Chip "na spotřebu"

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

octavia.TDI píše:a taky kdo by ti na to odpovidal?dyt akorat kur... auto tou tvou jizdou (rofl)
už takle jsou ty auta uškrcený a určitě je dusit ještě víc.
A co je ti do toho, že podle tebe kurvím auto? Je to snad tvoje auto, nebo proč tě to žere?
Slušně jsem se zeptal a místo normální diskuse k věci se tu na mě akorát sesypala hromada rejpalů, kteři o co měně mají znalosti, o to víc mají hloupých keců (čest výjimkám).

Champion: díky.
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

muj nazor je ze za 4l to nemuze byt normalni jizda,musi to dostavat peknej zahul,nebo by si musel jezdit jen po rovine,ale to asi docela dost tezko.
2,0TDi žere normálne 6-6,5l nic stim neudelas a dusit tenhle motor nema smysl.Každopádně mít auto po takovimhle duchodci bych fakt nechtěl.
a už si to resil tady :

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=


a ještě ke všemu tam kecáš že známí koupil (rofl)
to už si byl nespokojený se spotřebou hned po koupi ?to brzy (crazy)
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Myslíš, že jsem jediný člověk v Čr, co výhodně koupil skoro nejetého dvoulitra od O2? :)
Každopádně díky za rozumnou odpověď. Opakovaně tady píšu, že ty 4l jsou noční jízdy po okreskách při nulovém provozu, takže se dá jet velmi plynule a při takovém stylu jízdy každé auto žere málo a nemusí se vůbec dusit. Pokud teda zdejší závodníci neřadí pětku až ve 160 a za dušení považují 1700 otáček po rovině na tempomat :)

Teď jsem si koupil vlastního dvoulitra a začal jsem s ním jezdit stejnou trasu za stejných podmínek jako 1.9 a proto jsem zjistil, že bere o dost víc i když výkon navíc vůbec nevyužívám. Do teď jsem myslel, Že je to prostě daň za mnohem lepší dynamiku, ale evidentně je tam něco "špatně", tak mě zajímá, jestli se s tím dá něco dělat, nebo se s tím holt budu muset smířit :)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

tiff: se nediv, tady je to samej pouliční závodník, co honí tédéíčko dvě kila po dálnici (noteeth) takže klidnou jízdu tady málokdo chápe. Pro mě není problém jezdit s rotačkou za 4l/100km mimo město a do 5ti litrů po dálnici nebo po městě :) S PDčkem se dá jezdit taky za fajn spotřebu, kecy o ucpaných EGR a vyřachtanech setrvákách jsou mimo. Není třeba týrat auto k dosažení pěkné spotřeby.

Jinak k tématu: "chip na spotřebu" jsem si představuju tak, že se auto naladí hlavně na nízký otáčky, což ale nedělá moc dobře spojce a vůbec celému hnacímu ústrojí při velkém zatížení. Při klidné jízdě s rozumem by se to ale dalo.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Jsem rád, že aspoň někdo chápe, o čem tu mluvím :)
Znám experty, co jezdí pořád mezi 1000 a 1500 otáčkami kopec nekopec, ale na to nemám srdce, navíc pokud člověk nejede jako úplný šnek, dosáhne se lepší spotřeba při vyšších otáčkách, kdy už fouká turbo.

Spíš než zvlášť nízké otáčky by mě zajímalo naladění při nízkém zatížení. Ta 1.9 má při zrychlování úplně jiný charakter než dvoulitr. Zmáčknu plyn, zrychluje, zmáčknu plyn víc, zrychluje víc a má takový pěkný oldschool lineárn zátah.
To u dvoulitru stačí dát minimum plynu, ten se jakoby "nafoukne", začne svižně zrychlovat a se stoupajícími otáčkami zrychluje pořád víc a víc jako kdybych přidával plyn, i když ho mám pořád ve stejné poloze. Když potom byť o malý kousek uberu, zrychlovat uplně přestane a jen udržuje dosaženou rychlost. Dělají to tak více či méně všechny BKD, se kterými jsem jel, tak nevím, jestli je to vlastnost motoru, nebo nějaká fučůra v nastavení jednotky.
Dvoulitrový 103kW commonrail to už zas nedělá a projev při normálním ježdění má hodně podobný staré dobré 1.9.
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

kosta103 píše:Octavia II v podpisu ...ted jezdím pijanko...mimo město a dalnici rychlost do 90km/h..natankuju 20litru a najezdím 430 až 450km
tak to je bomba, ja som dnes akúrat uvažoval, že musím zodpovedne zmerať spotrebu na mojej octe, lebo v poslednom čase sa mi to zdá nejak moc nenažrané. úpravy v popise. tuším, že to bude na úpravu softu.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

turbo kamna power píše:kecy o ucpaných EGR a vyřachtanech setrvákách jsou mimo
EGR se ucpava, protoze paklize se pohybujes v majoritne otackackach, kde se motor snazi rozehnat turbo, tak musi proste "krmit", coz znamena, ze vstrikuje vice, nezli je schopne spalit. Pak EGR, je-li funkcni pracuje jako dive. Co pomaha je nezridka to auto prohnat a vypalit to.

