prechod z polosyntetiky na plnú

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

senioring1 píše:Na tému oleje z hypermarketov: Som presvedčený, že ak na obale je deklarovaná norma použiteľnosti , tak je to pravda. Predsa ak si nechá napr. Forstinger vyrobiť olej napr. u BP a sám ho plní do vlastných obalov, nenapíše do zadania pre výrobcu , že olej nemusí spľňať príslušné normy. To by bol sám proti sebe a riskoval by možné súdne spory (isto prehraté).
Na druhej strane producent olejov nebude kôli jednej objednávke , hoci aj veľkého reťazca meniť štandardné postupy a receptúry.
Na druhej strane špecializácia a kooperácia výrobcov olejov vedie tak ďaleko,že vlastne sa nedá určiť kto je pôvodcom jednotlivých komponentov. Dá sa teda povedať, že všetky oleje rovnakej triedy a normy sú v podstate rovnaké.
Kamarát ktorý robí v Rotterdame u Shellu potvrdil, že cisterny s označením BP sú tam dennými hosťami.
DIK za rady a názory.Takže tam nechám to čo tam pchal predchadzjúci majiteľ. :)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Re: prechod z polosyntetiky na plnú

Příspěvek od vilozx6 »

slovacek.milos píše:
vilozx6 píše:Nazdar Hoši.
Podľa mojich vedomostí môžem ísť z plnej syntetiky na polosyntetiku a nie opačne.Radia mi ,že sa môžem kľudne vrátiť k plnej,nakoľko som auto prekúpil a majiteľ tam používal polosyntetiku 10W-40 Valvoline.Aký je Váš názor? Jedná sa o G4 upravenú na cca 180PS.Nerozpustí plná syntetika nejaký karbón a nedodrbe sa to?

DIK (wallbash)

a co to je plná sintetika, to se jako olej vyrábí chemicky to není z ropy :? :? :?

jsem rád že máš nějaké vědomosti

zde si přečti http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=m ... Wg&cad=rja dík (wallbash)
Zaujímavý článok,no ja som žil v tom že 5W je plná, 10W polo a 15 W mineral. Ľudia čo sa živia predajom oleja mi vysvetlili, že aj 10W 40 može byť plná,že tie čísla znamenajú ako sme to popisovali mazanie spodné pri mínusovej teplote a vrchné 100% mazanie pri plusových teplotách (wallbash)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Uživatelský avatar
jurino
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 16 led 2011, 12:36
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Re: prechod z polosyntetiky na plnú

Příspěvek od jurino »

vilozx6 píše:
slovacek.milos píše:
vilozx6 píše:Nazdar Hoši.
Podľa mojich vedomostí môžem ísť z plnej syntetiky na polosyntetiku a nie opačne.Radia mi ,že sa môžem kľudne vrátiť k plnej,nakoľko som auto prekúpil a majiteľ tam používal polosyntetiku 10W-40 Valvoline.Aký je Váš názor? Jedná sa o G4 upravenú na cca 180PS.Nerozpustí plná syntetika nejaký karbón a nedodrbe sa to?

DIK (wallbash)

a co to je plná sintetika, to se jako olej vyrábí chemicky to není z ropy :? :? :?

jsem rád že máš nějaké vědomosti

zde si přečti http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=m ... Wg&cad=rja dík (wallbash)
Zaujímavý článok,no ja som žil v tom že 5W je plná, 10W polo a 15 W mineral. Ľudia čo sa živia predajom oleja mi vysvetlili, že aj 10W 40 može byť plná,že tie čísla znamenajú ako sme to popisovali mazanie spodné pri mínusovej teplote a vrchné 100% mazanie pri plusových teplotách (wallbash)
No teraz som z toho paf.No tiež som počul rôzne názory.Každý je generál po vojne. (LOL) (LOL) (LOL)
octavka 1,9TDI- 66kw-ALH,egr+kat-off,sprint764,+softwer-139PS,340Nm
Uživatelský avatar
ritchie
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 25 bře 2007, 20:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od ritchie »

Výňatek ze serveru oleje a maziva.cz
Ale někteří budou stále tvrdit, že "pětka" po "desítce" nejde. Není se čeho bát při (třeba i dlouhodobém) použití oleje 10w40, a potom při přechodu na 5w40 - mimochodem, při častých startech, a krátkém popojíždění JE TO LEPŠÍ PRO MOTOR - protože ty oleje jsou výkonnostně a i z hlediska schopnosti udržet motor "čistý" téměř stejné (mají stejné (nebo rozdílné o písmeno) API, a ACEA jsou A3. JEDINÝ ROZDĹ MEZI OLEJI 5w40 a 10w40 JE V JEJICH NÍZKOTEPLOTNÍCH VLASTNOSTECH.

