Váš názor na 2,0TDI 81kW do Yeti 2x4

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Váš názor na 2,0TDI 81kW do Yeti 2x4

Příspěvek od rousini »

Ahoj, porozhlížím se po novém autě a dost zhusta mě bere Yeti.
Původně to pro mě byla ošklivka, ale teď už sympaťák... Ve hře je i O2, ale ta je klasika. Prostě s ní chybu neudělám. Asi bych ji vzal ve výbavě Ambiente + Climatronic... a 1,4TSI jako kompromis výkonu/spotřeby. Ta je pro mě důležitá, protože platit u pumpy 8l/100km by mě j*blo...

Ale odbočil jsem od Yetíka. Ta Oktávka je v záloze, kdyby ...
Protože je to trošku krabicoid, tak bych jako použitelnou motorizaci (zase v poměru spotřeba/výkon) viděl 2.0TDI 81kW/250Nm 2x4. Je to už CR.

Zajímá mě váš názor na tento motor z hlediska spolehlivosti a údržby. Na co je ten motor háklivý, co často odchází, co mu nedělá dobře... Názor na výkon a spotřebu si udělám přes víkend, kdy ho budu mít zapůjčen od prodejce. Na oplátku doplním provozní zkušenosti...

Moc toho ročně nenajedu, 15 - 20kkm, ale cenový rozdíl oproti 1,4TSI je 28 000 Kč, což si myslím bude při rozdílu 2l/100km za 2 roky doma.

Píšu do tohoto fóra proto, že se zde vyskytují lidi od řemesla na rozdíl od tlumočníků recenzí... Předem díky.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1307
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

Měl jsem půjčeno od známého, který je prodejcem, byla to předváděčka v 2,0 TDI ale ve 4x4 , byl jsem spokojen, mělo to deset tisíc nalítáno a práve po těchto km jdou na prodej, těch deset tisíc bez závad a spotřeba nešla přes 6,5litru, osobně bych do ní šel
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Na silnice dobrý, do lehkého terénu to jde, poměrně nízké auto, jak jsou víc kopce, rozjezdy se zatíženým autem, musel jsem to brát přes spojku - diesel 81kW. 1,4 tsi - bohužel dvoukolka, malé zatížení, dobré, tak do 6,5 - 7, stačí hustší provoz, větší zatížení, a 8 l není problém - s Yetíkem. Záleží co po tom člověk chce a jaké má nároky. Když jsem vybíral, jezdil jsem v 81kW, 1,4tsi dvoukolku má známý.
G3 Variant synchro
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Když už Yetiho, tak bych si připlatil za haldex, pokud chceš FWD, zůstal bych u oktávky, ale to je můj osobí názor...
bobG3 píše:... poměrně nízké auto...
asi máme jinou představu o nízkým autě (noteeth) já myslím, že na SUV má světlou výšku akorát. Pozor, neplést si pojem SUV a offroad, SUV (tzn. i Yeti) není auto do terénu a podle toho je dobrý to tak brát.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

Jj kluci díky za postřehy, ale já bych chtěl zhodnotit po technické (konstrukční) části motor, spojku (jestli je to dvojhmota, kolik snese Nm pro příp chip)...
Jízdní vlastnosti, FWD/2WD a pod. si zhodnotím sám. Pro mě má Yeti atmosféru, čtyřkolku nepotřebuju. nikdy jsem ji neměl, nikdy jsem ji nepotřeboval a tak nevím proč připlácet za metrák železa. Mě vyhovuje vyšší posez, variabilita prostoru...
Jen nevím jestli diesel se nebude nadměrně s*át... oproti TSI.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podle prvních signálů jsou motory TSi, zejména 1,2/77kW a 1,4/90kW, poměrně žravé a oproti naftě rozhodně poruchovější.

Šel bych do nafty - Yetimu sluší. Ale když už dvoulitra, pak určitě výkonnější verzi, tedy aspoň 103kW - mně na dnešní trend připadá 81kW už trochu málo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
lrsk
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 18 říj 2010, 18:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od lrsk »

rousini píše:Jj kluci díky za postřehy, ale já bych chtěl zhodnotit po technické (konstrukční) části motor, spojku (jestli je to dvojhmota, kolik snese Nm pro příp chip)...
Jízdní vlastnosti, FWD/2WD a pod. si zhodnotím sám. Pro mě má Yeti atmosféru, čtyřkolku nepotřebuju. nikdy jsem ji neměl, nikdy jsem ji nepotřeboval a tak nevím proč připlácet za metrák železa. Mě vyhovuje vyšší posez, variabilita prostoru...
Jen nevím jestli diesel se nebude nadměrně s*át... oproti TSI.
JJ je tam dvouhmota.
DP tento motor upravuje na cca 103 kw a 320NM.Viděl jsem upravého Yeti s tímto motorem na 167 koní a 356Nm a Golfa VI s dokonce 174 koňmi a 377Nm což je velmi hezké.
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

