Octavia II 1,9TDi BKC padá do nouzáku i po čištění turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tomina
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 13 bře 2008, 10:03
Odpovědi: 0

Octavia II 1,9TDi BKC padá do nouzáku i po čištění turba

Příspěvek od tomina »

Při rychlostech nad 150km/h mi motor vždy padne do nouzáku, stačí pouze udržovat tuto rychlost cca 10s a vždy přestane táhnout. Jelikož turbo zatím nepíská a není nijak hlučné, nechal jsem ho vyčistit. V servisu kam jezdím ho vyndali a poslali do firmy, která se tím zabývá na mikrovlnné čištění. Když jsem si auto přivezl, zdálo se, že to pomhlo, ale byla to asi jen náhoda. Problém přetrvává. Auto je sice čipnuté, ale když jsem tam nechal dát na zkoušku origo soft, problém se opakoval. Je měněna podtlaková hadička - byla popraskaná. V servisu kam jezdím zkoušeli měnit ventilový blok a regulace se prý chovala stejně, takže tam asi problém taky není - ale to jsem nemohl osobně vyzkoušet. Měnil jsem i čidlo tlaku za nové. To to taky nepomohlo. Jinak co se týká chyby, která se uloží, je následující:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 3066 /min
Torque: 195.2 Nm
Speed: 142.0 km/h
Load: 62.7 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2009.4 mbar
Absolute Pres.: 1601.4 mbar

Logy, které přikládám jsou sice z doby před čištěním, ale teď jsou úplně stejný. Také mám podezření, že turbo není originální, ale už jsem to tak koupil. Na turbu bylo následující číslo:
036 253 014G, 1H71000984200913, HU39A-0022
Poradí někdo? Mě napadají ještě dvě věci, buď je to tím, že je turbo prostě jiné a nedokáže "natlačit" požadovaný tlak do správného časového limitu - blbost? Případně nemůže být vadná regulační baňka? Lze ji vyměnit, bez vyndání turba? Log je na 3. rychlostní stupeň do kopce. Podíval by se mi na to někdo, nejlépe někde poblíž Plzně, Prahy, Roudnice, Mladé Boleslavi.

http://www.edisk.cz/stahni/97251/log.zip_4.16KB.html
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no evidentně to tlačí málo, takže je potřeba prohlídnout podtlakový vedení k aktuátoru turba a prověřit membránu v něm na těsnost, pak taky možná jak je na tom palivovej filtr
tomina
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 13 bře 2008, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomina »

Vedení od ventilového boxu k regulační baňce (to je ten aktuátor, že ano?) je nové, hadička byla děravá. Palivový filtr je měněný cca před 15000km. Co se týká té regulační baňky na turbu a případné kontroly, lze to provést bez demontáže turba?
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

jistě, pokus nejsi citlivka tak saj pusou a hned poznáš jestli podtlak drží
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“