chvenie - problem z valcom alebo? octavia 1.9tdi, 81kW,AHF,

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

Hosi zdar byl jsem sluzebne mimo od nedele. Dnes jsem jel do servisu pro auto. Prevodovka byla koupena v patek za vyhodny peniz vzhledem k jejimu stavu. Dnes byla vymenena - vysledek: stratilo se mi spatne razeni kvaltu, rezonance interieru, zhorsila sa akcelerace (ale to asi nebude mit na svedomi nova prevodovka - opravte me jestli se pletu). Muj problem to vsak nevyresilo za co od srdce dekuji vsem mechanikum a diagnostikum u kterych jsem za uplynule 3 tydny nechal kopu penez za 100% rady. (LOL) Ja mam k dispozici jen Vag s modrym (cinskym) kabelem a umim max cist a mazat chybove hlaseni.


Na doplneni: v srpnu jsem menil motor s turbem a rozvody, chrasteni se vyskytovalo sporadicky taky pri starem motoru, chveni a nasledne zhasnuti motoru se objevilo 1 krat jestli si dobre pamatuju. A stopy ted vedou k vstrikovacimu cerpadlu (to by melo byt puvodni - pro jistotu proverim), nebo palivove soustave jak jste se zminovali.

Tak vymenenou mam uz pulku auta a dnes me zazlobilo i turbo (regulacni mez plniciho tlaku......) od srpna co ho mam v aute tlacilo na 100 %. Jsem myslel ze to auto dnes uz rozbiju a jebnu do Dunaje.

Edit: vstrikovaci cerpadlo je taky jine. Byl jsem kouknout na muj stary motor a na nem je puvodni palivove cerpadlo.

Abych to zhrnul: zavada na se projevuje/projevovala a vlyv na ni nema (leda ze by byla stejna zavada na starem a tez novem dilci) : motor, vstrikovaci čerpadlo, vstriky, spojka, setrvacnik, prevodovka

Edit 2: A kurva ted jsem si vsim ze se nekde nasava vzduch ve vedeni od palivoveho filtru. Pri vytoceni motoru jdou pres hadici retezovo za sebou bubliny vzduchu - to by sedelo na to skapinani motoru a chveni auta. To pocutelne chrasteni muze mit na svedomi zavzdusnovane vstrikovaci cerpadlo???
Naposledy upravil(a) sideA dne 26 pro 2011, 17:47, celkem upraveno 2 x.
petrsk
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 25 črc 2007, 20:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Usti nad labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrsk »

co tlaky?muzou podfukovat ventily.pri klepani motoru to nehuli?
Rover 825 TD, 89kW @ 110kW
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To turbo bude mít zřejmě spojitost s nepravidelným chodem motoru. Nebude-li docházet k pravidelnému vznícení směsi ve válcích/pravděpodobně vlivem vstříknutí nedostatečného množství paliva/, nebude ani dostatečná rychlost a množství výfukových plynů, které by roztočily turbo na vyšší otáčky a mez plnícího tlaku nebude zřejmě dosažena.
Ty bubliny co jdou do čerpadla jsou pravděpodobně příčinou Tvých problémů. Vlivem nízkého tlaku paliva v tělese čerpadla bude množství paliva vstřikovaného do válců menší než je potřeba a zároveň bude malý předvstřik, protože nastavovací váleček vstřikování nebude schopen zvýšit předvstřik i když se o to bude ventil počátku vstřiku /N 108/ maximálně snažit. To lze právě zjistit podle logu bloku naměřených hodnot č. 4. Chtělo by to proto nalogovat ty skupiny, které jsem uváděl výše a dát je sem.
Když však shodíš z čerpadla přívodní a vratnou hadičku od filtru a do čerpadla i z něj povedeš přes průhledné hadičky palivo z čisté petky nebo kanistříku, tak hned zjistíš zda se problém odstraní či ne.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

Ahoj, tak jsem dnes udelal ty logy kanalu 1, 4, 13. Jeden krat se to skublo a po zbytek dne jsem marne cihal. Jeden log je nazvany ,,bez chyby" tehdy auto subjektivne jelo jak melo, a druhy log je nazvany ,,chyba" a tam se od casove osy cca. 138 (marker mi zde neudelal znacku - nevim proc) zacal dit ten muj problem. Namisto zhasnuti motoru po chveni auta mi projistotu vyplo turbo.

Delal jsem to poprve takze kdyz ten log neni z nejakeho duvodu udelan dobre pisnete mi co mam udelat jinak.


http://www.uloz.to/12095048/logs-rar
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

zaměř se na tlak oleje a regulaci turba. vypadá to že tahle kombinace ti vyvěsí ventily. Když se ten motor klepe tak hulí modře?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

sideA píše:Ahoj, tak jsem dnes udelal ty logy kanalu 1, 4, 13. Jeden krat se to skublo a po zbytek dne jsem marne cihal. Jeden log je nazvany ,,bez chyby" tehdy auto subjektivne jelo jak melo, a druhy log je nazvany ,,chyba" a tam se od casove osy cca. 138 (marker mi zde neudelal znacku - nevim proc) zacal dit ten muj problem. Namisto zhasnuti motoru po chveni auta mi projistotu vyplo turbo.

