotačku 81kw TDI,ať tam naliju olej,bionaftu nebo naftu tak to pořád jede (rofl)
Od makaronu auto nikdy (LOL)
Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

A italský Ferrari by jsi taky nechtěl?Oni jsou opravdu jedni z nejlepších konstruktérů na světě,to jim nikdo nevezme :D .
Audi 80 1,9tdi 81kw-ABT
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepiknet »

Ferrari v dieslu-nářez (offtopic)
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14449
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

JTD diesel klidně :P
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ked citam tie problemi co su tu problemy vw group no neviem neviem :D zle startuje za tepla hadze do nudzoveho rezimu treba vycistit turbo rozletena dvojhmota a podobdene to sa na jtd v zivote nestalo no ale to je jedno chlapi ruku na srdce ktore auto je dne s bez poruch?ktore auto dnes kupite a len jazdite?ja nepoznam ziadne
Uživatelský avatar
laumar
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Registrován: 21 čer 2007, 21:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske Slovensko

Příspěvek od laumar »

Podla mna VW group najspolahlivejsie motory uz mal a boli to 66/81 kw. Na tie motory uz asi nebude. Clovek uz pomali musi zabudnut ze dnes na novych motoroch najazdi 500 000 nebodaj milion kilometrov.
SEAT ALHAMBRA 1,9TDI,81kw/110hp,1999, AFN ,jednohmota, EGR-OFF , KAT-OFF , 440 000 KM
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

tak tak neska je to len prespikovane vseliakimi snimacmi regulatormi cerpadlami filtrami dpf a podobne odstavis egr a uz si v nudzaku :D
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

tak vam poviem na silvestra som bol u kamosa servisuje vw group ked sa dozvedel ze na druhy den som isiel pre alfu tak sa zacal smat ze este ta drza tie... a vychvaloval nebes vw no rano ked sme sli do jeho auta tak sa stazoval no vies ma to tie siemens vstreky jeden stoji 500e a ked odide tak to ani nenatocis a pasat ma este aj elektronicky kluc ktori ked sa pokazi treba vymenit vsetko za 1000e a tak som si v duchu povedal no naco to bolo dobre vecer sa tak vychvalovat do nebies ;)
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

Myslim ze tdi rotacka je legenda kterou nikdo jiny na svete neprekona.Ty km co se sni daji najezdit jsou neuveritelne, kdyby vydrzel ital jen polovinu km tak si ho koupim (LOL)
Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

asi potom nepoynas jtd otec mal na ducate 380000km a auto islo jak hovado ja som mal na 2.4jtd 215000km a auto chytalo na brnk vobec nezralo olej a bolo cipnute na 180-190 na motore bolo vsetko povodne a ked som ho kupobal tak tak talian asi vobec na nom nemenil olej :D
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

Jel někdo v X3 3,0sd (290k)? Bylo to.. omračující :-) zatím nejlepší diesel ve kterém jsem jel.
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

Thomy píše:Jel někdo v X3 3,0sd (290k)? Bylo to.. omračující :-) zatím nejlepší diesel ve kterém jsem jel.
to ti verim moze to byt zaujmave otec ma ducato 3.0jtd to sa tiez oplati previest kamos robil v ivecu a hovoril ze prve iveca s tim motorom koncili v jarkoch brutalna sila na dodavku
Uživatelský avatar
laumar
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Registrován: 21 čer 2007, 21:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske Slovensko

Příspěvek od laumar »

My sme v EU kupovali fiaty ktore maly nalietane bezne 350-400 tisic km a potom po vlastnej osi domov a bez problemov jazdia do teraz. Vsetko je o udrzbe a ako sa stara clovek o auto. Ked je clovek hovado a debyl , znici aj ten najlepsi motor. Poznam par pripadov ked dedko nal 30 rokov staru embenu a bez problemov mu sluzila a ked ju predal mladym chalanom , ty zadreli motor na 200 km. A preco asi ?, zlou konstrukciou motora ? ;)
SEAT ALHAMBRA 1,9TDI,81kw/110hp,1999, AFN ,jednohmota, EGR-OFF , KAT-OFF , 440 000 KM
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“