Interval výměny oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

LatschQ
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 11 zář 2010, 13:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od LatschQ »

bean, ak dobre zarabas kludne potiahni do 50 000km potom vymen olejovy filter a vsetko to znova zopakuj,ju? (LOL) (LOL)
VW-passat 2002 1.9TDI-pd avf 4motion HIGHLINE
bean
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 14 pro 2010, 08:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko, PK

Příspěvek od bean »

tak dik no...
Passat Variant '00 AVG
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

Jen tak pro zajímavost, jedna ženská tady od nás z Č.B. jela na první výměnu oleje cca v 83.000km (noteeth) auto bylo Hyundai Getz nebo něco podobnýho v benzínu olej originál na 15.000km prej jenom dolejvala a ani nevěděla že se má jezdit na nějaký výměny. Prej konzistence toho oleje byla docela vláčná, tak se udělal výplach motoru nalil novej olej a auto jezdí do dnes 8)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
bean
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 14 pro 2010, 08:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko, PK

Příspěvek od bean »

Hmmm, asi tu na mna kazdy cumi ako na neznaboha, co ide pochovat tdi s 50000km na jednu napln a ani nedocita, co som napisal. Ludia berte v uvahu, ze za tu dobu sa ten olej dolievanim trikrat vymeni! Po kazdej jazde dolejem 1,5 deci cerstveho oleja - to nie je jedna napln! Tiez berte v uvahu minimum studenych startov, maximum plynulej jazdy na dlhej trati a longlife upravu motora.
Dakujem za objektivne stanoviska!
Passat Variant '00 AVG
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9168
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

objektivně ti povím že ten motor to má asi za sebou když chlastá tolik oleje pokud je to motorem pokud ne tak bych asi spíše řešil kde mi ho to pije. jinak na starejch prac autech který jezdili tady po okolí tahali bordel dřevo půjčovali se trubkám co neměli svoje tak na tšěch jsem to dělal jak píšeš ale na autě který mě živý bych toto nikdy nepraktikoval.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
gabco007
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 01 zář 2011, 14:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od gabco007 »

mnuapel píše:
Marek77 píše:Ale jak si ten E.T. na těch svých blábolech zarputile trvá, co? A vůbec mu nepřijde divné, že mu tady několik lidí jednohlasně tvrdí naprostý opak, podloží svá tvrzení argumenty a dokáže mu, že kecá - pořád si mele svou............. :-D
Prosim neurazaj, pretoze aj tak ziadne argumenty nemas.
Bezna prevadzkova teplota oleja v motore je do 150C. Vsetky meraky oleja maju stupnicu aspon do 200, pricom od 150 zacina cervene.Preco asi ??? Pretoze ako si spravne napisal zapalna teplota oleja je niekde medzi 220-300C. Ked sa blizime ku 200C olej proste v motore degraduje -spalujeme ho.
Teplota oleje v najma v automatickych prevodovkach a pri dlhej a sviznej sportovej jazde sa kludne priblizi ku 200C - odskusane na vlastne oci na aute Audi Allroad, ktory ma v PC meranie teploty oleja v prevodovke.

A ohladom studeneho motora, lepsie si precitaj co som napisal - nenapisal som ze to nevadi motoru, ale nevadi to oleju! bavime sa o zivotnosti oleja a nie motora.
Takze ano studena teplota neprospieva motoru, ale nijak neubera na zivotnosti oleja. Na zivotnost oleja vplyva dlhodobe tepelne pretazovanie napriklad dlhou jazdou na dialnici pri plnom vykone...
To je vsetko uz to viac nekomentujem
ako citam tvoje postrehy, tak ty si naposledy ohrial olej na retazi na bicykli na 35C a to ked si ho oprel cez leto o stenu pred krcmou ty ET
VW PASSAT Variant 1,9tdi, AVF 96kw + cca 20%...:D Tiptronic...
bean
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 14 pro 2010, 08:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko, PK

