Poraďte prosím - turbo v 1.9 TDI 77kW tlačí 2,5bar abs.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Alficek
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2010, 09:10

Poraďte prosím - turbo v 1.9 TDI 77kW tlačí 2,5bar abs.

Příspěvek od Alficek »

Prosím poraďte mi, už jsem bezradnej a nevím, kde hledat chybu.
Mám motor 1.9 TDI 77kW BXE, najeto cca 150tis km.
V zimě, pokud byl motor studenej, mi auto asi 3x spadlo do nouzáku s tím, že mez nebyla dosažena nebo byla překročena (turbo tlačilo málo nebo moc). Stalo se to tehdy, když jsem sedl do zmrzlýho auta a trochu na to šlápnul.
Teď auto do nouzáku nepadá, podle grafů ale stále turbo tlačí ke 2,5bar, pak zreguluje, tlak klesne, ale podle mě zase moc pod nominální hodnotu.
Při přeřazování hlavně kolem 2tis otáček je slyšet, jakoby si turbo odfukovalo, takové hlubší houknutí, není to to klasické pískání turba při rozběhu.
EGR je čistý, váha je ok. Po nastartování auta se osička regulace na turbu zatáhne. Skoušel jsem jí při chcípnutém motoru i tahat rukou, jde to a normálně se vrací (jen nevím, jak velký by měla klást odpor). Přikládám graf i logy.
Díky všem za případné rady.

Logy zde

Obrázek
Naposledy upravil(a) Alficek dne 27 kvě 2011, 11:41, celkem upraveno 1 x.
tomina
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2008, 10:03

Příspěvek od tomina »

Sice ti neporadim, ale mam BKC a temer stejny logy. Jsou o par příspěvků niž. Všechno se zdá být OK, ale turbo takhle tlačí. Chci si nechat vycistit turbo, pak uvidim. Mohl by to být taky ventilovej blok, co se stara o regulaci turba. Ja ho teda zkousel menit a nebylo to tim.
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Odpovědi: 0
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

Turbo ti tlačí 1,5 bar si myslim.. 2,5 je absolutní tlak (turbo+atmosfricky tlak)
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Alficek
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2010, 09:10

Příspěvek od Alficek »

Jasan, udávám absolutní hodnotu přímo z diagnostiky, relativní bude o bar míň. Stejně to ale tlačí o cca 400mbar víc než by mělo :-(
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“