Nastavení rozvodů u PD pomocí VAG
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak jsem ještě trochu studoval a úplná blbost to není, beru tedy zpět. Docela obsáhlé čtení v EN je tady:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228579
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 02&page=11
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228579
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 02&page=11
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: 04 bře 2010, 07:34
- Bydliště: zilina
Nevím jak z výroby ale z několika zdrojů jsem si ověřil, že 1,9PD 77kW nastavená podle originálních přípravků (nulovací kolík) má vždy -3.9. Měl jsem to já a zmiňují to i jinde.
A tak mě logicky napadá proč? Proč by výrobce dělal nářadí, kterým se to nastaví špatně, když 0 je nejlepší?
A tak mě logicky napadá proč? Proč by výrobce dělal nářadí, kterým se to nastaví špatně, když 0 je nejlepší?
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Tak ono mě to taky jezdilo na -5,9 a nic jsem nepoznal. Na brzdě to ale dělalo 10 koní oproti -4. Teď mám -2,5 a funguje to pořád stejně. Na tu hodně zápornou hodnotu se mi zdály kapku lepší starty. Jde mi spíš o to, že všude se píše, že to má být nula, ale podle SM přímo na můj motor se to nastavuje pouze měrkou a ta to nastaví přesně na -3,9 (1,9PD BKC).
Tj zpět k mému dotazu, proč je to lepší nastavit na "0"
Tj zpět k mému dotazu, proč je to lepší nastavit na "0"

Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Rozvod vystavym na pripravky. Potom nastartujem motor a necham ho pobezat necelu min. stym ze mu tak zlahka pridam na 2000 - 2500 ot./min a necham mu stabilizovat volnobeh a vypnem. Potom este raz nastavym 12hod. na kluke a doladim vacku na pripravok. Potom to vacsinou ukazuje bud presne 0 alebo preblikava skokovo medzi 0 a 0.6 aspon teda u EDC15
PS: Neviem ako to odratava EDC16 ale na pripravky mi este nikdy 0 neukazalo. Ako poskladam to horeuvedenym sposobom a furt tam najdem -1.6 a pod. Nechavam to tak, nedavam to na nulu, nakolko som to skusil pozriet aj na fungel novej OII co mala najazdenych 4000km a tiez to ukazovala 1.5 niekedy to skocilo az na 2. Neviem si to vyysvetlit ale EDC16 asi inac vyhodnocuje ten rozdiel v synchronizacii. Malo by to byt asi presnejsie kedze na kluke je nahusteny Hallow clanok a na vackovom kole su inac tie zarezi.

PS: Neviem ako to odratava EDC16 ale na pripravky mi este nikdy 0 neukazalo. Ako poskladam to horeuvedenym sposobom a furt tam najdem -1.6 a pod. Nechavam to tak, nedavam to na nulu, nakolko som to skusil pozriet aj na fungel novej OII co mala najazdenych 4000km a tiez to ukazovala 1.5 niekedy to skocilo az na 2. Neviem si to vyysvetlit ale EDC16 asi inac vyhodnocuje ten rozdiel v synchronizacii. Malo by to byt asi presnejsie kedze na kluke je nahusteny Hallow clanok a na vackovom kole su inac tie zarezi.

Trochu jsem to ještě hledal a dost se to probírá tady:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=336279
Píšou tam, že ze zkušenosti už potkali auta která nejlépe chodila i na -6 a že u každého auta je to částečně individuální. Spousta jich funguje nejlépe kolem "0" ale některá líp chodí na - a některá na plus. Nejjednodušší jak to poznat je asi spotřeba.
Zítra zkusím hodnoty u sebe vrátit na cca -4, kde mi auto žralo míň a pocitově i lépe jelo(oproti -2,5). Bude ale zase nějakou chvíli trvat než najedu nějaký rozumný průměr pro srovnání. -3,9 mám s přípravkem takže se vrátím poblíž k němu.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=336279
Píšou tam, že ze zkušenosti už potkali auta která nejlépe chodila i na -6 a že u každého auta je to částečně individuální. Spousta jich funguje nejlépe kolem "0" ale některá líp chodí na - a některá na plus. Nejjednodušší jak to poznat je asi spotřeba.
Zítra zkusím hodnoty u sebe vrátit na cca -4, kde mi auto žralo míň a pocitově i lépe jelo(oproti -2,5). Bude ale zase nějakou chvíli trvat než najedu nějaký rozumný průměr pro srovnání. -3,9 mám s přípravkem takže se vrátím poblíž k němu.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
u EDC 15 je správně 0, pokud je motor bez problémů a není chyba někde jinde, je to prostě daný tím, že na klice je přišroubovaný impulzní kolo, který je pro vechny EDC 15 (i některý EDC16) motory ve stejné poloze, tudíž nastavení na 0 by mělo být správně, u motorů s EDC16, např. O2 už není 0 přesný nastavení, je to daný tím, že impulzní kolo není napevno přišroubovaný v daný poloze ke klice, ale lisuje se pomocí přípravku na klikovku za zadní víko s guferem a tady je zakopanej pes, to impulzní kolo není u každýho motoru lisnutý uplně stejně a tím je to všehno daný, přesná horní úvrať motoru ne vždy odpvídá snímané 0 na impulním kole, narozdíl od vačky, kde je poloha zase pevně daná, proto ne vždy je u EDC 16 synchronizace nastavená na 0 správná 
