Teplota oleja kolko ma byt

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Turbo se neochlazuje kvůli teplotě oleje, nýbrž kvůli jeho vlastní teplotě. Při ostrém jízdním stylu, kdy stojíš na plynu na podlaze i několik minut, se turbo ohřeje na teplotu téměř 1000°C a svítí do oranžova. Pokud bys v tomto stavu motor vypnul, dojde vlivem gravitační síly k ohnutí hřídele turba, následně k jeho excentricitě neboli házivosti a rychlému konci celého dmýchadla - hřídel buď zničí středové ložisko nebo se oběhová kola zaseknou o stěny turba.

Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ja som rychlost nevyradil uz ani nepamatam :D takze by to malo byt ok :D
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

netopier píše:ja som rychlost nevyradil uz ani nepamatam :D takze by to malo byt ok :D
ja dochladzujem ...jasne :O) ...inak sledujem tu teplotu oleja ..a az ked klesne po riadnej jazde tak vypinam ..a samozrejme ze dobrzdujem ...nerobim ze ...150 ...pak pribrzdim na 40 a vyradim :O) ... i ked furt by to bolo asi lepsie ako ked niekto na dialnici trieli pak zastane na benzinke a vypina hned motor ...
GIV var asz 4mot upraveny
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

tak dnes bolo kua teplo ... hore kopcom na donovaly .. full auto ... 4rka podlaha az hore .. (kto nepozna je to pekne stupanie , dole kkamiony na 2jke musia) ..a pozeram 145 stupnov olej ... tak som trocha skludnil ..aj teplota vody bola 110 .. po skludneny cestou dole sa to zrovnalo na 90 a olej na 114 ... na dialnici lietal okolo 122 (olej) ..ale von cez 30 stupnov.
GIV var asz 4mot upraveny
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

a aky tam mas olej?
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

RUNDA píše:a aky tam mas olej?
teraz tam bol castrol 10w40 magnetec
GIV var asz 4mot upraveny
Lu82
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 30 lis 2009, 11:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Lu82 »

kde u naftaka zjistim tu teplotu oleje? motor ALH je to nekde ve vagu?
Uživatelský avatar
Ceco
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 12 srp 2010, 08:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Okres Senec, SK

Příspěvek od Ceco »

2.5 TDI V6 - posledne nedelna jazda po dialnici, teplota vzduchu 32 st. 140 km/h tempomat vkuse po dobu 1.5 hodiny, cca 2500 ot/min, rucicka teploty oleja stabilne na 100 stupnov aj nejake drobne. Olej Castrol magnatec 5W40
Audi A6 Avant 2002, 2.5 TDI BFC 120kW (163ps)
Uživatelský avatar
dan.co
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 25 čer 2010, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Morava .....

Příspěvek od dan.co »

Marek77 píše:Turbo se neochlazuje kvůli teplotě oleje, nýbrž kvůli jeho vlastní teplotě. Při ostrém jízdním stylu, kdy stojíš na plynu na podlaze i několik minut, se turbo ohřeje na teplotu téměř 1000°C a svítí do oranžova. Pokud bys v tomto stavu motor vypnul, dojde vlivem gravitační síly k ohnutí hřídele turba, následně k jeho excentricitě neboli házivosti a rychlému konci celého dmýchadla - hřídel buď zničí středové ložisko nebo se oběhová kola zaseknou o stěny turba.

Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).
Přesné a jasné.....tak by to mělo být...a k teplotě oleje obecně v různých místech motoru je odlišná..ale průměr co měří tak cca 110´C při svižné jízdě no problem...hlavně měnit...15.tis..max........ale to je jasný.. ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“