Tatra Phoenix

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

Já z toho (bordelu) žádnou tragédii nedělám,je to tak jak to je,jsou neschopní,žijí hlavně z minulosti,nejspíš si dál sní svůj sen o 15.000 ks ročně jediného výrobce pro hermeticky uzavřený komunistický blok.Co takovou firmu nutí k inovaci a vývoji? Když si to od nich někdo koupí,je to jen jeho rozhodnutí,ne jak za komančů,když ÚV řeklo ty budeš mít tenhle vařič,hodinky,tolik spotřebuješ pytlíků do vysavače,a to s pětiletým předstihem! Ale nesmí to být tak jak tady v Zetoru,proti tomu je Tatra hladce fungující stroj. Zetor-nemůžu vědět,kolik dostali doopravdy,ale určitě za ty léta minimálně 2,5 mld.-známé 2x oddluženo státem. SOUKROMÁ FIRMA ! Vše ve jménu zaměstnanosti-to už nemá se schopnostmi lidí nic společného,z té Tatry už ti lidé odešli dávno a dohromady to už nikdo nedá,firmu dělají lidi a ne areál.Firma musí fungovat,a ne aby se na bandu lemplů skládali spoluobčané-daňoví poplatníci,takhle to nejde dělat,nebo věříš tomu naci,že je to super výrobek,na který každý kouká,ale nikdo ho nekupuje? V téhle rovnici mě osobně něco skřípe,už mi není 18,abych všechno přejal od starších.Kolik slavných značek v USA které znáš jen z filmů pohltila konkurence nebo zkrachovali-nikdo neřve s nataženou rukou,prostě musíš být schopný.Jaké výkyvy má za sebou takový Apple,Boeing pohltil zkrachovalý tuším McDonell,letecké společnosti . . . snad to byli American Airlanes-poválečný symbol,nikdo si před 3 lety nedovedl představit,že by vláda nechala padnout Lehman-Brothers, všechno hodnotné nebo důležité značky.Tohle z Američanů dělá,to co jsou-odborníci musí v oboru pokračovat,ale u jiné firmy.Takhle odejdou z oboru a je konec za deset let už jsou mimo,proto na ty Tatry a Zetory každý tak vzpomíná,stejná práce s minimálními změnami,ale na Š-120 nadávají všichni,tu si totiž vyzkoušeli,ty Tatry a Zetory jsou ale stejná improvizace uživatelů.Nejsme schopni vytvářet pracovní místa pro odborníky,jenom levnou pracovní sílu do montoven.A co ti vykládají naši politici,kolik jich vznikne v hypermarketu? Historky ze Zetoru příště.
Naposledy upravil(a) tommi 81 dne 05 led 2012, 22:48, celkem upraveno 2 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale jo, tak to je, nejsou už zavřené hranice a za námi trh Ruska, které bralo téměř vše..Je v tom i trochu nostalgie na dobu, kdy Tatra byla avantgarda, ale hlavně ty kecy, že naše zlato a stříbro, které mělo tradici položila privatizace, američani, kapitalismus jako takový..,to třeba mě osobně štve..Ale nikdo si přeci nekoupí sráč se špatným servisem, bídnou spolehlivostí apod..Je jasné, že životnost vzduchových motorů nemůže konkurovat vodním..Pamatuji, že kdo najel na vzduchový motor Tatra 100000 km byl borec a byl to zázrak..Je rok 2012 a po silnicích auto s půl mega není žádná rarita..Zetor si to posral a projebal svoji pověst..Jezeďáci naskočili na John Deere nejen kvůli tomu, že šefové dostali na pivo.Ale vyprávěj to lidem , kteří v tom klamu žijí a minulost je pro ně svatá.Já bych byl taky rád, kdyby Tatra se probrala a měla kšefty, ale když nikdo ve firmě neposlouchá, neslyší, je to v háji..Na druhou stranu i nákladák roku je dobrý vklad, který sice moc nevypovídá o skutečném stavu firmy, ale je to obrat k lepšímu..Uvidíme.
nepropadat panice...
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

