
V Oplu Zafifa B (motor-Z19DTH s filtrem pevných částic - DPF) stále přibývá nafta v motorovém oleji

Svítí kontrolka diagnostiky motoru. Vykazovalo to chybu P2279 - systém nasávaného vzduchu. Vyčistil jsem trubku k podtlakovému čidlu sacího potrubí (byla úplně ucpaná, yyměnil jsem dle rad servismanů - i podtlakové čidlo sacího potrubí BOSCH za nový typ - 0 281 002 437, ale tím to nebylo.
Rozebral jsem sací potrubí bylo ze 3/4 ucpané karbonem, mechanicky jsem jsem ho úplně vyčistil a důkladně zkontroloval. A nic. Stále tatáž chyba.
Odpojil jsem zadní díl výfuku, auto jelo o něco lépe, ale mělo velkou spotřebu. V autorizovaném servise OPEL mi sdělili, že je nutno regenerovat originální diagnostikou filtr DPF a bude vše vpořádku. Ale jejich předpoklad byl marný, oprava se nepovedla.
Řekli mi, abych si nechal u nich vyměnit střední díl výfuku s filtrem pevných částic (za cca 58.000,-Kč), no to byl cenový ŠOK



Koupil jsem tento střední díl výfuku s DPF neoriginální italský (přišel za týden, byl celý z nerez plechu) za cca 11.700,-Kč (včetně DPH)
Po výměně středního dílu výfuku s DPF byla vymazána chyba a již se znovu neobjevila. Zafira jela zjevně dobře, po vypnutí a znovu nastartování se jevilo auto vpořádku. Ale po ujetí cca 10 KM se znovu za jízdy rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru a opět chyba P2279.
Opět začala přibývat hladina motorového oleje, začala se znovu dostávat do oleje nafta



Prosím, poraďte mi co s tím udělat, takovou závadu jsem ještě neviděl.
Co to jsou za potvory auta, to přece není myslitelné, aby se vyráběly takové příšerné auta.
Pokud se s takovou závadou někdo setkal, tak ať se mi pokusí fundovaně poradit.
Děkuji předem moc za odpověď.
