BMW 325 TD TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

pepek1111111111 píše:měl jsem na mysli měnič tlaku turba:

http://www.eliteauto.cz/menic-tlaku-tur ... chadlo-19/
a toto:
http://www.eliteauto.cz/menic-tlaku-tur ... chadlo-21/

Každopádně s tím druhým v pořadí mi auto podstatně lépe táhne od spodu, resp. ten druhý rychleji reaguje - ve vnitř je to vlastně elektromagnet, který rychleji nebo pomaleji přepustí ... o mě podtlak do turba.
Noo podle obrázku to je něco jako ventil N75 co mají auta koncernu volkswagen.
Ale jak už jsem psal...já tam nic takovýho nemám..Turbo ovládám přetlakem.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

u TDSka turbo nie je ovládané žiadnou elektrikou, je tam len tá plechovka ktorá ovláda wastegate a ide do nej pretlak zo sania, a štelovaním tyčky z tej plechovky sa dá mechanicky štelovať plniaci tlak, u novších ako GT2056V, GT2556V atď. je to ovládané podtlakom keď dobre viem, tak tam vymeníš tú plechovku z TDSka, a treba to správne doštelovať a hotovo

na GT2056V som myslel preto, lebo je to turbo z novších 525d, čiže kubatúra taká istá ako na TDSku, tak podľa mňa by vo vysokých otáčkach mohlo tak isto stíhať tlačiť ako origo tds turbo, ale mohlo by skôr zaberať v nižších otáčkach, to GT2556V by mi až tak nevyhovovalo lebo by som jeho potenciál ani moc nevyužil jazdím s autom denno denne a do 3000-3500 otáčok, tak by som chcel len aby auto bolo pružnejšie pri tých cca 2000-2500, tak keby sa s tým GT2056V a doladením softwéru dalo dosiahnuť nejakých +50Nm v rozmedzí cca 1800-2500 tak by som šiel do toho
pepek1111111111
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 dub 2011, 23:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1111111111 »

Ok. musim si posypat hlavu popelem.
Napsal jsem blbost - 525tds (i OB X25TD) skutecne nemá ten elektromagnetický ventil .... funguje na přetlak ..... je to vidět z toho turba ... http://cgi.ebay.it/Turbo-Turbina-BMW-52 ... 0243880514 .

Já mám OC 2,5 DTi (motor BMW 525d M57D) a naklění lopatek dělá podtlakem přes ten elektromag. ventil, který jej dávkuje do té "ovládací banky" ... dle udaju ř.j.
K OC šlo dát těch ventilu víc (stejny jako u EGRu) ... jen sem chtěl říct, že ten druhý oproti tomu prvému pouští podtlak dříve a reaguje rychleji .. kdyby někdo měl ten prvý a chtěl autiko rozhybat o něco drive:-) stačilo by mu aby si sehnal ten druhý. Platí to tedy jen pro 525d nebo 2,5 DTi (omega).

Jde mi ale o to, ze bych do svého auta chtěl dát (až třeba doslouží současné turbo) - bez další úpravy - větší turbo - např uvadene GT2260V .... místo "ovládací banky + elmag.ventilu" co mam já (elmagventil s 2 nebo 3 piny) má toto turbo "ventil Honywell" - viz: http://aukro.cz/turbo-bmw-530d-730d-i1577207723.html nebo http://cgi.ebay.de/BMW-E60-E61-530d-Tur ... 0590328947 s 5 piny ... t.j. moje ř.j. jej nejspis nebude moci ovládat - jiny konektor. ... nebo bych si k němu musel prindat "současnou ovladaci banku".
Da se to zmaknout v "polnich" podminkach?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

pepek1111111111 píše:Ok. musim si posypat hlavu popelem.
Napsal jsem blbost - 525tds (i OB X25TD) skutecne nemá ten elektromagnetický ventil .... funguje na přetlak ..... je to vidět z toho turba ... http://cgi.ebay.it/Turbo-Turbina-BMW-52 ... 0243880514 .

Já mám OC 2,5 DTi (motor BMW 525d M57D) a naklění lopatek dělá podtlakem přes ten elektromag. ventil, který jej dávkuje do té "ovládací banky" ... dle udaju ř.j.
K OC šlo dát těch ventilu víc (stejny jako u EGRu) ... jen sem chtěl říct, že ten druhý oproti tomu prvému pouští podtlak dříve a reaguje rychleji .. kdyby někdo měl ten prvý a chtěl autiko rozhybat o něco drive:-) stačilo by mu aby si sehnal ten druhý. Platí to tedy jen pro 525d nebo 2,5 DTi (omega).