Třeba v motoru bych problém neviděl,dnes už musí kooperovat i gigant jako Ford a japonci,natož kusová výroba na zakázku jako užitkové stroje.Motory se dají snadno zastavět.Převodovky to stejný-všichni dávají značku a typ na přání zákazníka-ZF a další,Tatra má ale svoje.Zkus jezdit s novým autem,T-34 hadra,utrhneš tu zk..... molitanovou rukojeť co vydrží i tak 2-3 roky,cena 500,- Kč. Servisní a distribuční síť - zákazník odkázaný sám na sebe. U nás to jde,opraváři to znají už 30 let stejný (včetně těch olůvek do spalováku),ale o 500 km dál? To je má živit trh ČR?.Mají unikátní podvozkovou platformu,přesto nejsou schopni efektivně fungovat,už 15 let vykládají to samé,ale pořád lepší než injekce tunelářům do Zetoru.Za ty roky už mohli mít náhradní program,byla to tragédie,když ÚV řekl konec osobáků,jde se na nákladní,a jaký to byl tehdy propad profesionality,a dneska to samý,tragédie.Ale oni si sednou a čekají.Kde jsou dneska firmy,co dělali klasický fotoaparáty a fotografický materiál-taky to měl být konec s příchodem digitálu.Jiným to dalo zase vzniknout,ale hlavně to nesmí stát.
Tatra je to malý výrobce,takže by měli montovat cizí motory a kabiny (např. DAF pro GINAF-speciály) Ale rám si dělá každý sám,jenže oni zamrzli v socialismu-všechno naše.Výrobci koreb-nástaveb (zámečnická+posvářet) vyrábí na export bez problému.
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

VOLVO FOREVER ................. (rofl)
Obrázek
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

tommi 81 píše:Ještě pár perliček z prvovýroby : klimatizace-není problém,prostě po motoru,kde je všechno naňahňaný bez jakékoliv přípravy pro klimatizaci natáhneme hadice v metráži a KAŽDÝ auto má za pár měsíců prodřený hadice od kabiny - řešení:pravidelně svépomocí zákazníka obalovat gumovýma na vodu. EURO 2-sestupné převodovky se drobet nepovedly a jistí to oprava za 100.000 Kč už po 300.000 Km (cca 5letá auta). Největší dojem na mě ale udělalo,když v prvovýrobě začali otáčet výkresy vzhůru nohama-po desítkách let jsou na všech autech navařené záslepky na držácích blatníku dírou na odtok vody vzhůru - když tak přišlo první auto,kroutil jsem hlavou nad šlendriánem.Ale všechny další to mají taky a NIKOMU TO NEVADÍ - nějaká výstupní kontrola asi nehrozí. Ale nejlepší bylo,když se měnila vidlička uzávěrky.Nějakej zahraniční dělník nalisoval tyčku do vidličky vzhůru nohama,zavolalo se do Kopřivnice a odpověď - TAKHLE MÁME I ZBYTEK . Absolutně nezájem něco řešit,poraďte si sami. "Tak dejte aspoň nějakou slevu" odpověď: "Však už ji máte" a to každá blbost stojí 5-6 tisíc,jak znovu správně poznamenal Biimbo. Mechanik musel rozlisovat a otočit vidličku ve svěráku sám,a ručit tak za komponent,na jehož výměnu je potřeba rozdělat již Biimbem zmíněnou půlku auta,protože na Terrnech s měchama to už není jednoduchý jak na pérákách.Slova Biimba přesně odpovídají,spousta nedodělků,elektro,interiér apod. ty nejlevnější šunty z katalogu univerzálních dílů.
Tak s takovýmhle přístupem k výrobě,servisu a zákazníkům vůbec si dovedu představit expanzi do Evropy.A to jsme z Brna,takže si do Kopřivnice můžeme dojet,protože místní prodejce ND-jakože ofic.dealer zkrachoval a tak nějak se o sebe prostě trh postará sám,Kopřivnice nic neřeší. O snaze organizovat servisní sít a distribuci ND se podle mě mluvit nedá. Poměry ve fabrice přesně odpovídají popisu Biimba, a to i podle popisu fanatického příznivce Tatry,podle kterého jsou Scanie krámy a který má podle neoficiálních informací logo TATRA vytetovaný přes obě půlky.
jestli myslíš v Brně ASON, tak docela mě to překvapilo že to rozpustili, že prý ne kvůli kšeftu, ale kvůli majitelům kteří už to dál nechtěli dělat. Dost jsme s nima spolupracovali a víc odborná firma se vidí málokdy. Jak v servis, prodeji ale i náhradních dílech. Lidi co tam dělali tomu fakt rozumněli a pan Antony ve skladu zvlášť.
Já jen zmíním další věci kterým je přístup na jedničku? Přírubový starter u zespodu zakrytých motorů, ložisko příčníku řízení (parohů) kde musí ven motor, protože se k tomu jinak dostat nedá,výměná ventilátoru kabiny, kde musí dolů celá přístojovka a práce to je na dva dny,samotný ventilátor s cenou 8 tisíc taky nic levnýho, přetěsnění chladiče oleje bez sundání hlavy a válce 1. válce je nadlidský výkon a dalo by se pokračovat dál,dál třeba ztráta oleje ze sestupů který se koly vytlačuje nahoru a přeplní se jím převodovka,kde je třeba improvizovat a zavařit díru v hřídeli, nebo se dávala i jiná inovovaná hřídel, kde nebyla skosená hrana, ale stejně to gufero nevydrželo a po ani ne roce to pustilo znova, někdo ro řešil provrtáním malý dirky v místě spávný hladiny aby tekl zpět, než se ve fabrice po pěti letech konečně umoudřili a inovovali obal na dvě gufera.
Jsou ale věci který zase naopak promyšlený jsou. Například se mi líbí že na většině dílů a hřídelí co se točí a těsní je gufero, jsou navlečené a zajistěné kroužky(něco jako zajištění vnějšího kloubu na poloose osobáku), po kterých se břity gufera točí a když dojde k vydření, vymění se jen kroužek a jede se dál. Kdežto u zahraničních aut se mění i unašeče a zvášť u kardanů pro pohon náprav to je raketa..
Dál třeba konstukcí daný uložení maileru sklápění a zubové čerpadlo sklápění, který je téměr nesmrtelný,dál z toho samýho důvodu daná stabilita a bytelnost S1 nástaveb..
Pár lety zkušeností člověk přijde i jaký má montovat díly, třeba i fabrika dělá dva druhy manžet na poloosy, třeba ARCTIC, krásně měkká guma která pomalu přežije auto, narozdíl od serivé pro naše podmínky, která spuchří a praskne dřív než jí někdo někde prořízne.

