turbo - vůle

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Zdenda27
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 led 2012, 22:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zdenda27 »

Tak se koukni na lopatky jestli na nich neni někde stopa po škrtání o obal a obráceně. Ale turbo většinou při větších vůlích začíná ,,hvízdat - hučet,, ale osobně při nouzáku bych šel nejdřiv po jinejch věcech, než rvát turbo ven. Co to je za motor?
Seat Ibiza 1.8 20V Turbo 135kw
VW Passat 1.9 Tdi PD 74kw
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

LukášV píše:olej se mu prý neztrácel .. Kouknu na to, vyfotím to turbo i zítra a dám to sem.
čteš vůbec SZ? :?
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

to se stalo teď mě, ztrácí se olej, tak jsem sundal hadici od turba, postavil tam kolegu :D ať se dívá jestli mlha...šlápnul sem na to, slyším křik z před kapoty, tak vypnu motor, vylezu a byl jak kdyby na sebe vylil kýbl oleja :D
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
LukášV
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 pro 2010, 21:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od LukášV »

Prozatim se mi do ruky dostala pouze tahle fotka ..
Zítra budu vědět víc

Obrázek
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Nevypadá zrovna nejlépe, lopatky osekaný, ale radiální vůli takhle nikdo nepozná. Jestli si štrejchlo, poznáš na spodku lopatek. Sundej výko kompresoru a uvidíš hned.
Ale jinak rady dobrý, co jsem tu četl (LOL)
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
wattsound
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 14 pro 2011, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od wattsound »

.....někdo tu lehce nadhodil, že když bere turbo víc oleje, tak se může i zničit motor??? Mohl by to někdo malinko ujasnit? Proč to padá (když bere turbo olej) do nouzáku .Dík

Já jsem nedávno měl venku potrubí kde je EGR, turbo i sací a tlakové hadice. V EGRu bylo kilo sazí, průchod pro vzduch sníženej u EGRu na 2,5 cm, (původně 7 cm) a sací potrubí na bloku motoru 1 cm uvnitř komplet povlak na stěnách. Vyčistil jsem turbo (padalo to občas nouzáku = VAG ukazoval špatnej plnící tlak) mysleli jsme že to je N75ka nebo seklý turbo. Vyčistil jsem komplet EGR (na sací potrubí jsem se vy...l (wallbash) ) vyčistil klapku u turba (obtok turbo) všechno smontoval a teď to studený při sešlápnutí plynu čmudí modře, do tý doby než se zahřeje.
situace: Nechám to na volnoběh ráno venku pobublávat (staruje naprosto v pohodě) 5 minut, vlezu do auta (T4 2.5TDI) prošlánu plyn a za mnou oblak modrýho kouře. To se několikrát opakuje a kouře pomalu ubývá. Už se mi ale stalo 2x že při prošlápnutí se motor vrátil do volnoběhu a pak to běželo chvíli jakoby o jeden válec míň.
Takže závěr asi takovej: První předzvěstí prosakujícího se oleje z turba je že se začne zanášet potubí sazema kolem EGRu. Další je , po startu si motor po přidání plynu zakouří modře a další......taky se tu o tom mluvilo .... mokrej prst od motorovýho oleje (čuchnout k měrce oleje a k prstu = smrdí to stejně !! - teda pokud čucháte k tomu správnýmu prstu (rofl) (rofl) ) .
Takže dneska jde turbo po měsíci o5 ven a na repas.
Snad se jen zeptám: jakej je rozdíl mezi origo čerpadlem a Garettem???
Začínám "vylepšovat" moji Caravelle 2,5TDI.....už se těším
Uživatelský avatar
wattsound
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 14 pro 2011, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od wattsound »

.....někdo tu lehce nadhodil, že když bere turbo víc oleje, tak se může i zničit motor??? Mohl by to někdo malinko ujasnit? Proč to padá (když bere turbo olej) do nouzáku .Dík

Já jsem nedávno měl venku potrubí kde je EGR, turbo i sací a tlakové hadice. V EGRu bylo kilo sazí, průchod pro vzduch sníženej u EGRu na 2,5 cm, (původně 7 cm) a sací potrubí na bloku motoru 1 cm uvnitř komplet povlak na stěnách. Vyčistil jsem turbo (padalo to občas nouzáku = VAG ukazoval špatnej plnící tlak) mysleli jsme že to je N75ka nebo seklý turbo. Vyčistil jsem komplet EGR (na sací potrubí jsem se vy...l (wallbash) ) vyčistil klapku u turba (obtok turbo) všechno smontoval a teď to studený při sešlápnutí plynu čmudí modře, do tý doby než se zahřeje.
situace: Nechám to na volnoběh ráno venku pobublávat (staruje naprosto v pohodě) 5 minut, vlezu do auta (T4 2.5TDI) prošlánu plyn a za mnou oblak modrýho kouře. To se několikrát opakuje a kouře pomalu ubývá. Už se mi ale stalo 2x že při prošlápnutí se motor vrátil do volnoběhu a pak to běželo chvíli jakoby o jeden válec míň.
Takže závěr asi takovej: První předzvěstí prosakujícího se oleje z turba je že se začne zanášet potubí sazema kolem EGRu. Další je , po startu si motor po přidání plynu zakouří modře a další......taky se tu o tom mluvilo .... mokrej prst od motorovýho oleje (čuchnout k měrce oleje a k prstu = smrdí to stejně !! - teda pokud čucháte k tomu správnýmu prstu (rofl) (rofl) ) .
Takže dneska jde turbo po měsíci o5 ven a na repas.
Snad se jen zeptám: jakej je rozdíl mezi origo čerpadlem a Garettem???
Začínám "vylepšovat" moji Caravelle 2,5TDI.....už se těším
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 07 led 2008, 22:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od Maslo23 »

Axial nesmi byt, radial je takrka vzdy, i u novych garetu....ale jaka, to je na posouzeni skusenejsich
Uživatelský avatar
wattsound
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 14 pro 2011, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od wattsound »

Maslo23 píše:Axial nesmi byt, radial je takrka vzdy, i u novych garetu....ale jaka, to je na posouzeni skusenejsich
....myslel jsem, jakej je přímo rozdíl (technicky) mezi těmito turbodmychaly.Mám možnost si osadit auto buď originálem nebo Garettem. Co je lepší a proč??? Díky za radu
Začínám "vylepšovat" moji Caravelle 2,5TDI.....už se těším
Uživatelský avatar
wattsound
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 14 pro 2011, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od wattsound »

Maslo23 píše:Axial nesmi byt, radial je takrka vzdy, i u novych garetu....ale jaka, to je na posouzeni skusenejsich

Tak proběhla výměna turba - bylo v řiti. Už to všechno chodí tak jak má. Myslel jsem, že mám v pr...i i N75ku, ale ta je ready. Takže si teď hraju s VAGem a testuju různý nastavení.........a jak se auto chová.
Začínám "vylepšovat" moji Caravelle 2,5TDI.....už se těším
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“