Jde mi ale o to, ze bych do svého auta chtěl dát (až třeba doslouží současné turbo) - bez další úpravy - větší turbo - např uvadene GT2260V .... místo "ovládací banky + elmag.ventilu" co mam já (elmagventil s 2 nebo 3 piny) má toto turbo "ventil Honywell" - viz: http://aukro.cz/turbo-bmw-530d-730d-i1577207723.html nebo http://cgi.ebay.de/BMW-E60-E61-530d-Tur ... 0590328947 s 5 piny ... t.j. moje ř.j. jej nejspis nebude moci ovládat - jiny konektor. ... nebo bych si k němu musel prindat "současnou ovladaci banku".
Da se to zmaknout v "polnich" podminkach?
V tomhle Ti asi moc neporadím,ALE...pokud jednotka umí ovládat turbo s podtlakovou bankou,tak bych neřešil nějakej ventil.Prostě koupíš jiný turbo napojíš podtlakovou hadičku a lítáš.
Zase ale záleží co na to řekne jednotka.....Já,i když jsem měl to elektronický čerpadlo,tak to svým způsobem bylo jen elektronicky řízené mechanické čerpadlo...je v ní mapa jen na palivo.U Tebe by se s montáí většího turba musel udělat chip jinak by jsi byl sklamanej :(
Jiný turbo je jiný všechno.I když tam nastavíš stejnej tlak,tak i Tvýho turba je uplně jiný množství vzduchu při tlaku 1,1 než mám já na větším turbu a tlaku taky 1,1.Lehce by to asi "spínalo" dřív,ale to je tak vše.
Dobrej ladič + větší turbo = pěknej výkon.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..presne tak, na 2,5 DTi daj poriadny chip a bude to lietať,turbo je tam celkom ok to by som neriešil zatial predsa len v serii je to dost silne
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

a vie niekto aké sú presné rozdiely medzi motorom M57 v omege a BMW? lebo omega má 110kW a 300Nm a 525d má 120kW a 350Nm a tá sa dá upraviť chipovaním v pohode na cca 140kW a 400-420Nm tak keď je tá omega priškrtená len softvérovo tak by sa to tak isto dalo spraviť aj na nej a potom +30kW a cez 100Nm by už bol parádny rozdiel oproti sérii
pepek1111111111
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 dub 2011, 23:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1111111111 »

viktorddd píše:a vie niekto aké sú presné rozdiely medzi motorom M57 v omege a BMW? lebo omega má 110kW a 300Nm a 525d má 120kW a 350Nm a tá sa dá upraviť chipovaním v pohode na cca 140kW a 400-420Nm tak keď je tá omega priškrtená len softvérovo tak by sa to tak isto dalo spraviť aj na nej a potom +30kW a cez 100Nm by už bol parádny rozdiel oproti sérii
Takže blok motoru, vana, palice a vše co je uvnitř je stejné. stejně tak je identické turbo. Omega 2.5 DTi má oproti M57D trochu jiné sání za egrem (jeho pohledový vršek - je to trochu jinak odlitý), egr a chlazení výfuk spalin je stejný. jinak sání - box na filtr je úplně jinej - stejně jako váha.
Omega má dále jiný - slabší altik, jiné vstřiky, ale šlapou v pohodě i po čipu. Podle mě by BMW neprodalo motor konkurenci bez dodatku, že nesmí mít srovnatelný výkon - je softwarem udušená.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

pepek1111111111 píše:
viktorddd píše:a vie niekto aké sú presné rozdiely medzi motorom M57 v omege a BMW? lebo omega má 110kW a 300Nm a 525d má 120kW a 350Nm a tá sa dá upraviť chipovaním v pohode na cca 140kW a 400-420Nm tak keď je tá omega priškrtená len softvérovo tak by sa to tak isto dalo spraviť aj na nej a potom +30kW a cez 100Nm by už bol parádny rozdiel oproti sérii
Takže blok motoru, vana, palice a vše co je uvnitř je stejné. stejně tak je identické turbo. Omega 2.5 DTi má oproti M57D trochu jiné sání za egrem (jeho pohledový vršek - je to trochu jinak odlitý), egr a chlazení výfuk spalin je stejný. jinak sání - box na filtr je úplně jinej - stejně jako váha.
Omega má dále jiný - slabší altik, jiné vstřiky, ale šlapou v pohodě i po čipu. Podle mě by BMW neprodalo motor konkurenci bez dodatku, že nesmí mít srovnatelný výkon - je softwarem udušená.
To máš pravdu,ale je divný,že když je to jen softwarem,tak i po chipu je BMW na tom líp...Bavím se o BMW 105kw a Omega 96kw.
omega se chipuje kolem 169koní a BMW kolem 185koní.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
jonyr
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 17 zář 2009, 11:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od jonyr »

