O1 AHF 2000 - turbo moc tlačí - nouzák
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: 26 led 2011, 16:22
- Bydliště: Trencin
- Kontaktovat uživatele:
Vyvazenie turba je dobra vec, ale len vtedy, ak si rozoberal aj samotnu turbinu! Nie ked si len turbo rozpolil a vycistil. Ak sa turbina nerozoberala, nema dovod turbo davat vyvazovat. Jeden tu pisete o voze a druhy o koze. Nemiesajte tu dve veci dokopy. A tak isto o pol zavite sa tu bavite jeden o cerviku na doraze turba a druhy o zavite na tycke tiahla. Ved piste konkretne, ktoru cast turba myslite a potom tu nebude taky chaos. Cervik na turbe sa nastavuje na pol otacky, to je pravda, ale zavit na tycke banky je ina vec, tam je rezerva a treba sa s tym pohrat.
Golf lll combi, 81 kW, AFN
Na doraz úplně nezajede. Proto to možná tahá míň od spodu...ROBIG píše:Řekni někomu ať ti nastartuje auto a ty se podívej jestli ti při nastartování zajede táhlo regulace turba nadoraz.Pokud nezajede nemáš podtlak anebo netěsní baňka.
Ale spíš proč při připojené regulaci a vyšších točkách nestačí sklopit lopatky a jde to stále nahoru? To vypadá, jako by podcházela N75 a i když má být zavřená, tak trochu vycucává baňku. Nebo nefunguje správně přisávání z vzduchového filtru, když se má baňka odtlakovat -
přisát vzduch (když byly lopatky na vysový výkon a je požadavek je sklopit do výchozí polohy).
Musím někde sehnat na půjčení ten ventil.
Nevíte někdo, jak se dá proměřit? Měřil jsem snímačem podtlaku, že
podtlak před magnet.ventilama je -96kPa. Ale za N75 jsem naměřil jen
okolo -50kPa (na volnoběh).
Upravovali jsme jen závitovou tyčku k baňce. A když byla odpojená regulace (měly by být sklopeny lopatky na minimální výkon turba), takJerry973 píše:Vyvazenie turba je dobra vec, ale len vtedy, ak si rozoberal aj samotnu turbinu! Nie ked si len turbo rozpolil a vycistil. Ak sa turbina nerozoberala, nema dovod turbo davat vyvazovat. Jeden tu pisete o voze a druhy o koze. Nemiesajte tu dve veci dokopy. A tak isto o pol zavite sa tu bavite jeden o cerviku na doraze turba a druhy o zavite na tycke tiahla. Ved piste konkretne, ktoru cast turba myslite a potom tu nebude taky chaos. Cervik na turbe sa nastavuje na pol otacky, to je pravda, ale zavit na tycke banky je ina vec, tam je rezerva a treba sa s tym pohrat.
i jeden závit měl velký vliv.
Podle zkušeností lidí který turba dělají a prodávají je nejlepší převážit i nový turbo ne zřídka to potřebujou.Jerry973 píše:Vyvazenie turba je dobra vec, ale len vtedy, ak si rozoberal aj samotnu turbinu! Nie ked si len turbo rozpolil a vycistil. Ak sa turbina nerozoberala, nema dovod turbo davat vyvazovat. Jeden tu pisete o voze a druhy o koze. Nemiesajte tu dve veci dokopy. A tak isto o pol zavite sa tu bavite jeden o cerviku na doraze turba a druhy o zavite na tycke tiahla. Ved piste konkretne, ktoru cast turba myslite a potom tu nebude taky chaos. Cervik na turbe sa nastavuje na pol otacky, to je pravda, ale zavit na tycke banky je ina vec, tam je rezerva a treba sa s tym pohrat.
Právě proto že se někdo snažil něco nastavovat jsem radil nechat nastavit u profíka
CHrysler 300C 5.7 HEMI 
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: 26 led 2011, 16:22
- Bydliště: Trencin
- Kontaktovat uživatele:
Ano, pokial sa jedna o zakrok domaceho kutila, ktory nevie presne ako to cele funguje a co moze pokazit ked povoli toto, alebo toto, v tom pripade je rentabilnejsie ponechat turbo opravit-vycistit do turboservisu. Tam maju s tym skusenosti a vyvazenie je velmi dolezite a urcite aj u noveho turba. Pri tych otackach uz nie je sranda a ani nie je rezerva na pripadne nepresnosti vo vyvazeni ... Kedze otackami ide aj maly rozdiel nevyvazenosti do extremnych odchyliek, nechcel by som vidiet co to turbo spravi ...
Golf lll combi, 81 kW, AFN
Turbína nebyla rozebíraná - opravdu jen rozpůlení a vyčištění lopatek. Tak doufám, že se tam nic nerozvážilo.Jerry973 píše:Vyvazenie turba je dobra vec, ale len vtedy, ak si rozoberal aj samotnu turbinu! Nie ked si len turbo rozpolil a vycistil. Ak sa turbina nerozoberala, nema dovod turbo davat vyvazovat. Jeden tu pisete o voze a druhy o koze. Nemiesajte tu dve veci dokopy. A tak isto o pol zavite sa tu bavite jeden o cerviku na doraze turba a druhy o zavite na tycke tiahla. Ved piste konkretne, ktoru cast turba myslite a potom tu nebude taky chaos. Cervik na turbe sa nastavuje na pol otacky, to je pravda, ale zavit na tycke banky je ina vec, tam je rezerva a treba sa s tym pohrat.
A když byla odpojená regulace (měly by být sklopeny lopatky na minimální výkon turba), tak
i jeden závit měl velký vliv.[/quote
Pokud se nepletu tak u AHF po nastartování táhlo baňky zatáhne regulaci na nejmenší výkon právě proto když je třeba děravá hadička podtlaku takk turbo tlačí moc
i jeden závit měl velký vliv.[/quote
Pokud se nepletu tak u AHF po nastartování táhlo baňky zatáhne regulaci na nejmenší výkon právě proto když je třeba děravá hadička podtlaku takk turbo tlačí moc

