Utahovací moment hlavy 1.9 TDi AFN
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Utahovací moment hlavy 1.9 TDi AFN
Vážení přátelé, hledal jsem hledal a nikde jsem nenašel utahovací moment šroubů na hlavě Passata 1.9 TDi motor AFN.
Moc děkuji dobré duši která mi to napíše.
Moc děkuji dobré duši která mi to napíše.
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Já vím - my to třeba za samozřejmé považujeme, ale někdo ne. A lidi zvyklí ze škodovek či žigulíků to naopak vůbec za samozřejmé nepovažují (mnozí dokonce použití nových šroubů považují za zbytečné).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Některé firmy nenařizovaly nové šrouby, ale změřit původní a když překročil požadovanou délku, dát nové , popřípadě zaříznout a namontovat..
Od té doby mám nezvratný důkaz, že se může šroub natáhnout až o 1 cm ..Ale kolikrát jsem koupil nové šrouby a již pohledem bylo vidět, že to jsou sračky na kšeft..Takže pilku a naříznout starý a "nový"..
A až podle toho montovat...

Od té doby mám nezvratný důkaz, že se může šroub natáhnout až o 1 cm ..Ale kolikrát jsem koupil nové šrouby a již pohledem bylo vidět, že to jsou sračky na kšeft..Takže pilku a naříznout starý a "nový"..

A až podle toho montovat...
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2767
- Registrován: 24 led 2006, 11:32
- Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno
Nejde o to ze jsou delsi ale jde o to ze se deformuji krutem a pri znovu pouziti staryho sroubu kterej je uz jednou o kousek prekroucenej muze zpusobit jeho prasknuti. Na delku se natahuji hlavne neorigo srouby, ty jsou hodne meky a je to pri dotahovani hodne citit jako ze by je slo utahovat donekonecna, u original sroubu tento pocit neni, jdou utahnout uplne natvrdo az ma clovek strach ze prasknou a bez prodlouzeni paky je to i dost namhavy, coz u neorigo neni ani casto potreba prodluzovat. I tak kdyz sundavam hlavu tak i origo srouby jsou jsou volnejsi a klidne je jeste utahnes o pul otacky, coz je zpusobeny provozem a myslim si ze to mirny povoleni zpusobuje podfouknuti tesneni pod hlavou. VW ma podle myho nazoru malo hlavovych sroubu aby se tlak na hlavu lip rozlozil, zvlast pokud je zvysovanej vykon.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Tak otázka byla sice zbytečná, poněvadž na krabičce od těsnění soudruzi z NDR píšou nejen pořadí dotahování šroubů, ale i ten moment. Každopádně všem moc děkuji a nový šrouby jsem samozřejmě použil, ty starý bych měl strach znovu dotahovat, už se mi kdysi podařilo urvat šroub na hlavě....
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Popsal jsi to přesně, ale spíš než prasknutí šroubu hrozí povolování hlavy a vakl delších šroubů v závitu, protože se zmenší jeho průměr..A zkracování šroubů uváděla továrna, protože při jeho prodloužení se opřel dole v závitu..Bylo to knop..Ale hlavní důvod je, že se šroub neustále popouští, až je z něho sračka..A máš plnou pravdu, že se taková sračka pozná, protože jde utahovat pořád..,nemá to konec.. 

nepropadat panice...