Tatra Phoenix

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

5. natekla voda do prostřední zadní nápravy proto všechno ven, postup a úskalí jsem tu už někde psal, každopádně když děláme ve dvou, dá se za 16 hodin všechno rozhodit, ale to jsou ruce zralý na týden léčení :-)

Obrázek


6. směs oleje a vody která v tom byla asi měsíc. Nebo spíš tam skrze praskou manžetu natekla voda, nahradila olej, ten na vodě postupně vystoupal vzhůru a vytekl manžetou ven. Při opakovaným průjezdu vodou se vše dokonale opláchlo a ani nebylo vidět že někde olej tekl. Tudíž si toho nikdo ani nevšiml dokud se nevysypalo jedno ložisko a pak to šlo se zubama celkem rychle :-)

Obrázek


7.pak GO náprav,protože vůle byly i ve zbytku zadní části podvozku, nápravových diferáků,ale i sestupu, ten se dal radši novej. No celkem s prací za sestup, 3x diferenciál(2 nápravovej, jeden takovej větší, říká se tomu rozšířená naprcaná roura-je jen u některých typů) skoro 500 tis. :-D Tady na fotce už připojování poslední nápravy. Tady už jsou jen dvě ozubení, ale u toho většího diferáku jsou ozubení tři a to do sebe zasunout, docela mňamka..

Obrázek


8. tady to samý, nápravovej diferenciál je to s červenou šipkou, a když se posere a to se stává a stávat se to bude i na Phoenixu, stačí když řidič zapne uzávěrku když je ta náprava ve vzduchu a kola se ještě točí, Koš jak se tomu říká, se kousne a Tatra se musí půlit jako takhle. Nebo se stává že se zapne uzávěrka když je ještě není olejová náplň protočená a všechno důkladně promazaný u hůrá, neštěstí je na světě :-)

Obrázek


9. celkem v kupě, už jen naházet zpět to co je na fotce č. 10,vyměnit hadičky,porovnat všechno co všelijaký lepml kdy zkurvil nebo provizorně opravil..

Obrázek


10. konečně pojízdný auto. GO náprav dělaný u pána co připravuje nápravy Lopraisovi, s takovou pečlivostí to nedělají ani v továrním servisu(seřízení záběru zubů,důkladný čištění,díly pořízený od výrobců kteří dodávali do prvovýroby ještě před krizí a ty věci fakt drží). Ještě chybí krycí plechy měchů a korba..

Obrázek

tak a kdo ještě řekne geniální koncepce, tak ho vezmu na dílnu ať se číní :-D
Fotky z GO náprav nemám, vozíme to tam na káře a pak jezdíme rovnou pro hotový..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

moc pekny fotky ;)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Uprimne receno jen valim bulvy, nicmene jak jsem cetl text k bodu osm - nedalo by se to udelat nejak blbuvzdorne? Chapu, elektronicka "kurvitka" ale treba by dokazala neco zachranit. Rikam si (treba naivne), ze cidla sledujici zatizeni (pomyslny ukazatel, kdy je kolo ve vzduchu) a pohybu kola by to mohla vyresit, ne?

V druhe casti nechapu uplne problem popsany jako "olejova napln protocena" (vice, nezli pravdepodobne je to tim, ze s nakladaky nemam absolutne zadnou zkusenost, ve vozovem parku mame akorat jesterku :wink: ).

Predem dekuji za "polopaticke" vysvetleni :worthy:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Moc pěkná fotostory. Musím uznat, že jsem si to představoval opravdu až moc naivně :oops:

Nicméně mohl bych poprosit o vysvětlení funkce těch olůvek a kam se vlastně dávají? To jsem nikdy nějak nepochopil, k jakému účelu někde vlastně jsou. Díky ;)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

dvě řady ozubení na fotce 7. Teď si nejsem jist, ale první žene levé kolo, druhé žene pravé kolo, obě jsou zasunuty do koše(nápravový diferák) na kterém je jednoduše řečeno objímka posouvaná vzduchovým válečkem,která obě řady překryje a uzavře nápravu. Takhle to vypadá že to je jednoduchý, ale ve skutečnosti je tomu trochu jinak. Ovládací váleček se musí seřizovat na dorazech, jinak hrozí že bude v obou krajních polohách tlači na posuvný kroužek až se vyprzní, a muže prasknout, protože 9bar je celkem velká ovládací síla. A když někdo zapne uzávěrku třeba přední nápravy za studena(tam je koš na uplně stejným principu),nemuže se třeba ráno rozjet,protože parkuje do kopce,pod koly má sníh nebo led a tak se objímka může na sucho kousnout,protože celý soubor koleček není promazaný. Ale vyrazit jí zpět už nejde. Nebo někdo zapadne při couvání, vyvěsí se kolo,nebo obě zadní křížem a točí se naprázdno. Tak sešlápne spojku, cvakne tam předek, ale neuvědomuje si že se zadek ještě točí, padne rána a kroužek uzávěrky se vlivem rozdílných otáček předního a zadního pohonu kousne. vVlepším případě se po půl hodině cukání dopředu a dozadu podaří, že vyskočí, ale pokud se to udělá u hodně studený náplně, která to dostatečně nepromazala, tak je problém jak jsem říkal neprotočená náplň.

