Seřízení táhla a dorazu na turbu GT1749V

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mecsoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 23 kvě 2009, 21:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Seřízení táhla a dorazu na turbu GT1749V

Příspěvek od mecsoun »

Chtěl bych se tu doptat jak má být seřízené táhlo a červík na turbu GT1749V na motoru AFN. Baňku jsem tu tak nějak našel tam má být to táhlo 1 mm přes krajní polohu páčky na turbu v oblasti nejmenšího plnění. Tak jsem povolil baňku pootočil jsem s táhlem tak, aby jsem tu baňku musel přitáhnout 1 mm k držáku baňky. Je to tak? Ten červík jsem tu nikde nenašel. Kolik je asi východí pozice. Nebo jakým stylem to mám seřídit třeba se zapojeným vagem. Také bych chtěl radu jak se tam dostanu na červíka, když mám turbo dělené od svodů tedy baňka (velká) je nahoře. A je to na trojkovým golfu. Jenom jestli na to má někdo fintu tak, aby nemusel sundávat baňku a vše okolo. Na červa se ptám kvůli tomu, že to táhne až docela ve vyšších otáčkách a je tam takové nakopnutí, že to jede líně a pak to vystřelí. teď je cca 1,5 mm vyšroubovaný směrem k páčce. Ju a podotýkám, že regulace šlape. Je vyčištěná udělané podložky 0,1 mm pod válečky. Díky za rady.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

s cervikom nehyb, a tiahlo ma mat 1mm predpatie cize musis ZATLACIT tiahlo do banky aby si mohol zakrutit sroby/nasadit tycku na regulacny cap
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

To s tym cervikom by napriklad zaujimalo aj mna.
Mozno sa to da odsledovat Vagom. Kolko vam plni turbo na volnobeh.
Mozu napisat ty,ktorym auto v nizkych otackach slape OK. A samozrejme maju VGT.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

alfik píše:To s tym cervikom by napriklad zaujimalo aj mna.
Mozno sa to da odsledovat Vagom. Kolko vam plni turbo na volnobeh.
Mozu napisat ty,ktorym auto v nizkych otackach slape OK. A samozrejme maju VGT.
Nevim přesně, co sem byl na školení v Audi, tak při 1500ot by tam mel být přetlak 100-300mBar , přesne si to už nepamatuju.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

A to ma byt v zatazi,teda pri jazde so zaradenym kvaltom,alebo na mieste len preslapnuty plyn?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

alfik píše:A to ma byt v zatazi,teda pri jazde so zaradenym kvaltom,alebo na mieste len preslapnuty plyn?
Ne, na mistě jen podržet 1500ot.
mecsoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 23 kvě 2009, 21:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od mecsoun »

To je prave ten problem. Pac jsem stoura stouravy... Tak jsem s tim cervikem uz hybal a na to ze tam ma byt nejake jemne stelovani tak to ma docela hruby zavit. Prave tedy, protoze jsem s nim hybal tak bych ho chtel doladit. Jak to tedy sestelovat? Jestli to reguluje nabeh turba tak to ma mit co nejmensi delku ne?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

červík se seřizuje podle negativního tlaku před turbem, přetlak v sání tady nic moc neřekne. Dát budík někde na vedení spalin k EGR, jinak se to pořádně nastavit nedá. Nebo na to existuje nějaká stolice, to by věděl někdo ze servisu turbodmychadel
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

A kolko asi ma byt ten negativni tlak? ;)
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