Sestupný převodovky jsou celkově bolest, ale nejdůležitější jsou pravidelný výměny oleje. Klidně i dvakrát ročně při větším nájezdu.
A znám auta, (vše EURO2) který mají i po 500 tis. km v soupravě vše původní, a taky dvě S24 který vozily neustále v terénu kolem 25 tun a při pravidelný udržbě a jednom řidiči mají najeto něco přes 200 tisíc, a to jen v cihelně,tudíž pořád s odporem a v blátě,mají suchý motory a spodky původní.
Ale taky jedno auto kterým po silnici nejelo snad nikdy, a najelo přesně jak říká tommi 300tis km, padnul sestup, a když se to tozebralo, bylo potřeba udělat všechno,protože by to za půl roku pokračovalo dál..
Ale i tak uctyhodný výkon.

Ale celkově mě to přijde že celý auto je jeden velkej prototyp u kterýho se akorát přemýšlelo jak tam naházet z výbavy všechno, ale kdo s tim pak bude zápasit a měnit tu nejpodstatnější,nejspodnější a nejvíc schovanou věc, už je netrápí..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

live69 píše:VOLVO FOREVER ................. (rofl)
Obrázek
jj, zlatý auto :) Hele von Plzák ještě nekrachnul? (noteeth)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

Biimbo:s tím skládáním aut vidím velkej problém pro uživatele do budoucna,jako kdyby neměli seriovou výrobu,počínaje těma Terrnama jak říkáš,prototyp,přijdou 3 auta,ani jedno nemá stejnej blatník,a to vyrábí desítky kusů ročně,některý díly se už na 6letý auto prostě nevyrábí- EURO 2 mechanismus plynu kterej je naštěstí kovový bez ložisek(řezání,broušení a sváření spotřebního dílu),lanka plynu na stejný motor podle VIN a kloubek se musel na ocel.lanko pájet mosazí,vše samozřejmě řeší zákazník.Nedovedu si představit,co bude k sehnání za 5 let.Chtěl bych vidět,kolik by se prodalo Octávek a Golfů,kdyby byly v republice dvoje Kelly-jedny Praha a druhý Brno zbytek si upravte z modifikovanýho dílu,nic jiného není,krom vašeho rozžvýkaného kusu-zkrátka záležitost pouze pro skalní fandy značky.
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

live69 - pěkný,jseš zaměstnanec ?
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Biimbo píše:
live69 píše:VOLVO FOREVER ................. (rofl)
Obrázek
jj, zlatý auto :) Hele von Plzák ještě nekrachnul? (noteeth)
PLZÁK FOREVER .................... (rofl)
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

tak jsem si dnes projel Phoenix 6x6 s podvozkem stavěným na 30t celkovou hmotnost.

Pocity: přes noc -20, v době startu -13,5, na přístrojovce svítila nízká hladina chladící kapaliny, závada servořízení a nešlo hnout volantem ani o centimetr, po chvíli zhaslo řízení a mohlo se jet, kontrolka vody svítila dál, jízda oproti identickýmu autu s pevným podvozkem jako v bavlnce, pak to sice nechtělo chvíli řadit velkou řadu a z něčeho syčel vzduch, pak se rozsvítila kontrolka motoru a nakonce nešlo sklápění.

