Dekarbonizace motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dekarbonizace motoru
Ahoj,
nevím jestli už se toto téma, tady někde probíralo.
Zajímal by mě Váš názor a zkušenosti s touto metodou.
http://www.autocentrumsima.cz/dekarbonizace-motoru/
Díky s pozdravem ZOkYN.
nevím jestli už se toto téma, tady někde probíralo.
Zajímal by mě Váš názor a zkušenosti s touto metodou.
http://www.autocentrumsima.cz/dekarbonizace-motoru/
Díky s pozdravem ZOkYN.
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Když jsem dělával v Sokolově na servisu, prováděli to tam často. Nikdy předtím jsem se s tím nesetkal, měl jsem benziňák a s naftou jsem osobní zkušenost neměl.
Ale pro příklad: Escort Endura 1,8TD - hulil, blbě startoval a nejel. Po změření kompresních tlaků byly výsledky 16, 19, 26, 29 Bar. Motor jasně po smrti.
Udělali jsme tuto dekarbonizační kúru. Místo nafty jsme nechali motor sežrat tenhle přípravek (surový) na volnoběh - trvalo to asi 40 minut. Pak k tomu byla ještě druhá plechovka, která se lila do nádrže (ředěná do nafty v určitém poměru, ten už fakt nevím).
Po provedení dekarbonizace toho starého kripla v Escortu jsme provedli opět měření komprese. Můj obrovský údiv - všechny tlaky na hodnotách 28-30 Bar. Motor jel jak víno, startoval o poznání lépe a z výfuku ani čmoudík. Takže to funguje.
Po nějakém čase jsem si pořídil Galaxy s motorem AFN. Protože jsem nevěděl, kdo a jak s tím jezdil, rozhodl jsem se pro dekarbonizaci stejným přípravkem, s jakým jsme tehdy dělali v Sokolově. Provedli jsme ji a nic nového (lepšího) jsem nezpozoroval - žádné zlepšení. Tudíž můj motor byl (a je) v tak dobrém stavu, že není co zlepšovat.
U motoru s problémem rozdíl poznáš (pokud se jedná o odstranitelnou závadu - prasklý kroužek to nespraví). U motoru v dobrém stavu se změna nekoná.
Ale pro příklad: Escort Endura 1,8TD - hulil, blbě startoval a nejel. Po změření kompresních tlaků byly výsledky 16, 19, 26, 29 Bar. Motor jasně po smrti.
Udělali jsme tuto dekarbonizační kúru. Místo nafty jsme nechali motor sežrat tenhle přípravek (surový) na volnoběh - trvalo to asi 40 minut. Pak k tomu byla ještě druhá plechovka, která se lila do nádrže (ředěná do nafty v určitém poměru, ten už fakt nevím).
Po provedení dekarbonizace toho starého kripla v Escortu jsme provedli opět měření komprese. Můj obrovský údiv - všechny tlaky na hodnotách 28-30 Bar. Motor jel jak víno, startoval o poznání lépe a z výfuku ani čmoudík. Takže to funguje.
Po nějakém čase jsem si pořídil Galaxy s motorem AFN. Protože jsem nevěděl, kdo a jak s tím jezdil, rozhodl jsem se pro dekarbonizaci stejným přípravkem, s jakým jsme tehdy dělali v Sokolově. Provedli jsme ji a nic nového (lepšího) jsem nezpozoroval - žádné zlepšení. Tudíž můj motor byl (a je) v tak dobrém stavu, že není co zlepšovat.
U motoru s problémem rozdíl poznáš (pokud se jedná o odstranitelnou závadu - prasklý kroužek to nespraví). U motoru v dobrém stavu se změna nekoná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tak ale ak motor nie je vylagrovany, ale len zakarbonovany, tak ti tie "fugy" potom maze a upchava olej ci ne???...ak je vylagrovany tak mu nepomoze ani ten na nebi...jericho-3 píše:Když to sežere karbon, vzniknou vůle, hlavně vdrážkách v pístech, kroužky se uvolní a může to být i horší, ne?Ten motor asi nemůže být až tak moc vyhoněný, ale spíš jen zasraný- tedy vlastně jen zakarbonovaný.

VW PASSAT Variant 1,9tdi, AVF 96kw + cca 20%...
Tiptronic...

