Utahovací moment hlavy 1.9 TDi AFN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Utahovací moment hlavy 1.9 TDi AFN

Příspěvek od MemphisR »

Vážení přátelé, hledal jsem hledal a nikde jsem nenašel utahovací moment šroubů na hlavě Passata 1.9 TDi motor AFN.
Moc děkuji dobré duši která mi to napíše.
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

I 40Nm
II 60Nm
III 1/4 ot
IV 1/4 ot
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A hlavně - NOVÉ ŠROUBY !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Tak to by melo byt samozrejmy, doprorucuji origo srouby, neorigo jsou dost meky.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já vím - my to třeba za samozřejmé považujeme, ale někdo ne. A lidi zvyklí ze škodovek či žigulíků to naopak vůbec za samozřejmé nepovažují (mnozí dokonce použití nových šroubů považují za zbytečné).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Novy srouby jsem nedaval driv kdyz v cr nebyly jeste dily na zahr auta moc k dostani a za komancu to ale byl problem skoro se vsema dilama. Loziska na golfa do kol se upravovala z zigulika a podobne.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Některé firmy nenařizovaly nové šrouby, ale změřit původní a když překročil požadovanou délku, dát nové , popřípadě zaříznout a namontovat.. :)
Od té doby mám nezvratný důkaz, že se může šroub natáhnout až o 1 cm ..Ale kolikrát jsem koupil nové šrouby a již pohledem bylo vidět, že to jsou sračky na kšeft..Takže pilku a naříznout starý a "nový".. :)
A až podle toho montovat...
nepropadat panice...
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Nejde o to ze jsou delsi ale jde o to ze se deformuji krutem a pri znovu pouziti staryho sroubu kterej je uz jednou o kousek prekroucenej muze zpusobit jeho prasknuti. Na delku se natahuji hlavne neorigo srouby, ty jsou hodne meky a je to pri dotahovani hodne citit jako ze by je slo utahovat donekonecna, u original sroubu tento pocit neni, jdou utahnout uplne natvrdo az ma clovek strach ze prasknou a bez prodlouzeni paky je to i dost namhavy, coz u neorigo neni ani casto potreba prodluzovat. I tak kdyz sundavam hlavu tak i origo srouby jsou jsou volnejsi a klidne je jeste utahnes o pul otacky, coz je zpusobeny provozem a myslim si ze to mirny povoleni zpusobuje podfouknuti tesneni pod hlavou. VW ma podle myho nazoru malo hlavovych sroubu aby se tlak na hlavu lip rozlozil, zvlast pokud je zvysovanej vykon.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

Tak otázka byla sice zbytečná, poněvadž na krabičce od těsnění soudruzi z NDR píšou nejen pořadí dotahování šroubů, ale i ten moment. Každopádně všem moc děkuji a nový šrouby jsem samozřejmě použil, ty starý bych měl strach znovu dotahovat, už se mi kdysi podařilo urvat šroub na hlavě....
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Popsal jsi to přesně, ale spíš než prasknutí šroubu hrozí povolování hlavy a vakl delších šroubů v závitu, protože se zmenší jeho průměr..A zkracování šroubů uváděla továrna, protože při jeho prodloužení se opřel dole v závitu..Bylo to knop..Ale hlavní důvod je, že se šroub neustále popouští, až je z něho sračka..A máš plnou pravdu, že se taková sračka pozná, protože jde utahovat pořád..,nemá to konec.. :)
nepropadat panice...
Kamco93
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 28 čer 2014, 21:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kamco93 »

chlapi ja tieš potrebujem poradiť. akou silou treba dotiahnut kľuku a hlavu. audi a3 2.0TFSI 2006 BWA/AXX. dakujem
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“