Tak pár postřehů:
Motor stačí na poklidnou jízdu. Staré rotační TDI byly akusticky jinde, ale vitalitou bohužel taky. Tohle se musí točit. Do 1500ot. totální mrtvola a přesto kecálek doporučuje řadit, tak, že vyšší kvalt začíná na ~ 1200ot. V ten moment je plyn bez odezvy, jen motor akusticky protestuje a spotřeba je mnohem horší než před přeřazením??? nechápu logiku...
Na podzim jsem jel s Yetíkem 1,2TSI a pokud to můžu s takovým odstupem posoudit, tak mi přišel benzín stejně dynamický. Mluvím o rychlostech do 130km/h. Dál se běžne nepohybuju, stejně tak v horní třetině otáček, takže to pro mě nemá žádnou vypovídací hodnotu.
Opravdu klidná jízda po okreskách, 3 osoby - 5l/100km
Normální jízda s ohledem na spotřebu 5,5. Připlatek 51 000Kč oproti TSI mi přijde s mým nájezdem neadekvátní. Pro radost bych musel přihodit další dvacku na chip. Spotřebu ostřejší jízdou jsem ještě neměřil a popravdě mě ani nezajímá. Buď šetřím nebo spěchám...

BTW je to osmi nebo šeštnáctiventil ajak to je s praskáním hlav...?
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
lrsk
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 18 říj 2010, 18:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od lrsk »

Přesně pro takové lidi jsou základní motorizace ideální volbou ;-)
A pokud by se dalo s 1.2 TSi jezdit při stejném stylu jako jsi jel teď s 2.0 TDi za 7l/100 a nájezd do 20tkm a dálnice jen občas tak za tu úsporu 50 tkč stojí.To je dost benzínu :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No, už se prý začíná zjištovat, že motor je sice poměrně spolehlivý, ale jeho složitost a nutnost jej točit jako pionýra mu bere jeho výhody..Sám jsem s tím nejel a rád si poslechnu někoho, kdo s ním má zkušenosti , ale mám vrozenou nedůvěru k malému obsahu a stejným kw jako větší motory..
nepropadat panice...
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

turbo kamna power píše:Když už Yetiho, tak bych si připlatil za haldex, pokud chceš FWD, zůstal bych u oktávky, ale to je můj osobí názor...
bobG3 píše:... poměrně nízké auto...
asi máme jinou představu o nízkým autě (noteeth) já myslím, že na SUV má světlou výšku akorát. Pozor, neplést si pojem SUV a offroad, SUV (tzn. i Yeti) není auto do terénu a podle toho je dobrý to tak brát.
19cm - nejnižší SUV slabší nájezdové úhly, stačí trochu hlubší koleje a chytal jsem spodkem, ale pokud to někomu stačí ;) proč ne. Off je úplně jiná třída, ale o tom řeč není. Pokud někdo potřebuje i do terénu a navíc občas s vlekem, není Yeti optimální volbou, spojka i bez vleku v lehkém terénu občas zavoněla (hm)
Chce si to vyzkoušet několik aut, tam kde se budu pohybovat, pak vybrat, vyplatí se to.
G3 Variant synchro
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

no upřímně řečeno... většina Yeti a jemu podobných se podívá max. na polňačku, jinak budou brázdit asfalt ;) takže nájezdový úhly u takovýho auta nikoho nezajímaj :) a s tu spojkou je to spíš o nohách, bych řek, ale nic ve zlém.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

turbo kamna power píše:no upřímně řečeno... většina Yeti a jemu podobných se podívá max. na polňačku, jinak budou brázdit asfalt ;) takže nájezdový úhly u takovýho auta nikoho nezajímaj :) a s tu spojkou je to spíš o nohách, bych řek, ale nic ve zlém.
No to je to, co jsem psal, z prvotního nadšení a málem objednání jsem po vyzkoušení musel konstatovat, že pro mě Yeti ano, ale s odřenýma ušima.
Spojka - to jsem si myslel taky o novinářích, kteří to testovali :D bohužel jsem dopadl stejně :( takže to nohama asi nebude, jednička je v Yetíkovi moc rychlá. Je to prostě městské SUV na kvalitnější silnice, není to žádná hamba, ale je to tak. Pro mě jsou nájezdové úhly jednou za čas využitelná věc, ale to jsem psal - každý podle svých požadavků, někdo chce jako SUV páč mu to stačí, někdo opravdu potřebuje slušný podvozek na rozbité cesty, převody i pro lehčí terén protože v něm jezdí, pak Yeti může být dobrý, ale prostě není optimální volbou ;)
G3 Variant synchro
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

Abych řekl pravdu, nejsem si jist jestli většina přispěvovatelů četla NA CO SE PTÁM. Na pokec o tom co komu z vás vyhovuje si založte vlastní vlákno.
Ostatním, kterých není mnoho děkuji. (LOL)
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

No ve výběru motorizace pro Yetiho mám furt hokej... (wallbash)
Asi vezmu 1,4TSI místo 2,0TDI 81kW. Mám u nafty strach ze složitosti motoru (hlava, vstřiky, spojka) a tak se budu muset smířit se spotřebou +2l/100km.
Navíc ta nafta je jen 5-kvalt a v kopcích je znát dlouhé odstupňování a těžké převody. To by pořešil chip.
Kdyby mě někdo dovedl vyvést se zbytečných obav o provozu dieselu, tak budu rád naslouchat. Ostatně kvůli tomu jsem vlákno založil (hm)
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“