K setrvakum se Te zeptam ponekud mozna zakerne - Ty jezdis s dvouhmotnostnim setrvacnikem? Ja jen, ze jednohmota je na tom rozhodne lip. Dvouhmotnostnich setrvaku se to, co Ty kategoricky odmitas tyka stale casteji vzhledem k tomu, ze trh (vzhledem k poptavce za rozumnou cenu) nejpsis zaplavuji nekvalitni cinske napodobeniny.

Navod na uspornejsi chip neznam, ale rozhodne to nepovede pres snizeni vykonu ikdyz se to nekterym muze zdat. Jinak takovy poznatek: cim drive (i za cenu vysoke hodnoty aktualni spotreby) dosahnete pozadovane rychlosti, tim mate nizsi spotrebu, nebot co dosahuje vyssi hodnoty: 40 sekund zrychlovani s prumernou spotrebou 6l/100km nebo 10s a 20l/100km ? ;) ... samozrejme neberu v potaz jine aspekty nezli spotrebu paliva!
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

forest: díky za přednášku, EGR mám zaslepeno, dvouhmoťák origo 240tis. km najeto.

s tím zrychlováním máš pravdu, já když vyjíždím z obce, tak dám trojku plnej, čtyřku plnej, zařadím pětku a pak už jen plachtím bez plynu. nemám problém jet za 4,5l/100km a při tom normálně předjíždět.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

auto: leon 1,9 TDI PD ARL 180ps
mimo mesto 90km/h - 130km/h: +-5,7 az 6,2L priemerna rychlost 101km/h na trase 800km
pri nedodrziavani predpisov: na 63L nafty pri 570km piska nadrz :D
po meste na 60L asi 750-800km v zime
po meste na 60L asi 850-900km v lete

pri studenom motore netocim nad 2200ot
pri akomkolvek motore nejdem pod 1750ot
(v specifickych pripadoch preplavam pri 1500ot ;) akceleracia je zakazana!!! )

co sa tyka inych motorov vyskusal som si 1,9TDI 77kw v octe 2 to skoro nezere mimo mesto samozrejme ale aj v meste je uspornejsie ako moje :D
2,0tdi 103kw PD s DSG 6q tak toto je z mojho pohladu dost prepadak taku vysoku spotrebu nemam ani na leone
po meste si to nema problem zobrat 10L a mimo mesto kolega jazdi dialky za 9L
bkery
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 05 lis 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava SK

ucinnost

Příspěvek od bkery »

Motor 1.9 ma kompresny pomer 19:1
motor 2.0 ma kompresny pomer 18.5:1

Cize podla mna ma v malych otackach horsiu ucinnost, a tym padom aj vyssiu spotrebu.
Seat Alhambra ´05 2.8 V6 AYL
Skoda Octavia 1.9 TDI AGR + S502
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Takže když sečteme nižší kompresní poměr, větší turbo, které při částečném zatížení nenatlačí tolik jako 1.9, větší třecí ztráty v motoru (0.4l/h vs. 0.8l/h), 16V rozvod, který asi nedokáže tak dobře rozvířit vzduch plus pár dalších dílčích drobností, tak se tam ten litr rozdílu nakonec postupně nasčítá.
A tohle asi nikdo neodchipuje :D

Jen tak pro zajímavost, neví někdo, kolik si vezmou sériové 96kW a 110kW při dědkovském jedění podle předpisů?
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

tak ano aj dva x tolko pruzin na ventiloch stlaca 16V , dve vacky,loziska trenie, dalsia strata ;)
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Tiff - mas krasnu spotrebu... Nizsie sa uz myslim ani neda ist :-)
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

turbo kamna power píše:forest: díky za přednášku, EGR mám zaslepeno, dvouhmoťák origo 240tis. km najeto.

s tím zrychlováním máš pravdu, já když vyjíždím z obce, tak dám trojku plnej, čtyřku plnej, zařadím pětku a pak už jen plachtím bez plynu. nemám problém jet za 4,5l/100km a při tom normálně předjíždět.
S jakým vozem?
cindo888
Přispěvovatel
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2009, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: ziar nad hronom

Příspěvek od cindo888 »

tiff píše:Takže když sečteme nižší kompresní poměr, větší turbo, které při částečném zatížení nenatlačí tolik jako 1.9, větší třecí ztráty v motoru (0.4l/h vs. 0.8l/h), 16V rozvod, který asi nedokáže tak dobře rozvířit vzduch plus pár dalších dílčích drobností, tak se tam ten litr rozdílu nakonec postupně nasčítá.
A tohle asi nikdo neodchipuje :D

Jen tak pro zajímavost, neví někdo, kolik si vezmou sériové 96kW a 110kW při dědkovském jedění podle předpisů?
110kw v leone ts priemer s lahsou nohou 5,4 normal asi 5,9 pocitane na plnu nadrz
top sport 4x4+sw,seat ibiza asz+sw
honda civic 1.5 , leon arl+sw , skoda favorit 136l
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“