Kontrola logu, vůle turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
roobie
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 15 čer 2010, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Kontrola logu, vůle turba

Příspěvek od roobie »

Zdravim všechny. I když je tohle můj prvni přispevek, tak zde nejsem nováčkem. Forum znám a čerpám z něj již dost dlouho. Úplné základy diagnostiky jsem snad zvládnul což dokládám přiloženým logem(na čtyrku plnej), který bych prosil zkontrolovat. Je to Golf III 1Z. Mám pár otázek a moc bych prosil jestli by si někdo našel čas a odborně odpověděl

http://leteckaposta.cz/977637905

MAF(specified) je požadovaná hodnota - proč je požadavek stále stejný? MAF (actual) je skutečná hodnota. Co potom znamená krivka "Mass air flow" ? Je váha v pořádku? (je téměř nová) Co ovladaní obtoku?

Jestě by mě zajimalo jaká radiální vůle (myšleno že chytnu za hřídelku na turbu a hybu nahoru dolu) je unosná? Je asi tak půl až jeden mm ještě v pořádku?

Mockrát děkuji za odpovědi.
Golf III 1.9 1Z
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Re: Kontrola logu, vůle turba

Příspěvek od Rider.23 »

roobie píše:Zdravim všechny. I když je tohle můj prvni přispevek, tak zde nejsem nováčkem. Forum znám a čerpám z něj již dost dlouho. Úplné základy diagnostiky jsem snad zvládnul což dokládám přiloženým logem(na čtyrku plnej), který bych prosil zkontrolovat. Je to Golf III 1Z. Mám pár otázek a moc bych prosil jestli by si někdo našel čas a odborně odpověděl

http://leteckaposta.cz/977637905

MAF(specified) je požadovaná hodnota - proč je požadavek stále stejný? MAF (actual) je skutečná hodnota. Co potom znamená krivka "Mass air flow" ? Je váha v pořádku? (je téměř nová) Co ovladaní obtoku?

Jestě by mě zajimalo jaká radiální vůle (myšleno že chytnu za hřídelku na turbu a hybu nahoru dolu) je unosná? Je asi tak půl až jeden mm ještě v pořádku?

Mockrát děkuji za odpovědi.

Zdar, hele lepší by bylo ten log asi dělat na trojku, ale dá se použít i tohle... A co ti to auto dělá za jízdy? Mě přijde, že to je v pořádku, ten log... Těch 847 (většinou to bývá 850) je maximální množství vzduchu, které ta váha měří, takže při plném plynu je po celou dobu požadováno maximální množství vzduchu, proto je to tam furt stejné... Nevím jen, zda je v pořádku, že trvá tak dlouho, než to množství vzduchu dorovná požadovanou hodnotu (mez 5. a 17. vteřinou), ikdyž vzhledem k nízkým otáčkám asi ano, ale to musí poradit ještě někdo jiný... Náběh turba jde stejně dlouho jako u váhy, což má určitě souvislost, ale opět ať někdo ještě posoudí, zda je to ok...

Mass air flow je vlastně ta zkratka MAF (tedy množství proudícího vzduchu) a v tom bloku deset je to vlastně taky hodnota té váhy vzduchu, kolik aktuálně pouští vzduchu...

Kolik je únosná vůle nevím, ale to turbo tlačí dost, takže ještě asi bude v pořádku...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ach....


radialna vola na turbe sa ti vystredi tlakom oleja, cize sa nemusis bat kym nejde o nejake 4mm hodnoty :) 1 mm je podla mna OK. horsi pripad je keby mala oska axialnu volu, cize dnu a von.

MAF dokaze zmerat aj viac ako 850 mg/R.
ak je v plnom tahu skutocna hodnota MAF mensia ako pozadovana, je bud zla vaha, alebo ide do motora malo vzduchu . kazde zdrave 1,9 tdi musi byt schopne na vahe dosiahnut minimalne 950 mg/R , kludne aj 1000.

ta pozadovana hodnota je tam preto, aby Rj vedela ovladat EGR ventil -> vedela ho zavriet/otvorit podla toho ci je pozadovana hodnota mensia alebo vacsia od skutocnej

trosku zlozito napisane ale hadam pochopite :)
a log som nekukal :D
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Kec
Přispěvovatel
Příspěvky: 403
Registrován: 23 led 2006, 20:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumpersko

Příspěvek od Kec »

No nevím řeknou Ti to tady jiní odborníci, ale 847 mg/R je nějaká náhradní hodnota když váha je KO. Měj jsem to na předchozím autě a byla spálená.

