Jo jo, máš pravdu. Nevyjádřil sem se přesně, měl sem napsat "..než odpovídá optimálnímu poměru nafta : vzduch těsně před hranicí viditelné kouřivosti...." nebo nějak tak. Jistěže diesel pracuje vždycky s přebytkem vzduchua výkon je de fakto limitován kouřivostí motoru. Sám sem čerpadlu jednou pěkně přidal a ten auťák táhnul jak bejk, točivej moment musel narůst určitě o 30%, ale nešlo takhle jezdit, při každym přidání plynu natož za jízdy když byl motor v tahu nebylo vzadu vidět !!!ozi píše:Kuba, len na okraj, naftovy motor skoro nikdy nejde na stechiometricky pomer, mozno nejake stare auta nakladne ked startovali pri -25°C vacsinou sa ide na prebytok vzduchu od zhruba 2 pri najvacsom zatazeni az po 4, 5 aj viac, pri volnobehu, je to dane principom ze zmes sa tvori vnutri valca, a nie je homogenna, ale heterogenna, cize kvapky vo vzduchu, pri stechiometrickom pomere by motor doost dymil, ako vidite na Tractor PullingKuba píše:No to by to čerpadlo muselo bejt už sakra vyběhaný, aby se to projevilo na rozprašování vstřikovačů. Vysokotlaká část čerpadla dává totiž daleko vyšší tlak ( více než 250 barů ) než při kterých Ti otevřou vstřikovače ( cca. 150 barů ) a je tam dostatečná rezerva. Tomu nevěřim. Nastavení čarpadla vůči klice a vačce ale musá bejt přesný, to nejde jen tak od oka. To je základ. Pak se šteluje to max. dávkování, jak už jsem psal. To pochopitelně rozhodí jak volnoběžný tak i přeběhový otáčky a ty se seřídí nakonec. Nemá-li to Tvé 2 čerpadlo ale ten "LDA" obohacovač, pak budeš mít vždycky nižší výkon, protože při plnění válce turbodmychadlem pak nedojde k odpovídajícímu obohacení ( navýšení ) dávkování paliva čerpadlem a tak ve válci zůstane víc vzduchu než odpovídá stechiometrickému poměru., takze u dieselov nejde o stechiometricky pomer zmes vzduch vo valci ale o hranicu dymenia, dostat do valca maximum paliva za danych prevadzkovych okolnosti ale aby este motor nedymil, a pomer prebytku vzduchu moze byt 2 aj 3
zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
Kuba píše: Jo jo, máš pravdu. Nevyjádřil sem se přesně, měl sem napsat "..než odpovídá optimálnímu poměru nafta : vzduch těsně před hranicí viditelné kouřivosti...." nebo nějak tak. Jistěže diesel pracuje vždycky s přebytkem vzduchua výkon je de fakto limitován kouřivostí motoru. Sám sem čerpadlu jednou pěkně přidal a ten auťák táhnul jak bejk, točivej moment musel narůst určitě o 30%, ale nešlo takhle jezdit, při každym přidání plynu natož za jízdy když byl motor v tahu nebylo vzadu vidět !!!
Kuba, aspon si robil cest nam vsetkym v clube Dieselpower

Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
Kuba, aspon si robil cest nam vsetkym v clube Dieselpower
, co si mal vtedy za auto a eventualne porad, ak si mal Lucas, rad sa poucim ako pridat
ale len tak aby bolo za autom vidiet, a nechcem menit olej po 2000 km


Naposledy upravil(a) ozi dne 10 bře 2007, 20:44, celkem upraveno 1 x.
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
Kuba, aspon si robil cest nam vsetkym v clube DieselpowerKuba píše: Jo jo, máš pravdu. Nevyjádřil sem se přesně, měl sem napsat "..než odpovídá optimálnímu poměru nafta : vzduch těsně před hranicí viditelné kouřivosti...." nebo nějak tak. Jistěže diesel pracuje vždycky s přebytkem vzduchua výkon je de fakto limitován kouřivostí motoru. Sám sem čerpadlu jednou pěkně přidal a ten auťák táhnul jak bejk, točivej moment musel narůst určitě o 30%, ale nešlo takhle jezdit, při každym přidání plynu natož za jízdy když byl motor v tahu nebylo vzadu vidět !!!


Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Lucas by se měl štelovat tím šroubem co je vpravo opd výstupů do vysoktlakého potrubí při pohledu od tech vstupů. e to tam nějak pod zátkou a nebo štelování přes pružinku co je uvnitř. Jednou mi to někdo vysvětloval.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
vedel by si mi tam dokreslit sipku ak je to na tom obrazku vidiet ?dvorky1 píše:Lucas by se měl štelovat tím šroubem co je vpravo opd výstupů do vysoktlakého potrubí při pohledu od tech vstupů. e to tam nějak pod zátkou a nebo štelování přes pružinku co je uvnitř. Jednou mi to někdo vysvětloval.

Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
Diky dvorky, pozeral som si to, je tam ten srou, pekne zaplombovanydvorky1 píše:

Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Zdravím chlapi, ak mi viete niekto poradiť, s veľkou pravdepodobnosťou mám zanesené sitko v nádrži, a tým aj spojené problémy s výkonom. vie niekto ako čo najjednoduchšie vyčistiť. Zistil som že pod sedačkami je iba plavák a pripojenie. Musí sa nádrž demontovať? Má s tým niekto skúsenosť. Poprípade link na nejaký postup? Vďaka za skorú reakciu musím to čím skôr pozrieť.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Tak chlapi zároveň si odpoviem práve som mal dole nádrž a aj plavák s hadicami a zistil som že v nádrži nie je žiadne sitko a v nádrži to bolo vcelku OK, tak už neviem čo môže byť. Bolo mi povedané že ak by to nasávalo vzduch na prívode tak by vôbec nenasalo ten studený olej. Už som v koncoch. Ešte rozmýšľam či to nespôsobuje ta ručná pumpa, ktorú mám na prívode, lebo vždy sa mi zdá že je nejaká scvrknutá a či neupcháva prívod pri vyšších rýchlostiach.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
silver píše:Tak chlapi zároveň si odpoviem práve som mal dole nádrž a aj plavák s hadicami a zistil som že v nádrži nie je žiadne sitko a v nádrži to bolo vcelku OK, tak už neviem čo môže byť. Bolo mi povedané že ak by to nasávalo vzduch na prívode tak by vôbec nenasalo ten studený olej. Už som v koncoch. Ešte rozmýšľam či to nespôsobuje ta ručná pumpa, ktorú mám na prívode, lebo vždy sa mi zdá že je nejaká scvrknutá a či neupcháva prívod pri vyšších rýchlostiach.
zdar Silver, moze to byt tou rucnou pumpou, ja som ju mal rozobratu (mam aj foto na stranke) len neviem ci su tam odfotene tie dva spatne ventily, ale ako som mal moznost vidiet tak myslim ze husty olej moze mat dost problem tadial prechadzat plynulo, skus to spojit nakratko tie hadice co to spravi
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
a co palivovej filtr ten jsi menil?? nebo máš dobrej předehřev před filtrem? U mne když jedu do kopce na plnej plyn tak se mi po chvilce začne trochu dusit a znatelně ztrácí výkon, to protože přes filtr špatně prochází hustší olej. Při plným plynu to má větší odběr paliva. Jakmile to přepnu na naftu tak se to okamžitě rozjede a je po problému. Takže buď se s tím v táhlých kopcích smíříš, nebo namontuj přídavné čerpadlo a nebo olej pořádně předehřívej. Já tedy jezdím na 100% olej a mám šlusnutou zpátečku. Když jí otevřu ( zpět do nádrže ) tak jsou tyhle problémy větší, protože je větší průtok oleje přes filtr. JInak s tím sítkem máš pravdu žádný tam není ani u Escorta taky jsem se přesvědčil
- celkem pakárna to sundavat když máš ještě půl nádrže plný




Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
To OZI: Tak som ten balón dal preč a spojil som to rurkou, uvidím ráno čo to povie. Potom napíšem
To Dvorky1: Myslím že je to podobný problém s tým výkonom a prívodom paliva, ak idem na naftu tak je to vpoho, ale ak idem na olej tak pri 100 už sa to začína prejavovať a keď idem rýchlejšie tak je to horšie. Je to taký náhly úbytok výkonu, trochu uberem a zhruba tak 500m sa to znova rozbehne a ťahá ako divé, ale po chvíli znova a takto sa to opakuje. Tiež keď prepnem na naftu tak sa to rýchlejšie upraví. Ale čo som zistil tak aj pri jazde na naftu pri 1500-2000 otáčkach mi ten motor skáče pokiaľ nie je v ťahu. Palivový filter som menil 2 týždne naspäť, výmenník mám pred filtrom 24 doskový a je zapojený do serie k hlave s kúrením. A tiež keď to pustím späť do nádrže tak to začne dosť skákať.
. Chodím denne 150km a je to otrava, lebo idem po dialnici
väčšinou keď predbieham to ubere.
To Dvorky1: Myslím že je to podobný problém s tým výkonom a prívodom paliva, ak idem na naftu tak je to vpoho, ale ak idem na olej tak pri 100 už sa to začína prejavovať a keď idem rýchlejšie tak je to horšie. Je to taký náhly úbytok výkonu, trochu uberem a zhruba tak 500m sa to znova rozbehne a ťahá ako divé, ale po chvíli znova a takto sa to opakuje. Tiež keď prepnem na naftu tak sa to rýchlejšie upraví. Ale čo som zistil tak aj pri jazde na naftu pri 1500-2000 otáčkach mi ten motor skáče pokiaľ nie je v ťahu. Palivový filter som menil 2 týždne naspäť, výmenník mám pred filtrom 24 doskový a je zapojený do serie k hlave s kúrením. A tiež keď to pustím späť do nádrže tak to začne dosť skákať.


Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Ahoj tak píšem ako sa to chovalo na dnešnej ceste po odstránení toho balóna a zlepšilo sa to vcelku dosť. Ešte to niekedy cuklo, ale je to lepšie. Uvidím ako to pôjde dalej.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Zdravím, už si myslím že trpím samomluvou, ale znova sa mi vyskytli problémy už druhý deň ma ráno rozťahovali, štartovanie na 4-5x baterka na mraky. Po roztiahnutí na 5m auto chytilo a po kontrole všetkého možného som zistil že som mal nefunkčný ventil pri prepínaní nafty na preplach takže mi v čerpadle a celom systéme ostal olej. Tak som zistil že n´mi neprepol el. ventil.Po konzultácii s Juliom T som zistil že bol mechanicky zablokovaný, tak som ho otvoril boli tam nejaké smeti a keď som ho zložil tak ventil funguje. Uvidím ráno či som sa nemýlil. Zatiaľ Zdar.
VYSLEDOK: Pokiaľ neštartuje tak preveriť či je v čerpadle nafta
VYSLEDOK: Pokiaľ neštartuje tak preveriť či je v čerpadle nafta
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej