vyhřívání chladící kapaliny

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

ahoj, předem podotýkám že jsem laik, ale jak to tady čtu tak ten přihřev by teoreticky měl pomoct motoru aby se rychleji ohřal... jem si vědom toho že mam naftaka, ale do nedavna jsem mel benzin a ten topil ihned tady moc dlouho čekam, podotykam MOC... když jsem studoval ty svíčky tak když stojim proti motoru tak napravo na hlavně mam ten domeček se třema svíčkama, ale nevím jak zjistit, jestli je to funkční nebo ne... auto nemám moc dlouho, ale celou zimu hlavně ráno tak 15km klepu kosu než se ohřeju a to jsem tam i trapně zkoušel cpát karton před chladič, bez většího úspěchu... mohl by mi někdo poradít díky..
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Karton ti jaksi nemuže pomoct, maximalně tak když budeš stat někde v zacpě tak ti pomuže uvařit motor :D
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33545
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nemůžeš mít všechno, nízkou spotřebu a v autě ihned trenýrková teplota,

pomáhá garáž,
ventilátor pokud máš přístup k 22O
a přídavné naftové topení miloš ;)
Rudolf
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 03 zář 2006, 18:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rudolf »

tomch píše:
Rudolf píše:
tomch píše: Mám. Včera jsem zjistil, že existují dvě verze kabeláže, s přihříváním a bez. Bez přihřívání má na 22pin ŘJ motoru trvale připojenou kostru. Tudíž proudové zatížení alternátoru 100%. Obrázek

Já mám octavku BEZ vyhřívání a zatížení alternátoru normálně ukazuje
Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.

2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
tomch
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 led 2010, 17:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomch »

Rudolf píše:
tomch píše:
Rudolf píše:
Já mám octavku BEZ vyhřívání a zatížení alternátoru normálně ukazuje
Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.

2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit
tomch
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 led 2010, 17:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomch »

Borath píše:ahoj, předem podotýkám že jsem laik, ale jak to tady čtu tak ten přihřev by teoreticky měl pomoct motoru aby se rychleji ohřal... jem si vědom toho že mam naftaka, ale do nedavna jsem mel benzin a ten topil ihned tady moc dlouho čekam, podotykam MOC... když jsem studoval ty svíčky tak když stojim proti motoru tak napravo na hlavně mam ten domeček se třema svíčkama, ale nevím jak zjistit, jestli je to funkční nebo ne... auto nemám moc dlouho, ale celou zimu hlavně ráno tak 15km klepu kosu než se ohřeju a to jsem tam i trapně zkoušel cpát karton před chladič, bez většího úspěchu... mohl by mi někdo poradít díky..
přečti si co psal " majkl1 "

Blok naměřených hodnot 16 (přídavné topení)
1. Zatížení alternátoru
(5...95 %)
2. Přídavné topení

3. Aktivace topných prvků
0 1 relé malého topného výkonu -J359 buzeno
1 0 relé velkého topného výkonu -J360 buzeno
4. Napájení řídicí jednotky
(13,5...14,5 V)
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1692
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

ahoj, předem podotýkám že jsem laik, ale jak to tady čtu tak ten přihřev by teoreticky měl pomoct motoru aby se rychleji ohřal... jem si vědom toho že mam naftaka, ale do nedavna jsem mel benzin a ten topil ihned tady moc dlouho čekam, podotykam MOC... když jsem studoval ty svíčky tak když stojim proti motoru tak napravo na hlavně mam ten domeček se třema svíčkama, ale nevím jak zjistit, jestli je to funkční nebo ne... auto nemám moc dlouho, ale celou zimu hlavně ráno tak 15km klepu kosu než se ohřeju a to jsem tam i trapně zkoušel cpát karton před chladič, bez většího úspěchu... mohl by mi někdo poradít díky..
Odpoj všechny tři svíčky a změř je zkoušečkou proti plusu na baterce. Pokud nejsou úplně v háji, musí být průchozí.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Rudolf
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 03 zář 2006, 18:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rudolf »

tomch píše:
Rudolf píše:
tomch píše: Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.

2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit

Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Rudolf píše:
tomch píše:
Rudolf píše:
2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit

Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34
Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac. :)
Rudolf
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 03 zář 2006, 18:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rudolf »

Zdeněk M píše:
Rudolf píše:
tomch píše: Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit

Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34
Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac. :)
Kolega tomch taky neměl, dodělal a funguje. Toto téma jsem zakládal s touto otázkou: když se dodělá ovládání relátek od pinů 17 a 34 jestli to bude ŘJ spínat. V octavii to nemám, ale ve VAG to vidím že to spíná, ale nevím jestli to skutečně spíná na těch pinech.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Rudolf píše:
Zdeněk M píše:
Rudolf píše:
Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34
Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac. :)
Kolega tomch taky neměl, dodělal a funguje. Toto téma jsem zakládal s touto otázkou: když se dodělá ovládání relátek od pinů 17 a 34 jestli to bude ŘJ spínat. V octavii to nemám, ale ve VAG to vidím že to spíná, ale nevím jestli to skutečně spíná na těch pinech.
Zjistíš zkouseckou, jedeen konec na plus a druhy na na ten pin, pust diag akcnih clenu a mela bi blikat :)
tomch
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 led 2010, 17:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomch »

Zdeněk M píše:
Rudolf píše:
Zdeněk M píše: Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac. :)
Kolega tomch taky neměl, dodělal a funguje. Toto téma jsem zakládal s touto otázkou: když se dodělá ovládání relátek od pinů 17 a 34 jestli to bude ŘJ spínat. V octavii to nemám, ale ve VAG to vidím že to spíná, ale nevím jestli to skutečně spíná na těch pinech.
Zjistíš zkouseckou, jedeen konec na plus a druhy na na ten pin, pust diag akcnih clenu a mela bi blikat :)
Upozorňuji: ŘJ motoru bez úprav, dodělány relátka na piny 17 a 34, výměna alternátoru za 120A. V případě, že VAG ukazuje zatížení alternátoru 100%, přerušit přívod na pin 22 ŘJ motoru a připojit na něj 5 pin bílé svorkovnice v oddělovacím prostoru.(signál svorky DF alternátoru).
SCORPIONA6
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 15 črc 2009, 10:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od SCORPIONA6 »

nazdar

Ako vlastne zistim ze auto je vybavene pridavnym ohrevom ? Rele maleho topneho a velkeho topneho vykonu mam urcite lebo akcne cleny ho najdu...

Ale ci je tam prihrev to neviem a ak je tak urcite nie je aktivovany...

Audi A6 2,5 tdi 132 kw

:?
tomch
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 led 2010, 17:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomch »

Zkus se někde v motoru podívat po podobném tělese tří žhavýcích svíček (ohřívačů) jako na obrázku.



Akorát místo mojich máhradních čepiček jsou v originále gumové fajfky.Obrázek
black.trz
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 říj 2012, 10:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vendryně

Alternator

Příspěvek od black.trz »

Je tam opravdu nutnost ten altik 120A, 90A by to neutahl? a da se ten domecek koupit normalne ve skode i s tim rele panelem, a kde mam koukat jestli tam mam pripravenou kabelaz na to prihrivani. Dik za info chci si to dodelat.
Skoda Octavia 1.9 TDi 81 kW r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“