Váš názor na 2,0TDI 81kW do Yeti 2x4
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Váš názor na 2,0TDI 81kW do Yeti 2x4
Ahoj, porozhlížím se po novém autě a dost zhusta mě bere Yeti.
Původně to pro mě byla ošklivka, ale teď už sympaťák... Ve hře je i O2, ale ta je klasika. Prostě s ní chybu neudělám. Asi bych ji vzal ve výbavě Ambiente + Climatronic... a 1,4TSI jako kompromis výkonu/spotřeby. Ta je pro mě důležitá, protože platit u pumpy 8l/100km by mě j*blo...
Ale odbočil jsem od Yetíka. Ta Oktávka je v záloze, kdyby ...
Protože je to trošku krabicoid, tak bych jako použitelnou motorizaci (zase v poměru spotřeba/výkon) viděl 2.0TDI 81kW/250Nm 2x4. Je to už CR.
Zajímá mě váš názor na tento motor z hlediska spolehlivosti a údržby. Na co je ten motor háklivý, co často odchází, co mu nedělá dobře... Názor na výkon a spotřebu si udělám přes víkend, kdy ho budu mít zapůjčen od prodejce. Na oplátku doplním provozní zkušenosti...
Moc toho ročně nenajedu, 15 - 20kkm, ale cenový rozdíl oproti 1,4TSI je 28 000 Kč, což si myslím bude při rozdílu 2l/100km za 2 roky doma.
Píšu do tohoto fóra proto, že se zde vyskytují lidi od řemesla na rozdíl od tlumočníků recenzí... Předem díky.
Původně to pro mě byla ošklivka, ale teď už sympaťák... Ve hře je i O2, ale ta je klasika. Prostě s ní chybu neudělám. Asi bych ji vzal ve výbavě Ambiente + Climatronic... a 1,4TSI jako kompromis výkonu/spotřeby. Ta je pro mě důležitá, protože platit u pumpy 8l/100km by mě j*blo...
Ale odbočil jsem od Yetíka. Ta Oktávka je v záloze, kdyby ...
Protože je to trošku krabicoid, tak bych jako použitelnou motorizaci (zase v poměru spotřeba/výkon) viděl 2.0TDI 81kW/250Nm 2x4. Je to už CR.
Zajímá mě váš názor na tento motor z hlediska spolehlivosti a údržby. Na co je ten motor háklivý, co často odchází, co mu nedělá dobře... Názor na výkon a spotřebu si udělám přes víkend, kdy ho budu mít zapůjčen od prodejce. Na oplátku doplním provozní zkušenosti...
Moc toho ročně nenajedu, 15 - 20kkm, ale cenový rozdíl oproti 1,4TSI je 28 000 Kč, což si myslím bude při rozdílu 2l/100km za 2 roky doma.
Píšu do tohoto fóra proto, že se zde vyskytují lidi od řemesla na rozdíl od tlumočníků recenzí... Předem díky.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Na silnice dobrý, do lehkého terénu to jde, poměrně nízké auto, jak jsou víc kopce, rozjezdy se zatíženým autem, musel jsem to brát přes spojku - diesel 81kW. 1,4 tsi - bohužel dvoukolka, malé zatížení, dobré, tak do 6,5 - 7, stačí hustší provoz, větší zatížení, a 8 l není problém - s Yetíkem. Záleží co po tom člověk chce a jaké má nároky. Když jsem vybíral, jezdil jsem v 81kW, 1,4tsi dvoukolku má známý.
G3 Variant synchro
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Když už Yetiho, tak bych si připlatil za haldex, pokud chceš FWD, zůstal bych u oktávky, ale to je můj osobí názor...
já myslím, že na SUV má světlou výšku akorát. Pozor, neplést si pojem SUV a offroad, SUV (tzn. i Yeti) není auto do terénu a podle toho je dobrý to tak brát.
asi máme jinou představu o nízkým autěbobG3 píše:... poměrně nízké auto...

