U Sharana II je pry casta zavada na chladici klimatizace pod plastovou zatkou. Oxiduje tam hlinik a potom to tam utika.
Na Alhambře II mi to přesně pod tou plastovou zátkou chladiče taky utíká - stačilo tam nalít trochu vody a už se tam perlili bublinky. Problém je, že teď nevim co s tím. Rozeberu to snadno, ale prý jsou tam těsnící O kroužky. Někdo kupuje nové víčko z druhovýroby se dvěmi těsnícími kroužky - nevíte někdo kdo to vyrábí a kde to sehnat?
Díky za info a přikládám foto inkriminovaného místa úniku:
Přesně tuto závadu jsem řešil na své Alhambře.Vyřešil jsem to tak,že jsem vymontoval chladič vytáhl jsem zátku z filtru pořádně jsem to očistil nasadil nové O-kroužky a vršek jsem zamáznul těsněním na motory můžeš použít i nějaký silikon,aby se tam nedostala voda.Jsou tam dva kroužky pod sebou a tím jak tam prolíná voda tak hliník oxiduje a tím vytláčí kroužky od hliníku a vznikne tím vůle mezi hliníkem a kroužkem a tím pádem je únik na světě.Samotnou zátku nekoupíš prodává se jedině celá i s filtrem.Ještě jsem viděl jedno řešení,ale to se mi zdá trochu prásácké ta zátka byla na tvrdo zavřená záleží vše na majitel.
Taky jsem jí měnil,cena asi litr u chladírenské firmy.U VW jde objednat jen celek s filtrem cca.4500Kč.Šlo by také si nechat zátku vysoustružit a sehnat příslušné O-kroužky-silikonové /celkem by to vyšlo asi 300Kč/a dát to tam.Ale já byl líný to dělat tak jsem to koupil dohromady za litr.Pak jsem to zvrchu zalil silikonem a je klid.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Tak jsem to vyměnil - v Carrieru jsem víčko koupil za cca 700 Kč bez DPH. Pozor musíte před otevřením vypustit tlak. Já ho vypustil před 4 dny a dnes když jsem to otevřel kompresor to znovu natlakoval takže mi to málem vyrazilo oko a skoro rozbylo vysoušecí filtr. Očistil jse chladič v místě zátky a řádně vyčistil (přímo vysál). Připravil víčko- gumičky se mají namazat kompresorovým olejem a namontoval - musel jsem koupit novou segrovku. při vyndaváni jsem ji ohnul a při rovnání mi praskla (stála 2,50Kč). Zítra naplníme a snad pojede. Jen ještě utěsním víčko nějakým silikonem.
Fotky orig víčka (chybí jeden Okroužek - přetrhl se)
To mi nejde do hlavy jak ti to mohl kompresor natlakovat,pokud není tlak v klimatizaci tak přeci kompresor nesepne a nebo je tu ještě jedna možnost,že jsi ji mámo vypustil.Ala jak říkám zamázni ten vršek a budeš mít klid,žádná voda,žádný unik z klimatizace přes víčko
Taky nechápu, že kompresor sepnul - vypouštěl mi to chlápek co dělá servis klimatizací přes servisní ventil.
Jinak dnes zkouška plnění a smůla - víčko je netěsné . chladič je víc vyžraný než jsou schopný nové O kroužky utěsnit.
přistupuji k radikálnímu řešení - vyndám filtr a okroužky a zavařím - lepší než koupit novej chladič a celí to rozebírat (ať se to zdá prasácký nebo ne).
Použiji původní víčko na zavaření a to nové je naprodej - kdyby měl někdo zájem tak na SZ.
Tak zavařeno. Jen doufám, že to nebude utíkat. Vše jsem vyndal - vysoušecí filtr - mezi námi je to umělohmotnej obal a vněm nasypaný kuličky co se dávaj do pytlíčků které najdete třeba v nových botách - nevim co na tom stojí 16stovek za který to prodávaj z druhovýroby, a O kroužky. Vyčistil, obrousil barvu z venčí a vařilo se - přímo na autě - jen jsem sundal nárazník.
Byla to docela pakárna - nedařilo se panu mistrovi svářečovi uzavřít svár - stále se odspodu tlačil nějakej bordel - saze a tak - přitom bylo vše venku.
No nic je to zavařený a tak znova naplníme a snad už naposledy (pro tento rok)
Ten tlak-médium si pravděpodobně vypustil jen z části okruhu,proto ti to málem nabylo "ůsta".Jsou tam dva vstupy-výtlačný a zpětný okruh.Chladič je třeba řádně vyčistit v místě zátky jemným brusným papírem,nožem a dokonale srovnat vyžraný povrch.Pak vložit novou zátku s novými kroužky/namazat silikonem/ a je vše OK.To zavaření moc nikomu nedoporučuji.Chladič se nadměrně ohřeje a může začít unikat jinde ve spojích.Svářeč nemohl svár uzavřít protože v okruhu klimatizace je spešl olej,který teplem/při vaření/ vzlíná,takže neustále brání dokonalému zavaření.A to už vůbec nemluvím o slitině hliníku,z kterého je chladič vyrobem.No prostě žádná sranda.Proto všechny spoje v klimatizaci nejsou svařované,ale lisované nebo šroubované.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz