Teplota oleja kolko ma byt
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Turbo se neochlazuje kvůli teplotě oleje, nýbrž kvůli jeho vlastní teplotě. Při ostrém jízdním stylu, kdy stojíš na plynu na podlaze i několik minut, se turbo ohřeje na teplotu téměř 1000°C a svítí do oranžova. Pokud bys v tomto stavu motor vypnul, dojde vlivem gravitační síly k ohnutí hřídele turba, následně k jeho excentricitě neboli házivosti a rychlému konci celého dmýchadla - hřídel buď zničí středové ložisko nebo se oběhová kola zaseknou o stěny turba.
Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).
Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ja dochladzujem ...jasne :O) ...inak sledujem tu teplotu oleja ..a az ked klesne po riadnej jazde tak vypinam ..a samozrejme ze dobrzdujem ...nerobim ze ...150 ...pak pribrzdim na 40 a vyradim :O) ... i ked furt by to bolo asi lepsie ako ked niekto na dialnici trieli pak zastane na benzinke a vypina hned motor ...netopier píše:ja som rychlost nevyradil uz ani nepamatamtakze by to malo byt ok
GIV var asz 4mot upraveny
tak dnes bolo kua teplo ... hore kopcom na donovaly .. full auto ... 4rka podlaha az hore .. (kto nepozna je to pekne stupanie , dole kkamiony na 2jke musia) ..a pozeram 145 stupnov olej ... tak som trocha skludnil ..aj teplota vody bola 110 .. po skludneny cestou dole sa to zrovnalo na 90 a olej na 114 ... na dialnici lietal okolo 122 (olej) ..ale von cez 30 stupnov.
GIV var asz 4mot upraveny
Přesné a jasné.....tak by to mělo být...a k teplotě oleje obecně v různých místech motoru je odlišná..ale průměr co měří tak cca 110´C při svižné jízdě no problem...hlavně měnit...15.tis..max........ale to je jasný..Marek77 píše:Turbo se neochlazuje kvůli teplotě oleje, nýbrž kvůli jeho vlastní teplotě. Při ostrém jízdním stylu, kdy stojíš na plynu na podlaze i několik minut, se turbo ohřeje na teplotu téměř 1000°C a svítí do oranžova. Pokud bys v tomto stavu motor vypnul, dojde vlivem gravitační síly k ohnutí hřídele turba, následně k jeho excentricitě neboli házivosti a rychlému konci celého dmýchadla - hřídel buď zničí středové ložisko nebo se oběhová kola zaseknou o stěny turba.
Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).