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jj kluci díky za postřehy, ale já bych chtěl zhodnotit po technické (konstrukční) části motor, spojku (jestli je to dvojhmota, kolik snese Nm pro příp chip)...
Jízdní vlastnosti, FWD/2WD a pod. si zhodnotím sám. Pro mě má Yeti atmosféru, čtyřkolku nepotřebuju. nikdy jsem ji neměl, nikdy jsem ji nepotřeboval a tak nevím proč připlácet za metrák železa. Mě vyhovuje vyšší posez, variabilita prostoru...
Jen nevím jestli diesel se nebude nadměrně s*át... oproti TSI.
Jízdní vlastnosti, FWD/2WD a pod. si zhodnotím sám. Pro mě má Yeti atmosféru, čtyřkolku nepotřebuju. nikdy jsem ji neměl, nikdy jsem ji nepotřeboval a tak nevím proč připlácet za metrák železa. Mě vyhovuje vyšší posez, variabilita prostoru...
Jen nevím jestli diesel se nebude nadměrně s*át... oproti TSI.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Podle prvních signálů jsou motory TSi, zejména 1,2/77kW a 1,4/90kW, poměrně žravé a oproti naftě rozhodně poruchovější.
Šel bych do nafty - Yetimu sluší. Ale když už dvoulitra, pak určitě výkonnější verzi, tedy aspoň 103kW - mně na dnešní trend připadá 81kW už trochu málo.
Šel bych do nafty - Yetimu sluší. Ale když už dvoulitra, pak určitě výkonnější verzi, tedy aspoň 103kW - mně na dnešní trend připadá 81kW už trochu málo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
JJ je tam dvouhmota.rousini píše:Jj kluci díky za postřehy, ale já bych chtěl zhodnotit po technické (konstrukční) části motor, spojku (jestli je to dvojhmota, kolik snese Nm pro příp chip)...
Jízdní vlastnosti, FWD/2WD a pod. si zhodnotím sám. Pro mě má Yeti atmosféru, čtyřkolku nepotřebuju. nikdy jsem ji neměl, nikdy jsem ji nepotřeboval a tak nevím proč připlácet za metrák železa. Mě vyhovuje vyšší posez, variabilita prostoru...
Jen nevím jestli diesel se nebude nadměrně s*át... oproti TSI.
DP tento motor upravuje na cca 103 kw a 320NM.Viděl jsem upravého Yeti s tímto motorem na 167 koní a 356Nm a Golfa VI s dokonce 174 koňmi a 377Nm což je velmi hezké.
Tak pár postřehů:
Motor stačí na poklidnou jízdu. Staré rotační TDI byly akusticky jinde, ale vitalitou bohužel taky. Tohle se musí točit. Do 1500ot. totální mrtvola a přesto kecálek doporučuje řadit, tak, že vyšší kvalt začíná na ~ 1200ot. V ten moment je plyn bez odezvy, jen motor akusticky protestuje a spotřeba je mnohem horší než před přeřazením??? nechápu logiku...
Na podzim jsem jel s Yetíkem 1,2TSI a pokud to můžu s takovým odstupem posoudit, tak mi přišel benzín stejně dynamický. Mluvím o rychlostech do 130km/h. Dál se běžne nepohybuju, stejně tak v horní třetině otáček, takže to pro mě nemá žádnou vypovídací hodnotu.
Opravdu klidná jízda po okreskách, 3 osoby - 5l/100km
Normální jízda s ohledem na spotřebu 5,5. Připlatek 51 000Kč oproti TSI mi přijde s mým nájezdem neadekvátní. Pro radost bych musel přihodit další dvacku na chip. Spotřebu ostřejší jízdou jsem ještě neměřil a popravdě mě ani nezajímá. Buď šetřím nebo spěchám...
BTW je to osmi nebo šeštnáctiventil ajak to je s praskáním hlav...?
Motor stačí na poklidnou jízdu. Staré rotační TDI byly akusticky jinde, ale vitalitou bohužel taky. Tohle se musí točit. Do 1500ot. totální mrtvola a přesto kecálek doporučuje řadit, tak, že vyšší kvalt začíná na ~ 1200ot. V ten moment je plyn bez odezvy, jen motor akusticky protestuje a spotřeba je mnohem horší než před přeřazením??? nechápu logiku...
Na podzim jsem jel s Yetíkem 1,2TSI a pokud to můžu s takovým odstupem posoudit, tak mi přišel benzín stejně dynamický. Mluvím o rychlostech do 130km/h. Dál se běžne nepohybuju, stejně tak v horní třetině otáček, takže to pro mě nemá žádnou vypovídací hodnotu.
Opravdu klidná jízda po okreskách, 3 osoby - 5l/100km
Normální jízda s ohledem na spotřebu 5,5. Připlatek 51 000Kč oproti TSI mi přijde s mým nájezdem neadekvátní. Pro radost bych musel přihodit další dvacku na chip. Spotřebu ostřejší jízdou jsem ještě neměřil a popravdě mě ani nezajímá. Buď šetřím nebo spěchám...
BTW je to osmi nebo šeštnáctiventil ajak to je s praskáním hlav...?
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
No, už se prý začíná zjištovat, že motor je sice poměrně spolehlivý, ale jeho složitost a nutnost jej točit jako pionýra mu bere jeho výhody..Sám jsem s tím nejel a rád si poslechnu někoho, kdo s ním má zkušenosti , ale mám vrozenou nedůvěru k malému obsahu a stejným kw jako větší motory..
nepropadat panice...
19cm - nejnižší SUV slabší nájezdové úhly, stačí trochu hlubší koleje a chytal jsem spodkem, ale pokud to někomu stačíturbo kamna power píše:Když už Yetiho, tak bych si připlatil za haldex, pokud chceš FWD, zůstal bych u oktávky, ale to je můj osobí názor...asi máme jinou představu o nízkým autěbobG3 píše:... poměrně nízké auto...já myslím, že na SUV má světlou výšku akorát. Pozor, neplést si pojem SUV a offroad, SUV (tzn. i Yeti) není auto do terénu a podle toho je dobrý to tak brát.


