Vstřikovače AHF 81kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

jsou to dvoustupnové vstřikovače, slabší pružina je předvstřik a ta tužší je hl.vstřik
CFHC
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

oktáf: Herr Gott, tady se člověk doví věcí :-) Ale na požadovaný tlak 190 barů má vliv ta větší " hlavní " pružina, ne, Takže vymezovací podložky měnit mezi oběma pružinami za větší... uvažuji správně?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Uvažuješ správně, podkládá se ta větší pružina..A tyhle dvoupružinové vstřikovače se na normální mašině zkouší jen tak, že budík musí ukazovat min 170 atm..Když se vymění tryska a je vše jinak původní , stačí to..Jinak se musí do Bosche..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

jericho-3: I když, teď mě napadá, čistě teoreticky, ať už se dá silnější podložka kdekoli, pnutí se zvětší v celém rozsahu u dvou pružin současně, ne? Já je zkouším na NC - 50 a otvírají pěkně při 190 -195 barech, rozprašují pěkně. Co na nich v Boschi zkouší více?
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Sniperfm píše:jericho-3: I když, teď mě napadá, čistě teoreticky, ať už se dá silnější podložka kdekoli, pnutí se zvětší v celém rozsahu u dvou pružin současně, ne? Já je zkouším na NC - 50 a otvírají pěkně při 190 -195 barech, rozprašují pěkně. Co na nich v Boschi zkouší více?
druhy otvaraci tlak co je 300bar, a ten nezmeras bez digitalnej skusacky s pamatou.
Inak na margo tych podloziek, ja som podkladal pod tu slabsiu 0,05mm podlozku a dvihol sa mi tlak o cca 30 barov. Isla medzi telo vstrekovaca(najhlbsie miesto vstreku) a tu slabsiu pruzinu, pricom som predpokladal, ze sa zvysi aj druhy otvaraci tlak.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tyhle dvoupružinové vstřikovače byly již u posledního 1,9 TD a tam jsem zkoušel podkládat i tu slabou , ale na obyč . mašině nebyl žádný výsledek, ale při podložení silné, hlavní pružiny se tlak zvedl..U TDI jsem změřil všechny 4 vstřikovače, našel jsem jednu s nižším tlakem, dal podložku , zkusil na měřáku , tlak se zvedl a jelo se..Samozřejmě není to dokonalé, ale když ten vstřikovač byl původní, tryska nezadřená, nemůže podložka nic zkazit..V diesel servisu nejraději prodávají celé vstřikovače...
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Abychom citovali odbornou literaturu...Ve dvoupružinovém vstřikovači jsou použity 2 tlačné pružiny, umístěné za sebou, nejprve působí na jehlu trysky pouze jedna pružina a ta určuje první, nižší otevírací tlak..Druhá pružina se opírá o dorazové pouzdro, které omezuje úvodní zdvih. U zdvihů nad úvodním zdvihem bude zvednuto dorazové pouzdro, na jehlu trysky pak působí obě pružiny..Při vstřikování paliva se otevře jehla trysky nejprve pouze na ůvodní zdvih a do spalovacího prostoru se tak dostane jen malé množství paliva. Jak tlak v tlakové komoře tělesa trysky stoupá, otevře se jehla trysky na plný zdvih a vstřikuje se hlavní dávka....Bohumil Ferenc - Spalovací motory :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

jericho-3: Díky pane, objasnil jsi mi to pěkně + jsem si našel vlákno se vstřikovacími tlaky a to je taky pěkná knihovna. Každopádně já zkouším na NC - 50 a pro mě je důležité v kolika otevře a jak práší. Další věc je pak repase s tím, že stejně se mění celá tryska a zbytek se vyčistí ultrazvukem. Pokud je problém, jede se do Bosche. Ještě uvažuji pořídit starší stolici na čerpadla a hrát si :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No, já mám za to, že když se tou obyčejnou mašinou zjistí, že jedna tryska otvírá při nižším tlaku, nemá cenu ji podkládat, ale dát ji novou...Když jsem to testoval, nebyl jsem nijak přesvědčen, že dělám dobrou práci, ale byl jsem zvědav, co a jak..Ty trysky vydrží mnoho km, v mém případě třeba auto /taxík/ měl údajně 600000 km a byl v automatu/ten byl opravovaný/, takže ten motor si trysky zasloužil, ale majitel to chtěl rychle zprovoznit.chtěl to dojet. Ale být to moje, vyměnil bych všechny... :)
A hrát si je dobrý nápad..není nad to, když se za hraní ještě zaplatí.. :D
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 13 črc 2011, 22:04, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

jericho-3: No mi to povídej, ale co mám říct klukům, kteří mají staré pětiválce a cena jedné trysky Bosch je 1.500,- Kč bez DPH a práce...
Je to na prd.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jasně chápu, většinou bývám ve stejné situaci , ale když je problém, jseš za vola..Na staré komůrkáče jsem měl krabici starých trysek, pro tyhle případy a také proto, že byly špatně dostupné..Postupně jsen je zahazoval, auta omládly a dostupnost se zvýšila..Nehledě na to, že při vandrujícím motoru musíš mít aspoň v něčem jistotu..a ne tam dát starý sráč/trysku/ a po objetí kostela začínat znova... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

jericho-3: To je jasné, každopádně tu a tam se dají sehnat jeté, ale v cajku, akorát je problém, že jich musí být 5 :-) Staré si nechám na pokusy, nebo na díly, dkyby prdla pružina - ale to musí být řádný materiál, tolik kmitů za minutu...za 20-30 let...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je to stejně zázrak, že to funguje.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

Na to se nehrabou žádné PD a podobné hovadiny, stejně tak, jako většina dnešních komponentů. Doba, kdy se dělaly díly z materiálů a navíc byly opravitelné, je pryč, dneska se vše mění jak pojistky...

No, trochu jsme odbočil, ale co už. Zítra tady mám jednu O1 81kW tak jsme na vstřikovače zvědavý, zaručených 190 tis km.
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

Hmm...neni material, jako material. OI. motor ASV najeto 190 tis, 3 vstrikovace krasne prasi a otviraji pri 220 barech, jen jeden pri 190 a tece jak Dunaj... Podlozky uvnitr otlacene od komponentu navzajem. Nevim, ale nechat delat jen jeden je podle me blbost. Urco by se mely udelat vsechny 4ks. To bude mit majitel radost se slovy: " Vzdyt mi to normalne jezdilo... ! :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“