žhavičky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Čápa
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 17 zář 2010, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

žhavičky

Příspěvek od Čápa »

Možná blbá otázka, ale je lepší povolovat žhavičky za tepla nebo za studena?
ŠO1, 1,9TDi, 85kW/265Nm, ALH, EGR OFF, chiptuned by myself with chip from MTAPlus
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Povolovat je můžeš, kdy chceš, ale dotahovat určitě při studeném motoru. A při dotahování dodržet utahovací moment.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Čápa
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 17 zář 2010, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Čápa »

Marek77 píše:Povolovat je můžeš, kdy chceš, ale dotahovat určitě při studeném motoru. A při dotahování dodržet utahovací moment.
A ještě používám měděnou pastu ve spreji na závit...
ŠO1, 1,9TDi, 85kW/265Nm, ALH, EGR OFF, chiptuned by myself with chip from MTAPlus
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To není na škodu :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ne že to není na škodu..bez toho to přeci nejde...je třeba dodržovat technologickou kázeň... :D
Jak se vždycky chválím,/že jsem nebyl línej/ když za nějakou dobu povoluji spoje a s úsměvem vezmu klíč a povolím to, protože můj grafit je má osobní zbraň....Šrouby na kolech počínaje a žhavičkami,popřípadě svíčkami konče...
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

ty mažeš šrouby na kolech? Hm, to si kádr..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7560
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

no já taky přimáznu závit... sice občas mi někdo sdělí že jsem kokot.. ale já s tím umím žít (LOL)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Jo, jo :) Všechno si pěkně očistit, namazat. To je přesně muj mechanik :D Ten si vyplejtvá dva čistící spreje a ani mi je radši nenaúčtuje :D Prostě to neumí bez toho, aby bylo všechno tip ťop. Neměl by klidný spaní. Škoda, že takovejch lidí je málo.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
automec
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 19 úno 2011, 09:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od automec »

na horkém motoru to jde líp..několikrát ověřeno..povolování myslím
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3727
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Vici píše:no já taky přimáznu závit... sice občas mi někdo sdělí že jsem kokot.. ale já s tím umím žít (LOL)
Viči:Z toho si nic nedělej.Já sice taky zastávám názor nemazat,ale proč tomu tak je netuším a když už ty závity jdou fakt nasucho tak aspoň do něj stříknu měděnýho spreje když stříkám na styčný plochy.
A veškerý šroubky na podvozku mažu vazelinou na klouby a jak to jde příště krásně rozdělat.A zatím jsem neměl problém že by se něco povolilo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Kakamil 4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 13 zář 2010, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Kakamil 4x4 »

Kdo maže ten stojí, kdo namazal, ten jede (noteeth)

Jinak k těm žhavičům...z mé osobní zkušenosti se mi žhaviče povolovaly nejlépe při teplém motoru...kdy na něm už člověk udrží ruku. A pak máznout závit mědí ;)
VW Sharan 1.9TDI 4motion (AUY 85kW) is dead :(, now Seat Alhambra 1.9TDI 4motion a Nissan Primera 2.0TD :)
Honda NT 650V Deauville
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Bimbo přečti si, co jsem napsal, maži šrouby kol grafitem,ne grafitovou vazelínou..A cinty o tom, že je lepší zarezlá matka na kole /jak píšou i v hobby manuálech/ než matka volně jdou píší theoretici ze záručních opraven...Nejen kvůli tomu, že rezavá matka/šroub/ jde špatně dotáhnout a vzít na klíč trubku je prasárna o zkreslení správného momentu ani nemluvě..Ale silní hoši, hlavně s utahováky v ruce tam naperou co se točí /hlavně v pneuservisech/ a když to nejde přepnou na čtyřku...Tahle pověra vznikla u nákladních vozů, kdy hoši utahují dokud to nepraská...a při namazání to není slyšet...Ale kola osobního vozu se utahují maximálně křížem/klíčem/ a např. jemný závit u Fiatů každý kulturista snadno zničí a vytáčet rezavý šroub klíčem z výbavy vozu někde ve fujavici je nemožné..Grafit je prostě grafit...
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

:worthy: bože odpusť, jsem si pod gafitem představil klasickou G3 a ne asi jen já :D Já nemažu šrouby kol nikdy a u ničeho nebyl problém ani při povolování ani při utahování. Na momenťáku nastavím 110 a vím že se to povolí i orig klíčem i po půl roce,když se na něj dupne. Mažu jen nákladní,ale i ty by se mazat neměly, ale když jsou už jsou pak vytahaný a unavený matky,tak na sucho by se pak po dvou letech težko povolovaly. A hlavně tam kde jsou po šroubama konický pérovky, se to mazat musí,jinak to dostává hrozně zabrat a tuplem u sklápěček, kde se dělá kolo i dvakrát do měsíce..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ono se sice píše šrouby kol nemazat, ale fakt je, že u mého auta mám strašné potíže s povolením šroubů kol. Kolo utahnu malou fajfkou jednou rukou a po třech dnech ho povoluju metrovou lešenářskou trubkou, na níž celou svou maličkostí stojím (142 kg !!!). Jak je to možné, nemám zdání, nikdo není schopen mi spolehlivě vysvětlit, proč se to děje. Proto šrouby a hlavně kulovou plochu šroubu mažu Cu800 (měděná pasta) a jde to pak povolit trochu lépe (i když pořád nic moc).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Kakamil 4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 13 zář 2010, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Kakamil 4x4 »

Souhlasím s mazáním šroubů, byť to není dle všech předpisů. Nepřál bych Vám povolovat šrouby na kolech třeba u Chevroletu Captiva (alukola) nebo u Opelu Movano (plech.kola) někde na dálnici. Když to kolo rok nikdo nesundá, pak už opravdu musí přijít na řadu páka jak na náklaďáku :( Prostě to zaroste a podobrém nejde dolů. Ale pokud k nám auto jezdilo na prohlídky pravidelně, šrouby byly mazány měďenými sprayi, nebyl nikdy nikde problém.
VW Sharan 1.9TDI 4motion (AUY 85kW) is dead :(, now Seat Alhambra 1.9TDI 4motion a Nissan Primera 2.0TD :)
Honda NT 650V Deauville
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“