Abych řekl pravdu, nic jinýho jsem ani nečekal :-D

Bylo to auto s výrobním číslem 1 a identicky budou vypadat i další kusy.
Sice se mi v tom mrazu nechtělo prolejzat všechno, ale jen co jsem viděl nový typ servo řízení a umístění hadic a trubek k němu, tak už vidím jak po pár zakopání auta bude po nich, nehledě na to, že jsou na kontakt s manžetou levý přední polonápravy a bude se tam držet spousta bordelu, tak případná výměna manžety bude taky mňamka. Dál umístění dvou vzduchojemů za levý přední kolo se mi taky zdá trochu nešťastným. Jinak dobrý je šroubovaný příčník předního uložení korby,což případný praskliny, který nejdou zavařit, aniž by to prasklo jinde, vyřeší alespoň výměna.

Jinak celkem hlučný motor, na volnoběh neuvěřitelně vibrující řadící páka..

A výhody: kabina a prostor, umístění ovládání sklápění na dobrý dosah pravý ruky, takže není konečně potřeba kroutit levou hnátu pod sedačku, pohodlí při přejezdu nerovností, minimální houpavost kabiny (jel jsem jen s prázdným autem) - ve srovnání s konkurencí která tlumení musí dohánět kabinou.

Ale celkově dojem? Na tatru dobrý,skok fakticky o 30 desetiletí,ale už první dojem kdy půlka věcí nefunguje není moc přesvědčující..
Asi to bude hodně o vychytávání dětských nemocí..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

To umístění choulostivých věcí na spodek je teď bolest,starý čtyřicítky a patnáctky byly v tomhle úplně někde jinde,tam byl základ i takový detail jako stupačka nebo blatníky s držákama zástěrek.S neupraveným autem z fabriky si mohl klidně hned krosit,teď když neodmontuješ stupačky tak ohneš celý schodky.
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Jn, to je fakt... A třeba na Ternu člověk hned urve zástěrky vzhledem k tomu, jak jsou blízko kolám. Ale jinak Terno se mi líbí stejně víc :) Z toho náklaďáků sálá ještě taková ta stará mechanická poctivost, zvuk to má nádherný, auto je to pohodlné a upaluje to taky celkem pěkně
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

Míšánek píše:stará mechanická poctivost
tak si preventivně vytáhni z intercoolerovky čerpadlo ;)
a natoč to na telefon .bude sranda
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

bombastiq píše:
Míšánek píše:stará mechanická poctivost
tak si preventivně vytáhni z intercoolerovky čerpadlo ;)
a natoč to na telefon .bude sranda
A ty si preventivně přečti ten můj příspěvek, na který reaguješ, ještě jednou. Psal jsem, že to auto takovým dojmem působí, nic víc ;)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

něco pro inspiraci, co nás čeká a nemine s Phoenixem :-D Snad ten motor co tam dali nebude jako v DAFU MR 2007 a 2008 kdy byl po 300 000 km potřeba převložkovat, protože se jim o nějak nepovedlo, ale i tak menší zlo než vzduch :-)

1. motor po částěčným rozebrání, původně měly jít dolu jen hlavy a válce, pak se zjistilo že už se v tom někdo vrtal a písty jsou smíchaný Kolbenschmidt a český Almet tak se měnily písty i válce ( jen pro upřesnění důvod: pro Tatru dodávali Euro písty Němci,protože Češi je nedělali, pak je začali v roce 2001-2 (asi) dělat a montovaly se už jenom Almet a Kolbenschmidt je přestal vyrábět. Takže když někdo přidře jeden píst, musí se vyměnit všechny z důvodu rozdílný hmotnosti pístu. Toť doporučení Tatry, páč jinak může praknout klika. Málokdo to dělá tak poctivě,ale my měníme všechny na jeden typ. Nakonec šel dolu i ventilátor,unašeče,všechny příruby, protože přetěsňovat něco dodatečně je hroznej vejmrd.

Obrázek


2. nový pístní sady a válce,už přetěsněný chladič oleje, ventilátor a všechno možný

Obrázek


3. lazení spalovacích prostorů na olůvka,2 ks na válec aby byla jistota že není někde vyžraná hlava, nekonečný sundavání,nandavání hlav,utahování. Rozmezí má být 0,9-1,1mm, dle zkušeností nad 1,0 auto v zátěži může kouřit, už při 0,9 může klepat píst o hlavu,ale podložky pod válce se dělají pouze 0,2mm, takže je třeba nalézt nějaký kompromis. My si necháváme dělat podložky 0,1, takže máme rozptyl fakt malej a motor vrní, nevibruje :-) Jinak operace na půl dne určitě

Obrázek

4. krom intercolleru tak nějak skoro fertig, nejlepší u hlav je srovnat trubičky vedení zdvihacích tyček ventilů a odtoku oleje z hlavy. Aby to těšnilo, musí být uprostřed otvorů, co jsou vidět na první fotce. Pak je jistota že motor dalších pár set tisíc nepoteče (alespoň v tomhle místě ne)

Obrázek
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“