Jinak dobrá váha dává ve 3500ot přes 850mg/R , mě 900mg/R.
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
roobie
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 15 čer 2010, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od roobie »

Vim co je MAF jen nevím co je ta třetí křvka. Jedna je MAF specified, druha MAF actual a pak ještě jedna "Mass air flow" (vím že je to MAF jen nevím co udává)
Ještě prosím o názor na obtok a váhu. Přikládám dnešní log na trojku. Jak je to tedy s těmi hodnotami váhy? Kdy je načnutá?

http://leteckaposta.cz/814000437

Ještě mi přebývá jedna hodnota tlaku. Opět je jeden požadovaný, aktuální a pak hodnota s nadpisem "Manifold"

Předem děkuji za další názory a odpovědi
Golf III 1.9 1Z
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

mass air flow je tiez aktualna hodnota vahy, ale z ineho kanalu
to iste manifold pressure je aktualny tlak v sani
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tady ta starý 1Z víc jak 847 nezobrazujou
roobie
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 15 čer 2010, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od roobie »

Proč jsou ty hodnoty ale malinko jiné? Co ten log, prosím.
Golf III 1.9 1Z
roobie
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 15 čer 2010, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od roobie »

No tak . Prosim. Nenasel by se nekdo na tu kontrolu?
Golf III 1.9 1Z
marian52
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 17 lis 2010, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: nitra

Příspěvek od marian52 »

Kec píše:No nevím řeknou Ti to tady jiní odborníci, ale 847 mg/R je nějaká náhradní hodnota když váha je KO. Měj jsem to na předchozím autě a byla spálená.

Jinak dobrá váha dává ve 3500ot přes 850mg/R , mě 900mg/R.
Dobry den Nevies poradit aky problem mam s vahou alebo turbom,co znamena hodnota mg/H
a co mg/str


09:53:18
903 /min otacky motoru

295.0 mg/str MAF (pozadovano) 200-300 mg/H
279.3 mg/str MAF (skutecne) 180-320 mg/H
61.0 % EGR duty cycle 30-80%
903 /min otacky motoru 2800...3200rpm
1030.2 mbar pozadovana MAP 1650-2200 mbar
979.2 mbar Actual MAP 1650-2200 mbar
94.4 % D.cycle MAP v. 40-95%

09:54:40
3045 /min otacky motoru

410.0 mg/str MAF (pozadovano) 200-300 mg/H
392.0 mg/str MAF (skutecne) 180-320 mg/H
57.8 % EGR duty cycle 30-80%
3045 /min otacky motoru 2800...3200rpm
1305.6 mbar pozadovana MAP 1650-2200 mbar
1173.0 mbar Actual MAP 1650-2200 mbar
31.9 % D.cycle MAP v. 40-95%
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

vsetko je to mg/R(mg/str) .. mg/H je preklep
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
rege245
Přispěvovatel
Příspěvky: 192
Registrován: 08 kvě 2008, 11:06
Odpovědi: 0
Bydliště: PresoVW (Sk)

Příspěvek od rege245 »

netopier píše:vsetko je to mg/R(mg/str) .. mg/H je preklep
co je v tomto pripade to "R" resp. "str", ked sa pripojim na auto s OBD2 diagnostikou (ELM) tak mi ukazuje MAF v g/s

aky je prepocet na mg/R ?

EDIT: tak som si to nasiel, prepocet na otacky...
VW Passat Comfortline, AWX, 5/2005, 169HP@MAHA, FMIC, EGR Off, remap
Avatar: VW 1.9TD
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Huml píše:tady ta starý 1Z víc jak 847 nezobrazujou
tak tak, tiez mam 1Z a viac ako 847,9 z vahy nedostanes, pripajam moj log, mozes si ho porovnat
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“