Příspěvek od bean »

hansdob píše:objektivně ti povím že ten motor to má asi za sebou když chlastá tolik oleje pokud je to motorem pokud ne tak bych asi spíše řešil kde mi ho to pije. jinak na starejch prac autech který jezdili tady po okolí tahali bordel dřevo půjčovali se trubkám co neměli svoje tak na tšěch jsem to dělal jak píšeš ale na autě který mě živý bych toto nikdy nepraktikoval.
Tak to ti objektivne poviem, ze keby to ten motor mal za sebou, tak mi to da inak vediet ako zozranim 2dcl oleja na 1000km, co je uplne v norme na to, ze ten motor permanentne toci 3000ot. Chyta na brnk studeny/teply, ziadny modry dym sa nekona a pri 140 na dialnici ho nepocujes!
V podstate su dve moznosti, bud to vyfuka cez odvetravanie, alebo to pusta turbo. Obidve budu asi spravne, len neviem, v akom pomere. Napadlo ma odpojit odvetranie od sania, ale bojim sa s tym tak jazdit (co ak tie pary predsa maju nejaky prinos pri mazani vrchnych casti). Kazdopadne na vymenu turba sa mi to este nevidi a furt by ma to vyslo drahsie ako obcas nejaka ta flaska oleja...
Passat Variant '00 AVG
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9168
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ted už mám jen tdi rotačky ale najíždím kolem 80tis ročně. dřív to bylo víc a měl jsem PD ale tolik oleje mi to nezchlastalo. a to jsem jezdil pravidelně 900km do Zürichu takže myslím že tam něco špatně je.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pánové, proč se do mnuapela tak navážíte, mám za to, že na tom něco bude...Vždy nás učili, že zabrat olej dostává na dálnici, kdy naopak je motor spokojen perfektně prohřátý, ale zatížení oleje roste s dlouhotrvající téměř max, rychlostí..Nejsem expert, ale hnát auto v létě po dálnici není pro olej žádná zašívačka, sice TDI motory přehřátím tolik netrpí, ale normální motor toho má plnou prdel, jinak by taky auta určená převážně pro dálniční provoz nemusela mít oleje nejvyšší třídy náročnosti..A to, že benzinák dříve zničí olej než diesel , není moc pravda, protože naředění oleje naftou je u diesela běžné...Je pravidlem, že černání oleje /hlavně u benzina/ ukazuje, že olej "dobře pracuje"..Ale při GO motoru, kdy je vnitřek perfektně vyčištěn, první olej /v záběhu/ se po 500 km vyleje a naleje nový, téměř do intervalu nové výměny oleje si drží stejnou barvu...,což znamená, že nepracuje, protože není co, nečistoty a karbon ještě není přítomen...Takže teoreticky bychom nemuseli tak chvátat s výměnou... :)
Jinak nevím, zda ve FeRRARI, které jezdí většinou jen po dálnici, by mohl být obyčejný olej/který by konstrukčně stačil motoru/, jaký mají blafáky, s kterými strejdové jezdí do Kolbenky /např. PD/ kde vačky musí mít olej perfektní, již z podstaty své konstrukce...Protože přeci na dálnici olej tolik nezatěžují, jako u strejdů ve městě... :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="bean"]Hmmm, asi tu na mna kazdy cumi ako na neznaboha, co ide pochovat tdi s 50000km na jednu napln


bean deš na to dobře dyt ono je to logickéí když doleješ čtyři litry oleje za 15.OOO km tak máš olej vyměněný, zatím dolévaáš tři ale to dojde

pak už nic měnit nemusíš a jezdi dál, jen dolévej, si správný chlap neřešíš prkotiny,

ono stejně pod autem to máš zadeklované a olej nejde vyměnit,

za jízdy používej http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=k ... tQ&cad=rja

když ti něco vypochoduje z motoru nemusíš pak měnit fotku v občance ;) miloš
Sleepz
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 07 pro 2009, 19:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sleepz »

Octavia II 1.9TDi 77kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Sleepz píše:Zahlídl jsem něco co se hodí pro každého kdo přemýšlí "Vyměnit nebo ne?"

http://auto.fishki.net/comment.php?id=106410

http://auto.fishki.net/comment.php?id=106271

http://auto.fishki.net/comment.php?id=106111
oleje to je ráj internetových teoretiků, vyásledek je že se nedá žádný olej nalít (hm)
LB
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 25 říj 2007, 14:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Kojetin

Příspěvek od LB »

olej menit po 10 tis..komplet filtry a olej..kdo ma naftaka a zdroj k nafte tak to neresí jestli o nejakej tyden nebo km navic..tod muj nazor
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

LB píše:olej menit po 10 tis..komplet filtry a olej..kdo ma naftaka a zdroj k nafte tak to neresí jestli o nejakej tyden nebo km navic..tod muj nazor
já to taky tak dělám všechny motory mám nastaveny na 1O.OOOkm leju superturbo, sem tam se stane že nějaké HDi přetáhne i na 45.OOO km,

motory mají i přes 4OO.OOO km, třeba hadroštel ten jsem ještě nikdy neměnil jen u potkana ;)
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Stručně a krátce: Long Life oleje nám byl :fakac: dlužný.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“