MirekX píše:červík se seřizuje podle negativního tlaku před turbem, přetlak v sání tady nic moc neřekne. Dát budík někde na vedení spalin k EGR, jinak se to pořádně nastavit nedá. Nebo na to existuje nějaká stolice, to by věděl někdo ze servisu turbodmychadel
Taky myslým že se to da presne sestelovat dle nakeho proudení vzduchu co to roztoci a podle toho kolik tlací to naladí. Jenže v praxi to je jiný, protože každej motor je v podstate unikát, a každa vymena turba za nový či repas, vyžaduje doladení, tak aby to jelo jak předtím. Tahla bejvaj dobře, jen ten červik zatocit či vytocit o pul až otacku.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

teoreticky platí to, že zapuštěním červíku (baňka víc vcucne táhlo) se víc přivírají statorové lopatky turba a měl by být dřívější nárůst tlaku v sání. pokud se to ovšem přežene, tak se může stávat to, že lopatky jsou už přivřené hodně a při akceleraci prudce naroste negativní tlak před turbem a regulace už nedokáže zasáhnout. (tlak plynů na ty lopatky už je tak velký, že to baňka - pružina- nedokáže přemoct) Motor to i trochu jakoby dusí v nízkých otáčkách, protože právě díky velkému negativnímu tlaku motor blbě vyplachuje. To je právě to, že když to pořádně nejede z nízkých, bez měření negativního tlaku nevíme kam s tou regulací hýbat. Něco se dá odhadnout z průběhu plnícího tlaku- z logu, ale není to přesný.
Mě se nejvíc osvědčilo, když to má na volnoběh kolem 0,1 baru, v běžném provozu městské šudlačky to lítá kolem 1 baru a nepřeleze 2 bary - nějaká špička sem tam vylítne kolem 2 bar (mluvím o negativním tlaku) ale to jsem ladil hybridy 200PS a víc.. :) pak se dá na dobrým turbu udělat 208 PS a 400Nm v 1600 ot..... :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

mecsoun píše:To je prave ten problem. Pac jsem stoura stouravy... Tak jsem s tim cervikem uz hybal a na to ze tam ma byt nejake jemne stelovani tak to ma docela hruby zavit. Prave tedy, protoze jsem s nim hybal tak bych ho chtel doladit. Jak to tedy sestelovat? Jestli to reguluje nabeh turba tak to ma mit co nejmensi delku ne?
Onehdy to tady někdo probíral,řídili se podle náběhu z nízkých otáček,buď to trvalo dlouho nebo nouze , citlivost velká (měrná jednotka snad čtvrt otáčky).Tak jestli sis to sám rozšteloval tak bych to ladil pokus-omyl do stavu jak to jelo předtím,jinak nějaký harakiri na stolici bůhvígde
mecsoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 23 kvě 2009, 21:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od mecsoun »

Tak to jste mě moc nepotěšili jak to tady čtu.. hlavně ono to dolaďování na autě moc nejde kvůli tomu perfektnímu přístupu k tomu samotnému červíku. Většinou to nastavení je plus minus stejné s minimálnímy rozdíly ne? Kdyby jsem měl ještě jiná turba tak bych to z nich trochu i okouknul a dal to tak nějak podle nich.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

obvykle to po vyčištění turba a podložení hůř nabíhá, ale jestli jsi to podložil jen o 0,1mm, tak se to časem trochu zanese a zlepší se to. jezdi, dávej tomu a uvidíš
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
mecsoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 23 kvě 2009, 21:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od mecsoun »

Jj podlozil jsem to nulajednickou... Takze jestli dam tlakomer na svody pred turbo, tak tam musi byt na volnobeh tlak vyfukovych plynu 0,1 baru. Tedy prakticky... navrtam podlozku na zaslepenym egru navarim tam zavit na brzdovou trubicku a na ni nasroubuju tlakomer. pak jen nastartuju necham to klapat na volnobeh. Lopatky v poloze na dorazu v poloze zatazene banky a jen steluju cervika dokud mi budik neda spravny tlak. Je to tedy tak?

Tak jsem dneska napichl na vyfuk manometr a meril jsem na volnobeh tam bylo tak 0,7 baru tak jsem to sesteloval na tech 0,1 baru a jede to mnohem lepe hlavne se to vubec nedusi a rekl bych ze to tlaci pekne plynule. Jen ta rucicka na tlakomeru lita pri mereni sama o sobe 0,1 baru tak jsem to seridil presneji receno do kmitu rucicky mezi 0,05 - 0,15 baru.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“