vyhřívání chladící kapaliny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ahoj, předem podotýkám že jsem laik, ale jak to tady čtu tak ten přihřev by teoreticky měl pomoct motoru aby se rychleji ohřal... jem si vědom toho že mam naftaka, ale do nedavna jsem mel benzin a ten topil ihned tady moc dlouho čekam, podotykam MOC... když jsem studoval ty svíčky tak když stojim proti motoru tak napravo na hlavně mam ten domeček se třema svíčkama, ale nevím jak zjistit, jestli je to funkční nebo ne... auto nemám moc dlouho, ale celou zimu hlavně ráno tak 15km klepu kosu než se ohřeju a to jsem tam i trapně zkoušel cpát karton před chladič, bez většího úspěchu... mohl by mi někdo poradít díky..
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33545
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tomch píše:Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.Rudolf píše:tomch píše: Mám. Včera jsem zjistil, že existují dvě verze kabeláže, s přihříváním a bez. Bez přihřívání má na 22pin ŘJ motoru trvale připojenou kostru. Tudíž proudové zatížení alternátoru 100%.
Já mám octavku BEZ vyhřívání a zatížení alternátoru normálně ukazuje
2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.Rudolf píše:tomch píše:Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.Rudolf píše:
Já mám octavku BEZ vyhřívání a zatížení alternátoru normálně ukazuje
2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit
přečti si co psal " majkl1 "Borath píše:ahoj, předem podotýkám že jsem laik, ale jak to tady čtu tak ten přihřev by teoreticky měl pomoct motoru aby se rychleji ohřal... jem si vědom toho že mam naftaka, ale do nedavna jsem mel benzin a ten topil ihned tady moc dlouho čekam, podotykam MOC... když jsem studoval ty svíčky tak když stojim proti motoru tak napravo na hlavně mam ten domeček se třema svíčkama, ale nevím jak zjistit, jestli je to funkční nebo ne... auto nemám moc dlouho, ale celou zimu hlavně ráno tak 15km klepu kosu než se ohřeju a to jsem tam i trapně zkoušel cpát karton před chladič, bez většího úspěchu... mohl by mi někdo poradít díky..
Blok naměřených hodnot 16 (přídavné topení)
1. Zatížení alternátoru
(5...95 %)
2. Přídavné topení
3. Aktivace topných prvků
0 1 relé malého topného výkonu -J359 buzeno
1 0 relé velkého topného výkonu -J360 buzeno
4. Napájení řídicí jednotky
(13,5...14,5 V)
Odpoj všechny tři svíčky a změř je zkoušečkou proti plusu na baterce. Pokud nejsou úplně v háji, musí být průchozí.ahoj, předem podotýkám že jsem laik, ale jak to tady čtu tak ten přihřev by teoreticky měl pomoct motoru aby se rychleji ohřal... jem si vědom toho že mam naftaka, ale do nedavna jsem mel benzin a ten topil ihned tady moc dlouho čekam, podotykam MOC... když jsem studoval ty svíčky tak když stojim proti motoru tak napravo na hlavně mam ten domeček se třema svíčkama, ale nevím jak zjistit, jestli je to funkční nebo ne... auto nemám moc dlouho, ale celou zimu hlavně ráno tak 15km klepu kosu než se ohřeju a to jsem tam i trapně zkoušel cpát karton před chladič, bez většího úspěchu... mohl by mi někdo poradít díky..
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
tomch píše:Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.Rudolf píše:tomch píše: Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.
2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit
Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34
Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac.Rudolf píše:tomch píše:Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.Rudolf píše:
2001 - relátka tam nejsou, ale VAG normáně ukazuje, jak je spíná
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit
Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34

Kolega tomch taky neměl, dodělal a funguje. Toto téma jsem zakládal s touto otázkou: když se dodělá ovládání relátek od pinů 17 a 34 jestli to bude ŘJ spínat. V octavii to nemám, ale ve VAG to vidím že to spíná, ale nevím jestli to skutečně spíná na těch pinech.Zdeněk M píše:Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac.Rudolf píše:tomch píše: Relátka a přihřívání jsou pouze zvláštní výbava.
Včera jsem dodělal propojení z bílé 10pin svorkovnice v oddělovacím prostoru, pin5, na ŘJ motoru pin 22. Dnes ráno při -4°C a volnoběhu, naskočila jedna svíčka, po chvilce vypla a naskočilo rele pro dvě. Po rozjezdu a zvýšení otáček nad 1300 přihřívání na plný výkon.
Končí pomalu zima, tak se mi konečně to darebný přihřívání podařilo zprovoznit
Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34
Zjistíš zkouseckou, jedeen konec na plus a druhy na na ten pin, pust diag akcnih clenu a mela bi blikatRudolf píše:Kolega tomch taky neměl, dodělal a funguje. Toto téma jsem zakládal s touto otázkou: když se dodělá ovládání relátek od pinů 17 a 34 jestli to bude ŘJ spínat. V octavii to nemám, ale ve VAG to vidím že to spíná, ale nevím jestli to skutečně spíná na těch pinech.Zdeněk M píše:Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac.Rudolf píše:
Tak to by mě mohlo fungovat, stačí dodělat relátka na piny 17 a 34

Upozorňuji: ŘJ motoru bez úprav, dodělány relátka na piny 17 a 34, výměna alternátoru za 120A. V případě, že VAG ukazuje zatížení alternátoru 100%, přerušit přívod na pin 22 ŘJ motoru a připojit na něj 5 pin bílé svorkovnice v oddělovacím prostoru.(signál svorky DF alternátoru).Zdeněk M píše:Zjistíš zkouseckou, jedeen konec na plus a druhy na na ten pin, pust diag akcnih clenu a mela bi blikatRudolf píše:Kolega tomch taky neměl, dodělal a funguje. Toto téma jsem zakládal s touto otázkou: když se dodělá ovládání relátek od pinů 17 a 34 jestli to bude ŘJ spínat. V octavii to nemám, ale ve VAG to vidím že to spíná, ale nevím jestli to skutečně spíná na těch pinech.Zdeněk M píše: Tak zas tak jednoduchý to nejni, je jinej soft, jinak bi ti to psalo ty relatka, že chybí, jedine na vypinac.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 15 črc 2009, 10:47
Alternator
Je tam opravdu nutnost ten altik 120A, 90A by to neutahl? a da se ten domecek koupit normalne ve skode i s tim rele panelem, a kde mam koukat jestli tam mam pripravenou kabelaz na to prihrivani. Dik za info chci si to dodelat.
Skoda Octavia 1.9 TDi 81 kW r.v. 2000