v bmw to umí přepsat v řídící jednotce opla

od někoho jsem to slyšel že to tak měl udělaný
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

jonyr píše:v bmw to umí přepsat v řídící jednotce opla

od někoho jsem to slyšel že to tak měl udělaný
Jasný,ale přeci když se chipuje,tak se nahrávají uplně jiný data,než je série...mořná by nebylo marný vyzkoušet nahrát stejnou mapu do BMW i do Omegy a hned by se vidělo....ale na to není čas ani prostor 8)
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
pepek1111111111
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 dub 2011, 23:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1111111111 »

dawe2706 píše:
jonyr píše:v bmw to umí přepsat v řídící jednotce opla

od někoho jsem to slyšel že to tak měl udělaný
Jasný,ale přeci když se chipuje,tak se nahrávají uplně jiný data,než je série...mořná by nebylo marný vyzkoušet nahrát stejnou mapu do BMW i do Omegy a hned by se vidělo....ale na to není čas ani prostor 8)
Zapoměl jsem na jednu věc, a to je IC. Tu má samozřejmě každý auto jiný. Omega 96 kw i 110kw má malý IC - kostku cca 21x20cm (s větrákem, který ale často nejede, takže spíš protíkání vzduchu brání) před PP kolem..... to je zhruba 420cm2.
Bawko má v serii IC v předním nárazníku (525d tedy určitě). Jeho rozměr přesně nevím, ale podle mě tak 11-18x60-70cm=v průměru cca 970cm2 ...... tady bude asi z části zakopanej pes.
Já na svý omeze 2,5DTi mám ted IC 70x23x6,5x=1610cm2 (http://www.highperformanceparts.cz/kata ... erzalni-ic), a myslim ze to je znat. inspirace - zde http://www.highperformanceparts.cz/kata ... erzalni-ic.

Pokud jde o ty mapy, tak o tom vim jen to co jsem si zjistil, než to moje omega podstoupila. Každopádně u té mojí to nešlo přes zásuvku, ale musel šváb z řídící jednotky ven. Přes rameno jsem pašákovi také nekoukal, ale fakt je, že k čipování lze přistoupit asi 5 způsoby:

1) kompletní přehrání celých map z jiného vozu - to by u OB 96kw vs 525TDS 105kw neměl být problém
2) přehrání pouze části - v určitém spektru otáček - tam by to na rozhraní pak mohlo dělat neplechu a .... třebas nechá spodek - volnoběh a jde až od cca 1000 výš.... (aby měl motor prostor se třebas "dochlazovat v seriovem režimu"
3) nebo je někdo takovej koumák, že dokáže ty mapy upravit sám .... tam přidat toho a tam toho, prodloužit dobu vstřiku či co já vím ....
4) nebo přidat k řídící jednotce nějakou další, které spolu nějkak komunikují .... myslím něco jako bitpower a
5) poslední možnost koupí si švába už upravenýho s více kw a Nm, který jen naletuje místo původního.

U mě to bylo nejspíš něco mezi 2 a3 :-). .... žádný stejný hodnoty, jak se oběvují teměř u všech chiptunerů.
pepek1111111111
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 dub 2011, 23:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1111111111 »

Dal jsem tam blbej odkaz. správně by mělo být - inspirace : http://www.projektopel.de/?section=tuning_opel_omegab
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..žiadna čast ani nič podobne sa prepisovať neda,vidno že nerozumieš chipovaniu,uprava sa robí tak že sa meni obsah všetkeho čo treba inak by to nešlo,RJ v TDs je značne zastarala je tam minimum map takže nieje tažke to upraviť aby to bolo ok...
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

K tomu IC v TDS u BMW, v e34 525TDS je IC vpredu pod chladičom, ale u e39 je už na boku

dawe: takže tie 105kW TDS sa dajú v pohode chipovať na nejakých 130kW? som si myslel že bez ďalších úprav sa dá ledva dostať nejakých +10kW, tak sa potom vybodnem na to turbo z M57 a nechám to tak ako mám len to dám nachipovať na tých cca 120kW a budem spokojný
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..čo som kukal po nete tak som videl na 2.5TDs po chipe už aj 131kw tak si nemyslím že sa neda ale neviem kolko treba pridať na turbe
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „BMW“