CHrysler 300C 5.7 HEMI 
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

Proboha - víš vůbec co je potřeba na tom turbu vyčistitROBIG píše:Promiň ale když napíšeš že vyvážení turba v případě že bylo rozebráno je nesmysl tak větší blbost jsi napsat nemohlmorose píše:pokud turbo tlaci moc a je dobre slozene, uprava delky tahla mu znemozni prekrocit pozadovanou mez. Samozrejme pokud je jadro pudla jinde, bude rovnez pozdeji a mene tlacit odspoda. Ale je to jednoduchy pokus jak se posunout dal. promin, ale vyvazeni turba je nesmysl v tohle pripade, tak ho nestresuj....![]()
Uvědom si že to turbo točí cca 175000 ot/min a když ho nevyvážíš tak se za chvíli rosype.Klkasickej případ je když někdo řekne to ti doma vyčistím a nic víc s tím nemusíš dělat značil jsem to předci fixem a po pár měsících se vrátí majitel auta s rozmláceným turbem.Pokaždé je nechávám vyvážit a NIKDY se mi nestalo že by se turbo rosypalo a to jezdí několik let ne měsíců.
Ale nic ti nevnucuju z tvoji rady budou mít turboservisy velkou radost




jo ted me napadlo - tys asi myslel, že ten jeho mechanik byl osel a sundal vrtulky?