Delal jsem to poprve takze kdyz ten log neni z nejakeho duvodu udelan dobre pisnete mi co mam udelat jinak.


http://www.uloz.to/12095048/logs-rar
Tak podle těch logů lze zjistit, že těch bublin, které vstupují do čerpadla není tolik,že by snížily tlak paliva v tělese čerpadla a tím znemožnily regulaci počátku vstřiku. Čerpadlo by proto mělo být schopno dodat do motoru dostatečné množství paliva.
Volnoběžná dávka, teplota motoru, regulace počátku vstřiku i regulace rovnoměrnosti volnoběhu je v pořádku. Základní předvstřik je sice nastaven menší /na TDI grafu bude pod optimální modrou čarou /, ale to nemá na Tvůj "problém" vliv. Na jedné akceleraci, která byla prováděna při plné zátěži /dle velikosti a průběhu předvstřiku/ je patrno, že vstřikované množství je v průběhu akcelerace malé. Zřejmě bylo omezeno s ohledem na malé množství vzduchu procházejícího "váhou". To by napovídalo na problém s váhou vzduchu nebo regulací turba. Je proto třeba nalogovat bloky č. 1,3,11 při plné zátěži/trojka nebo čtyřka, pokud možno do kopce, plný plyn od 1500 - 3500 ot./.
A pokud ještě překontroluješ to co Ti radí Mirek a dáš to sem, tak budeme chytřejší.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

Jo skusim udelat vse co jste doporucili (huleni pri klepani motoru jsem zatim nespozoroval, jinak nehuli vubec ale skusim se na to priste zamerit).
Vahu vzduchu jsem preventivne skousel menit cca pred 3 tydny, pri pripojeni nove vahy z krabice mi auto zacalo vic zrat, na volnobeh traslo a kolisaly otacky proto jsem tam jebnul na zpatek tu starou vahu.

otazka 1 - Muze mit regulace turba taky vliv na chovani auta jako u mne? Na starem motoru se starym turbem jsem vic jak 2500 otacek/min nedal kvuli zatuhle regulaci - pokazde to turbo chciplo. Ale nikdy mi autem ani malinko nezatraslo a duplem nevyplo motor pri vypadnuti turba.

otazka 2 - A ten zvuk chrastivy z ceho by jeste mohl vznikat? On je prvopocatkem tohodle problemu. Kdyz neslisim zvuk problem se nevyskytne. Vsichni co jeli se mnou mi rikali ze zvuk je slyset ze strany ode mne (ridice). Podotykam ze presne tento zvuk bylo slyset take pred vymenou motoru a pulky auta.

otazka 3 - tlak oleje skontroluji jak? Pokud taky vagem pls. napiste cislo kanalu

Zitra jedu na tyden do javorniku tak to tam zkusim poradne po tech kopcich poprehanet, prubezne se ozvu

Kluci a velke diky za Vas cas ktery travite s mym problemem.
Naposledy upravil(a) sideA dne 30 pro 2011, 22:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

ked tu spominate tu vahu tak sa spytam kde ju najdem v g4 81kw?staci ju precistit tycinkov na usi s cisticom brzd?dakujem
sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

na hrubej plastovej hadici ktora ide od airboxu (vzduchoveho filtra). Airbox je hned za bateriou. To cistenie niekomu pomohlo niekomu nie
blade6591
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Registrován: 10 dub 2011, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Mauacky

Příspěvek od blade6591 »

skontroluj regulaciu, viezol som sa parkrat v takej "pračke" . Tam je reg. KO, tlak to vystreli hned na max. Ked sa pozvolna rozbieha je to OK, ale ako sa da hned podlaha, tak to zacne trepat ako tá pračka. Trvá to tak 30s, hulí čierno. Ak tuknes pocas tych vibrácii do plynu, roztrasie sa to este viac, že ?
sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

Pre Bladea:
Tu regulaciu pozriem urcite
Pocas trvania problemu sa rozbieham pri teplom motore s plynom na podlahe, ked sa niekedy problem prejavi trva to tak 2-3sec potom chvenie prestane a taha jak ma, alebo zhasne motor a po nastartovani zase taha jak ma. Plynovy pedal nereaguje alebo reaguje velmi malo pocas tych par sekund. Vyfuk nehuli. Vag ziadnu chybu nehlasi
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

podle mě podle popisu měníš převodovku zbytečně, ten chrastivej zvuk při přeřazování dělá pravděpodobně turbo díky možné přidřené regulaci, ztáta výkonu a roztřesení by mohly dělat vyvěšený ventily, minimálně na jednom válci, když se to stane, kouří to nějak víc z výfuku, bíle? zkoušel jsi nechat vyčíst paměť závad jestli tam není hláška o překročení plnícího tlaku?
sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

Pro HUML. 5 tydnu se mi chyba projevovavala bez zavady na turbe = cista pamet zavad, posledny dva tydny se zacalo pri problemu kousat i turbo cca 3x. Huleni zadneho druhu jsem si prozatim nevsim.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no asi bych začal tím vyčištěním turba
sideA
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 14 pro 2011, 12:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od sideA »

Cauky, tady jsou ty logy z kanalu 1, 3, 11. Ve vehikli 3 lide.

Log 01_001_003_011_zamarovce = do kopce 5 kvalt, plyn na podlaze, od 1722 do 3234 ot. /casova osa 241 až 276/, do kopce 4 kvalt od 1743 do 3318 ot. /casova osa 306 až 325/

Log 01_001_003_011_povazska = do kopce 4 kvalt, plyn na podlaze, od 1554 do 4137 ot./casova osa od 5,33/

http://www.uloz.to/12132496/logs-rar

Vsem preji stastlivy vstup do noveho roku a hlavne hodne zdravi. Taaak na zdravi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“