preplach motora pri vymene oleja

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

preplach motora pri vymene oleja

Příspěvek od jjuriss »

zdravim!

chcem sa opytat co si myslite o preplachovani motora pri vymene oleja. je to dobry napad alebo sa s tym moze urobit viac skody ako osohu, popripadne aky pripravok na to pouzit...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: preplach motora pri vymene oleja

Příspěvek od dhfool »

jjuriss píše:zdravim!

chcem sa opytat co si myslite o preplachovani motora pri vymene oleja. je to dobry napad alebo sa s tym moze urobit viac skody ako osohu, popripadne aky pripravok na to pouzit...
Nevidím důvod proplachovat, když budu používat rozumný olej na rozumný interval.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od jjuriss »

to mas pravdu, ale neviem ci to dorziaval aj predcahdazjuci majitel...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

pokial si nie isty, tak prvu vymenu skrat na 1/3 az 1/2 a motoru urcite neublizis.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jjuriss píše:to mas pravdu, ale neviem ci to dorziaval aj predcahdazjuci majitel...
tak těch pár kapek starého oleje ti zničí ten nový :? pokud máš ten motor zasraný ak hazl centimetrovým bordelem tak ho proplachem nevyčistíš na to musíš s kladívkem a dátkem,

já bych sdělal ventidekl a budeš chytrý hned ;) miloš
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od jjuriss »

dekel ventilov bol dole a vyzerato cisto bez usadenin... skor myslim ci nebudu nejake usadeniny vo vani... rozmyslal som pri dalsej vymene ze ju dam dolu a ak bude zaserinkana ze ju vycistim, je to dobry napad?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jjuriss píše:dekel ventilov bol dole a vyzerato cisto bez usadenin... skor myslim ci nebudu nejake usadeniny vo vani... rozmyslal som pri dalsej vymene ze ju dam dolu a ak bude zaserinkana ze ju vycistim, je to dobry napad?
uvidíš sám prostě rozmýšlaj a pracuj, toto forum te nezastaví, ale pokud jen nahlas rozmýšlaš :roll: (LOL)
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 17 kvě 2011, 05:59, celkem upraveno 1 x.
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

Dělej to jak jeden můj známej-při každé výměně oleje sundá ventildekl a vanu,na šroubovák dá hadru a pigluje ten pajšl.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tommi 81 píše:Dělej to jak jeden můj známej-při každé výměně oleje sundá ventildekl a vanu,na šroubovák dá hadru a pigluje ten pajšl.
přesně tak to dělám taky eště stříkám sprej na karbon,
dělám to týden ale motor má ten správný chod (LOL)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Výplach chemickým FLUSHem rozhodně nedoporučuju!!!

Nejen že uvolní i to, co uvolnit nemá a motor začne klepat, ale hlavně v motoru vždycky něco málo z toho výplachu zůstane a dost zásadně to znehodnotí novou náplň oleje.

Pokud chceš udělat pro motor něco opravdu dobrého, kupuj předepsané a schválené oleje kvalitních a prověřených značek a dodržuj výměnné intervaly (s přihlédnutím ke způsobu jízdy). A první výměnu oleje zkrať třeba na poloviční interval (jak tu píší kluci), abys tedy měl úplnou jistotu, že veškerý "bordel" se rozptýlí v oleji a po krátkém čase dostane ven.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já bych ti navrhoval při každé výměně oleje celý motor rozložit, dokonale vyčistit - nejlíp ultrazvuk,pak složit a nalít novým olejem...
(rofl)

ne, teď vážně - jak je psáno výše, olej rozumné kvality a raději častější výměny, nějakými rozpouštědly a čistidly to akorát tak zabiješ (crazy)
Uživatelský avatar
Kami3120
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 01 dub 2011, 11:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kami3120 »

taky tam nechci lít žádné přípravky mam 2,0tdi 16v passat ale nevim co tam lil puvodni majitel v servisce ma prupiskou dva oleje ktere tam ale nepatri tak nevim... :( a auto smrdí po oleji když se více zahřeje občas si i jako by pšoukne a smrdí jako magi i do vnitř... :(
PASSAT 10/2006 2.0TDI 16V DSG BKP chip 180tis.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Magi není olej, ale fridex !!! Takže buď Ti prolíná topné těleso nebo máš sto třicet osm let starý pylový filtr a desinfekci systém ventilace asi taky dlouho neviděl :wink:.


Ohledně oleje - jestli chceš mít jistotu, používej olej dle specifikace VW 507.00 a nemáš co zkazit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Kami3120
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 01 dub 2011, 11:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kami3120 »

:D máš pravdu, že desinfekci asi dlouho klimatizace nevidela uz se na to chystam pylový filtr bude taky asi nepěkný také se chystám vyměnit a dát do kupy... ;) a co si myslel prolíná toplné těleso to nevím.. ;)

také se mi stává, že měrka na hladinu oleje se sama časem povyskočí a pak se mi zdá divné že se z pod kapoty při zastavení kouří tak ji zastrčim zapasuju a dobrý, ale občas zastavim a vidim jak se nad xenonem žene mírný proud kouře s olejovým smrádkem snad je to normální, ale občas mě tyhle stavy nervujou... :D :(
PASSAT 10/2006 2.0TDI 16V DSG BKP chip 180tis.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To normální není - tlakuje Ti motor. A to je divné, protože přetlak vznikající v motoru (karteru) musí odcházet odvětráním motoru do sacího potrubí. Takže je tam někde chyba. Podle mého názoru je ucpaný systém odvětrání motoru nebo vadný diferenciální ventil na něm (ten sedí na víku ventilů).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“