O1, 1.9TDi 81kW chip ACE, 2001
drpo přečti si třeba tohle:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1874
u některých turbodmychadel lze ten prstenec co taha za lopatky dat zpatky obraceně, takže lopatky pak nechodí tak jak čeká řídící jednotka a N75 se může snažit jak chce, ale požadovany tlak nastavit nelze, regulace jde totiž jakoby opačně
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1874
u některých turbodmychadel lze ten prstenec co taha za lopatky dat zpatky obraceně, takže lopatky pak nechodí tak jak čeká řídící jednotka a N75 se může snažit jak chce, ale požadovany tlak nastavit nelze, regulace jde totiž jakoby opačně
O1, 1.9TDi 81kW chip ACE, 2001
Vůbec netuším z čeho jsi usoudil tu úvahu.Ja jsem nic takového nenapsal.Jasně jsem k problému napsal že u AHF zajíždí při startu regulace na doraz na nejmenší výkon turba a pokud je problém ve vedení podtlaku anebo v netěsné baňce na turbu tak bude turbo tlačit moc.Nevím proč se rozčiluješ to turbo rozebíral a nastavoval člověk kterej to rozhodně nemá v malíčku proto bude nejlepší ho nechat nastavit u nějakýho profíka než si stylem pokus omyl něco zničí.morose píše:Proboha - víš vůbec co je potřeba na tom turbu vyčistitROBIG píše:Promiň ale když napíšeš že vyvážení turba v případě že bylo rozebráno je nesmysl tak větší blbost jsi napsat nemohlmorose píše:pokud turbo tlaci moc a je dobre slozene, uprava delky tahla mu znemozni prekrocit pozadovanou mez. Samozrejme pokud je jadro pudla jinde, bude rovnez pozdeji a mene tlacit odspoda. Ale je to jednoduchy pokus jak se posunout dal. promin, ale vyvazeni turba je nesmysl v tohle pripade, tak ho nestresuj....![]()
Uvědom si že to turbo točí cca 175000 ot/min a když ho nevyvážíš tak se za chvíli rosype.Klkasickej případ je když někdo řekne to ti doma vyčistím a nic víc s tím nemusíš dělat značil jsem to předci fixem a po pár měsících se vrátí majitel auta s rozmláceným turbem.Pokaždé je nechávám vyvážit a NIKDY se mi nestalo že by se turbo rosypalo a to jezdí několik let ne měsíců.
Ale nic ti nevnucuju z tvoji rady budou mít turboservisy velkou radostNechci se tu vubec hádat, ale snažím se poradit tak, aby to svépomocí zvládl. To co tu rozvíjíš za teorie a možná děláš v praxi ty, je v tomto případě opravdu zcela zbytečné a prostě a zkrátka se to neprovádí. Nezlob se, ale uvaha, že házející turbo nabírá vyšší otáčky než má - což řešíme - je od začátku nesmysl. Takže asi tak.
![]()
![]()
jo ted me napadlo - tys asi myslel, že ten jeho mechanik byl osel a sundal vrtulky?

CHrysler 300C 5.7 HEMI 
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

vedlo mě k tomu to že jsem před 2 měsíci měnil turbo které před čištěním nemělo žádné vůle a po čištění se nevyvažovalo protože je to prý zbytečnost(řekl mechanik co to dělal)Turbo se po 2 měsících odporoučelo k odpočinku (ložiska vymletý že sací turbímka dřela o těleso dmychadla)To turbo mělo najeto 67000Km a nikdy s ním nebyl před čištěním problém.Pochopitelně se k problému postavil mechanik čelem a odmítl nést jakoukoliv odpovědnost přesto že si za to vzal víc než kdyby to dal i vyvážit. (LOL)Majitel si koupil nový turbo a to nebyl jedinej případmorose píše:nerozčiluju se, jen jsem zareagoval na to vyvažování turba cos mu radil poprve. A přemýšlel co tě k té radě vedlo... V pohodě, nejsem konfliktní člověk

CHrysler 300C 5.7 HEMI 
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro

ja jich vycistil desitky a nastesti jsem ten problem co pises resit nemusel. Dokonce jsem si kdysi sam zrepasoval turbo na ford probe 2.2GT kde se mi obrousily kvuli vulim obe vrtulky o cca 25%. Vytocil jsem z bronzu futra, vyrobil ocelovy tesnici krouzky, zakalil je autogenem a vyvazil to mezi jehlami. Jezdilo dalsi 2 roky a pak uz nevim, protoze jsem to prodal. Ten stary typ turba mel o neco mensi otacky nez dnes, ale stejne jich bylo hafo a melo se to vysypat - ale kupodivu to fungovalo
boze vzdyt ono uz to je 20 let...to to letí... 


O1, 1.9TDi 81kW chip ACE, 2001