Chce si to vyzkoušet několik aut, tam kde se budu pohybovat, pak vybrat, vyplatí se to.
G3 Variant synchro
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
no upřímně řečeno... většina Yeti a jemu podobných se podívá max. na polňačku, jinak budou brázdit asfalt
takže nájezdový úhly u takovýho auta nikoho nezajímaj
a s tu spojkou je to spíš o nohách, bych řek, ale nic ve zlém.


Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
No to je to, co jsem psal, z prvotního nadšení a málem objednání jsem po vyzkoušení musel konstatovat, že pro mě Yeti ano, ale s odřenýma ušima.turbo kamna power píše:no upřímně řečeno... většina Yeti a jemu podobných se podívá max. na polňačku, jinak budou brázdit asfalttakže nájezdový úhly u takovýho auta nikoho nezajímaj
a s tu spojkou je to spíš o nohách, bych řek, ale nic ve zlém.
Spojka - to jsem si myslel taky o novinářích, kteří to testovali



G3 Variant synchro
No ve výběru motorizace pro Yetiho mám furt hokej...
Asi vezmu 1,4TSI místo 2,0TDI 81kW. Mám u nafty strach ze složitosti motoru (hlava, vstřiky, spojka) a tak se budu muset smířit se spotřebou +2l/100km.
Navíc ta nafta je jen 5-kvalt a v kopcích je znát dlouhé odstupňování a těžké převody. To by pořešil chip.
Kdyby mě někdo dovedl vyvést se zbytečných obav o provozu dieselu, tak budu rád naslouchat. Ostatně kvůli tomu jsem vlákno založil

Asi vezmu 1,4TSI místo 2,0TDI 81kW. Mám u nafty strach ze složitosti motoru (hlava, vstřiky, spojka) a tak se budu muset smířit se spotřebou +2l/100km.
Navíc ta nafta je jen 5-kvalt a v kopcích je znát dlouhé odstupňování a těžké převody. To by pořešil chip.
Kdyby mě někdo dovedl vyvést se zbytečných obav o provozu dieselu, tak budu rád naslouchat. Ostatně kvůli tomu jsem vlákno založil

Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza