Nastavení rozvodů u PD pomocí VAG

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Jo však tam píšou že pro PD a CR se to nedá použít.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Teď teda nějak nechápu, proč jsi sem dal ten odkaz...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Smazal jsem, a napsal příspěvek níže...
Naposledy upravil(a) Vigo dne 25 lis 2011, 10:39, celkem upraveno 2 x.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Tak jsem ještě trochu studoval a úplná blbost to není, beru tedy zpět. Docela obsáhlé čtení v EN je tady:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228579
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 02&page=11
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Odpovědi: 0
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

uz auta z vyroby maju sinchronizaciu nastavenu na 0 ;)
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Nevím jak z výroby ale z několika zdrojů jsem si ověřil, že 1,9PD 77kW nastavená podle originálních přípravků (nulovací kolík) má vždy -3.9. Měl jsem to já a zmiňují to i jinde.

A tak mě logicky napadá proč? Proč by výrobce dělal nářadí, kterým se to nastaví špatně, když 0 je nejlepší?
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

nedavno sem dělal švagrovi na 2.0 tdi BKD rozvody na přípravky mi to ukazalo -1,5 hodil sem to na nulu a je to ok řikal že spotřeba i starty v pohodě
Tiguan 2 2.0 tdi
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Tak ono mě to taky jezdilo na -5,9 a nic jsem nepoznal. Na brzdě to ale dělalo 10 koní oproti -4. Teď mám -2,5 a funguje to pořád stejně. Na tu hodně zápornou hodnotu se mi zdály kapku lepší starty. Jde mi spíš o to, že všude se píše, že to má být nula, ale podle SM přímo na můj motor se to nastavuje pouze měrkou a ta to nastaví přesně na -3,9 (1,9PD BKC).

Tj zpět k mému dotazu, proč je to lepší nastavit na "0" (crazy)
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

problém asi taky bude je že asi více typů přípravků .. :-(
Martin RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 26 črc 2009, 06:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martin RS »

Zdravím je tady někdo kdo by mi nastavil rozvody na 0 jsem z vých.čech děkuji.jedna se o FRS ,BLT
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tj zpět k mému dotazu, proč je to lepší nastavit na "0"
Když se nastaví za klidu, tak nejsou vždy stejně vymezeny vůle, za chodu se řemen napne a vačka se trochu zpozdí. Ta nula je předepsána a jinak, než měřením za chodu se ověřit nedá. Tolerance + - 0,5° by se měla dodržet.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Rozvod vystavym na pripravky. Potom nastartujem motor a necham ho pobezat necelu min. stym ze mu tak zlahka pridam na 2000 - 2500 ot./min a necham mu stabilizovat volnobeh a vypnem. Potom este raz nastavym 12hod. na kluke a doladim vacku na pripravok. Potom to vacsinou ukazuje bud presne 0 alebo preblikava skokovo medzi 0 a 0.6 aspon teda u EDC15 ;)

PS: Neviem ako to odratava EDC16 ale na pripravky mi este nikdy 0 neukazalo. Ako poskladam to horeuvedenym sposobom a furt tam najdem -1.6 a pod. Nechavam to tak, nedavam to na nulu, nakolko som to skusil pozriet aj na fungel novej OII co mala najazdenych 4000km a tiez to ukazovala 1.5 niekedy to skocilo az na 2. Neviem si to vyysvetlit ale EDC16 asi inac vyhodnocuje ten rozdiel v synchronizacii. Malo by to byt asi presnejsie kedze na kluke je nahusteny Hallow clanok a na vackovom kole su inac tie zarezi. :?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Otázka zní, jestli to ve výrobě někdo "ladí". Já si myslím, že se s tím neserou a sekaj to jako Baťa cvičky. Auto jede, tak proč by to někdo prodražoval. Mně se to někdy podaří srovnat na poprvé, ale většinou na tři až čtyři pokusy.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Trochu jsem to ještě hledal a dost se to probírá tady:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=336279

Píšou tam, že ze zkušenosti už potkali auta která nejlépe chodila i na -6 a že u každého auta je to částečně individuální. Spousta jich funguje nejlépe kolem "0" ale některá líp chodí na - a některá na plus. Nejjednodušší jak to poznat je asi spotřeba.

Zítra zkusím hodnoty u sebe vrátit na cca -4, kde mi auto žralo míň a pocitově i lépe jelo(oproti -2,5). Bude ale zase nějakou chvíli trvat než najedu nějaký rozumný průměr pro srovnání. -3,9 mám s přípravkem takže se vrátím poblíž k němu.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

u EDC 15 je správně 0, pokud je motor bez problémů a není chyba někde jinde, je to prostě daný tím, že na klice je přišroubovaný impulzní kolo, který je pro vechny EDC 15 (i některý EDC16) motory ve stejné poloze, tudíž nastavení na 0 by mělo být správně, u motorů s EDC16, např. O2 už není 0 přesný nastavení, je to daný tím, že impulzní kolo není napevno přišroubovaný v daný poloze ke klice, ale lisuje se pomocí přípravku na klikovku za zadní víko s guferem a tady je zakopanej pes, to impulzní kolo není u každýho motoru lisnutý uplně stejně a tím je to všehno daný, přesná horní úvrať motoru ne vždy odpvídá snímané 0 na impulním kole, narozdíl od vačky, kde je poloha zase pevně daná, proto ne vždy je u EDC 16 synchronizace nastavená na 0 správná ;)
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“