

Moderátoři: šulda, Moderátoři
ako citam tvoje postrehy, tak ty si naposledy ohrial olej na retazi na bicykli na 35C a to ked si ho oprel cez leto o stenu pred krcmou ty ETmnuapel píše:Prosim neurazaj, pretoze aj tak ziadne argumenty nemas.Marek77 píše:Ale jak si ten E.T. na těch svých blábolech zarputile trvá, co? A vůbec mu nepřijde divné, že mu tady několik lidí jednohlasně tvrdí naprostý opak, podloží svá tvrzení argumenty a dokáže mu, že kecá - pořád si mele svou.............
Bezna prevadzkova teplota oleja v motore je do 150C. Vsetky meraky oleja maju stupnicu aspon do 200, pricom od 150 zacina cervene.Preco asi ??? Pretoze ako si spravne napisal zapalna teplota oleja je niekde medzi 220-300C. Ked sa blizime ku 200C olej proste v motore degraduje -spalujeme ho.
Teplota oleje v najma v automatickych prevodovkach a pri dlhej a sviznej sportovej jazde sa kludne priblizi ku 200C - odskusane na vlastne oci na aute Audi Allroad, ktory ma v PC meranie teploty oleja v prevodovke.
A ohladom studeneho motora, lepsie si precitaj co som napisal - nenapisal som ze to nevadi motoru, ale nevadi to oleju! bavime sa o zivotnosti oleja a nie motora.
Takze ano studena teplota neprospieva motoru, ale nijak neubera na zivotnosti oleja. Na zivotnost oleja vplyva dlhodobe tepelne pretazovanie napriklad dlhou jazdou na dialnici pri plnom vykone...
To je vsetko uz to viac nekomentujem
Tak to ti objektivne poviem, ze keby to ten motor mal za sebou, tak mi to da inak vediet ako zozranim 2dcl oleja na 1000km, co je uplne v norme na to, ze ten motor permanentne toci 3000ot. Chyta na brnk studeny/teply, ziadny modry dym sa nekona a pri 140 na dialnici ho nepocujes!hansdob píše:objektivně ti povím že ten motor to má asi za sebou když chlastá tolik oleje pokud je to motorem pokud ne tak bych asi spíše řešil kde mi ho to pije. jinak na starejch prac autech který jezdili tady po okolí tahali bordel dřevo půjčovali se trubkám co neměli svoje tak na tšěch jsem to dělal jak píšeš ale na autě který mě živý bych toto nikdy nepraktikoval.
oleje to je ráj internetových teoretiků, vyásledek je že se nedá žádný olej nalítSleepz píše:Zahlídl jsem něco co se hodí pro každého kdo přemýšlí "Vyměnit nebo ne?"
http://auto.fishki.net/comment.php?id=106410
http://auto.fishki.net/comment.php?id=106271
http://auto.fishki.net/comment.php?id=106111
já to taky tak dělám všechny motory mám nastaveny na 1O.OOOkm leju superturbo, sem tam se stane že nějaké HDi přetáhne i na 45.OOO km,LB píše:olej menit po 10 tis..komplet filtry a olej..kdo ma naftaka a zdroj k nafte tak to neresí jestli o nejakej tyden nebo km navic..tod muj nazor