Termostat a zahřívání motoru v zimě 1.9TDi PD AVF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě
Rozumiem, Len to by bol stav, keby bol motor zohriaty, na budikoch 80stC a auto nekurilo.
Ale mne sa motor nezohreje.
takze tak...
Preto sa pýtam, či sa tá hodnota vypínania príhrevu nedá cez VAG upraviť - prepísať.
Vďaka za rady.
Ale mne sa motor nezohreje.
takze tak...
Preto sa pýtam, či sa tá hodnota vypínania príhrevu nedá cez VAG upraviť - prepísať.
Vďaka za rady.
Naposledy upravil(a) roy1 dne 12 led 2012, 09:38, celkem upraveno 1 x.
NO ja som skúšal ako sa mi auto zohreje rýchlejšie tiež passat a vždy ked dám ventilátor kurenia naplno vtedy sa zohreje rýchlešie ako ked ho zapnem na polovicu a niekde som čítal že to vyhrievanie tie žhavky vo vode zapínaju práve vtedy ked máš kurenie naplno a ostatne spotrebiče vypnuté aby nebol velký odberZdeněk M píše:TDI prostě netopí, při -10 se to ohřeje na provozní teplotu tak po 15-20 km a nesmíš mít topení pustený naplno, tak max. na pulku. Jinak se to ohřeje nikdyroy1 píše:Tak tato tema mna zaujima.
Mám Golf4 AHF a tiež sa mi neskutocne pomaly zahrieva.
Vymenil som 3 termostaty, kazdy som vyskusal zohriat a schladit vo vode, kazdy otvaral presne v urcenej teplote. Tiez som skontroloval prikurovacie zhavice, OK, spínanie cez rele OK. Chcem sa spytat, ktory senzor dava povel /zap-vyp/ relatkam na prikurovanie, pretoze sa mi zda, ze prizhavenie vypína pri cca. 40st.C.
Vdaka za rady.Přihřev je řizenej podle vytížení alternatoru, spinanej podle teploty vzduchu a chl. kap. , obojí musí být pod nulou. Když stojíš na místě a das topení naplno a vetrak tak 3 tak za 5 minut tam mas 70, vychladis to topením. Motor ma malo zbytkoveho tepla na ohřev vody. V zimě mi termostat ani neotevře
BMW 330 ix
Kdybi to nekdo umel upravit v softu abi to vyhřívalo dýl. Pak jedine na čudlíky, zapínat sám. Ale co to mám, tak když to je s fabriky, tak čim vetsi mraz, tak to dýl vyhříva, max je asi při -20 tak vypínaj při 65-70 stupníh. Při -5 vypnou kolem tej 40. Ohříva se mi to tak nak skoro stejně jak na podzim, ne jak vlétě.roy1 píše:A teraz vazne, nikto neporadi?
Pomalé zahřívání mě trápí také. Při -5°C musím projet celý Liberec, aby se ručička odlepila..na 90°C je až když jedu do kopců po dálnici. Samozřejmě se studeným motorem plyn jen lechtám, čímž zahřívání zrovna nepodpořím. Můj postup řešení: Termostat musí být ok, dále jsem instaloval nezávislé topení - investice, která se vyplatí...i tak mu vyhřátí trvá 20minut. Dále přihřívací svíčky jsem si udělal na spínač - s mým alternátorem při spuštěných všech spotřebičích včetně příhřevu (plná výbava) jsem na 70% podle VAGu. Příhřev není žádný zázrak, ale teplota leze rychleji. Nejvíc motoru pomůže vypnout topení, dokud se neohřeje motor. Dedečkovské řešení je také hodit kartón před chladič (tak na půlku, v krutých mrazech na 3/4). Teplému motoru zdar 

Vždy si na to vzpomenu, když se potím při jizdě s předkomůrkou a musím ten hic regulovat. I při opravě tuhle krásnou účinnost TDI proklínám, protože auto se na místě neohřeje..Při jízdě snad jedině tam mít odbočku a vodu pustit z motoru do chladiče až na "dálnici", protože po městě je zbytečný... 

nepropadat panice...
Ten príhrev by mal byť zapnutý do 70 st., prestaviť cez vag sa to určite nedá. Inak nechápem, prečo to urobili tak, že sa to zapne len pri mínusových teplotách (aspoň mne), kľudne by to mohlo ísť už od +10 st. Samozrejme sú tam potom aj podmienky, aby sa príhrev zapol, vyťaženie alter., motor neštartovaný posledných 10 min...čiže ak napr. niekde zastavíš a vypneš motor a do 10 min. naštartuješ už príhrev neaktivuje. Moc to nie je doriešené, dnes u nás -6 st. a príhrev mi išiel a aj to bolo poznať, auto sa zohrialo skôr ako keď je +1 bez príhrevu.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Objevil jsem sice starý téma, ale jezdí mi na dílnu minimálně dvě Octavky2 tuším že maj obě 77kW BXE, který se nechtěj taky ohrejvat. Obě dostaly nový termostaty a trvá jim to v zimě klidně 25km než se ohrejou na 90 a pak stejně při jízdě z kopce vystydnou.
Přítelkyně má tu samou Octavku 2 a ta topí po 2 km a po 5ti je ohřát, nedávno se jí měnil motor a ohřev blbnul, tak se dal originál termostat a zase to šlape. Mechanik vyměnil motor i s termostatem.
Taky furt nemůžu přijít na to kde je problém...
Nedávno sem cet někde na netu že na ohřev motoru může mít vliv i termoventil na palivový filtru (tedy teplota nafty) co ovládá kam se vrací tepla nafta ze zpátečky, jestli do nádrže nebo do filtru. Co si o tom myslíte?
Přítelkyně má tu samou Octavku 2 a ta topí po 2 km a po 5ti je ohřát, nedávno se jí měnil motor a ohřev blbnul, tak se dal originál termostat a zase to šlape. Mechanik vyměnil motor i s termostatem.
Taky furt nemůžu přijít na to kde je problém...
Nedávno sem cet někde na netu že na ohřev motoru může mít vliv i termoventil na palivový filtru (tedy teplota nafty) co ovládá kam se vrací tepla nafta ze zpátečky, jestli do nádrže nebo do filtru. Co si o tom myslíte?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Tak octavka dnes dorazila na dílnu, ohřeje se na 90 po velkým boji a kupodivu teplotu drží, ale i po najetí 10 km na 90 stupňů a po zvýšených otáčkách cca 2500 na místě po dobu 5 minut hadice od termostatu studená.... Nechce se mu otevřít se... Má to nějakej prihrev jako maj motory s rotacku?
Tohle je 77kW PD motor BXE
Tohle je 77kW PD motor BXE
Upřímně mně haprovala teplota, tak se dal Wahler a furt stejný, teplota prostě nebyla na 90°C, nebo potom při jízdě dostoupala, otočil se u zahřátého motoru klíček a najednou ukazovala 70°C, otočilo se znovu a najednou 90... Tak jsem k tomu dal origo čidlo a byl klid... Teplotní čidlo se tam vysírá jak na běžícím pásu...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Na test používám kleště na hadice. Neohřívá se - zaškrtím hadici do chladiče a auto jezdí. Když je to lepší - nový termostat. Posledně na O1 ASV a ani při 10C a 50km svižné jízdě to neuvařil. Možná dát ty kleště na zimu nastálo... 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

