Jsem rád, že aspoň někdo chápe, o čem tu mluvím

Znám experty, co jezdí pořád mezi 1000 a 1500 otáčkami kopec nekopec, ale na to nemám srdce, navíc pokud člověk nejede jako úplný šnek, dosáhne se lepší spotřeba při vyšších otáčkách, kdy už fouká turbo.
Spíš než zvlášť nízké otáčky by mě zajímalo naladění při nízkém zatížení. Ta 1.9 má při zrychlování úplně jiný charakter než dvoulitr. Zmáčknu plyn, zrychluje, zmáčknu plyn víc, zrychluje víc a má takový pěkný oldschool lineárn zátah.
To u dvoulitru stačí dát minimum plynu, ten se jakoby "nafoukne", začne svižně zrychlovat a se stoupajícími otáčkami zrychluje pořád víc a víc jako kdybych přidával plyn, i když ho mám pořád ve stejné poloze. Když potom byť o malý kousek uberu, zrychlovat uplně přestane a jen udržuje dosaženou rychlost. Dělají to tak více či méně všechny BKD, se kterými jsem jel, tak nevím, jestli je to vlastnost motoru, nebo nějaká fučůra v nastavení jednotky.
Dvoulitrový 103kW commonrail to už zas nedělá a projev při normálním ježdění má hodně podobný staré dobré 1.9.