termoventil
Moderátoři: šulda, Moderátoři
funguje jednoduse, ma 1 vstup- od vstrik.cerpadla a 2 vystupy-do filtru a do nadrze. Uvnitr toho ventilu je bimetalove plisek, ktere se prohyba v zavislosti na vracejici se nafte od cerpadla. Nafta se pri pruchodu cerpadlem ohriva. Pokud ma vracejici se nafta min jak 30 stupnu, plisek je v takove pozici aby nafta sla do filtru a tim se vlastne zaruci ohrev filtru a nafty ktera ma jit do cerpadla. No a pokud ma vracejici se nafta od cerpadla vic jak 30, tak to znamena ze filtr uz neni treba ohrivat aplisek se nastavi do pozice aby sla nafta do nadrze, pak se zas z filtru tepla nafta vycerpa a pritece z nadrze studena tak se zas ventil prehodi a tak to je furt dokola..
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Krásně vymyšleno. Pokud je ale někde malá netěsnost, tak se to zavzdušní a je konec. Už jsem to párkrát řešil, nikde nic nemokvalo a když se nepodařilo netěsnost najít, tak jsem tam musel dát dvouvývodový filtr a byl klid. Prostě nafta přes filtr do čerpadla a vracečka rovnou do nádrže.Pokud ma vracejici se nafta min jak 30 stupnu, plisek je v takove pozici aby nafta sla do filtru a tim se vlastne zaruci ohrev filtru a nafty ktera ma jit do cerpadla.
Hodně lidí má s tímhle ventilem potíže.
nevíš náhodou co jsi tam dával za ten o kroužek - rozměr? a jestli to byl obyč nebo nějakej spešl kvuli naftě. taky sem si tohodle všimnul když sem měnil ventilek ale pak sem neměl nějak čas a tak bych to chtěl zkusit, protože tam mám pořád bubliny před čerpadlem.Stefekl píše:tak dnes jsem zkoukl vagem tu teplotu nafty a byla 25 stupnu po ujeti cca 20km pri -2 stupnich. Z toho teda soudim ze termoventil je vporadku. Zajimavy je, ze s origo o-krouzkama ,ktery jsou soucasti pal. filtru byl termoventil ve filtru volnej a slo hromadu bublin do cerpadla. Dal sem teda spodni krouzek o kousek vetsi, uz bylo obtizny ventil do filtru dostat, ale bubliny zadny. a dokonce zadna bublina se neobjevi v pruhledne hadišce po zhasnuti motoru.
Jeste bych se chtel zeptat, jestli navod s relatkem a odporem na preklenovani cidla teploty vody ma vliv i na studeny starty? Porad se mi moje starty moc nezdaji ve srovnani s tatovou oktou AHF. Pri hledani priciny jsem uz provedl toto:
-nove zhavky+prodlouzena doba zhaveni+startuju az po cvaknuti relatka
-nove pal. filtr+termoventil
-otestovany vstriky->prasi vsechny v cajku, oteviraci tlaky taky dobry
-saci kos v nadrzi vycisten
-startovaci davka zvednuta na max
Muze to delat to cidlo teploty a je mozny ze by pomohlo relatko s odporem? Start s odpojenym cidlem jsem jeste nezkousel, ale zkusim zitra rano.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
prumer jsem dal stejne, jen trochu silnejsi gumku..Cislo ti presne nereknu, nekupoval jsem ji, tu sem nasel doma v zasobach..Vsak si jich zkus koupit vic a uvidis, to sou halirovy polozky..Jo a dal jsem jenom jednu, spodni, vrchni sem nechal modrou..Uz stou jednou to byl problem ten ventil tam dostat..
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Hlasim pokrok se spatnyma studenyma startama. Nedalo mi to a podival sem se na starter. Starter byl v poradku, bez vuli, vse krasne chodilo, vevnitr cisty, pouze prach z uhliku, uhliky v poradku..Nejevil zadny znamky unavy,tak sem jenom premazl vazelinou tu planetovou prevodovku, asi ho udelal predchozi "deutschland" majitel. Jediny co me trochu zarazilo bylo, ze kontakt na kterej se privadi + od baterky byl trosku orezlej a to mosazny oko na privodnim kablu bylo taky nejaky nakvetly. Tak sem vsechny stycny plochy obrousil, dal novy maticky + doplnil jsem to o dve mosazny podlozky a ejhle, auto chytá na drb, uplne jde slyset ze starter toci vic.. Jen me mrzi ze jsem si nezmeril odpor od baterky ke starteru pred opravou, docela by me zajimal rozdil.. Jinak teda doporucuju vsem co resi spatny starty se na toto urcite podivat a nepodcenit to jak ja, ja sem mel venku vstriky, vagem jsem hybal startovaci davkou, prodluzoval zhaveni, uz sem premyslel o vymene cerpadla a nokonec to byla takovato blbost..
..
..VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Kdybys měřil odpor, tak tam stejně naměříš nulu. Chce to změřit úbytek napětí na kabelu při startování. Docela by mě to zajímalo, tak kdybys to změřil ani bych se nezlobil. Já na plusovym i mínusovym kabelu změřil co kabel to volt úbytek, tak esli je to normální, nebo jestli si mám udělat nový kabely.
Oct asv 2000, DieselPower
Tak vidíš co sem psalStefekl píše:Hlasim pokrok se spatnyma studenyma startama. Nedalo mi to a podival sem se na starter. Starter byl v poradku, bez vuli, vse krasne chodilo, vevnitr cisty, pouze prach z uhliku, uhliky v poradku..Nejevil zadny znamky unavy,tak sem jenom premazl vazelinou tu planetovou prevodovku, asi ho udelal predchozi "deutschland" majitel. Jediny co me trochu zarazilo bylo, ze kontakt na kterej se privadi + od baterky byl trosku orezlej a to mosazny oko na privodnim kablu bylo taky nejaky nakvetly. Tak sem vsechny stycny plochy obrousil, dal novy maticky + doplnil jsem to o dve mosazny podlozky a ejhle, auto chytá na drb, uplne jde slyset ze starter toci vic.. Jen me mrzi ze jsem si nezmeril odpor od baterky ke starteru pred opravou, docela by me zajimal rozdil.. Jinak teda doporucuju vsem co resi spatny starty se na toto urcite podivat a nepodcenit to jak ja, ja sem mel venku vstriky, vagem jsem hybal startovaci davkou, prodluzoval zhaveni, uz sem premyslel o vymene cerpadla a nokonec to byla takovato blbost....
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009