Proc nebrzdi rucni brzda?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

cin
Aktivista
Příspěvky: 1604
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Proc nebrzdi rucni brzda?

Příspěvek od cin »

Zdravim vsechny, potreboval bych poradit proc mi malo brzdi rucka. Kdyz ji zatahnu na doraz ,auto to v kopci neudrzi a kdyz to zvednu na hever a zarvu za kolo (rukama) tak s jednym dokonce otocim, pritom desky i kotouce vypadaji vcelku pekne , mam na nich asi 30000 oboje TRW, prosim poradte kde by mohla byt chyba, diky moc
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3701
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Žeby zatuhlé lano nebo třmen?Pořád ručka zabržděná,nevrátí se zpátky a nemá ji co zabrzdit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

také mi ručka brzdí málo v kopci se to ani neudrží a to mi lanovody i páky na třmunu chodí krásně volně a ručka se na obouch třmenech vrací až na doraz a nepřibržduje vubec.
Uživatelský avatar
radegast
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 11 úno 2011, 21:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od radegast »

libor.98 píše:...a ručka se na obouch třmenech vrací až na doraz a....
Má tam zůstat vůle. Celkem 1-3 mm, když se sečtou jednotlivé vůle na L a P straně.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Proc nebrzdi rucni brzda?

Příspěvek od slovacek.milos »

cin píše:Zdravim vsechny, potreboval bych poradit proc mi malo brzdi rucka. Kdyz ji zatahnu na doraz ,auto to v kopci neudrzi a kdyz to zvednu na hever a zarvu za kolo (rukama) tak s jednym dokonce otocim, pritom desky i kotouce vypadaji vcelku pekne , mam na nich asi 30000 oboje TRW, prosim poradte kde by mohla byt chyba, diky moc
je nějaký pravidený servis a asi měníš jen olej pak ti ro nebrzdí ;)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Víš co já jsem se navztekal. Až po výměně za 256x22 jsem spokojenej...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

znám pár aut kde řidiči jezdili se zataženou ruční brzdou,


pokud se obložení spálí tak vznikne černé svinstvo které nikdy brzdit nebude ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Miloši - to snad tak na starých škodovkách ne :)
Dneska to ručku signalizuje kontrolkou a gognge....no možná jsou i taci co to neslyší... (noteeth)
Ján Horosz
Přispěvovatel
Příspěvky: 210
Registrován: 06 čer 2011, 07:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Ján Horosz »

Ahoj cin,

Keď mas vzadu kotuče, tak to po urcitej dobe treba nastavit rucnu brzdu. Povol trmeň, a s velkym majzlikom oproti hodinovich ručičiek vyšrubuj piest tremeňa tak, aby si vedel ešte namontonat. Ked to nastaviš a namontujes nazad, vyskusaj či pri povolenej ručnej volne sa otača koleso. Po nastaveni, to musi zaberat na druhom zube od spodu, na treti ani nezatiahneš, a zlepši sa aj prevadzkova brzda. Po vymene doštičiek, tiež som mal prepadavajuci pedal, ručnu na hov..no. Po nastaveni spokojnost. :)
S pozdravom : Jano
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Pokud jsou třmeny v pořádku, žádné nastavení dělat nemusíš, vyšlapeš pístek - ten se na šroubovici posune do požadované polohy a tak zůstane
nějaké nastavování majzlem je zbytečné....
Ján Horosz
Přispěvovatel
Příspěvky: 210
Registrován: 06 čer 2011, 07:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Ján Horosz »

Mne na pravej strane sa samo nastavilo, ale na lavej nie. Dokonca pedal padal ku podlahe. Tak lavý trmen K.O.?
S pozdravom : Jano
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Asi ano,
vyměnil bych rovnou oba dva, někdo je tu nabízel za 900,- nový
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ján Horozs má pravdu...samoštely jsou krásná věc, ale musí fungovat..Když měním pakny, nikdy na ně nespoléhám, nastavím si samostav ručně, aby mi tam šel ztouž buben,poklepu a je to..U kotoučů se to snadno zkurví, takže spoléhat se na samonastavení není 100 % záruky funkce..Proto jsou kolikrát příspěvky typu.. mám velký krok, apod. Zásadně ničemu nevěřit..Jak říká Ján, naštelovat ručně a vyzkoušet... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4995
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na kotoučích jsou samostavy,když je někdo nak....ví majzlem,nikdy už to chodit nebude.To samé je u bubnů.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No...asi tak :D
Jednou taky jeden dotyčnej zatlačoval pístek metrovou stolařskou svěrkou a pak se divil že mu nefunguje ručka....nikdo mu neřekl že se s tím má točit (rofl)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“