Olůvka (broky nebo diaboly) se lepí na vazelínu na písty, namontují se hlavy, dotáhnou momentem, otočí se klikou motorem nebo montpákou za kardan,pokud je motor v autě, olůvka se rozmáznou,hlavy se sundají dolu, změří se olůvka a podle toho se se vkládají nebo ubírají podložky mezi válcem a blokem. Válec musí samozřejmě dolu. A nejlepší je že když už se všechno složí, běží, tak při montáži válce se může střihnout nebo strhnout gumička která je v bloku v drážce a těsní olej mezi blokem a válcem. Ať je styčná plocha vazelínou namazaná sebevíc. Akorát se to projeví až při ohřátým motoru, takže rozborka konkrétního válce se pak opakuje. Nestává se to často, začali jsme místo kde gumička nabíhá na nejširší místo válce, kde pak těsní leštit a od tý doby zatím OK..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Díky, už to chápu ;) Myslel jsem, že je to součástka, která trvale zůstává v motoru, ale přitom se tato věc použíá v podstatě jenom k měření, jestli to chápu správně? A ty olůvka musí mít teda nějakou přesně nadefinovanou výšku a tvar?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, měříš kompresní prostor nad pístem.Na tvaru olůvka nezáleží, jde jen o to, aby nebylo zbytečně vysoké... . Tento způsob je zdlouhavý, ale poměrně přesný..Je to stejně prdel, že od T 111 pro Hitlera se to dělá dodnes pro EU./vůle u T111 byla stejná/. Jen jsen se chtěl zeptat, který píst je těžší, ten Kolben
schmidt nebo ten český...?
Jinak bezva odborný článek a hlavně tuto práci nezávidím, jsem rád, že jsem přešel k osobákům..Jelikož jsem na vojně opravoval tanky, měl jsem dost věčného posilování končetin.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
alean
Přispěvovatel
Příspěvky: 317
Registrován: 13 srp 2006, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od alean »

dneska se místo olova používá dutinoměr,je to v kompletu i s víkem které se montuje místo hlavy a hlavně je to rychlejší.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No konečně nějaký pokrok.. :)
nepropadat panice...
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

"dutinoměr" ti bude celkem na prd ,když budeš mít opravené hlavy třeba
OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

alean píše:dneska se místo olova používá dutinoměr,je to v kompletu i s víkem které se montuje místo hlavy a hlavně je to rychlejší.
o dutinoměru je zmínka už v dílenský příručce z roku 82, ale zároveň jsou tam jako druhá varianta olůvka nasekaný na vhodnou velikost.
Pokud máš namysli ten co se montuje místo hlavy, tak u hlavy která je jako repas už koupená, nebo stará zabroušená pastou a my je necháváme u známýho stáčet v přípravku který si na to spešl udělal, zároveň se líznou i válce, když se dávají zpět starý (není to stočení o milimetry, jen se dosedací plochy zarovnají aby všechno sedělo jak má), protože je to těma teplotama za léta všechno nakroucený a třeba i v autorizovaných servisech to zabrušujou jenom pastou a ono to na oko vypadá rovný, ale skutečnost je jiná a po pár letech začnou palice třeba pleskat..
Tak ve všech těhlech případech je dutinoměr k prdu.. Já osobně krom fabriky neznám nikoho kdo by s tím dělal, protože v 99 procentech případů ho nepoužiješ,protože neděláš nový motory..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

i autorizák jede na broky ;-)
OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A při montáži v továrně, je přesnost dílů taková, že se olůvkovat nemusí nebo je v továrně zařazení specialista olůvkář..? To by produktivitu dost narušovalo. :)
nepropadat panice...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Vo fabrike robia zborku z fungel novych dielov, takze tam podla mna mozu pouzit ten spominany dutinomer. Ale zase tych tatier nevyrabaju tolko aby sa stym nemohli pohrat s olovkami.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

asi tak nějak. Ale já bych jejich tolerancím nevěřil ani náhodou,protože ty nedomrla co tam zaměstnávají, nezajímá krom pracovní doby a peněz nic. O válec ani tak nejde, jde o ty hlavy a kolikrát prasknou kroužky co jsou v hlavě jako dosedací plocha mezi ní a válcem už při 150 až 200 tisících i při pravidelným doporučovaným přetahováním hlav, takže někde chyba být musí. Oni i ty nový kroužky jsou křivý jako prase, že se na válci nebo v vložení do hlavy houpou.. Hlavně že mají nový auta potvrzenou výstupní kontrolu na čelním skle " Quality OK" :-D Olovo je prostě nejpřesnější a u těch 5 motorů co tam denně smontujou, by ho mohli používat taky. To si myslím že bych i já za den z nových dílů v přípravkách složil sám :-)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“