olej tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

olej tdi

Příspěvek od Toledos »

Ahoj,
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??

Děkuji za odpovědi
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33558
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: olej tdi

Příspěvek od slovacek.milos »

Toledos píše:Ahoj,
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??

Děkuji za odpovědi

já bych měl strach ;)
Liapo
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 16 led 2011, 01:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Liapo »

Ono dost záleží na tom jak jezdíš a kolik jezdíš. Ono se dost psalo i o tom že se rozdíly viskozit těchto olejů po určitém počtu kilometrů stírají.
Myslím že ve viskozitě oleje hlavní problém pro turbo není..klidně bych dál zůstal u 5W-30
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

tak čím řidší řidší, tím pro turbo horší...nevím jak je to mezi těmito dvěma ale :-) ... pak jsem slyšel, že 5w30 je longlife od 5w40, ale to se mi nezdá :-)
Jezdím tak, že to je chipované a často toho využívám :)
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

Můžeš tam nalejt jakejkoliv olej s touhle normou (VW 505.01)
Osobně bych dal 5W40
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33558
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

toledos řeší ale prý, se raději ptej toho kdo ti to poradil

jinak to máš stejnou debatu jak hustit pneu na 2.O nebo 2,1 a zdá se mi ;)
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

no já chci jen pro motor to nejlepší :-) a nikdo mi pořádně neřekl, každý říká něco jiného...takže asi zůstanu u 5w30 no...
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

Oba oleje ti udělaj stejnou službu, akorát za 5W30 si víc připlatíš a je možný, že ti bude víc ubejvat oproti 5W40...

5W30 ti tam lejou už od prvních výměn v autorizáku jenom kvuli tomu že si za ní mužou říct 650,-/l :D (maj na ní vetší marži)

5W30 má význam jenom u longlife výměn...
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

Já longlife právě nechci, měnil jsem vždy po 10tis u všech aut :-)
O cenu mi tolik nejde, 5w30 se dá taky sehnat za dobře. Ale pokud tou 5w40 nic nezkazim, tak jí tam dám radši.
Díky
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

voľba by mala byť podmienená spôsobom používania. Na málo km a veľa studených štartov 5W30 na všetko ostatné ( okrem tropov ) 5W40
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

senioring1 píše:voľba by mala byť podmienená spôsobom používania. Na málo km a veľa studených štartov 5W30 na všetko ostatné ( okrem tropov ) 5W40
Proč zrovna pro studene stary5w30 a ostatní 5w40?
Já měl za to že první číslice vyjadřuje vztah viskozity k zimním teplotám a v tomto případě je stejná a druhá se vztahuje ke kinematické viskozitě při 100 °C čím vyšši tím lepší pro větší zatíženi za tepla.
Takže pokud se rád sveze tak za mě 5w40 je lepší.
Pedro299
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 03 lis 2011, 19:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pedro299 »

Rozhodne tam ako laik žiadnu zmenu nespoznáš a motoru neuškodí ani jeden z nich.
Naposledy upravil(a) Pedro299 dne 07 led 2012, 22:08, celkem upraveno 1 x.
Octavia 4x4 Combi kachle
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
Pedro299
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 03 lis 2011, 19:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pedro299 »

Je jedno či tam dáš 5w30 alebo 5w40,nič nepokazíš ani jedným ani druhým.Ja jazdím 5w30,mením každích deset tisíc a som spokojný.
Octavia 4x4 Combi kachle
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
gabco007
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 01 zář 2011, 14:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od gabco007 »

ja lejem 5W 30 longlife, menimk kazdych 30tis...tatial mam najazdenych 236000 auto v popise a od vymeny k vymene dolievam max pol litra alebo aj nic...a najazdim rocne medzi 40 az 50 tis km...vymeny po 10 tis km si moze dovolit ten kto najazdi rocne tych 10 tis podla mna...ked je auto stavane na long life, tak ten long life aj znesie....
VW PASSAT Variant 1,9tdi, AVF 96kw + cca 20%...:D Tiptronic...
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

geo píše:
senioring1 píše:voľba by mala byť podmienená spôsobom používania. Na málo km a veľa studených štartov 5W30 na všetko ostatné ( okrem tropov ) 5W40
Proč zrovna pro studene stary5w30 a ostatní 5w40?
Já měl za to že první číslice vyjadřuje vztah viskozity k zimním teplotám a v tomto případě je stejná a druhá se vztahuje ke kinematické viskozitě při 100 °C čím vyšši tím lepší pro větší zatíženi za tepla.
Takže pokud se rád sveze tak za mě 5w40 je lepší.
Presne tak.Aj mne to tak vysvetlili.Prvá číslica čím nižšia je do čím nižších mínusových teplôt a druhá číslica čím vyšia tým viac znesie zvlášť pri nadupaných kobylkách.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“