DIK za rady a názory.Takže tam nechám to čo tam pchal predchadzjúci majiteľ.senioring1 píše:Na tému oleje z hypermarketov: Som presvedčený, že ak na obale je deklarovaná norma použiteľnosti , tak je to pravda. Predsa ak si nechá napr. Forstinger vyrobiť olej napr. u BP a sám ho plní do vlastných obalov, nenapíše do zadania pre výrobcu , že olej nemusí spľňať príslušné normy. To by bol sám proti sebe a riskoval by možné súdne spory (isto prehraté).
Na druhej strane producent olejov nebude kôli jednej objednávke , hoci aj veľkého reťazca meniť štandardné postupy a receptúry.
Na druhej strane špecializácia a kooperácia výrobcov olejov vedie tak ďaleko,že vlastne sa nedá určiť kto je pôvodcom jednotlivých komponentov. Dá sa teda povedať, že všetky oleje rovnakej triedy a normy sú v podstate rovnaké.
Kamarát ktorý robí v Rotterdame u Shellu potvrdil, že cisterny s označením BP sú tam dennými hosťami.
prechod z polosyntetiky na plnú
Moderátoři: šulda, Moderátoři
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Re: prechod z polosyntetiky na plnú
Zaujímavý článok,no ja som žil v tom že 5W je plná, 10W polo a 15 W mineral. Ľudia čo sa živia predajom oleja mi vysvetlili, že aj 10W 40 može byť plná,že tie čísla znamenajú ako sme to popisovali mazanie spodné pri mínusovej teplote a vrchné 100% mazanie pri plusových teplotáchslovacek.milos píše:vilozx6 píše:Nazdar Hoši.
Podľa mojich vedomostí môžem ísť z plnej syntetiky na polosyntetiku a nie opačne.Radia mi ,že sa môžem kľudne vrátiť k plnej,nakoľko som auto prekúpil a majiteľ tam používal polosyntetiku 10W-40 Valvoline.Aký je Váš názor? Jedná sa o G4 upravenú na cca 180PS.Nerozpustí plná syntetika nejaký karbón a nedodrbe sa to?
DIK
a co to je plná sintetika, to se jako olej vyrábí chemicky to není z ropy![]()
![]()
![]()
jsem rád že máš nějaké vědomosti
zde si přečti http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=m ... Wg&cad=rja dík
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Re: prechod z polosyntetiky na plnú
No teraz som z toho paf.No tiež som počul rôzne názory.Každý je generál po vojne.vilozx6 píše:Zaujímavý článok,no ja som žil v tom že 5W je plná, 10W polo a 15 W mineral. Ľudia čo sa živia predajom oleja mi vysvetlili, že aj 10W 40 može byť plná,že tie čísla znamenajú ako sme to popisovali mazanie spodné pri mínusovej teplote a vrchné 100% mazanie pri plusových teplotáchslovacek.milos píše:vilozx6 píše:Nazdar Hoši.
Podľa mojich vedomostí môžem ísť z plnej syntetiky na polosyntetiku a nie opačne.Radia mi ,že sa môžem kľudne vrátiť k plnej,nakoľko som auto prekúpil a majiteľ tam používal polosyntetiku 10W-40 Valvoline.Aký je Váš názor? Jedná sa o G4 upravenú na cca 180PS.Nerozpustí plná syntetika nejaký karbón a nedodrbe sa to?
DIK
a co to je plná sintetika, to se jako olej vyrábí chemicky to není z ropy![]()
![]()
![]()
jsem rád že máš nějaké vědomosti
zde si přečti http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=m ... Wg&cad=rja dík

octavka 1,9TDI- 66kw-ALH,egr+kat-off,sprint764,+softwer-139PS,340Nm
Výňatek ze serveru oleje a maziva.cz
Ale někteří budou stále tvrdit, že "pětka" po "desítce" nejde. Není se čeho bát při (třeba i dlouhodobém) použití oleje 10w40, a potom při přechodu na 5w40 - mimochodem, při častých startech, a krátkém popojíždění JE TO LEPŠÍ PRO MOTOR - protože ty oleje jsou výkonnostně a i z hlediska schopnosti udržet motor "čistý" téměř stejné (mají stejné (nebo rozdílné o písmeno) API, a ACEA jsou A3. JEDINÝ ROZDĹ MEZI OLEJI 5w40 a 10w40 JE V JEJICH NÍZKOTEPLOTNÍCH VLASTNOSTECH.
Co se týče značek olejů, z Vámi jmenovaných bych to seřadil napřed Q8, potom Valvoline, a OMV....ten Magnatec je ACEA C3 - je zbytečné ho použít, je drahý, a je pro motory vybavené DPF. Jinak se dá vybrat i Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Repsol, Shell, Total......záleží na ceně, dostupnosti, nebo třeba na kráse obalu, ale s těmito značkami chybu neuděláte.
krom toho, některé oleje ve třídě 10w40 jsou více syntetické, než leckterý 5w40.
