TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak mam novy poznatky.
PPC ukazuje uplne presne. Rozdil mezi plna / plna a PPC je max 0,1l.
Auto ma 2 stavy. Jede perfektne a nezere a nebo jede mene dobre a zere.
Ted jsem jel Barcelonu na otocku. Prvnich cca 250km spotreba na dalnici tak jak ji znam z cech - 6,5 pri 130 km/h. Okamzita kdyz jsem si hral s plynem bud 0,0 nebo 5,5, nic mezi.
Potom zmena, prumerna se dostala na 5,2 a okamzita pri stejnych podminkach klidne 2,5 (i min). A ROZDIL MEZI 5 a 6 ZNACNEJ - 6 min nez 5 samo.
Cestou z5 jsem nabral naftu nekde ve Francii. (cca po 2 hodinach jizdy a predtim 3 hod stani na parkovisti) Stop, tank, start.
Auto nebylo studeny, k pumpe dojelo v ty dobry konstalaci - 130 a okamzita dlouhodobe (i na tempomat) kolem 4,5. Po startu se vratil stav jako na pocatku (normalni stav), tzn neschopnost udrzet okamzitou spotrebu pod 5,5 a hrubsi chod.
Rikam si: nafta, no. Ale po cca 250 km opet auto jede jako predtim.
Jinymy slovy, jako kdyby tam bylo neco co nuti nekdy (vetsinou) RJ davat vic nafty a co se samo spravi po nejakym case. Kontakt z nejakyho cidla?
Chyby 0, teplota kapaliny na VAGU odpovida budikum, tzn kdyz budik 90, VAG 87 (treba). Teplota nestoupa nejak pomalu, termostat bude asi OK.
CO SAKRA OVLIVNUJE SPOTREBU O RADOVE 2 LITRY NAHORU? A k tomu jenom nekdy?
Dik,
E
PPC ukazuje uplne presne. Rozdil mezi plna / plna a PPC je max 0,1l.
Auto ma 2 stavy. Jede perfektne a nezere a nebo jede mene dobre a zere.
Ted jsem jel Barcelonu na otocku. Prvnich cca 250km spotreba na dalnici tak jak ji znam z cech - 6,5 pri 130 km/h. Okamzita kdyz jsem si hral s plynem bud 0,0 nebo 5,5, nic mezi.
Potom zmena, prumerna se dostala na 5,2 a okamzita pri stejnych podminkach klidne 2,5 (i min). A ROZDIL MEZI 5 a 6 ZNACNEJ - 6 min nez 5 samo.
Cestou z5 jsem nabral naftu nekde ve Francii. (cca po 2 hodinach jizdy a predtim 3 hod stani na parkovisti) Stop, tank, start.
Auto nebylo studeny, k pumpe dojelo v ty dobry konstalaci - 130 a okamzita dlouhodobe (i na tempomat) kolem 4,5. Po startu se vratil stav jako na pocatku (normalni stav), tzn neschopnost udrzet okamzitou spotrebu pod 5,5 a hrubsi chod.
Rikam si: nafta, no. Ale po cca 250 km opet auto jede jako predtim.
Jinymy slovy, jako kdyby tam bylo neco co nuti nekdy (vetsinou) RJ davat vic nafty a co se samo spravi po nejakym case. Kontakt z nejakyho cidla?
Chyby 0, teplota kapaliny na VAGU odpovida budikum, tzn kdyz budik 90, VAG 87 (treba). Teplota nestoupa nejak pomalu, termostat bude asi OK.
CO SAKRA OVLIVNUJE SPOTREBU O RADOVE 2 LITRY NAHORU? A k tomu jenom nekdy?
Dik,
E
venkovní teplota (rozuměj teplota okolí,ne motoru a kapalin) mám vypozorováno na OI ASZ, že se mi toto dějě, když je nad cca 13-15° tak všchno cajk, dálka cca 5,5L a jakmile je pod 10° tak okamžitě při stejný trase+stylu jízdy dálka 6,5L, svou roli na tom podle mě hraje také to že poklesne ( i na těch blbejch 10°rozdílu) tlak v pneu a zvýší se valivý odpor+ŘJ prostě musí dávat o něco víc jinak si to neumím vysvětlit ale prostě u mě to tak funguje 
OIII-DDYA
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
já teda spotřebu moc neřeším ale když na palubáku vidim 4,5 tak je mi líp než když tam je 5,5
Ale moje poznatky z 6Q jsou takový, že jezdím za stejnou spotřebu ,ale podstatně mi stoupla průměrná rychlost. Prostě abych 6ku využil tak potřebuju jet aspoň 2000 ot a tam mačkám tempomat. Před tim jsem na 5ku jezdil sotva 100km/h při 2000ot a teď skoro asi 120 km/h. Jinak jel jsem francii,tempomat na 130 dle GPS a jel jsem za 5,1. Po natankování v německu a následně několikrát ve francii šla spotřeba na 4,8 a to kolem paříže byla 2 hodiny kolona cestou tam i zpět,pak znova tankování v německu a klasická páteční kolona u norimberku na další hodinu a půl a při příjezdu domu jsem měl asi 4,9. Ale co mám 6Q mám i chip a šlapu tomu trochu víc při předjíždění. Když bych tohle jel s pětikvaltem, tak jsem na českou naftu jezdil dálnice dle GPS a palubáku za 5,3.. Takže nějaká úspora tam asi je,ale hlavně ten komfort kdy motor není slyšet. To je k nezaplacení..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
To jo, chapu. Ale me se pri tom poslednim tankovani ta spotreba zvedla skokove a markantne na teplym aute behem pár minut. A pak zase klesla.PeSko píše:venkovní teplota (rozuměj teplota okolí,ne motoru a kapalin) mám vypozorováno na OI ASZ, že se mi toto dějě, když je nad cca 13-15° tak všchno cajk, dálka cca 5,5L a jakmile je pod 10° tak okamžitě při stejný trase+stylu jízdy dálka 6,5L, svou roli na tom podle mě hraje také to že poklesne ( i na těch blbejch 10°rozdílu) tlak v pneu a zvýší se valivý odpor+ŘJ prostě musí dávat o něco víc jinak si to neumím vysvětlit ale prostě u mě to tak funguje
Proto se ptam co muze ovlivnovat toto a tedy kde mam hledat treba ten prechodovej odpor nebo uklepanej dratek.
-
Spectre868
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 115
- Registrován: 01 bře 2010, 13:46
Nebude to u PD tým, že sa natankovala nafta rádovo studenšia, než ako tá, čo sa točí medzi nádržou a vstrekmi...aj keď podľa fyziky by som povedal, že so studenou naftou by tá objemová spotreba mala ísť skôr naopak. Všeobecne sú tieto motory ohľadom spotreby závislé aj na tom, akým smerom lietajú muchy nad diaľnicou, zmena teploty a vlhkosti vzduchu upraví hodnoty získavané z váhy vzduchu, čomu sa logicky prispôsobuje vstrekovaná dávka, takisto teplota paliva atd...
Ano, to je jeste jeden aspekt ktery se tou dobou stal a to ze zacalo desive prset. (Vlhkost vzduchu)Spectre868 píše:Nebude to u PD tým, že sa natankovala nafta rádovo studenšia, než ako tá, čo sa točí medzi nádržou a vstrekmi...aj keď podľa fyziky by som povedal, že so studenou naftou by tá objemová spotreba mala ísť skôr naopak. Všeobecne sú tieto motory ohľadom spotreby závislé aj na tom, akým smerom lietajú muchy nad diaľnicou, zmena teploty a vlhkosti vzduchu upraví hodnoty získavané z váhy vzduchu, čomu sa logicky prispôsobuje vstrekovaná dávka, takisto teplota paliva atd...
Ale bohuzel ta okamzita spotreba se chova takto i v nejparnejsim lete. (Myslim jak nechce ukazat nic mezi 0,0 a 5,5)
Moje zkušenost s tímto jevem:
6Q není úsporný. Jediná výhoda je, že jedu na nižší otáčky. Spotřeba je vždy větší než na 5Q a to i na tempomat. Ovšem pochopitelně to přestává platit ve vyšších rychlostech, 160 a víc, kde 5Q by točil daleko nad hranicí optimálního výkonu motoru.
Osobní zkušenost z mnoha dovolenkových jízd po Evropě.
Cesta po dálnici, průměr okolo 120 km/hod, spotřeba kolem 7,5 l/100. Přitom jedu ustálenou rychlostí, tempomat na 6Q.
Státovky, okresky a podobně- cestovní průměr kolem 60 km/hod., občas tempomat, střídačka mezi 3Q,4Q a 5Q. Na 6Q nejsou podmínky. Spotřeba okolo 6 l/100 km.
6Q není úsporný. Jediná výhoda je, že jedu na nižší otáčky. Spotřeba je vždy větší než na 5Q a to i na tempomat. Ovšem pochopitelně to přestává platit ve vyšších rychlostech, 160 a víc, kde 5Q by točil daleko nad hranicí optimálního výkonu motoru.
Osobní zkušenost z mnoha dovolenkových jízd po Evropě.
Cesta po dálnici, průměr okolo 120 km/hod, spotřeba kolem 7,5 l/100. Přitom jedu ustálenou rychlostí, tempomat na 6Q.
Státovky, okresky a podobně- cestovní průměr kolem 60 km/hod., občas tempomat, střídačka mezi 3Q,4Q a 5Q. Na 6Q nejsou podmínky. Spotřeba okolo 6 l/100 km.
VW Sharan
1.9 TDI PD
1.9 TDI PD
Tak to vypada ze jsem to nasel. Konektor cidla teploty paliva mel prechodovej odpor a tim padem se palivo zdalo chladnejsi nez opravdu bylo. Ted zere o 1,5litru min?! Neni problem Plzen Praha pri 130km/h za 5,2. To predtim byl nemyslitelny a nejmin jsem se dostal na 6,5-6,7.
Az bude chvile,odpojim vsechny konektory co najdu a prostrikam je kontaktolem.
A na 6 to ted klidne pri 130 ma okamzitou 3,5. A vzdy min nez na 5.
Jsem heeeepy!!!

Az bude chvile,odpojim vsechny konektory co najdu a prostrikam je kontaktolem.
A na 6 to ted klidne pri 130 ma okamzitou 3,5. A vzdy min nez na 5.
Jsem heeeepy!!!