Co se týče značek olejů, z Vámi jmenovaných bych to seřadil napřed Q8, potom Valvoline, a OMV....ten Magnatec je ACEA C3 - je zbytečné ho použít, je drahý, a je pro motory vybavené DPF. Jinak se dá vybrat i Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Repsol, Shell, Total......záleží na ceně, dostupnosti, nebo třeba na kráse obalu, ale s těmito značkami chybu neuděláte.
krom toho, některé oleje ve třídě 10w40 jsou více syntetické, než leckterý 5w40.
--octavia SLX 1.9Tdi --
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

ritchie píše:Výňatek ze serveru oleje a maziva.cz
Ale někteří budou stále tvrdit, že "pětka" po "desítce" nejde. Není se čeho bát při (třeba i dlouhodobém) použití oleje 10w40, a potom při přechodu na 5w40 - mimochodem, při častých startech, a krátkém popojíždění JE TO LEPŠÍ PRO MOTOR - protože ty oleje jsou výkonnostně a i z hlediska schopnosti udržet motor "čistý" téměř stejné (mají stejné (nebo rozdílné o písmeno) API, a ACEA jsou A3. JEDINÝ ROZDĹ MEZI OLEJI 5w40 a 10w40 JE V JEJICH NÍZKOTEPLOTNÍCH VLASTNOSTECH.

Co se týče značek olejů, z Vámi jmenovaných bych to seřadil napřed Q8, potom Valvoline, a OMV....ten Magnatec je ACEA C3 - je zbytečné ho použít, je drahý, a je pro motory vybavené DPF. Jinak se dá vybrat i Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Repsol, Shell, Total......záleží na ceně, dostupnosti, nebo třeba na kráse obalu, ale s těmito značkami chybu neuděláte.
krom toho, některé oleje ve třídě 10w40 jsou více syntetické, než leckterý 5w40.
Ok super.tomuto porozumie aj laik ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

mě by zajímalo kde jednoznačně koupit ty prolachovací oleje při přecdhodu z polo na plnou ;)[/quote]


ja osobne bych ten propl.olej.do auta nenalil.Videl jsem to jednou kdyz si to frajer privezl ze to chce udelat tak jak se to delat ma a pred nalitim novyho oleje ze to chce proplachnout.No tak to udelal. ;) Natocil v aute zarachotilo a bylo vymalovano :D
Takze si pred nalitim toho novyho oleje udelal preventivne jeste GO motoru (LOL) (rofl)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20582
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, ty proplachy jsou ošemetný, záleží konkretně na autě, když to má najeto "půl mega", určo bych to tam nelil, dojde k masivnímu uvolnění nečistot, ucpání nasávání, hydraulik a já nevím co
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Preplachovanie je metoda stará 50 rokov. Vzťahovala sa na na neaditivované oleje typu M6 .Dnes stačí ak nový typ olejovej náplne vymeníš prvý raz po 1000km
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Opravdu někdo myslí, že ten proplach je nutný.?.,Aspoň ten přechod nebude tak rychlý.. :)
nepropadat panice...
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Klasické preplachové oleje majú podstatne iné vlastnosti ako bežne používané aditivované oleje. Ich použitie považujem za škodlivé.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

slovacek.milos píše:
bobG3 píše:Řešilo se to zde mnohokrát, o název syntetický olej proběhly i soudní spory. Berme názvy syntetika, polosyntetika, minerál jako synonyma pro vlastnosti, popisoval jsem je tady - tepelnou odolnost, oxidační atd. Jisté je, že minerální oleje se mohou blížit v některých parametrech olejům vyrobeným pod značkou syntetické. Nikdy ne ve všech - např v tepelné odolnosti.
Je na každém, jak si to zhodnotí, s čím je spokojen, pro mě je důležité opotřebení motoru. Výrobci jednoznačně požadují při přechodu z polosyntetiky na plnou proplach motoru. Nejde jen o karbon, ale o málo rozpustné povlaky z laků, vosků a dalších věcí, které se u dneštních olejů usazují a které působí při uvolnění problémy např s hydroštely.
K serveru WWW.oleje - jedná se pouze o jeden z více možných názorů, nad některými tezemi zde často hojně propagovanými někteří z odborníků jen zdvořile kroutí hlavou - dá se to tak vidět, ale ....
Pro mě jsou informace od firmy, co prodává a propaguje kontroverzní přísady do oleje trochu diskutabilní a rozhodně je třeba si je ověřit i jinde.
mě by zajímalo kde jednoznačně koupit ty prolachovací oleje při přecdhodu z polo na plnou ;)
Oficiálně se proplachovací olej vyráběl, před pár lety ho dodávalo ještě paramo, nicméně u dneštních motorů se má údajně propláchnout tím co tam budu lít potom, najet pár km, vypustit. Já koupím dobrý sajrajt k vyčištění motoru a dám na modlení, zatím jsem to dělal takhle asi 5x a hydroštely vydržely, malé riziko, že se někde něco uvolní je ale vždycky, záleží jak byl motor provozován před tím, kolik má najeto, na co jezdil, jak kvalitní olej používal. U svého jsem ušetřil na sajrajtu nepropláchl a koupil nové hydroštely, takový je život. ;)
Kamarádovi takhle při přechodu na jiný olej nadělili v servisu 24 zdvihátek u Bawa :-D
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“