olej tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
olej tdi
Ahoj,
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??
Děkuji za odpovědi
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??
Děkuji za odpovědi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33558
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: olej tdi
Toledos píše:Ahoj,
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??
Děkuji za odpovědi
já bych měl strach

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33558
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Proč zrovna pro studene stary5w30 a ostatní 5w40?senioring1 píše:voľba by mala byť podmienená spôsobom používania. Na málo km a veľa studených štartov 5W30 na všetko ostatné ( okrem tropov ) 5W40
Já měl za to že první číslice vyjadřuje vztah viskozity k zimním teplotám a v tomto případě je stejná a druhá se vztahuje ke kinematické viskozitě při 100 °C čím vyšši tím lepší pro větší zatíženi za tepla.
Takže pokud se rád sveze tak za mě 5w40 je lepší.
Rozhodne tam ako laik žiadnu zmenu nespoznáš a motoru neuškodí ani jeden z nich.
Naposledy upravil(a) Pedro299 dne 07 led 2012, 22:08, celkem upraveno 1 x.
Octavia 4x4 Combi kachle
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
ja lejem 5W 30 longlife, menimk kazdych 30tis...tatial mam najazdenych 236000 auto v popise a od vymeny k vymene dolievam max pol litra alebo aj nic...a najazdim rocne medzi 40 az 50 tis km...vymeny po 10 tis km si moze dovolit ten kto najazdi rocne tych 10 tis podla mna...ked je auto stavane na long life, tak ten long life aj znesie....
VW PASSAT Variant 1,9tdi, AVF 96kw + cca 20%...
Tiptronic...

Presne tak.Aj mne to tak vysvetlili.Prvá číslica čím nižšia je do čím nižších mínusových teplôt a druhá číslica čím vyšia tým viac znesie zvlášť pri nadupaných kobylkách.geo píše:Proč zrovna pro studene stary5w30 a ostatní 5w40?senioring1 píše:voľba by mala byť podmienená spôsobom používania. Na málo km a veľa studených štartov 5W30 na všetko ostatné ( okrem tropov ) 5W40
Já měl za to že první číslice vyjadřuje vztah viskozity k zimním teplotám a v tomto případě je stejná a druhá se vztahuje ke kinematické viskozitě při 100 °C čím vyšši tím lepší pro větší zatíženi za tepla.
Takže pokud se rád sveze tak za mě 5w40 je lepší.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS