3.0D 380hp

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Forest- je to jednoduché, mám známého, který měl v těch letech servis Mitsubishi a když jsem se ho ptal, bylo mi řečeno, že až na vyjímky /olej/ s turbem tyto motory problém neměly..Ale jde tady taky o to, že zde někdo řeší problém turba, jeho závady a nakonec z něho vyleze, že je to amaterský konstruktér, ladič a na turbu ho zajímá jen to, kolik tlačí a zda tam jde..A to je někdy málo..Ale už jen z logiky věci chlazení vodou snižuje dilataci turba z důvodu prudkého ohřátí a prudkého zchlazení...A tak pořád dokola, kláda, zavření, kláda zavření, je to stejné jako vzduchové chlazení, v zimě podchlazené, v létě přehřáté..A když třeba benzínáky měli ventilátor namířený na vstřikovače, když se motor trochu přehřál, proč u Turba je jim to fuk..Dokonce jsem si původně myslel u aut, které mají přidavné čerpadlo ve vodním okruhu, že je to U auta s Turbem, chlazeného vodou, proto, aby po chcípnutí motoru seplo a točilo vodu kvůli turbu..Ale prdlajs, komfort posádky je přednější.. :)
nepropadat panice...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jericho, ses uz dost starej na to, aby sis byl vedom toho, ze konzumace, neboli spotreba udava tempo i krok. K cemu by bylo konstrukterum, kdyz by vyvinuli vec, ktera vydrzi milion kilometru bez poskozeni? Jejich pobocky by se pak zivily cim? Jen prodejem aut a pravidelnym servisem? ... takze proto si myslim, ze se na nejakou tu osvetu kasle. Navic si myslim, ze stale casteji je zivotnost presne pocitana a nezridka k tomu slouzi tzv. kurvitka (crazy)

Ono vodni chlazeni turba pomuze, ale zazrak to neni, protoze problemem je to, ze hridelka stoji a olej netece, takze se pripaluje a tvori tak vrstvicky. A to by musel olej cirkulovat, myslim si, ze voda pomuze jen v pripade maximalniho zatizeni ... ale v tomto pripade to je jen odhad.

Jinak souhlas s tim, ze nekoho zajima jen tlak (aniz by si uvedomoval, ze tlak ≠ kyslik) a ostatni jde stranou, bohuzel ... ale penize vladnou svetem, takze plati pomyslne "za penize v Praze dum".

... ale to uz jsme zase odbocili, prosim, zpet k tematu. V tomto pripade by me OT vskutku mrzel.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Asi to nikdy nepochopím a proto mám rád staré stroje..Včera kámoš leštil Matchlesa G 80 z 60. let , velice zachovalého, a ten poctivý chrom, zesílené dráty, no prostě klasika a ne všude PVC , na něm nastříkaný chrom ve sprey, všude kouká jen levnost a ojeb..Ale svým způsobem se výrobcům nedivím, jsou tlačení k nízké ceně, povrchní kvalitě a hlavně, aby si to koupil každý vocas...Ale to už jsem zase OT.. :)
nepropadat panice...
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

proč jsou kompresory považovány za kurviče? ... kromě toho, že ve vrchu odebírají část výkonu, podle mě někdo jejich vlastnosti vyhledává
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Ferenzzo píše:proč jsou kompresory považovány za kurviče? ... kromě toho, že ve vrchu odebírají část výkonu, podle mě někdo jejich vlastnosti vyhledává
Tak predevsim, odebiraji v celem spektru, protoze predstavuji zatez (paklize jsou pripojeny).

Treba M112 (nahodny obrazek, nemohu overit, ale verim, ze je to pravdive):
Obrázek

Rootsovo dmychadlo v G60 je kurvitko, ktere si zada specificke zachazeni, jinak se rozsype. Dale, at se jedna o jakykoliv kompresor, je to dalsi zatizeni motoru, motor je preplnovan vzdy v zavislosti na otackach, takze i studeny (neni-li odpojen nebo neni-li pouzit nejaky blow-off ventil). Spojky a loziska jsou tez problematickymi soucastmi.

Ted si vybavuji jen tyto duvody hovorici pro pouziti compressoru:
- absence zavislosti na spalinach (ikdyz vyfuk bude v pripade pouziti C potreba modifikovat stejne, pokud pujde o seriozni zvyseni)
- moznost odpojeni (ikdyz turbo lze bypasnout, nepouziva se)
- zcela jasna prima umera mezi otackami motoru a compresoru

Bylo par vizi (pro mnohe blaznivych), ve kterych hralo spojeni dieselu a kompresoru. Jednou z nich bylo vyuziti kompresoru predevsim pro vyssi otacky, jako forma "odpojitelneho" vykonu. Strucne receno: dve verze softwaru - jedna pro odpojeny, kdy by motor byl pouzivan pro "temer seriovy provoz" tedy ve meste, pruzny, s nizkou spotrebou a relativne klidnym prubehem.

V pripade, ze by clovek potreboval extremni navyseni vykonu, dostal by motor na prijatelne otacky kvuli zatezi (nejpis asi volnobeh a jeste lepe vypnuty) , prepnul by soft a zaroven by timto "vypinacem" pripnul kompresor. Takovemu reseni bych myslim s klidem mohl prirknout pomyslnou nalepku "sezeni jednou prdeli na dvou posvicenich".

Proc to nedelat jako VW? Jednak protoze diesel a zadruhe protoze si nejsem vedom jak pripojovat setrne (ke spojce i ke kompu) a dlouhodobe kompresor ve vyssich otackach. Jsou tam dalsi aspekty, ale to jsou moje subjektivni dohady, jejichz vyvracenim z vasi strany bych mohl propadnout v nemilost :-?

... myslim, ze pro ted stacilo, vice rano pokud bude cas a ochota se v tom stourat. Hodne jsem te posledni myslence venoval (casu, usili i nejake penize padly) a je to castecne me "cerne svedomi".[/img]
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc letadlo (crazy)Pekne nasrany traktor
Mercdes C cdi
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“