Ale někteří budou stále tvrdit, že "pětka" po "desítce" nejde. Není se čeho bát při (třeba i dlouhodobém) použití oleje 10w40, a potom při přechodu na 5w40 - mimochodem, při častých startech, a krátkém popojíždění JE TO LEPŠÍ PRO MOTOR - protože ty oleje jsou výkonnostně a i z hlediska schopnosti udržet motor "čistý" téměř stejné (mají stejné (nebo rozdílné o písmeno) API, a ACEA jsou A3. JEDINÝ ROZDĹ MEZI OLEJI 5w40 a 10w40 JE V JEJICH NÍZKOTEPLOTNÍCH VLASTNOSTECH.
Co se týče značek olejů, z Vámi jmenovaných bych to seřadil napřed Q8, potom Valvoline, a OMV....ten Magnatec je ACEA C3 - je zbytečné ho použít, je drahý, a je pro motory vybavené DPF. Jinak se dá vybrat i Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Repsol, Shell, Total......záleží na ceně, dostupnosti, nebo třeba na kráse obalu, ale s těmito značkami chybu neuděláte.
krom toho, některé oleje ve třídě 10w40 jsou více syntetické, než leckterý 5w40.
--octavia SLX 1.9Tdi --
Ok super.tomuto porozumie aj laikritchie píše:Výňatek ze serveru oleje a maziva.cz
Ale někteří budou stále tvrdit, že "pětka" po "desítce" nejde. Není se čeho bát při (třeba i dlouhodobém) použití oleje 10w40, a potom při přechodu na 5w40 - mimochodem, při častých startech, a krátkém popojíždění JE TO LEPŠÍ PRO MOTOR - protože ty oleje jsou výkonnostně a i z hlediska schopnosti udržet motor "čistý" téměř stejné (mají stejné (nebo rozdílné o písmeno) API, a ACEA jsou A3. JEDINÝ ROZDĹ MEZI OLEJI 5w40 a 10w40 JE V JEJICH NÍZKOTEPLOTNÍCH VLASTNOSTECH.
Co se týče značek olejů, z Vámi jmenovaných bych to seřadil napřed Q8, potom Valvoline, a OMV....ten Magnatec je ACEA C3 - je zbytečné ho použít, je drahý, a je pro motory vybavené DPF. Jinak se dá vybrat i Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Repsol, Shell, Total......záleží na ceně, dostupnosti, nebo třeba na kráse obalu, ale s těmito značkami chybu neuděláte.
krom toho, některé oleje ve třídě 10w40 jsou více syntetické, než leckterý 5w40.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
mě by zajímalo kde jednoznačně koupit ty prolachovací oleje při přecdhodu z polo na plnou
[/quote]
ja osobne bych ten propl.olej.do auta nenalil.Videl jsem to jednou kdyz si to frajer privezl ze to chce udelat tak jak se to delat ma a pred nalitim novyho oleje ze to chce proplachnout.No tak to udelal.
Natocil v aute zarachotilo a bylo vymalovano
Takze si pred nalitim toho novyho oleje udelal preventivne jeste GO motoru

ja osobne bych ten propl.olej.do auta nenalil.Videl jsem to jednou kdyz si to frajer privezl ze to chce udelat tak jak se to delat ma a pred nalitim novyho oleje ze to chce proplachnout.No tak to udelal.
Takze si pred nalitim toho novyho oleje udelal preventivne jeste GO motoru
-
senioring1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
-
senioring1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Oficiálně se proplachovací olej vyráběl, před pár lety ho dodávalo ještě paramo, nicméně u dneštních motorů se má údajně propláchnout tím co tam budu lít potom, najet pár km, vypustit. Já koupím dobrý sajrajt k vyčištění motoru a dám na modlení, zatím jsem to dělal takhle asi 5x a hydroštely vydržely, malé riziko, že se někde něco uvolní je ale vždycky, záleží jak byl motor provozován před tím, kolik má najeto, na co jezdil, jak kvalitní olej používal. U svého jsem ušetřil na sajrajtu nepropláchl a koupil nové hydroštely, takový je život.slovacek.milos píše:mě by zajímalo kde jednoznačně koupit ty prolachovací oleje při přecdhodu z polo na plnoubobG3 píše:Řešilo se to zde mnohokrát, o název syntetický olej proběhly i soudní spory. Berme názvy syntetika, polosyntetika, minerál jako synonyma pro vlastnosti, popisoval jsem je tady - tepelnou odolnost, oxidační atd. Jisté je, že minerální oleje se mohou blížit v některých parametrech olejům vyrobeným pod značkou syntetické. Nikdy ne ve všech - např v tepelné odolnosti.
Je na každém, jak si to zhodnotí, s čím je spokojen, pro mě je důležité opotřebení motoru. Výrobci jednoznačně požadují při přechodu z polosyntetiky na plnou proplach motoru. Nejde jen o karbon, ale o málo rozpustné povlaky z laků, vosků a dalších věcí, které se u dneštních olejů usazují a které působí při uvolnění problémy např s hydroštely.
K serveru WWW.oleje - jedná se pouze o jeden z více možných názorů, nad některými tezemi zde často hojně propagovanými někteří z odborníků jen zdvořile kroutí hlavou - dá se to tak vidět, ale ....
Pro mě jsou informace od firmy, co prodává a propaguje kontroverzní přísady do oleje trochu diskutabilní a rozhodně je třeba si je ověřit i jinde.
Kamarádovi takhle při přechodu na jiný olej nadělili v servisu 24 zdvihátek u Bawa
G3 Variant synchro