Tak jestli je motor vylágrovaný, to poznám pouze rozebráním a kontrolou, že?? Jinak touto dekaronizací bych neměl nic posral?? Jde mi hlavně o to, že začínám mít horší hodnoty na vstřikách, takže myslím, že odstraněním tohoto sajrajtu by tomu mohlo pomoci. A pokud je zbytek pal. soustavy taky zakarbonovaný, tak to může jen pomoci. Jinak chtěl bych to vyzkoušet, abych hned nemusel vstřiky posílat na repas... a podle těch instruktážních videí, to zas tak nákladný pokus neni. Takže jako cesta nejmenšího odporu asi ideální.
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
On nemusí být "vylágrovaný", ale má už vůle kroužků v pístech /utěsněné karbonem/a při odstranění karbonu může začít pumpovat olej..Ten skok u příkladu nárůstu tlaků , jak uváděl Marek 77 je neuvěřitelný..Čím zmizí tlak..? Netěsnými ventily nebo netěsnými kroužky ve válcích...Těsnost ventilů/průchodnost kanálů ano/ to asi moc neovlivní, tak zbývají kruhy, když jsou zakarbonované a váznou, tak to může pomoci a tlak opět naskočí, ale když kruhy kloktají, vznikne z toho pumpička a motor začne modře kouřit...Mám za to, že v době nesmyslnosti tachometru, kdy se neví, kolik má motor najeto, je třeba být obezřetný...
nepropadat panice...
V tom případě Escortu byly kroužky tutově zapečené. Původně jsme mysleli, že jsou prasklé, ale majitel říkal, že než to rozebereme, máme zkusit tenhle zázrak - když to nepomůže, určitě to neuškodí (a pak by se dělaly kruhy). Pomohlo to a změna k lepšímu byla skutečně znatelná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
moc podrobně jsem to nezkoumal, ale principově je to asi fakt trochu sázka do loterie ... záleží na "agresivitě" a míře zanesení - v čerpadle by to snad ničemu vadit nemuselo, když je to chvilkový a ne na plnej výkon, v motoru otázka, co ještě může uvolňenej karbon cestou ven napáchat (hlavně asi od spalovací komory ke katu, kterej to má údajně taky čistit) a výsledek nejistej - trošku mi to připomíná to vyhánění karbonu vodou (to je sice na správnou aplikaci dost náročnější s možností napáchat větší škody než s něčim takovymhle, ale tohle ve výsledku žádnej zázrak navíc asi nepřinese) ... pokud správně chápu, tak to vlastně pomůže jen v případě, kdy karbon nestihne napáchat hlavně ve válcích větší škody než zvýšení tření (/valivýho odporu), prostě takovej menší "lék" na "důchodcovskej"("kloboučnickej" nebo jak kdo chce
) styl jízdy, kde kolikrát podobnou práci odvede pořádný protáhnutí toho auta (pokud to motor a podvozek dovolí
) - jestli tahle dekarbonizace nabízí něco víc, tak mě opravte
... btw. dekarbonizace je imho tím účinnější, čím je starší datum výroby motoru (možná až na vyjímky)
To protáhnutí už jsi zkoušel?



To protáhnutí už jsi zkoušel?
pašíkombi AFN B597
Nemyslím si, že bych ve 22 letech jezdil jako klouboučník
Auto dostává pořádně co proto a já si dost často koleduju o to, abych přišel o papíry. Já potřebuju nějakým způsobem zachránit vstřik, který už dává horší hodnoty a prý z toho důvodu mi klesnou po zahřátí otáčky a začne vibrovat auto. Takže se snažím jít cestou nejmenšího odporu a repasi vstřiku nechat až jako poslední variantu. Jinak, když jsme před rokem, možná dvěma, teď už nevím čistili EGR a parohy, tak tam sice nějaký sajrajt byl, ale na 11 let starý auto tam toho zas tolik nebylo. Stejně za vše můžou tady ti naši překupnící s naftou... přičemž stejnej shit se pak dostane i do benzínek. A to po celou dobu tankuju AGIP, OMW, Benzina a sem tam Robin Oil, jinak nic jiného....

VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
no nevim na jak dlouho by to pomohlo a ani po ceně jsem nekoukal, ale jestli podobnou službu neudělá třeba i větší koncentrace osvědčenýho vifu (už nevim, kde jsem na to narazil, ale někdo s tim snad zkoušel zalejvat i pal.filtr - pro sichr bych - aspoň u PD - nedával větší poměr než 1:10, obvyklý dávkování je 1:1000 a je to trochu hustší než nafta) ... záleží taky na naftě, jakou tankuješ, abys po vyjetí pár nádrží nebyl na tom samym ...
pašíkombi AFN B597
Vyčistit morot VIFem zkoušel vilik z SAG fóra, viz zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=206928
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77, toto vlákno z vw-clubu mám prostudovaný... ale víc hlav, víc ví... tak mě zajímají zkušenosti.... a pokud si pamatuju, tak z té odřízlé pet lahve mu tam cirkuloval pouze ten VIF (nebo jiný aditivum, teď nevím). A právě proto mě to zaujalo, vyjde to na pár korun a může to pomoci... Asi to zkusím, ale bojím se, abych motor neodrovnal... někdo říká v pohodě, druzí zase malují čerta na zeď.... tak já nevím...
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip