Nastavení rozvodů u PD pomocí VAG

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Dnes jsem koukal na hodnoty na volnoběh a asi bych měl poštelovat...
Můžete mi to skouknout včetně toho parametru 13?

Uvítám jakékoli vysvětlení. Jinak ta hodnota -3,9 je mi celkem jasná jen má to vliv pouze na kecání počítače a nebo i na výkon atd..

Díky

Obrázek
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

kanal 13 ok kanal 4 by chtěl poladit na nulu -synchronizace vačky
Tiguan 2 2.0 tdi
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Takže na první pokus jsem se trefil na 0.0 :-) Kdyby to někoho zajímalo tak u OII 1,9PD 77kW jsem měl hodnotu -3,9. Posunutím o 1mm (označeno na původní pozici šroubu) směrem ke kabině (proti směru hodinek) jsem to dal na nulu. Je to tedy docela citlivé.

Auto mi chytalo v pohodě, ale teď jde na první cvaknutí. Uvidíme co za spotřebu bude ukazovat počítač.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Tak zajímavý problém. Po seřízení jsem hodnotu několikrát kontroloval. Vždy seděla na "0". Vždy to ale bylo po najetí cca 15km, auto bylo ohřáté, ale řemen očividně ne. Teď jsem najel 40km a testnul to znovu. Hodnota je -5.9. Nevěřil jsem vlastním očím. Jdu zkontrolovat šrouby, ale utahoval jsem poctivě takže si spíš myslím, že je to protažení po ohřátí řemenu. Jen pokud je to takhle a měl jsem na studeném řemenu původně -3,9 musela být hodnota po ohřátí někde na -9°. Uvidíme až auto vychladne.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Ahoj,

Tak asi něco dělám špatně, protže jsem to posunul o další mm aby ve vagu byla 0. Následně jsem byl shodou okolností na brzdě kde mělo auto jen 95 koní. Posunul jsem tedy to kolo na úplně původní pozici (měl jsem tam rysku) a auto má hned o 10 koní víc. V diagnostice to ukazuje -5.4 při teplém motoru. Teď teda nevím, ale asi to tak nechám, protože tak auto jezdilo asi 50 000Km od poslední výměny řemenu.

Nějaký nápad někdo ?
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
cobra15
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2011, 17:41

Příspěvek od cobra15 »

Někde se to tady už řešilo. U EDC16 to kecá. Důležité je, aby to bylo mechanicky přesně.
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Odpovědi: 0
Registrován: 17 zář 2009, 18:47

Příspěvek od libor.98 »

nastavuje se to na studeném nebo teplém motoru ta synchronizace vačky a kliky?
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

teplem
Tiguan 2 2.0 tdi
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Odpovědi: 0
Registrován: 17 zář 2009, 18:47

Příspěvek od libor.98 »

leguan píše:teplem
dik ;)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

cobra15 píše:Někde se to tady už řešilo. U EDC16 to kecá. Důležité je, aby to bylo mechanicky přesně.
to jako fakt??
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

O2 BLS
rozvody na přípravky...
synchronizace -3,9
na palubáku na volnoběh 0,5 l/h

a teď co je správně...
prý mu stoupla spotřeba o min. 0,5l/100km
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

pokud stoupla spotřeba zkusil bych to na nulu a uvidíš ono to bude asi u každyho kusu individualní
Tiguan 2 2.0 tdi
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

No já tedy nejsem žádný odborník na motory, ale jak už jsem psal mám s tím hodně špatné zkušenosti a majitelům PD to doporučuji nezkoušet. Posouval jsem o maličké kousky a auto ztratilo cca 10HP při posunutí o 1-2mm (kontrola na brzdě). Občas se to ve Vagu tváří jako 0, ale tomu nevěř. Chce to počkat a nevím proč, ale naskočilo mi to až po pár km. Snažil jsem se vrátit to na risku co jsem si dělal ale už se mi to podařilo dát jen na -2,5. Na brzdě jsem nebyl, auto jezdí a spotřeba se zdá být ok. Nicméně vzhledem k tomu, že v servisním manuálu je jasně napsáno, že se na nastavení používá přípravek a oba máme hodnotu -3,9 asi bych to tak nechal a nevrtal do toho. Já teď budu shánět někoho kdo by mi přípravek na pár minut půjčil, abych to mohl srovnat.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Myslím že tady je to jasně napsané:
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
smrcke
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2007, 15:58
Bydliště: Kadan

Příspěvek od smrcke »

to je pro rotacky.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“