Truck na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
okamzik
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06 pro 2006, 07:30
Odpovědi: 0

daň

Příspěvek od okamzik »

Tak - ještě že jsem ten lísteček od unicornu nevyhodil - psáno 19%.
Apropó - kromě potravin mají i nějaké jiné produkty 5%?
Myslím že právě onen efekt, kdy bionafa byla levná, byl způsoben 5%tním zdaněním, ale po vstupu do unie a sjednocení legislativ to padlo.
Nevíte něco o připravovaném zákonu o ekopalivech? Bio, olej. Něco se proslýchá.
Alfa 146
Uživatelský avatar
okamzik
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06 pro 2006, 07:30
Odpovědi: 0

měřo

Příspěvek od okamzik »

Tak to zřejmě vypadá že budu muset odvodnit nádrž, 100% měřo nejede špatně - ale zřejmě to s vodou reaguje, jeden filtr se ucpal.
Vyměnil jsem ho, přičerpal litrů Arctic dieselu, a zase jezdím.
Můžu nalít odvodnovací přípravek i do bionafty? (měřa)?
Nebo stačí benzín?
Alfa 146
Uživatelský avatar
okamzik
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06 pro 2006, 07:30
Odpovědi: 0

měřo

Příspěvek od okamzik »

Tak to zřejmě vypadá že budu muset odvodnit nádrž, 100% měřo nejede špatně - ale zřejmě to s vodou reaguje, jeden filtr se ucpal.
Vyměnil jsem ho, přičerpal litrů Arctic dieselu, a zase jezdím.
Můžu nalít odvodnovací přípravek i do bionafty? (měřa)?
Nebo stačí benzín?
Alfa 146
Uživatelský avatar
okamzik
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06 pro 2006, 07:30
Odpovědi: 0

měřo

Příspěvek od okamzik »

Tak to zřejmě vypadá že budu muset odvodnit nádrž, 100% měřo nejede špatně - ale zřejmě to s vodou reaguje, jeden filtr se ucpal.
Vyměnil jsem ho, přičerpal litrů Arctic dieselu, a zase jezdím.
Můžu nalít odvodnovací přípravek i do bionafty? (měřa)?
Nebo stačí benzín?
Alfa 146
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

Meřo je na vodu nejháklivější. Před přechodem z běžné nafty na MEŘO je nutné odvodnit palivovou nádrž a vyměnit palivové filtry,ale ty po ujetí pár desítek kilometrů. Je to samozřejmě odlišné jestli jde o osobní či nákladní vůz,ale je to vlastní zkušenost. Za týden jsem na LIAZU vyhodil tři páry filtrů než celá palivová soustava řekla tak a teď mně to chutná :-D
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

Zajímalo by mne jak vypadají přestavby nových vozidel. Hlavně nákladních. Chtěl bych koupit nový MAN 8.210. Má někdo informace na co je u systémů CDI kladen důraz Jako čistota,viskozita,teplota? :?
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

Tak jsem na nějakou dobu dojezdil. Rotační čerpadla fakt nejsou vhodný. Jel jsem na moravu do poličky a pár kilometrů před městem to začlo jít blbě. Tušil jsem ucpanej filtr ale za chvíli to nešlo vůbec ani po výměně filtru. Při odvzdušňování přes kabely šla nafta jen z 1 a 4 trubky. Odtáhli mě řezníci do masokombinátu( 2km, vezl jsem tam koření) a nechal to tam. Druhý den jsem sebral doma starý čerpadlo co teklo a jel ho osobákem 300km vyměnit. Je uplně hotový, můžete s ním točit rukou i při sundaným ozubeným kole. Bylo 2 měs. starý, teď je u bosche a čekám na vyjádření.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

:( 2 měsíce starý - to jako že bylo funglový? Že by nový čerpadla byly náchylnější na rozesrání než zajetý (vyběhaný) ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

No čerpadlo na Avii zajímavé. Psal jsi že máš dvounádrž díly od Europeconu. Jak jsi dělal přestavbu svépomocí nebo nějaký ten zaručený úpravce? Máš tam teploměr a při kolika stupních přepína na Ro? přepínáš ručně nebo automatika? Co používaš za olej? Kolika deskový máš výměník a jeden nebo dva? Popiš co tam všechno máš je to nějaký divný. :?
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

Vše jak mělo být. Zpátečka přes odvzdušnovák. Nevím teď ten název-má modrý plováky. Předehřev originál deskový výměník-střední velikost + kombinovaný výměník se 2 žhavicími svýčkami + výměník z avie voda - olej. Vše před filtrem paliva. Teploměr ze Š 120, čidlo na vstupu do vstřik. čerpadla. Přepínání elektricky orig. 3 cestným ventilem PEVEKO. Nádrže 2x 120 l na olej + 120l nafta. Přepínáno při 55-60 stupních. Používal jsem oleje z obchodáků, ale odešlo to po použití surové řepky. Ani ne 200l. Bylo nový. 27000 bez DPH. Vyměnil jsem to za starý dotáhl domů, vyčistil a prodal. Zjištuji jaký jsou možnosti použití u MANa. Čekám na informace od prodejce a u ofic. míst.
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

Zdravím, dlouho jsem tu nebyl. Avie je už definitivně minulost. Veškerý díly z přestavby jsem si nechal na pokusy. Mám novou káru- MAN a sháním veškerý informace o přestavbách těchto vozidel. Raději počkám než aby se udělala nějaká blbost. Díly jsou nehorázně drahý. Budu rád za každou zkušenost, link apod. Konkrétně mám MAN s motorem D0834 LFL42 EURO4. 151kW-206 k. Common Rail od Bosche se systémovým tlakem 1600 bar. 4válec- 4580cm3. Díky Josef.
Uživatelský avatar
rasol
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 24 zář 2006, 10:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

to Josef:

Příspěvek od rasol »

Keď sa Ti podarilo zničiť rotačné čerpadlo v Avii, s velkou pravdepodobnosťou Ti vstrekovací CR systém v motore MAN prežije len zlomok z toho, čo vydržala Avia. V domácich podmienkach je takmer nemožné dostatočne spoľahlivo upraviť motory CR.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

u commonrailu se říká, že jsou dost citlivý i na kvalitu a čistotu nafty, takže lejt tam olej, měl bych asi zadek staženej...Ale nic bližšího nevim. Někdo nabízí i oficiální přestavby?
A co si vlastně proved s Avií, to si se s ní rozloučil kvůli čerpadlu? :?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Ficus
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18 čer 2007, 22:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ficus »

Na T815 jsem to jen namíchal půl napůl, a po tejdnu smrdění a špatnejch ranních startů jsem asi propadnul a budu jezdit dál na naftu...
Do CommonRailů jsme to raději vůbec nedával, když vidim ty možný náklady, budu mít raději ,,drahou" naftu...
Ficus
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

Jses zbláznil trápit TATRU 815 na mix půl vejpůl bez ohřrvu (wallbash) . Max 80 na 20 a pošlape, ale ohřev je ohřev a olej čistý ne filtrovaný odpad :x to smrdí jak bolavá noha doopravdy
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“