divné starty VW G III

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

divné starty VW G III

Příspěvek od jivese »

vím že podobné se tu už několikrát probíralo, ale tohle se mi zdá býti jiné..
Mám VW G III 1,9 TDi 66 kW, typ motoru 1Z čerstvě dělané rozvody, nový olej a fitry, vodní pumpa. Předvstřik v normě, celkově na VAGu bez chyb, seřízeno

Dotaz:
při normálním startování po otočení klíčku do polohy 1 probliknou (1-2s) kontrolky včetně žhavení, zhasnou všechny kromě baterie a auto lze normálně nastartovat - naskočí na poprvé
ALE:

1) občas po nastartování (po 2-3s - klíček vrácen) probliklnou všechny kontrolky znovu a motor vysadí (vynechá na cca 1s), pak se sám rozeběhne a vše funguje jak má

2) někdy, zvláště když je teplý, při pokusu o nastartování - točí starter a všechny kontrolky zhasnou. po cca 8s pokusu o startování kontrolky probliknou a motor naskočí (po tu dobu startér točí)

3) zjistil jsem, že když při poloze klíčku v první pozici nechám zhasnout kontrolku teploty vody (trvá to dle ohřátí motoru 3-5s - nečekám jen na zhasnutí-probliknutí kontrolky žhavení) tak pak vše nastartuje na poprvé. občas se k tomu přidá to za 1)

věděl by někdo, kde hledat chybu? snímač teploty?
Jo ještě když loni nestartoval, jen točil, vyměněno relé 109. teĎ preventivně také
Díky za pomoc
Uživatelský avatar
Kec
Přispěvovatel
Příspěvky: 403
Registrován: 23 led 2006, 20:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumpersko

Příspěvek od Kec »

a co vadná spínačka???
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od jivese »

Kec píše:a co vadná spínačka???
Nevím, jako nápad asi dobrý.
Jak poznám jestli je v háji? Koupit jinou, vyměnit a sledovat změnu? Nebo se to nechá nějak proměřit i když to nedělá pořád?
George62
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 14 pro 2009, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od George62 »

Měli jsme podobný problém a dělal to tovární imob.
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od jivese »

George62 píše:Měli jsme podobný problém a dělal to tovární imob.
mohl by jsi být konkrétnější - jak se taková závada řeší - imobilizér myslíš v klíčku? Pokud ne, tak já žádný jiný nemám..
George62
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 14 pro 2009, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od George62 »

Ne je to imo z výroby a je umístěné na levé straně za ofukem. je to černá krabka plná elektroniky.Tam se něco vyhřálo. Měl jsem to týden u elektroniků než na to prišli a našli ji. nová je moc drahá tak ji vystřihli a udělali baipás.Mě po otočení klíčkem vůbec nenaskočila palubka,startér točil a auto nenaskočilo.Už to tu někdo měl a tomu to zase chcípalo za jízdy.Záleží co se tam vyhřálo,ale typnul bych to na to.
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od jivese »

[quote="George62"]Ne je to imo z výroby a je umístěné na levé straně za ofukem. je to černá krabka plná elektroniky.

Dobrej tip, mohl by jsi mě to ještě upřesnit, to umístění? Díky..
George62
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 14 pro 2009, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od George62 »

Já to nerozdělával ale co mě řikal servisák tak musel vyndat levý ofuk u dveří co si nastavuješ na boční sklo.Už si nepamatuju jestli to stačilo nebo bylo třeba ještě něco rozdělat.
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od jivese »

Tak jsem moc nepokročil
- Nechal jsem překontrolovat baterku - je dobrá
- přešel jsem ukostření, zdá se býti dobré
- změřil jsem odpor na čidlech teploty, bohužel zatím jen za studena a odpovídá to tabulce

Stává se to nepravidelně, většinou, když je motor zahřátější. Při startování zhasnou všechny kontrolky, startér točí a nic. někdy po cca 6-8 vteřinách probliknou kontrolky a motor naskočí, někdy ani po 10s. Někdy je nutno startování i 5x opakovat, někdy je úspěšný druhý pokus..

Za studena platí bod 1) i když musím říct, že to není na drc jako dřív. už to točí 1-2s a ten výpadek je častější

Zkoušel jsem odpojovat teplotní čidla: když jsem odpojil čidlo teploty paliva (ten se sedmipinovým konektorem) tak to pomohlo, naskočilo na drbnutí. Při opakovaném pokusu ani neškytlo. Ostatní čidla teploty bez vlivu.
v tom sedmipinu se mi zdá jakoby vyhřátej jeden pin (2) - je takovej volnější. Může to být tím? Jak konektor vyměnit, jak je zapojenej v čerpadle? Máte ho někdo?

Díky za podněty
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od jivese »

Věděl by někdo, kde hledat příčinu toho zhasnutí kontrolek a točení startéru naprázdno?

Je tu nějaký šikovný elektrikář, který by se na el. instalaci podíval? Vo elektrice vím, že když jí je hodně tak zabijí.. což doufám není tento případ

Zajedu...

Díky
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 133
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

pravděpodobně to bude immo už ti to tu někdo psal
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS. Dacia Duster II 1.5 dci
jivese
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05 bře 2006, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od jivese »

Machča píše:pravděpodobně to bude immo už ti to tu někdo psal
To máš pravdu, tento názor tady proběhl, ale zároveň jsem byl upozorněn, že immo by neodstavil kontrolky, ale jen čerpadlo(naftu). Tak nevím..
proto se ptám... :(
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“