Zahřátí motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
miraspetrowski
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 15 úno 2007, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. cr

Příspěvek od miraspetrowski »

chiquillo píše:to víš klidná a pomalá jízda :D
aspoň co já vím tak diesel spíš ohřeješ trochu zvýšenou zátěží,mámálo odpadního tepla a při malém výkonu se to ohřeje též málo, nemyslím točit to jako formuli,až to budeš mít podle teploměru na 90 st. dej nějakej ruční teploměr do expanzní nádobky,pak uvidíš co je pravda,ale tvoje auto,tvoje teorie ,tvoje teplota,tvůj styl jízdy,,,tvůj klobouk
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

pri minus 10 cca 13-15km a mam ho na 90C, Octavku 10km-tam mám ohrev. Ak ukazujú chujovo budíky tak klamem. (noteeth)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Budík ukazuje 90 už pri 75C
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
vladoc
Přispěvovatel
Příspěvky: 324
Registrován: 23 říj 2008, 14:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od vladoc »

Ked som mal octavku 10 km pri -15 a bolo 90 stupnov, na carense 5 km v pohode a kurit zacina tak po 2 km. Ale spotreba je inde. (noteeth)
Obrázek
KIA CARENS III 2,0 CRDI
teea
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 19 srp 2010, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

Příspěvek od teea »

alfik píše:Budík ukazuje 90 už pri 75C
Budik ukazuje 90 pri 80 stupnich a mel by tam zustat do 110ti stupnu. Jinak mam ted vypozodovano. -11 na budikovych 90 za 12km (17min mestsky provoz) Rano -20 budikovych 90 za 17km (30min Skrabani + mesto + mezimesto) Climatronic na 21 stupnu.
Pri delsim stani radiator topeni spolehlive stiha motor pomalu ale jiste ochlazovat :)
Passat Variant B5 99 1,9TDI (81kw,AFN)
EGR off, AHD
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.

Ty žhavicí svíčky ve vodním systému sice žhaví již od +5°C, ale musí být splněno ještě několik dalších podmínek. Jednou z těch důležitých podmínek pro to, aby žhavicí svíčky topily a ohřívaly vodu, je dostatečná volná proudová kapacita alternátoru (svorka DF). A ta většinou není.

Doporučuji udělat si zapínání těchto svíček ručně na nějaký vypínač. Hned to bude fungovat úplně jinak. Ale musíte počítat s tím, že bude dost trpět baterka, protože se může stát, že se díky těm odběrům nestačí kvalitně dobíjet.

Nebo si pořiďte bufík ze Sharana... :-D
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

m prispejem aj ja, ked je vonku cca -13 stupnov tak auto mam zohriate na 90st cca po 20km, vetrak mam pusteny na 1, moze za to aj odstavene egr? ked neham vetracik zapnuty tak na neutrale auto chladne , dakujem
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

EGR za to může.

Já mám v těchto mrazech při zapnutém bufíku motor ohřátý na provozní teplotu do osmi až deseti minut. A to mám narozdíl od Octavky 11 litrů chladicí kapaliny.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
teea
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 19 srp 2010, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

Příspěvek od teea »

Proc blbe. Aspon rucicka nelita jak zplasena nahoru dolu podle toho jak pracuje termostat :)
Nova moda je jen kontrolka na studeny motor a na prehraty. To je teprve nestesti.
Passat Variant B5 99 1,9TDI (81kw,AFN)
EGR off, AHD
vladoc
Přispěvovatel
Příspěvky: 324
Registrován: 23 říj 2008, 14:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od vladoc »

Ja som prave kvoli tomuto maval na octavii egr v lete off, v zime on.
Obrázek
KIA CARENS III 2,0 CRDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zkoušel někdo úplně upakovat chladič, co to dělá? Mám za to, že Tdi stačí uchladit studený vzduch v okolí.. :)
nepropadat panice...
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Marek77 píše:To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.

Ty žhavicí svíčky ve vodním systému sice žhaví již od +5°C, ale musí být splněno ještě několik dalších podmínek. Jednou z těch důležitých podmínek pro to, aby žhavicí svíčky topily a ohřívaly vodu, je dostatečná volná proudová kapacita alternátoru (svorka DF). A ta většinou není.

Doporučuji udělat si zapínání těchto svíček ručně na nějaký vypínač. Hned to bude fungovat úplně jinak. Ale musíte počítat s tím, že bude dost trpět baterka, protože se může stát, že se díky těm odběrům nestačí kvalitně dobíjet.

Nebo si pořiďte bufík ze Sharana... :-D
Noo ten bych zrovna nechtěl..je to jen přihřívač a věčně to někomu nejde..ted sem potkal kámoše ze základky po několika letech..má Sharana s přihřívačem a byl smutnej že nejde..:)Jinak s tím egr je to dobrej nápad ON/OFF..většina lidí má OFF na stálo...Jinak s 5KW Webastem mám 90C po cca 10km jízdy pokud zapnu topení jak vyjedu...a jedu klidovku.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Před chvílí mi volal známý s kterým jsem kupoval Octávku 77kw kombi 2005 , s vozem spokojenost, ale že s tím něco musí mít, že když měl P 307 HDi a Fokus HDI, tak to topilo a tohle je na kabát a nevidí z okna a přitom má motor ohřátý..Tak jsem mu odpověděl, že jedině bufík.. :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Přešel jsem ze zánovního PD na starou rotačku AVG a jedinné na co si nemůžu stěžovat, je rychlost zahřátí. Přijedu na noční, auto na parkáču stojí 9 hodin v - 23st a do 5-ti km na budíku 90 (vag ukazuje 79)... ;) Ale jezdím do 3000ot/min...
Naposledy upravil(a) Thopr dne 02 úno 2012, 17:09, celkem upraveno 1 x.
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až př

Příspěvek od besoun »

To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.


A ty máš ty normální budíky z čeho???že ti ukazují jak ty říkaš uplně přesně.Protože jsem to nezažil na žádném vozidle OI,OII,Passat,Transportér atd aby ukazovaly uplně přesně
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“